Opiskelijat! Mitä syötte?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nigel
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikäli teillä on kertoa hyviä ruokakokonaisuuksia opiskelijalle, joka pitää itteään kondiksessa reenailemalla niin kertokaa ihmeessä.

Eli nyt haetaan edullisia, mutta hintaansa nähden kuitenkin ravitsevia settejä. Ruokaa voi tulla isompikin annos, sillä ainahan sitä voi lämmittää enkä ainakaan itse henkilökohtaisesti jaksaisi aina keitellä pöperöitäni.

Perusrunkona:

Aamupala
Lounas
Välipala
Päivällinen
Iltapala

Itse olen tottunut syömään aamuisin rutiinin omaisesti joko puuroa+2-3 leipää+jogurttia ja leivänpäälle leikkelettä ja juustoa, ehkä vihanneksia jos löytyy. Pitää kylläisenä ja seuraavana lienee koulun lounas. Välipalalla en syö yleensä juuri mitään vaan syön koulupäivän päätteeksi päivällisen jonka jälkeen on aika huokaista ja panostaa illan reeniin. Iltapala tulee siihen reenin päätteeksi ja ehkä vielä ennen nukkumaanmenoa joku yöpala niin tulee uni paremmin.

Eli lähinnä päivällis/iltapala vinkkejä. Tavoitteena syödä iltapalalla proteiini painotteisesti ja ravitsevasti, mutta ei liian raskaasti.

Lidlissä tulee aika paljon käytyä ostamassa rahkat, raejuustot yms.
Lisäks spottailen tarjouksia lihoista ja ostan pakastimeen kerralla enempi.
Kaljaa en käytännössä juo, joten rahaa jää aika paljon enempi ruokaan.

Ei tuolla kuudella eurolla pitkälle pötkitä.:D

Kyllä sillä pötkitään, mutta pitää hiukan vaan miettiä mitä syö :puntti:

Prodet, kun ottaa suurimmaksi osaksi jostain halvasta jauheesta niin rahaa jää yllättävän paljon myös ihan oikeeseen ruokaan. Hiilari lähteet on kumminkin aika helvetin paljon halvempia, kun roheiini lähteet.

Eihän tuo tonnikala kyllä mitään kovin halpaa ole... Kannattaa väijyä ale-tuotteita lihatiskeiltä ja laittaa pakastimeen.

Lidlissä muistaakseni reilu 0,60€/purkki eli ei kallistakaan.
Noi ale-lihat on kyl aina hyvä löytö, mut niitä ei saa 100% varmuudella aina kun tarttee. Kannattaa tosiaan pakastella niitä ja ostaa kerralla enemmän kun löytää hyvän tarjouksen. Plussa- ja S-kortilla saa yleensä ihan hyviä tarjouksia myös eli ne kannattanee pitää mukana.

Mä oon siitä onnellisessä asemassa, että teen duunia tuolla kaupan lihaosastolla, niin sieltä voi sitten aina ottaa ennen kaupan aukeemista just sen verran niitä aletuotteita kun vaan tarvii. Suurimpia rahareikiä on maitotuotteet, kun mulla menee himassa suunnilleen 10 litraa pelkkää maitoa ja piimää per viikko silloinkin kun päivästä puolet töissä. Kun ei töitä, niin päiväkulutus about 2 litraa. Helpoin paikka säästää on varmaan hedelmä/vihannes -puoli, niihin saa kanssa uppoomaan pennin poikineen. Vihreä salaatti on mulla lähinnä se, mistä en tingi, kun siinä on paljon antioksidantteja ja foolihappoa muun muassa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla saattaa olla vähän omituinen systeemi joidenkin mielestä. On semmoisia "rahansäästö viikkoja" jolloin ei syödä. Esim en ole käynyt kahdeksaan päivään kaupassa ja kolmeen päivään en ole oikeastaan syönyt mitään, jo senkin vuoksi kun jääkaappi on tyhjä. Olen huomannut, että mitä vähemmän syö niin sitä vähemmän on näläntunnetta, mutta semmoisella ajanjaksolla jolloin saa mätettyä hulluna ruokaa niin nälkä todellakin kasvaa syödessä.

