Operaatio: Super dieetti *fläsälle kyytiä*

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Murdochh
  • Aloitettu Aloitettu
Kävin tuossa wc:ssä, nostin paitani ylös, ja tsiigasin peilistä. Järkytyin! Nykyään näytän sellaiselta että olisin yhdeksännellä kuulla raskaana. Olen siis päästänyt itseni _todella_ huonoon kuntoon viime vuosien aikana. (Seuraavaa kirjoittaessa tunnen suurta häpeää!) Olen siis 173cm/118kg :face: Nyt siis massiiviselle dieetille! Ihan jo terveydenkin kannalta! AINAKIN 25kg olisi tarkoitus pudottaa, (alkajaisiksi) joten kokeneemmat voisivat hieman auttaa näinkin eeppisessä operaatiossa.

Mitä erityistä kannattaa ottaa huomioon kun lähden tähän Suureen sotaan? Kaikki apu ja tuki on tarpeen!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hep!

Itse olen tällaisen operaation kanssa liikenteessä myös. Mitat 180cm/145kg. Salilta pitkä tauko takana, nyt kuukauden ollut taas aktiivisesti salihommissa mukana.

Ruokavalioon otin aika tiukkaa linjaa jo syyskuussa 2013, kun jätin lihat kokonaan pois ruokavaliosta. Kasvispainotteisesti maitotuotteilla ja kananmunalla siis menty. Nyt vielä aloitin jonkinlaista dieetinpoikasta, joka vielä vähän hakee lopullista muotoaan. Aktiivista treeniä, sopivasti lepoa, hyvää ja puhdasta ruokaa. Siinä minun suunnitelma. :)

Pidähän meidät kaikki ajan tasalla edistymisestä!

Ny on itelläkin kiire mukaan että ainakin sen 20kg sais kesäks pois... nyt kun kävin puntarissa niin 130kg 175cm varressa.

Itse tossa tiputtelin 6kk noin 25kg pois ihan vaan terveellä syömisellä ja rankalla salilla ravaamisella + pari kardioo viikkoon, tyyliin alkuun lähti 10-15kg tosi nopeesti ja loput tossa viimesen 4kk:n aikana. Nyt alotin surullisen kuuluisan kesäksi kuntoon dieetin kesto 12viikkoa ja tarkotus tipauttaa toiset 20-25kg pois alku on ihan hyvä vaikka nestettä varmaankin suurinosa ma(aamu)-ke (ilta) -6kg jo.

Dieetti on ekat 2vko shokki alkuna hiilarit 20g protskut 220-250 rasvat 100+ g per päivä ja ton kahden viikon jälkeen otan treeniin mukaan hiilareita n.30g lisää muutenkin tuo päivittäinen hiilareiden nauttiminen ajottuu treenin ympärille. Kalorit menee hiukan alle 2000 per päivä ekat 4 viikkoa , seuraavat 4 mennään 2200-2300 maastossa ja sitten viimeset 4 viikkoa 2500+ huitteilla. Jokaselle 4 viikon jaksolle tuodaan hiilareita takasin mutta tarkotus on pysyä ketoosilla.

Salikertoja tulee 5/vko ohjelmana PHAT ja yks kerta viikossa salibandyä n. 2 tuntia + 3krt viikko tyhjällä vatsalla aamulenkki.

Ritsamagneetti: hieno saavutus ja hienot tavoitteet! Mitkä nyt mitat?

Täällä kalorit nyt alle 2000kcal per päivä, eli miinusta pitäisi tulla 1000kcal per päivä kun ei treenaa (peruskulutus = 15,3*paino+679-kaavalla jonka poimin Nyyssiksen blogista) ja treenipäivinä 1500-2000kcal. Kyllä kai tällä rääkillä pitäisi fläsän liikahtaa. :rock:

Tästä ei moni varmaan tykkää, mutta itse tiputin v2012 kuukaudessa 14,5kg Velocityn avulla. Muutama kilo tuli nesteinä takaisin, mutta aikalailla 10kg lähti. Siitä sain hyvän boostin painonpudotukselle, vaatii vain aikalailla pääkoppaa suorittaa. Halvaksi kyllä tuli!

Tsemii äijille!

Aika tiukkoja dieettejä heti alkuunsa, ite alotin maltillisella -500kcal. Jos olisin vähän enempi perehtyny asiaan niin olisin tiputtau kaloreita vain-300/vrk ja siitä parin viikon välein tiputellu. Nyt 6vk siis menty -500kcal/vrk ja 2vk poljettu paikoillaan, päätin siis "nollata" projektin ottamalla yhden +300kcal päivän ja huomenna taas -300kcal. Äkkiä se kroppa tottuu vallitsevaan tilaan.

Mäkin voin lähtee peesaamaan. Tammikuun 2. päivä mitat oli 185cm/129kg ja tänään aamupaino oli hiukan alle 116kg, joten hiukan olen ottanut etumatkaa, mutta vielä olisi matkaa jäljellä sinne noin 90 kiloon. Huhtikuun puoleenväliin olisi tarkoitus syödä puhtaasti, jonka jälkeen vapun voi ottaa hieman rennommin. Liikuntaa en ole juurikaan vielä lisännyt, mutta kaiken makean ja roskaruoan olen jättänyt täysin pois. Kohta alkaa taas futiskausi, jolloin tulee kyllä liikuntaa sitä kautta ja punttia + lenkkiä lisäksi. Koitan tänne kertoa kuulumisia aina silloin tällöin, jos siitä vaikka olisi jollekin samassa tilanteessa olevalle apua.

Hyvä jätkät, kyllä te siihen pystytte!

Hienosti sai tämä Murdochhin postaus kyllä porukkaa mukaan. :rock:

Tänään taas treenille. Testiin pääsee Chained Nutritionin BCAA Hardcore ja Arginine Hardcore.

Kuten Murdochh tuolla ylempänä sanoikin, laittakaa ihmiset vinkkejä, apuja, neuvoja jos sellaisia löytyy. Onnistumis-stoorit motivoi aina!

Itsellä suurin ongelma tässä hommassa on mielihalut. Törkeä makean/suolaisenhimo iskee aina kun kaupassa käy ja sitten tekisi mieli ostaa karkkia tai sipsiä. Olen tehnyt kylläkin päätöksen että herkut pidän minimissä, kerran viikkoon leffaa katsoessa paremman puoliskon kanssa mikropopcornia yksi pussi.

Kyllä me tästä kesäkuntoon vielä joskus päästään!

Edit: Täälläkin tavoitteena n. 90-95kg elopaino.

Pitkän ajan haave olisi noin 80kg paino mutta tosissaan tää pitäis tulla enemmänkin harrastuksien kylkiäisinä kun vaan saan asioita kuntoon muuten elämässä. Mihinkään väkisin vääntämiseen en lähde vaikka joskus joutuukin itseään potkimaan eteenpäin. Alkoholi, leipä ja sokerijuomat jättämällä pääsen alkuun ja tilalle sitten pitäisi keksiä muuta mieluisaa mutta terveellistä. 4x päivässä tulee käpyteltyä koiran kanssa ja vähintään 5km pyöräilyä, työ on fyysistä jatkuvaa puuhastelua joten hyvät eväät tärkeät että jaksaa. Kalorien laskeminen on myrkkyä mutta siihen on vaan opittava ja pidettävä homma riittävän yksinkertaisena. Vesipulloa opettelen pitämään mukana vähän joka paikassa jotta ei tule sitten muuta juotua niin paljon. Täytyy katsoa ny alkuun millaisella kalorimäärällä lähtee kokeilemaan... 2500-3000kcal kait.

Itse olen ollut isommillani 130 kg, nyt 113 kg. Paino on tippnut välillä enemmän, välillä vähemmän, joskus pitkäänkin ollut paikoillaan.
Jos lihaa on kropassa, raju miinusdieetti polttaa kyllä lihat mennesään, joten suosin maltillista pudotusta.
Itsellä on hitaamman puoleinen aineenvaihdunta, joten normaalilla miinuskaloreilla ei mulla läski pala, joten hiukan mennään suositusten alle ja sekin on vaan löytynyt kokeilemalla.

Ite vedän 6pv aika lowcarb, osittain paleo-ruokavaliota noudattaen. Sitten yksi päivä viikossa tankkaan hiilaria reilummin, silloin rasva on melkein poissa.
Olen pyrkinyt rakentamaan ruoat niin että se on joko rasva+protsku tai hiilari+protsku. Tämä sen takia että paremmin lasken kaloreita muutamalla macrolla kerrallaan. Toki "rasvaa+hiilaria samalla aterialla ei saa ottaa" -kuppikuntia onkin, en usko että sillä on väliä, vaikka haluaisinkin uskoa.

Hulkin macro-oppi on hyvin opettavaista, suosittelen... Ravinteiden täsmäkäyttö osa 1 ? proteiinien ajoitus | Fast News

Edit: se unohtui sanoa, että mulla runsaan hyvien rasvojen käyttö on vienyt totaalisesti makean nälän, ei kelpaa enää karkit tai sipsit.

