Operaatio: Super dieetti *fläsälle kyytiä*

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Murdochh
  • Aloitettu Aloitettu
Täällä on junnattu painossa aika pitkälti paikoillaan, eli jossain on nyt ongelma.

Päivässä tulee kaloreita tällä hetkellä 2000kcal - 2200kcal välillä. Makrot suunnilleen p200/hh120/r70. Nuo makrot siis 2000kcal ruoilla, tuo 200kcal lisäys yleensä jakautuu takaisesti p/hh/r välillä. Neljä kertaa viikossa intensiivinen salitreeni, jossa menee treenikaverin kanssa 1,5-2h. Tauot eivät ole pitkiä, usein alle 30sek mikäli kaikki treenin vaatimat laitteet/painot ovat vapaina. Aerobinen tulee treeniohjelmaan kevyen lenkkeilyn muodossa 2h/viikko, jahka täällä Kuopiossa saadaan tuo tänään satanut lumipeite pois maasta.

Yhden tankkauspäivän olen tässä parin viikon aikana pitänyt, silloin otin n. 3000kcal. Ei ole juuri mitään merkittävää vaikutusta ollut kumpaankaan suuntaan. Peruskulutus Nyyssölän blogista nappaamani kaavan mukaan pyörii 2800kcal luokassa, tätä samaa näyttää moni internetistä löytyvä laskuri. Tällä logiikalla päivittäiset miinukset pitäisi olla 600-800kcal luokassa ja treenipäivinä enemmän. Olen syyskuusta asti ollut lihattomalla ruokavaliolla ja ajattelin pikkuhiljaa alkaa kanaa ja kalaa tuomaan takaisin ruokavalioon n. kuukauden siirtymäajalla.

Osaako joku sanoa, että missähän tässä nyt voisi olla vika? Treenatessa aina jumalaton hiki ja treenit vedetään jaksamisen osalta ihan loppuun. Lepoa tulee keskiviikkoisin ja viikonloput, eli 3 päivää viikossa. Tuleeko energiaa ruoasta liikaa/liian vähän, heittääkö makrot norsunrömpsää vai mitä?

Kiitoksia jo etukäteen!

Mitä tarkoitat sanomalla että paino on junnannut "aika pitkään?" Saattaa olla että paino tippuu "vain" puoli kiloa viikossa alkuvaiheen hurjan pudotuksen jälkeen. Tuolla kulutuksella ja kaloreilla vaa'an lukeman pitäisi kyllä pienentyä. Tee tuplatarkistus ruokavaliolle ettei ole tullut ajatusmokia piilokaloreiden suhteen. Perinteinen esimerkki on vaikkapa aamulla juotava iso lasi appelsiinimehua "koska se on terveellistä" ja siitä saadaankin sitten järkyttävä määrä sokeria. Mehusta riippuen tietysti. Nämä unohtuu monesti laskuista pois. Toinen mikä tulee mieleen niin juothan tarpeeksi vettä? Nestettä pitäisi muistaa juoda vähintään pari litraa päivässä ja mieluiten enemmänkin jotta aineenvaihdunta toimisi kunnolla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on kanssa painonpudotus tavoite. 173cm 106kg

Salainen himoruoka on sipsit ja burgerit, mutta niitä on molempia onnistuttu välttämään ihan hyvin. cheattipäivänä on ollut jompikumpi.

Tähän mennessä syöminen on onnistunut paremmin kuin uskoin aluksi. Ongelma on ollut se, etttä treenipäivinä, tulee ihan helvetin paska olo jos jättää noi kalorit tyyliin "lepopäivän tasolle." Lepopäivinä on siis ollut ihan ok helppoa noudattaa noita mun kalorirajoja tähän asti. 2100- 2200 kcal tiukasti lepopäivinä.

Nyt tuli tänään, 2700 kcal treenipäivänä, en pystynyt vastustamaan kaloreita illalla:(

mulla on tavoite 26- 31kg alas, sinne on tarkoitus jäädä. Oon käynyt tosi aktiivisesti salilla nyt varmaan 1kk ajan. Aerobistakin on tullut, nyt hieman nousujohteisemmin sitäkin. Mull on tosin nilkka nivelside vielä paskana joten vasta huhtikuun alusta ruvetaan kokeilemaan sitä. Sitten onkin varmaan jo golf kentät avatut huhtikuussa niin pääsee kiertämään kentällä pitkästä aikaa. Sitten, nilkan parannuttua onkin 1h pakollinen sulkapallo viikossa.

yhteensä siis 2h lenkkejä. (varmaan max 3h, sellainen mihin voi sitoutua rehellisesti)

yht. n. 4h salia (kaksijakoinen ohjelma) (OLEN tehnyt ahkerasti!)

1h sulkkis (pakollinen eikä vói luistaa tästä :))

joka toinen viikko varmaan golffia kentälle kiertämään, faijan kanssa. (tuleehan siinä ainakin käveltyä 7km golf kenttä, vaikkakin vähän rauhallisemmalla tahdilla)

Mitä tarkoitat sanomalla että paino on junnannut "aika pitkään?" Saattaa olla että paino tippuu "vain" puoli kiloa viikossa alkuvaiheen hurjan pudotuksen jälkeen. Tuolla kulutuksella ja kaloreilla vaa'an lukeman pitäisi kyllä pienentyä. Tee tuplatarkistus ruokavaliolle ettei ole tullut ajatusmokia piilokaloreiden suhteen. Perinteinen esimerkki on vaikkapa aamulla juotava iso lasi appelsiinimehua "koska se on terveellistä" ja siitä saadaankin sitten järkyttävä määrä sokeria. Mehusta riippuen tietysti. Nämä unohtuu monesti laskuista pois. Toinen mikä tulee mieleen niin juothan tarpeeksi vettä? Nestettä pitäisi muistaa juoda vähintään pari litraa päivässä ja mieluiten enemmänkin jotta aineenvaihdunta toimisi kunnolla.

"Pitkään" on siis pari viikkoa, jolloin vaa'an lukema on heittänyt korkeintaan muutaman sata grammaa suuntaan tai toiseen. Punnitsen itseni pari kertaa viikkoon, jotta saa tiheämmän seurannan. Huomenna on taas vaakapäivä, pitää katsoa mitä se sitten näyttää. Olen lueskellut täällä että monella painonpudottajalla tulee sellainen parin viikon "kuollut kausi", jonka jälkeen taas paino hujahtaa alas hieman kuin itsestään.

Mehuja ei juuri mene. Ehkä kerran viikossa mehustelen itselleni eräästä dokkarista nappaamaani Mean Green-mehua ihan sen hyvän maun takia. Kaupan mehuihin en koske, hyi. Vodaa menee 2-5 litraa päivässä, treenipäivinä lähempänä tuota 5 litraa. Kaloreissa itseasiassa mukana jopa treenipäivien palkkari, CN Bolt Hardcore. Tästä tuloo melkein pari sataa kaloria eli lepopäivän miinukset luokkaa -1000kcal, kun palkkaria en silloin juo.

Kuten jo edellisessä postauksessa sanoin, alan pikkuhiljaa totuttamaan itseni taas lihan syöntiin. Toivotaan että tämä shokeeraisi aineenvaihduntaa positiivisesti nopeuttaen sitä. Uskon, että kuukauden ns. siirtymäaika on hyvä pitää, ettei suoraan hyppää kasvispainotteisesta mässäämään satoja grammoja lihatuotteita päivässä.

Päivittelen huomenna puntarin lukemaa, mikäli se johonkin heilahtaa!

Kalorilaskurin maksullisen version otin kokeiluun josko sen kanssa saisin pidettyä kirjaa syömisistä, ihan kätevä näin alkuun. Leivästä luopuminen tuntuu olevan hankalampi homma mutta kyllä se tästä kun huomaa sen kalori määrän mitä niistä tulee. Kyllä tää tästä lähtee rullailemaan, 0500 on kello herättelemässä tunnin aamulenkille koiran kanssa.

Tuossa voisi auttaa aamuaerobiset 4-6 krt/vko 4-6 km matkoja. Salilla 3-4 krt/vko + muut hyötyliikunta mukaan. kalorit ainakin näyttäisi olevan ok eli sopivasti miinuksilla(minun mielipide). Hitaasti mutta varmasti se tapahtuu.

Tiedän kokemuksesta. Tsemppiä projektiin!

Tuossa voisi auttaa aamuaerobiset 4-6 krt/vko 4-6 km matkoja. Salilla 3-4 krt/vko + muut hyötyliikunta mukaan. kalorit ainakin näyttäisi olevan ok eli sopivasti miinuksilla(minun mielipide). Hitaasti mutta varmasti se tapahtuu.

Tiedän kokemuksesta. Tsemppiä projektiin!

Aamuaerobiseen olen itseäni yrittänyt jollain keinoin motivoida, huonoin tuloksin. :face: Lenkkitossutkin jo ostin, hyvät vieläpä. Josko tuohon intoutuisi kun vähän kelit lämpenee.. (procrastinators unite. :dance:)

Tänään olikin jotain tapahtunut, kun tuossa hetki sitten vaa'alla käydessäni lukema oli 2,3kg vähemmän kuin edellinen. Hiphei, ei tässä ihan paikallaan junnatakkaan! :rock: Perkule, kun on hyvä fiilis. Tänään ihan erilaisella draivilla treenaamaan!

Eipä ole tännekkään hetkeen tullut kirjoiteltua. Täällä edelleen prokkis käynnissä ja viimeviikolla puntari näytti 140,3kg. Perjantaina taas puntarihommia.

Kävin kuun alussa kehonkoostumusmittauksessa ja yllätyin kyllä lukemista. Odotin että rasva% olisi ollut 50% luokkaa ja lihasta joku 50kg. Rasva% oli kuitenkin 41,9% ja lihasta 78,2kg! Tämä yllätti kyllä ihan totaalisesti. Fat Free Mass oli jossain 85kg luokassa. Toki nämä ei ole ihan tarkkoja, mutta jos kokonaisia kiloja katsoo niin kai sieltä suuntaa-antavan tiedon saapi.

Mites muut ketjussa kirjoitelleet - how you doinn'?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom