Opel Calibra

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joze86
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
23.1.2005
Viestejä
763
Olisi kova kiinnostus tuota Ooppelin Calibraa kohtaan ja kyselisin että onko palstalla Calibra tietäjiä, omistajia?, Hieno koppanen autohan tuo olisi sporttisen näkönen ym, mutta miten on koneiden kestävyys?, oon kuullut ainakin semmosta huhua että 8venttiilinen kone olisi kestävempi mitä tuo 16 venanen ja kumpikihan on 2l koneita.
Sitten tuosta neliveto turbo kalibrasta oon kuullut että se ei olisi kovin kestävä peli, onko se sitten 8venanen calibra kaikista kestävin joka on kyllä kaikista laiskin liikkumaan, mutta se nyt ei ole pääasia kunhan saa hienon näkösen pirssin :D .

Eli kertokaahan hyvät pakkislaiset kokemuksenne calibroista hyvät ja huonot puolet, niin en mene ostamaan sikaa säkissä:david: . Ja vain Calibroista muut Ooppelit ei vois vähempää kiinnostaa ;)
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
2.0 16V konetta on saanut Calibraan kahta eri mallia riippuen vuosimallista. Vanhempi ja tehokkaampi C20XE on selkeästi parempi mylly, niin luonteensa, kuin kestävyytensä puolesta. Itsellä tuo kone 14 vuotiaassa Astrassa reilu 240tkm ajettuna, eikä mitään erikoisempaa ongelmaa ole ollut, paitsi venttiilin painimet vaihdoin kun alkoivat kylmänä naputtaa.

Nuorimmatkin Calibrat alkavat vähitellen olemaan teini-iässä, joten kaikkihan alkaa olemaan potentiaalisia vikakohteita, mitään pahempaa tyyppivikaa ei taida olla.

Eli 2.0 koneita on Calibrassa.
C20NE = 115hv
C20XEV = 136hv
C20XE = 150hv
C20LET = 204hv (ahdettu ja vain nelivetona).

Lisäksi Callea on saanut 2.5 litraisella 170hv V6 moottorilla, mutta paljon harvinaisempi.

Lisää juttua löydät varmasti: http://www.opelclubfinland.fi/forum/
 
Jeps, pitääpä käyä tuolla lukemassa, mutta heittäkää tähänkin jos on kokemusta muillakin kyseisestä autosta.
Ei muuten ole enää pahoissa hinnoissa nuo calibrat :)
 
Zone-sarja -42%
Eikös tuo ole väännetty Kadetin pohjalevylle?
 
Eikös tuo ole väännetty Kadetin pohjalevylle?

Eikös se ole kuitenkin Vectran pohjalevy? Muistelisin näin. Linjakas ja hieno auto mutta ei varmaan mitään tajunnan räjäyttävää muuten. Ei vaadi mitään suurempia tyyninkejä ollakseen hieno. Tosin ei ole kokemusta aiheesta.
 
Eikös se ole kuitenkin Vectran pohjalevy? Muistelisin näin. Linjakas ja hieno auto mutta ei varmaan mitään tajunnan räjäyttävää muuten. Ei vaadi mitään suurempia tyyninkejä ollakseen hieno. Tosin ei ole kokemusta aiheesta.

Olet oikeassa! Oli pakko googlettaa, ainakin wikipedian mukaan tosiaan perustuu "teknisesti Vectraan".
 
''Calibra on maailman "virtaviivaisin" auto, sillä Calibralla on vielä tänäkin päivänä hallussaan maailman pienin kokonaisilmanvastuskerroin (0,26).''

Ei ois ainakaan ilmanvastuksestakiinni, mutta eipä tuo taida hirviänä vaikuttaa jos ostaa sen 8venasen 115pollesen calibran. :D

http://fi.wikipedia.org/wiki/Opel_Calibra
 
Ei ois ainakaan ilmanvastuksestakiinni, mutta eipä tuo taida hirviänä vaikuttaa jos ostaa sen 8venasen 115pollesen calibran. :D

http://fi.wikipedia.org/wiki/Opel_Calibra

Kyllä muuten vaikuttaa jo satasen vauhdissa.

8v koneet on halpoja ja jos se laukee, niin saat toisen tilalle satasella. 16V:hen on osat kalliimpia ja niitä tarvitaan enemmän, jos jotain remppaa. Molemmat luotettavia myllyjä, mutta 8v ehkä vielä enemmän. 16v kone on hieno ajettava; vetää hyvin alakierroksilla ja kiertää iloisesti ja voimaa tuntuu olevan kautta koko kierrosalueen. Yllättäen 8v on myös kiva ajettava. Ajossa alavääntöä on paljon ja perstuntumalla alakierrosten response on parempi kun 16v. Eli reippaassa ajossakin pärjää mainiosti. Kone kiertääkin puhtaasti, vaikkei samanlaista urheilumoottorin tuntua olekaan kuin 16v koneessa.