Tarkoitukseni on tietenkin säästää rahaa. Pärjään helposti vielä ainakin viikon ilman ruokaa/kaupassakäyntiä. Juon vettä ja ei mulla muutenkaan ole edes nälkä. Ja olen kuitenkin normaalipainoinen.

Ei ole laadultaan parasta, mutta me syödään avokin kanssa koulukuukausina Unicafessa. 2,60e johon kuuluu lämmin ateria ja niin paljon salaattia ja leipää kun haluaa.

Sitten halvat heraproteiinit on käytössä samoin kuin muut säästöpakkaukset ja tarjouksia kytätään kanssa ja kerralla paljon säilyvää jos halvalla irtoaa.

Niin ja pakkohan se on molempien käydä töissä samalla. Halutaan kuitenkin ylläpitää tietty elintaso niin jo ihan siitä syystä on siedettävä noita paskaduuneja.

JonnaOo, aika rankalta kuulostaa...

Minulle jää vuokran jälkeen muistaakseni n. 150e. Asun pikkutaajaman halvassa ja isossa yksiössä, kaukana keskustasta ja 10km päässä koulusta. Ainakin on halpaa ja vanhempien jääkaappi kilsan päässä. Bussejakin menee suoraan koululle pari-kolme kertaa tunnissa. Tosin enimmäkseen olen miekkosen luona oleilemassa.

En ole n. vuoteen ostanut itselleni jääkaappiin kunnon ruokakassia. Syksyllä minut elättivät vanhemmat ja nyt keväällä myös poikaystävä. Nyt kun saan kesän rahaa sossusta, niin olllaan miekkosen kanssa käyty tuhlaamassa puolet siitä ruokakaupassa. Ja vaikka miehellä itsellään olisi ehkä varaa ostaa jotain kalliipaakin kaupasta, niin minulla on silti pakkomielle kilohintoihin. Ja ruoka on tietenkin pakko ostaa suuresta marketista, jossa se on halvinta.

Lihaa kun tulee syötyä, niin olemme seuloneet kaupungista sen kaupan, jossa on eniten vanhaksi meneviä tuoteita tarjolla. Sitten käymme yleensä sunnuntai iltana ostamassa -50% lihatuotteita ja lyömme ne heti pakkaseen seuraavaa viikkoa varten. Olen myös huomannut, että Kala on siedettävän hintaista, kun sitä ostaa käsittelemättömänä. Joskus kilohinta on siinä 6-8e tienoilla - minusta kala on parempaa kuin jaheliha. Lähes aina joku kauppa täälläpäin ilmoitaa lohifileiden tarjouksista.

Suurinpia ongelmia on vihannesten hinta. Toisaalta, yksi maitorahka on aika halpa - jos ei syö 5kpl päivässä. Maitorahkojen napostelua olen rajoittanut ja vihanneksina käytän myös paljon keittojuureksia ja parsakaalisekoituksia. Eivät ehkä ole suuresti halvempia, mutta riittävästi kuitenkin - ja säilyvät pitkään.

Lihan ja vihannesten ostaminen tulee ehkä sinällään kalliimmaksi, mutta olen huomannut miten hiilihydaatteja kartteleva ruokavalio pitää nälän kurissa. Sitä syö vähemmän, eikä sorru ostamaan kalliita namipusseja ja muita herkkuja. Eikä edes tee mieli käydä hesessä.

Mä laskin, että mulla jaa vuokran jälkeen 249€ opintotukea jäljelle. Tähän muita pakollisia kuluja on Helsingin sisäinen matkakortti. 25€ opiskelijalle? Siitä jää sitten 224€ elämiseen, koska HOAS:n kämpissä vuokraan sisältyy vesi, sähkö ja netti. Puhelinlaskun sponsoroi vanhemmat, mutta ei sekään ikinä 15€ enempää kuukaudessa ole ollut.

Ilmeisesti joutuu jonkinlaista pikkuhommaa ruveta tekemään. Amisaikana olin hyvässä sivuduunissa kun töitä oli kahtena päivänä viikossa ja 4h pätkissä. Eihän tuolla hirveitä masseja revi, mutta pientä extraa joka tapauksessa.

Lähe siitä liikkeelle, että koulussa syöt ja juot nii paljo ku jaksat. halvimpia ruokia kotona ovat makarooni/spagetti ja tonnikala/kalapuikko/lihapulla yhdistelmät. Esimerkiksi purkki tonnikalaa ja muutama desi makaroonia täyttää hyvin, on ns"bodari" ruokaa ja ennen kaikkea halpaa!

Proteiinilisät kannattaa ostaa maustamattomina. Jos teet palautusjuoman, ne kannattaa tehdä ostamalla proteiinit ja hiilarit erikseen ja sekoittaa ne itse. Lidlin maitorahka on hyvä(ja halpa) välipala/aamupala/iltapala(vaikka onkin koostumukseltaan hieman kiinteämpää, niin menee hyvin alas jogurtin kanssa sekoitettuna).
Aamupalana menee hyvin myös pikapuuro (lidlissä 500g hiutaleita noin 0,5e).

-kanasuikaleet, tonnikalat, kananmunat, sei, muut pakastekalat, jauhelihat, kaikki soijarouheet ja palat
-tumma riisi, tumma pasta, tumma makaroni, kaurahiutaleet, puurot, valmispastat pusseissa, joskus jopa nuudelit:evil:
-kaikki mahdollisesti pakastevihannekset, varsinkin parsakaali, porkkanat, vihreät pavut
-maito, piimä, maitorahka, jogurtit
-ananasviipaleet, murskat, muut purkkihedelmät
-oliiviölljy, rypsiöljy

Kouluruokaa kannattaa hyödyntää, ~2,60 € kouluruuasta on halpaa.

Retuperällä syöminen, mutta ihan normaalisti tulee syötyä.
Nostan opintolainaa ja teen kaikki lomat töitä. Tosin mulla on perhe elätettävänä.
Ja sillonkin söin ihan hyvin vaikka ei vie ollut perhettä. Se on vaan mihin haluat sen rahan sijoittaa. Kirjoihin (joita ei nykyään kyl oikein tarvi AMK koulussa), viinaan, vai ruokaan?

Jos jättää sen viinaan läträämisen, kyl rahat riittää oikein mainiosti normaaliin elämään. Kirjat vievät suuren osan rahasta jos niitä oikeasti tarvitsee. AMK tosin ei tarvi. Ainakin itse vain yhden kirjan ostanu, plus laskimen. Laskin kyl vie sen 100e.

Vastaan, vaikka en olekaan enää opiskelija.

Suosin aikoinaan halpoja kouluruokia. Jos oli pitkä koulupäivä, söin jopa kaksi ateriaa päivässä 10:30 ja klo 13-14 toinen setti. Hintaa aterialla oli tuolloin reilu 2 euroa, jolla ei kaupasta kauheasti saa (huom. monipuolinen ateria).

Hyvä ja nopea aamupala, jota suosin nykyäänkin: Raakaa elovenaa niin paljon kuin on nälkä, ripaus sokeria parantamaan makua ja päälle maitoa. Pidän mausta. Kylkiäisenä 1 ehrman ja tilkka funlightia. Sopii myös iltapalaksi vaikka treenin jälkeen. Hinta n. 1 eur.

Opiskelen AMK:ssa ja käyn joka päivä tuolla meidän ruokalassa syömässä lämpimän aterian (+ leipää ja juomista). 1,55 euroa per ateria, ei paha hinta. Kämpälle ostan paljon -50 % - tuotteita (hyvin esimerkiksi leipää/lihaa/yms. puoleen hintaan tuolla lähikaupassa). Ostan paljon myös tonnikalaa ja rahkaa. :) Puuro myöskin yksi hyvä, aamulla lautasellinen kaurapuuroa ja joskus myös iltapalana, halpaa ja hyvää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom