Opiskelijoiden rikas elämä..

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Brad
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onneksi opiskelijat voivat elää henkisesti rikasta elämää :D

Eli paljon kavereita, uusia kokemuksia :kippis1: , uusia asioita opittavaksi
 
Joskus järjestän konjakki/viini/viski/viinamaistajaiset kaveriporukalla. Joskus meen Hemingwaysiin iltaa viettämään. En oikeastaan koskaan mihinkään perus räkälään tai yökerhoon, jumputus rasittaa.

Arkena elän nuukasti syöden jauhelihaa, grillitassuja, ulkofilettä tai paistia yhdistettynä makaroniin, riisiin, perunaan tai johonkin. Leipiä tulee syötyä monenmoisia, kaapista löytyy aina juustoa, koskenlaskijaa, leikkelettä. Mitään kokiksia tai muita en juo vaan maitoa. Joskus leivon itse jotain makeaa (johon sekoitan protujauhoa). Minua ei kiinnosta missä liikkeessä maito on halvinta. Suosin yksityisyrittäjiä, en verkkokauppa.com:ia.

Ostelen peri-kolmekertaa vuodessa jotain elektroniikkaa 800-1000 euron arvosta huomatakseni hinnan tippuvan nopeasti. Joskus ostelen enemmänkin. Joskus ostan uuden ketjun kelloliikkeestä tai käväisen shoppailemassa jack & jonesissa, h&m:ssä tai seppälässä. En käy lidlissä. En osta vaatteita supermarketista. Ostan kallista, en mielelläni kalleinta enkä missään tapauksessa halpaa. Silloin tällöin tilaan jotain pakkiskaupasta.

Harrastan elektroniikkaa opintojen ohessa ja olen myynyt muutamia itse tekemiäni vahvistimia ja muita härveleitä. Korjailen vahvistimia, monitoreja, televisioita, virtalähteitä, tietokoneita. Pimeästi tietysti. Vedän judotreenejä palkatta kolme kertaa viikossa (tai no... palkkana on kuntosalikortti). Teen projektiluonteisia duuneja tietokoneellani. Joskus tulee tarjouksia jostain hanttihommista kavereiden välityksellä, esim vartiointihommia.

Opintorahaa tulee tilille kuukausittain. Tilillä on säästössä runsaat ~15000. Intian kasvurahastossa on kiinni 1000 euroa joka kasvaa mukavasti. Minulla ei ole mitään lainoja. Asun kolmen satunnaisesti valitun tyypin kanssa kolmiossa vuokralla (myös soluasumiseksi kutsutaa). Minulla ei ole autoa, mopoa tai moottoripyörää, vain polkupyörä.

Terveisin neljännen vuoden opiskelija, joka valmistunee parin vuoden päästä, ehkä. Tulen ihan mukavasti toimeen ja oon tyytyväinen.
 
Hankeniin ei taida olla kovin vaikea päästä sisään. :D

Tarina kertoo, että pääsykoepäivänä rehtori huutaa ovelta "kom in", ja sisälle tulevat pääsevät sisään :)

Mutta siis helppohan se on kehuskella, kun pappa betalar. Itsellänikin on omaisuutta sen verran, että voisin asua Eirassa ja syödä hummereita, mutta mieluumin käytän rahani järkevämmin :jahas:
 
Tarina kertoo, että pääsykoepäivänä rehtori huutaa ovelta "kom in", ja sisälle tulevat pääsevät sisään :)

Mutta siis helppohan se on kehuskella, kun pappa betalar. Itsellänikin on omaisuutta sen verran, että voisin asua Eirassa ja syödä hummereita, mutta mieluumin käytän rahani järkevämmin :jahas:
mutta sitä rahaa pitääkin olla niin paljon, että on rahan käytön kannalta ihan sama asuuko eirassa tai jakomäessä tai syökö näkkäriä tai hummeria.
 
Tarina kertoo, että pääsykoepäivänä rehtori huutaa ovelta "kom in", ja sisälle tulevat pääsevät sisään :)

Mutta siis helppohan se on kehuskella, kun pappa betalar. Itsellänikin on omaisuutta sen verran, että voisin asua Eirassa ja syödä hummereita, mutta mieluumin käytän rahani järkevämmin :jahas:

"Tarinahan" menee näin: Pääsykokeissa huudetaan "kom in" ja sen ymmärtäminen ei riitä, pitää myös tajuta kävellä sisälle.

Mutta threadin aloittajalle.
Itse tulen hyvin toimeen, koska käyn töissä, siis opintojen ohella. On autot, pyörät, isot kämpät, mopot, kotiteatterit ym. mutta kaikki omalla työllä hankittua. Opintotukea en nosta. Tällä "mammonalla" ei kuitenkaan tulisi mieleenkään lesota. Tuollaisilla asioilla lesoaminen kertoo jotain kyseisestä ihmisestä, ja se ei ole positiivista.

Ps. Onko muuten kenelläkään joka oikeasti tienaa hyvin tarvetta leveillä sillä vrt. isojen firmojen johtajat ym.

Naurettavuuden huippuja ovat nämä ircissä "eliittiin kasvaneet" tms.. Mitä vitun eliittiä, suurin osa varmasti jostain keskituloisesta perheestä ja luullaan itsestään liikoja ja käydään baareissa h&m:ltä ostetuissa "puvuissa" ja juodaan kuoharia.
 
"Tarinahan" menee näin: Pääsykokeissa huudetaan "kom in" ja sen ymmärtäminen ei riitä, pitää myös tajuta kävellä sisälle.

Siis juuri sitähän mä tarkoitin. Voiko tätä virkettä edes muulla tavalla ymmärtää: pääsykoepäivänä rehtori huutaa ovelta "kom in", ja sisälle tulevat pääsevät sisään


quiz sanoi:
mutta sitä rahaa pitääkin olla niin paljon, että on rahan käytön kannalta ihan sama asuuko eirassa tai jakomäessä tai syökö näkkäriä tai hummeria.

Mun mielestä rahan määrä ja käyttökohteen järkevyys eivät ole toisistaan riippuvaisia. Vaikka jollain olisi rahaa lämmittää sauna joka ilta 500 euron seteleillä, niin ei se tarkoita, etteikö niille rahoille olisi parempaakin käyttöä.
 
Kyllähän sitä ehtis moneen kertaan kyllästyä niihin rapuihin jos sille linjalle lähtisi, mutta tekeekö se ihmisestä sen onnellisempaa.
 
Mun mielestä rahan määrä ja käyttökohteen järkevyys eivät ole toisistaan riippuvaisia. Vaikka jollain olisi rahaa lämmittää sauna joka ilta 500 euron seteleillä, niin ei se tarkoita, etteikö niille rahoille olisi parempaakin käyttöä.
mutta eirassa on ihan kiva asua. seteleiden polttamisesta ei mitään hyötyisi. eli aika huono esimerkki. kyllä sitä mielellään maksaa kaikenlaisesta luksuksesta, kun omaan varakkuuteen suhteutettuna ero halvempaan vaihtoehtoon on mitätön.
 
Kyllähän sitä ehtis moneen kertaan kyllästyä niihin rapuihin jos sille linjalle lähtisi, mutta tekeekö se ihmisestä sen onnellisempaa.
mitä rikkaammaksi tulee, niin sitä enemmän tulee käytettyä rahaa kaikenlaisiin juttuihin, joista olisi tosi nihkeää luopua, jos jostain syystä tulisikin taas köyhäksi.
 
pppssss. Mistä pitäisi olla kateellinen?

Miksi pitää olla kateellinen? Topicci oli niille tarkoitettu, joilla on ollut/on rahaa opiskellessa.
Ei aina tarvitse perustaa topicceja, jossa vain ruikutetaan omaa köyhyyttä. Voi sitä välillä puhua rahastakin :) . Tosin tämä ketju on taas täynnä noita perinteisiä "mene muualle lesoo" , "mä arvostan enemmän sitä, kun on itse tehnyt työtä ja ansainnut ne rahat" "plaa plaa" . Kyllä taitaa ottaa monia pannuun, kun jollakin on rahaa :rolleyes: .

Mutta mutta, itse en todellakaan kuuluu rikkaisiin, vaan itse tein töitä koulun ohessa joka kesän ja myös iltoja ja vloppuja :) . En kyllä kuulu vieläkään. Tuskin koskaan, ellen voita lotossa tai ellei avo sitten koulun jälkeen pääse johki iso palkkaiseen duuniin :D
 
Miksi pitää olla kateellinen? Topicci oli niille tarkoitettu, joilla on ollut/on rahaa opiskellessa.
Aloituspostin kirjoittaja kysyi, milloin hyväosaisia/varakkaita on katseltu kateellisena esim. siitä, kun on istunut jossain viisykkösessä, tai kun on kertonut asuvansa Eurassa yms. :)
Että siksi vaan kysyin, mikä noissa asioissa pitäisi herättää kateutta?
 
Aloituspostin kirjoittaja kysyi, milloin hyväosaisia/varakkaita on katseltu kateellisena esim. siitä, kun on istunut jossain viisykkösessä, tai kun on kertonut asuvansa Eurassa yms. :)
Että siksi vaan kysyin, mikä noissa asioissa pitäisi herättää kateutta?

No niin just, luin taas vähän päin jotain tuon ekan postin :nolo: .
Joo voisin kysyä samaa.
 
Kaipa sitä opintorahaa saa nostettua kuka vaan, kun korkeakoulu/yliopisto opiskelijan tukeen ei vanhempien tilipussi saisi enää vaikuttaa samalla lailla kuin toisen asteen opiskelijan. Huom. jos asuu itsenäisesti eikä vanhempien kanssa/omistamassa kiinteistössä tai jotain...
 
Kaipa sitä opintorahaa saa nostettua kuka vaan, kun korkeakoulu/yliopisto opiskelijan tukeen ei vanhempien tilipussi saisi enää vaikuttaa samalla lailla kuin toisen asteen opiskelijan. Huom. jos asuu itsenäisesti eikä vanhempien kanssa/omistamassa kiinteistössä tai jotain...

Juuri näin. Ei vaikuta mitään vanhempien tulot enää korkeakouluvaiheessa.
 
Voivoi ravut taitaa olla kaikkien huulilla tällä hetkellä. Jopa työpaikan kahvihuoneessa joutuu kuulemaan ravuista ja rapujuhlista. :curs:
 
Minkä takia rikkaus taas linkkautuu suoraan hilloon aka mansikoihin?

Kyllä mulla oli rikas opiskelijaelämä. Tapasi uusia tyyppejä joista osasta tuli kavereita, muistakin ihan hyvänpäiväntuttuja. Luennoilla istuttiin krapuloissa oppimassa tärkeitä ja mielenkiintoisia asioita, välillä tehtiin muuta jännää. Vähintään tiistaisin ja torstaisin opiskelijapileissä ryyppäämässä, muina iltoina saattoi olla saunailtoja ym. missä näki alastomia opiskelijatyttösiä :kuola: Kaiken aikaa tapahtui. Oli excuja ja bommareita, sekä buumin pileitä ja goomeja.

Hitto kun olis taas fuksi...
 
Back
Ylös Bottom