Jos teholla ei ole suurta merkitystä, niin ehdottomasti 8v, on halpaa ajoa. Jää sitten rahaa panostaa siihen ulkonäköönkin. Bensaa vie molemmat 2-litraset tosi vähän, 6L:n pintaan, jopa alle, eli eroa niiden kesken ei paljoa ole.
XEV-koneesta en osaa sanoa.

V6 on aika onneton. 20 hv enemmän kun 16v:ssä mutta auto painaa kuitenkin enemmän. Tai ei se huono ole, mutta siltä ehkä odottaisi enemmän. Olen ajanut, mutten tykännyt; kone oli semmonen tasapaksu kokemus. Kai se 16v:n hakkaa, muttei tunnu niin kivalta ajettavalta. Tämä tietysti voi olla makuasiakin. Anyway, kutoskoneeksi vähän hengetön. Huolto taas astetta kalliimpaa.

Turbo on kunkku, mutta jos ton ikästä turbo 4-vetoa havittelet, niin voit olla varma ettei ole halpaa hupia. Turbossa voi olla monta miinaa, eli puhu asiantuntijoiden kanssa ennen kuin semmosta ostat.

Kaiken kaikkiaan kiva auto, johon löytyy paljon erikoisosaa niin koriin kuin tekniikkaankin. Ihan kiva ajettava ja nätti ulkonäkö. Onhan noissa vanhoissa Opeleissa aina jotain laittamista, mutta sitähän se on ton ikäisissä...
 
Kiitoksia juuri tämmösiä kokemuksia halusin kuulla ! :).
Laittakaahan muutkin jos tiedättä tyyppivikoja jne!.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eli 2.0 koneita on Calibrassa.
...
C20XEV = 136hv
...
Eikös tää ollut niin, että tää konehan taisi olla käytössä vain hetken aikaa. Tilalle tuli x20xev. Samoja koneita ne kuitenkin on, eli merkintä vain. Calibrassa on muistaakseni käytetty molempia, C20XEV ja X20XEV koneita.

Lisäksi Callea on saanut 2.5 litraisella 170hv V6 moottorilla, mutta paljon harvinaisempi.
Ja tää konehan oli C25XE

Ja Jozelle vielä sellaista, kun olit kuullut, ettei neliveto callu olisi kovin kestävä peli. Ihan totta osittain. Niistä kun noita nelivedon jakolaatikoita paukkuu tämän tästä. Joku tiiviste siellä kai prakaa. Ja korjaus ei ole ihan ilmaista. Olen kyllä kuullut sellaisen väittämän, että noi on lähinnä itse aiheutettuja vikoja. Tavallisessa ajossa kestää, mutta kovat repimiset paikallaan jne, on aika myrkkyä. Tiedä sitten miten on, kun ei omakohtaista kokemusta ole.
 
Opeleihin tulee aina vikoja. Ympyrä ja nuoli, siitä alkaa huoli. En ole itse opeliin sortunut, mutta kaverien kokemukset puhuvat puolestaan (eräällä kaverilla ollut n. 10 opelia, eikä kuulemma tule enää lisää.:rolleyes: ).
Onhan tuo calibra ihan kiva sporttinen auto nuorelle sällille, mutta mitään järkiperäistä syytä calibran ostoon en näe.
 
Opeleihin tulee aina vikoja. Ympyrä ja nuoli, siitä alkaa huoli. En ole itse opeliin sortunut, mutta kaverien kokemukset puhuvat puolestaan (eräällä kaverilla ollut n. 10 opelia, eikä kuulemma tule enää lisää.:rolleyes: ).
Onhan tuo calibra ihan kiva sporttinen auto nuorelle sällille, mutta mitään järkiperäistä syytä calibran ostoon en näe.

Kerropas arvon suuri ajatusten tonava, mikä automerkki mahtaisi olla sellainen, johon ei tule jossakin vaiheessa vikoja. On totta, että Opelissa on ollut joitakin pieniä elektroniikkavikoja, mutta eipä minun kohdallani ole ikinä ollut mitään suurempia remontteja. Edellisestä autosta(Astra -94 1.6 8V) vaihdoin pakoputkiston, takajouset, alatukivarsien kumit yms. perussetin lisäksi, eli aikalailla peruskulutustavaraa. Toki, jos autoa ei ikinä huolla, niin asia on toinen. Nykyisessä -00 1.8 Vectrassa ei ole ollut VIELÄ mitään ihmeellisempää. Öljyt olen vaihtanu+suodattimen ja tulpat ja ilmansuodattimen. Perussettiä.

Kyllä Opel on yksi niistä merkeistä, joka on mainettaan huomattavasti parempi auto.

Ps. sun kaveris ei taida olla kovinkaan fiksu. Sano sille, että ostaa Toyotan.
 
Opeleihin tulee aina vikoja. Ympyrä ja nuoli, siitä alkaa huoli. En ole itse opeliin sortunut, mutta kaverien kokemukset puhuvat puolestaan (eräällä kaverilla ollut n. 10 opelia, eikä kuulemma tule enää lisää.:rolleyes: ).
Onhan tuo calibra ihan kiva sporttinen auto nuorelle sällille, mutta mitään järkiperäistä syytä calibran ostoon en näe.

Voi jeesus näitä kommentteja. "Kaveri sitä ja kaveri tätä ja ainaski 100 sitä". Minkä helvetin takia kaverisi on ostanut vielä sen kymmennennenkin Opelin? No siksi, että ekat yhdeksän oli ilmeisesti ollut sen verran hyviä, mutta sitten tuli vastaan yksi mätä omena. Eli tästä voimme päätellä, että aika hyviä pirssejä noin niin kuin keskimääräisesti :kippis1: otetaan sille yhdet :D
 
Joo, eiköhän se näin ole että oli auto mikä tahansa niin jos siihen ei tehdä perushuoltoja ajallaan, siitä tulee ajanmittaan melkoinen pommi.
Kyllä melkeen kaikki koneet kestää jos niihin vaihtaa öljyt ja kulutus osat ajallaan eikä pole paskaksi.

Ja onhan kaikilla oikeus tarkistaa auton kunto ennen ostoa, en minäkään mitään mätää omenaa ole hakemassa, kyllähän noita ''hyvällä pidolla'' olleita calibrojakin on kaupan, jotka on ollut ihmisillä jotka autoja osaa oikein huoltaa.
 
Opeleihin tulee aina vikoja. Ympyrä ja nuoli, siitä alkaa huoli. En ole itse opeliin sortunut, mutta kaverien kokemukset puhuvat puolestaan (eräällä kaverilla ollut n. 10 opelia, eikä kuulemma tule enää lisää. ).
Onhan tuo calibra ihan kiva sporttinen auto nuorelle sällille, mutta mitään järkiperäistä syytä calibran ostoon en näe.
Ihmettelinki jo että miten voi jopa yhden sivun verran olla ihan asiallista tekstiä, mutta kyllähän se sieltä toiselta sivulta sitten tulikin :P
Aika hmm luupäinen kaveri sulla kun kymmenen Opelia ollu ja sitten vasta tajuaa ettei kannata :D
Se on vähän kaikkien automerkkien kohdalla semmosta, että joku vuonna 1845 ollut malli oli paska niin tarina jatkuu isältä pojalle montakytä vuotta. "Kyllähän se Volvon 400 sarja oli huono, en kyllä ikinä osta volvoa!".
Mut niin ihan asiaakin vois jauhaa vähän. Koha valkkaat hyvin sen Callun niin ei siinä vikaa ole. Romuja varmasti on jo ton ikäsissä, mut pikkasen valikoimalla löytyy hyväkin yksilö.
 
Itse kyllä ostaisin ehdottomasti V6 mallin calibran. Turbopeli ei ole järin kestävä kuten on tullut ilmi ja kaksilitraiset on vain niin nuhasia.

Pienellä kutittelulla tuosta V6 moottorista saa sen 200hv(nokat, putki, putsari)

Ja kyllä urheiluautoissa pitää sen 200hv olla ;)

Harmittavan yleinen auto tuo vain on ainakin täällä Vaasan seudulla.
 
C20NE, on hyvä, perusvarma, ja halpa huoltaa, mut toisaalta melko tehoton. Kestää huollettuna pitkälle yli 300tkm...
C20XE, tehokas (kaikki on suhteellista, 150hv), omaa vakionakin hyvän väännön koko kierrosalueen läpi, kulutus on pieni ja huollot vaan tekee ni kestävä kone. Hyväksi havaittu kone kovassakin käytössä...
X20XE, eli -94 vuotiset 2.0 16V taitaa jo melkein kaikki ( vai kaikki, ei muista nytten ihan tarkkaan) Laiskempi, voima / vääntö, mut ihan ok... Jakohihnan (+ vesipumppu ja kiristimet) vaihto ehdottomasti 60tkm välein, muuten voipi tulla kallista.
C25XE, ihan hyvä kone, mut kalliimmat varaosat ja huollot, ja kuluttaa enemmän. Pitemmät välitykset kuin 2.0 koneiden laatikossa, kakkosella sataseen, jotkut tykkää jotkut ei. Kokeilemallahan se selviää.
C20LET on koneeltaan hyvä, ongelmia on voimansiirrossa, lähinnä jakolaatikossa, ratkeaa vahvistetulla jakolaatikolla. mut mut, enemmän siinä on huollettavaa, huolta, ja hintaa. Mutta on se vaan hieno auto. :D Jos kukkaro kestää, ni.......
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom