Opiskelijan ekstraravinteet.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Webziz
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo ja siis muistetaan että ne lisäravinteet EIVÄT ole mitään Wintikan taikapölyä:D. Ensiksi pitää laittaa normaalit ruokailut kuntoon(min 2g proteiinia per painokilo ja energian saanti suurempi kuin kulutus).

Lisäravinteilla vain helpotetaan saamaan päivän ruokailut kuntoon, koska monille on vaikeaa saada esim. tarvittavaa proteiini määrää ruuasta.
Ainut "välttämätön" lisäravinne on palautusjuoma kuten sukulaku jo sanoikin.

Ja tuos on "vähän" paremmin kirjoitettuna koko juttu http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=20346
Huh! mun elämäni pisin postaus:D
edit: ei vittu sukulaku sano saman asian mutta 5krt lyhyemmin:wall:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
SuBi sanoi:
Eiköhän se tarvittava määrä ole ~2g proteiinia painokiloa kohti, eli 2*86= 172g.

Ei vaan 2g proteiinia per rasvaton painokilo. Veikkaan että jokin 140g voisi olla lähempänä totuutta.

Gremlin sanoi:
Tämä on nyt vähän off topic, mutta ootko lähössä tampereen teknilliseen yliopistoon? Ite olen meinaan lähös sinne opiskelemaan..

Joo. Kämppä mikontalossa... muuttoa tässä odottelen. Sähkö on sinistä ja sattuu.

Millekös alalle herra on itsensä änkenyt?

Off-topic on herrojen juomaa.

Amerikan Jeesus sanoi:
Ei vaan 2g proteiinia per rasvaton painokilo. Veikkaan että jokin 140g voisi olla lähempänä totuutta.

Itseasiassa toi 2 grammaa per painokilo taitaa olla kyllä parempi vaikkei oikeaoppinen olisikaan. Toi 2 g per rasvaton painokilo on aikalailla minimi lihasta kasvattavalle. Itellä "sääntönä" että VÄHINTÄÄN se 2 gramma protskua per painokilo päivässä.

Webziz sanoi:
Joo. Kämppä mikontalossa... muuttoa tässä odottelen. Sähkö on sinistä ja sattuu.

Onnea vaan Mikkikseen muuttavalle, varmaan Tanpereen legendaarisin opiskelijatalo... Tervetuloa treenaamaan päätalon salille teekkarikyniksien sekaan! Niin ja Tite on musta, musta on lämmin :)

PS. :D

Mun isoveljenikin on Mikontalossa:)

Timba79 sanoi:
Itseasiassa toi 2 grammaa per painokilo taitaa olla kyllä parempi vaikkei oikeaoppinen olisikaan. Toi 2 g per rasvaton painokilo on aikalailla minimi lihasta kasvattavalle. Itellä "sääntönä" että VÄHINTÄÄN se 2 gramma protskua per painokilo päivässä.

No onhan se kyllä näinkin. Mutta tässähän nyt on sekin jännä tilanne että sitä tulee helposti otettu vaikkapa 50g enemmän tuota proteiinia päivässä ja sehän ei ole ilmaista. Tokikaan siitä ei mitään haittaa ole vaan lähinnä hyötyä, mutta uskon että yhtä hyvin sitä kehittyy kuitenkin tuolla 2g per rasvaton painokilo hommalla ja pääsee halvemmallakin (opiskelijoillahan ei ole rahaa, eihän?)

Eli pointtina tässä on lähinnä tuo pikku säästö jonka voi tehdä.

Teinpä tässä pikku laskunkin. Eli:

50g x 30 päivää = 1500g, eli pari pussia Ultra Wheytä.. hintaa tulee siis about 25€ + postikulut = 35€ kuukaudessa.

Tiedä sitten onko tuo ollenkaan niin paha määrä, mutta on se kuitenkin.

No en mä kyllä jauhoista vedä kun tietyn määrän, safkasta se tulee ylimääräinen jos tulee. Mutta totta kyllä toi säästökin, ei sitä tässä itelläkään kyllä tuhlattavaksi asti ole paljon jäänyt.

Webziz sanoi:
Joo. Kämppä mikontalossa... muuttoa tässä odottelen.
Onnea vaan täältäkin. Kirjoittelen juuri Mikkiksestä ja voin vakuuttaa, ettei sitä muuttoa kovin suuresti kannata odottaa. ;) Aivan murjuhan tämä on ja lisäksi kesällä ihan hemmetin kuuma paikka. Onneksi Mikkis on sentään halpa paikka asua, niin jää enemmän rahaa ruokaan.

Lisää ihmisiä Tanpesteriin, (S)herwoodin metsiin. Sähköläisiä täälläkin. Minäkin kävin alkuun Tamppi-areenalla, kun en alakertaan kehdannut mennä isompiani häiritsemään, mutta se Tamppi on kyllä usein liian täynnä ja siellä soi huonoa musiikkia. Alakertaan vain. Siellä on valtavien ja kireiden bodarien joukossa yksi kynäniskakin. Faid.. Eiku minä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Semmoinen kysymys vielä, että syödäänkö noita proteiineja myös sellaisina päivinä, jolloin ei oikeastaan tehdä mitään... niin sanottuina cheat-päivinä kuten myöskin välipäivinä?

Webziz sanoi:
Semmoinen kysymys vielä, että syödäänkö noita proteiineja myös sellaisina päivinä, jolloin ei oikeastaan tehdä mitään... niin sanottuina cheat-päivinä kuten myöskin välipäivinä?

ööh.. vähän epäselvä teksti :nolo:
Mut jos meinasit sitä onko treenipäivien ja välipäivien proteiinitarpeilla mitään eroja, niin ei. Joka päivä pitäis saada väh. 2g/painokilo proteiinia. Myös dietillä.

Sukulaku sanoi:
ööh.. vähän epäselvä teksti :nolo:
Mut jos meinasit sitä onko treenipäivien ja välipäivien proteiinitarpeilla mitään eroja, niin ei. Joka päivä pitäis saada väh. 2g/painokilo proteiinia. Myös dietillä.

Hieman vain kauhistuttaa tämä opiskelijan lompakkoa, kun pitäisi napata proteiinia ja palauttajaa.

Kuukaudessa menee siis keskimäärin kolme pussia Ultra Wheytä ja pussillinen Post workoutia.

tekeepi siis 60e, joka on opintotuella elävälle _iso_raha_

Mä ainakin oon päätyny tekee niin, että ennemmin tingin muista menoista kuin ruuasta. Mulla menee ruokaan varmaan joku 35-50e/vk (asun yksin), ja siihen päälle vielä lisäravinteet. Kuitenkin perusruoka aika edullisista lähteistä: kaurahiutaleet, ruispasta, kana, vähärasvainen jauheliha, kananmunat, ruisleipä, tonnikala, seiti, Ehrmannin rahka jne. Ne, mitkä maksaa sit enemmän on kasvikset ja hedelmät (varsinkin talvella), leikkeleet (Kultakalkkuna ja ohuen ohuet :kuola: ei voi jättää ostamatta!), raejuusto (tätäkin kyllä saa edullisempana, Euroshopper maksaa kai jotain 0,70e/prk), joskus light-limut. Kummasti sitä rahaa saa kulumaan vähemmän, kun jättää kahvittelut koululla pois, ottaa vesipullon mukaan eikä osta sitä Cokis lightia joka päivä ja rajoittaa bilettämistä. Kun ei missään vaihessa edes alota sitä kaljakassien siivittämää teekkarielämää, niin kyllä sillä opintotuellakin luulis pärjäävän - varsinkin jos asuu Mikkiksessä, sehän on käytännössä ilmaista!

voi helvetti, jos elopainoa löytyy melkein 100 kg niin millä ihmeellä se tarvittava proteiini määrä pitäs saada kasaan ku ei oo oikeen rahaa vetää 1-3 protsku drinkii päiväs

Kovin usein näkee opiskelijoita vetämässä perseet baarissa, sillä keikalla pelkästään taksirahalla saisi ne kuukauden jauhot, eli priorisoikaa menojanne. Treenaaminen on aivan turhaa ilman proteiinin saantia, joten se kannattaa hoitaa. Jauhona tai jonain tonnari/munanvalkuainen, ei proden kokonaishinta niin korkeaksi nouse.

Zone-sarja -42%
Yllätyin kun huomasin threadin otsikon vaihtuneen. Tosissaan proteiinin ainakin itse saan mainiosti, kun juo litran maitoa kummallakin lämpösellä safkalla, ottaa välipalojen yhteydessä pari roheiinirinksua ja sitte aamuin/illoin rahkaa/raejuustoa. Onneks olen tämmönen kyniksen verran elopainoa omaava yksilö (83kg) :)

jah5 sanoi:
voi helvetti, jos elopainoa löytyy melkein 100 kg niin millä ihmeellä se tarvittava proteiini määrä pitäs saada kasaan ku ei oo oikeen rahaa vetää 1-3 protsku drinkii päiväs
Proteiini on loppujen lopuksi aika halpaa. Lisäravinteita ei mielestäni "tarvitse" käyttää kuin palautumisjuomaan, ja kananmunat, tonnikala yms. ovat todella halpaa ruokaa. Myös lisäravinteista löytyy halpoja (jopa ruokaa halvempia) vaihtoehtoja.

Niin ja sitä proteiinin saantitarvetta pitää laskea vain rasvattomalle painolle. Esim jos painat 100kg ja rasvaprosentti on 25, niin lasket proteiinin saannin 75 kilolle.

Niin ja sitä proteiinin saantitarvetta pitää laskea vain rasvattomalle painolle.
Esim jos painat 100kg ja rasvaprosentti on 25, niin lasket proteiinin saannin 75 kilolle.[/QUOTE]

mistäs saan tietää mun rasvaprosentin :) ?

jah5 sanoi:
mistäs saan tietää mun rasvaprosentin :) ?

Salista riippuen voi siellä mittauttaa. Kyseiseen hommaan tarkotettuja pihtejä saa myös tilattua useammasta ravinnekaupasta.

Suositut

Back
Ylös Bottom