Opiskelijabudjetilla ruokailu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja narri
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Opiskelijana itsekin ja ainakin seuraavia hyväks koettuja vinkkejä:
- Osta lihat, kalat ja kanat tarjouksesta tai vanhenevien laarista ja pistä pakkaseen
- Suosi aina halpamerkkejä ja vertaile eri kauppoja
- Suunnittele, heräteostokset tulee aina kalleimmaks
- Vertaile kilohintoja, koska erilaiset pakkauskoot johtaa monesti harhaan

Itellä aamupalana todella usein rahka, marjat, rypsäri ja jogurtti -kombo. Arkijugurtissa on paljon kaloreita pienellä rahalla. Sokeristahan ne kaikki tosin tulee, mutta ihan kelpotavaraa rahkan sekaan silti. Tonnikalahan on nykypäivänä jo kohtalaisen kallista, mutta lohi sen kun halpenee. Kaikki valmisruoka on aina itse valmistettua kalliimpaa. Siksi einespastat kannattaa korvata jollain halpamerkin peruspastalla ja tehdä päälle vaikka oma kanasoosi tai jauhelihakastike. Helppoa ja halpaa opiskelijamättöä ja kaiken lisäks erittäin hyvää, kun jaksaa vähän maustaa jne. Kananmunat on myös halpoja ja niitäkin voi käyttää vaikka miten ja mihin.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Safka pitää nälän pidempään poissa kuin jauheet, vaikka onhan noilla molemmilla oma paikkansa. Jos pystyt treenin jälkeen suht nopeasti syömään ruokaa, ei palkkaria välttämättä tarvitse.

Halpoja proteiinilähteitä on mm. soijarouhe ja kananmunat. Lihaa voi ostaa isompia määriä tarjouksesta kerralla, jos omistaa pakastimen. Tekemällä ostokset isoista marketeista ja Lidlistä säästää jo aika tavalla. Jos asut Turussa, niin rehuja saa torilta halvalla ja vähän ennen sulkemisaikaa törkeen halvalla. :D Muualla Suomessa olevista toreista en tiä, mut oon käsittänyt, et niis ei oo ihan sama meininki kuin täällä. :)

Lidl on vissiin edullisimmasta päästä jos ruvetaan vertaamaan ruokakauppoja. Esimerkiksi 500g maitorahka maksaa jotain euron paikkeilla. Jopa Fast Heraa (maustettua) olen nähnyt lids:ssä 19.99 mikä on normisti maustamattoman hinta.

Zone-sarja -42%
Back
Ylös Bottom