Edit2: ja vettä minimissään 4 litraa päivässä...heh, aina saa olla pippeli kourassa. En jaksa koko ajan juoda, vaan kittaan semmosen palkkarimukillisen (0,7 litraa) melkein kerrallaan.

Stonecoldille kiitos tuosta Hulk-linkistä. Aika paljon antoi uutta tietoa.

Täällä on tapahtunut jotain, kun tänään vaaka näytti 143,5kg! 1,5kg on siis ilmeisesti lähtenyt painoa. :rock: Mites muilla, onko mitään edistystä parissa päivässä tullut?

Eka viikko alkaa olla pulkassa treeni kulkee ihmeen hyvin miettien kuinka tyhjä ukko on tällä hetkellä, ketostixien mukaan ollaan oltu keskiviikosta asti ketoosilla. Tälle viikolle vielä yks salitreeni-iltakardio ja aamulenkki+salibandysessio. Vaaka näytti aamulla 114kg eli -6,5kg , jos se tahti asettuisi 2-3kg per viikko olis ihan optimi aikataulua ajatellen. Tsemppiä muille!

Stonecoldille kiitos tuosta Hulk-linkistä. Aika paljon antoi uutta tietoa.

Täällä on tapahtunut jotain, kun tänään vaaka näytti 143,5kg! 1,5kg on siis ilmeisesti lähtenyt painoa. :rock: Mites muilla, onko mitään edistystä parissa päivässä tullut?

Itse en varsinaisesti kuulu tähän ketjuun koska olen riisikeppi ja yritän kerryttää painoa pluskaloreilla. Ylläolevaan kuitenkin kommentoisin että vaa'alla ei kannata rampata liian tiheään tai ainakaan innostua yksittäisistä arvoista. Itse kirjaan aamupainon ylös unisillä silmillä päivittäin. Mitat tänään on 184cm/88,3kg ja ~18%. Aamupaino saattaa heittää 1,2kg helposti yhden vuorokauden aikana. Myös nesteet vaikuttaa painoon. Hyvänä esimerkkinä jalkapäivä salilla --> paljon safkaa koneeseen ja lihakset turvoksissa. Seuraavana aamuna paino on 1,5kg enemmän ja se tasoittu siitä sitten n. 2 vrk kuluessa normaaliksi.

Näpytän omat tulokset exceliin säännöllisin väliajoin ja piirrän niistä käppyrän. Käppyrä näyttää sitten pitkällä aikavälillä mennäänkö oikeaan suuntaan. Tämä on toki vain omaa insinööriviihdettä. Samaan tulokseen pääsee katsomalla kerran viikossa painonsa ja vertaamalla onko se enemmän vai vähemmän kuin viikko sitten.

Täällä on junnattu painossa aika pitkälti paikoillaan, eli jossain on nyt ongelma.

Päivässä tulee kaloreita tällä hetkellä 2000kcal - 2200kcal välillä. Makrot suunnilleen p200/hh120/r70. Nuo makrot siis 2000kcal ruoilla, tuo 200kcal lisäys yleensä jakautuu takaisesti p/hh/r välillä. Neljä kertaa viikossa intensiivinen salitreeni, jossa menee treenikaverin kanssa 1,5-2h. Tauot eivät ole pitkiä, usein alle 30sek mikäli kaikki treenin vaatimat laitteet/painot ovat vapaina. Aerobinen tulee treeniohjelmaan kevyen lenkkeilyn muodossa 2h/viikko, jahka täällä Kuopiossa saadaan tuo tänään satanut lumipeite pois maasta.

Yhden tankkauspäivän olen tässä parin viikon aikana pitänyt, silloin otin n. 3000kcal. Ei ole juuri mitään merkittävää vaikutusta ollut kumpaankaan suuntaan. Peruskulutus Nyyssölän blogista nappaamani kaavan mukaan pyörii 2800kcal luokassa, tätä samaa näyttää moni internetistä löytyvä laskuri. Tällä logiikalla päivittäiset miinukset pitäisi olla 600-800kcal luokassa ja treenipäivinä enemmän. Olen syyskuusta asti ollut lihattomalla ruokavaliolla ja ajattelin pikkuhiljaa alkaa kanaa ja kalaa tuomaan takaisin ruokavalioon n. kuukauden siirtymäajalla.

Osaako joku sanoa, että missähän tässä nyt voisi olla vika? Treenatessa aina jumalaton hiki ja treenit vedetään jaksamisen osalta ihan loppuun. Lepoa tulee keskiviikkoisin ja viikonloput, eli 3 päivää viikossa. Tuleeko energiaa ruoasta liikaa/liian vähän, heittääkö makrot norsunrömpsää vai mitä?

Kiitoksia jo etukäteen!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom