Opel Ascona Projektini...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PRIEST
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
pintatöiden kanssa ei ole mikään kiire, jokainen auton sauma käydään läpi ja tullaan hitsaamaan kunnolla. turvaakaarien ja metallitarvikkeiden hinnoilla ei ole väliä koska kaikki siihen alaan liittyvä tulee ilmaiseksi joten siinä en todellakaan pihistele. turvaakaarien asennus alkaa ensi viikolla ja esim tuossa kun olen tehnyt tuon etupään niin pellin vahvuus on ollut 1.5mm kun alkuperäinen oli 0.7mm eli puolet lisää. kuten olen todennut auton valmistumisessa ei ole kiire ja se tullaan rakentamaan huolellisesti alusta loppuun. Kone asiaa on nyt mietitty ihan tarpeeksi ja koneeksi tulee b230 volvon motti josta kutitellaan turbolla noin 300-400hv. joten rekisteriin autoa ei suomessa saa joka onkin mulle ihan sama ei niitä autoja ennenkään ole kilvillä ajettu. eteen jarrut tulee opel omegasta ja takaakseli on vielä epäselvä joko b asconan perä tai hiacen. puhuttaessa noita peristä tuolla lailla että b asco tai hiace pitää ottaa huomioon että niissä ei ole käytännössä muuta ooppelia tai toyotaa kuin kuoret ja nekin vahvistettuna. takaakselille tulee four link tuenta. ja coil over iskarit. maalauksesta vastaa erikoismaalaus niemenmaa : http://www.epndesign.fi/ joka on todellinen alansa huippu ja johon luotan kuin peruskallioon. ja tämä sitten vasta hamassa tulevaisuudessa kun on sen aika.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Lee vanha näpertelijä, sit kun auto on valmis niin hurautat sillä tänne kahville... ;)
 
Zone-sarja -42%
Eli sain hommattua hiacen perän joka kestää älyttömiä. toinen vaihtoehto olisi ollut jenkkiauton perä mutta siinä olisi ollut aivan eri työmäärä. perässä on uusilukko ja todennäköisesti sorvautan siihen teräs vetarit tuennan teen kuten noissa kuvissa jossa muuten kyseinen samanlainen perä on asennettu noin 500-600hv volvoon. ja monissa yli 500hv autoissa ovat todenneet hiacen perä todella toimivaksi vaihtoehdoksi ja lisäksi se on suht kevyt kun verrataan esim jenkkiautojen periin. tuossa pari kuvaa...
 

Liitteet

  • bakaxel1.webp
    bakaxel1.webp
    66,3 KB · Katsottu: 2 629
  • bakaxel2.webp
    bakaxel2.webp
    44 KB · Katsottu: 2 878
  • bakaxlar.webp
    bakaxlar.webp
    51,8 KB · Katsottu: 2 954
Eli tässä hieman kuvia akselista ennen hiekkapuhallusta. Monella varmasti herää kysymyksia akselin kestävyydestä, mutta voin todeta että tuo akseli kestää tuonne +500hv asti joten sen kestämisen kanssa ei tule ongelmia. akseliin rakennetaan four link tuenta johon tulee hyvin säätö mahdollisuuksia. alhaalla myös kuva four link paketeista.
 

Liitteet

  • 3511.webp
    3511.webp
    16,7 KB · Katsottu: 2 798
  • TakaAkseliOpel 002.webp
    TakaAkseliOpel 002.webp
    88,5 KB · Katsottu: 1 039
  • TakaAkseliOpel 001.webp
    TakaAkseliOpel 001.webp
    72,8 KB · Katsottu: 1 607
Jees: eli tänään sain koneen 2.3 litranen volvon b230et kone jossa 531 kansi. tuosta kutitellaan se 400-500hv ainakin. peltityöt on saatu hyvään vaiheeseen. päivitän projektin kulkua viimeistään 17.4.04 kuvilla.
 
Perkele että rakennatte nopeesti. Miten monta jäbää on hommissa ja kuinka usein/kuinka pitkään kerralla suurin piirtein värkkäätte?

Hyvää jälkeä, kiva nähdä mitä projektista tulee. Itseä kutittelis pirusti alkaa taas värkkäämään jotain, katsellaan katsellaan jos onnistuis hommata joku proggis alle, nyt olis edullinen tilakin tiedossa.
 
batbug sanoi:
Sanoisin, että vedät kaikki korin saumat 5cm hitsisaumaa/5cm väliä tyylillä. :)
Kaksi A-mallia laitelleena voisin itsekkin yhtyä tuohon asiaan. Itsellä oli 2.0L koneessa noin 150 heppaa ja paikat notkui jo silläkin määrällä. Mm. nuo poikittaispalkit joista autoa esim. tunkataan on todella löysät ja kaipaavat lisää tavaraa rinnalle. Muutenkin konehuone ja lattian tietyt alueet ovat aivan paperia ja kannattaa laittaa heti kuntoon. Turvakaari on iso juttu kunhan kiinnityspaikat ovat tukevissa palkeissa.
Onnea projektiin! Itse laittelisin vanhan Opel GT:n työn alle jos olis aikaa...
 
jees korin saumat kaikki hitsattu! ja hommia meikä manne yksinään painaa se on työtä ja samalla henkireikä kaikkeean. turvakaaresta tulee todella järeä! ja kestävä pääsen tuossa parin viikon sisään sen kimppuun ja sitten kuvia siitä. huomenna pitäs vähän konetta katsella. pistän huomenna kuvia projekti on edennyt aika jees jälleen...
 
Hyvältä näyttää.. Kaverin kanssa on alla samanlainen kunnostus projekti joskin ajatellen jäärata-ajoa talvea 2006 ajatellen...
Meinattiin pistää sellaiseen iskuun ettei tarvis joka talvi aloittaa ihan alusta!

EDIT: ja auto on c-kadett vuodelta 78 ja koneena 1.2S
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo nää auto projektit on parhaita.

Volvon koneet kestää. Minkäs loodan tonne pistät.
Pistäkkö getragin(en tiiä kuinka helposti saa soviteltua) vai sitten m-90 5-vaihteinen volvon hyvä loota. Se loota ja kytkin kuulemma kestää vakiona sen 300-350hp. Tämä tietysti kunnosta riippuen.

B23 turbo ruiskuun löytyy valmiina jos jonkin näköstä viri palikkaa. Alakerta jo vakion atodella kestävä, takomännillä ja kampuralla on se kestävyys aivan omaa luokkaa.

Tiedätkö et mikä välitys sulla on rossa hiacen perässä??4.11?
 
päivittelyä:
välitys perässä on 4.?? en muista loppua mutta selvitän asian. Laatikoksi tulee gatrag 265. jossa siis erillinen kytkin koppa. hestecin ruisku systeemit ja turboksi carrett joka riittää 600-800hv asti. Elikkä kuvissa näkyy hieman taka-akselin tuentaa ja volvon konetta joka on projekti vaiheessa hieman :D tilasin juuri bilteman ainoan toimivan tuotteen joka on moottoripukki! suosittelen sitä kaikille kestää aika isojakin moottoreita kun kaverin v8 konekin tehtiin tuollaisessa pukissa. hyvä ja toimiva tuote kerrankin! Taka-akseliin tulee siis lisäksi kaksi tukea eli periaatteessa se on sama kuin four link jossa tulee olemaan edes hieman säätö mahdollisuuksia. Lisäksi nappasin kuvan hiacen vetoakseleista jotka ovat ''hieman'' järeämmät kuin alkuperäiset! noiden luulis kyllä kestävän! käytännössähän tuo perä on täydellinen kopio fordin 9'' perästä joka tunnetaan maailmalla yhtenä kestävimmistä taka-akseleista. Koneen suunitelmat ovat aika selkeät ja nälkä kasvaa syödessä saa nähdä mitä lopussa irtoaa takapyöriltä kun noilla teho haluilla on projektin edetessä tapana kasvaa!
 

Liitteet

  • OpelAscona17.04.05 021.webp
    OpelAscona17.04.05 021.webp
    65,9 KB · Katsottu: 1 066
  • OpelAscona17.04.05 025.webp
    OpelAscona17.04.05 025.webp
    135,1 KB · Katsottu: 1 108
  • OpelAscona17.04.05 019.webp
    OpelAscona17.04.05 019.webp
    53,1 KB · Katsottu: 1 717
  • OpelAscona17.04.05 014.webp
    OpelAscona17.04.05 014.webp
    66,1 KB · Katsottu: 1 129
  • OpelAscona17.04.05 022.webp
    OpelAscona17.04.05 022.webp
    45 KB · Katsottu: 998
pari lisä kuvaa. eli tuossa turbo joka tulee autoon. riittää 600-800hv asti. ja sitten kierrokanget ja männät jotka vielä hankinta listalla!
 

Liitteet

  • kiertokanki1.webp
    kiertokanki1.webp
    47,8 KB · Katsottu: 1 247
  • isogarrett.webp
    isogarrett.webp
    58,6 KB · Katsottu: 1 100
  • isogarrett2.webp
    isogarrett2.webp
    44,1 KB · Katsottu: 1 011
PRIEST sanoi:
pari lisä kuvaa. eli tuossa turbo joka tulee autoon. riittää 600-800hv asti. ja sitten kierrokanget ja männät jotka vielä hankinta listalla!

Jumalaut toi Garretin turbo on miehekkään näkönen! Tsemppiä projektin kanssa! :thumbs:
 
PRIEST sanoi:
pari lisä kuvaa. eli tuossa turbo joka tulee autoon. riittää 600-800hv asti. ja sitten kierrokanget ja männät jotka vielä hankinta listalla!

Noita Garretteja tarvitaan isompaakin koneeseen kaks,et paastaan tohon haarukkaan mita mainitsit.
Jos saat tosta koneesta 350-400hv.ulos ni :kippis1: .

Tsemppia rakenteluun ja jalat maassa.
 
monilla varmasti on epäilyksiä tosta koneesta joten hieman faktaa puheille. suomessa ja ruotsissa on useita yli 500hv b230et lohkoon perustuvia koneita. tuossa pari kuvaa ja linkkejä joista voi lueskella.
http://www.suntechmotorsport.tk/
Ruostsissa noiden rakentelu on hieman korkeammalla asteella vielä kuin suomessa. mutta ei todellakaan ole yhtään yliampuvaa saada tuosta koneesta yli 500hv tehoja.
Tänään menen hakemaan kannen 405 kansi on sama kuin 531 kansi ainostaan että sen löytää vm82-84 turbo koneesta kun taas vm84-> löytyy tuo 531. siis kyse pelkästä numero sarjan muutoksesta.

Volvo Amazon -65
16 valve engine
minulla 8v kansi.

engine

Volvo B230
Venolia pistons
SPM rods
Moroso vacuum and drysump pumps
38mm inlet 34mm outlet valves
Cylinderhead welded and
ported by Suntech Motorsport
flows 360cfm at 28" H2O
Intake manifold in Carbon fibre
Four 1600cc/m injectors
Autronic fuel,ignition and datalogger
Garrett hybridturbo good for 1200hp
Home made exhausmanifold
Wastegates from Knuts Racing
Water to Air intercooler

transmision

G-force 5-speed titanium bellhousing
L&T 8' pro stock clutch
9' MarkWilliams rearend
MarkWilliams driveshaft



engine

B23 2,4L
Bill Miller aluminium rods
Venolia pistons
SPM 531 head
Hestec fuelinjection, directfire

transmision

2-speed powerglide
Ford 9' rearend

body

other

Stree legal

E.T

9,101s
 

Liitteet

  • 142m.webp
    142m.webp
    80,1 KB · Katsottu: 1 489
  • 142m2.webp
    142m2.webp
    71,7 KB · Katsottu: 2 283
PRIEST sanoi:
monilla varmasti on epäilyksiä tosta koneesta joten hieman faktaa puheille. suomessa ja ruotsissa on useita yli 500hv b230et lohkoon perustuvia koneita. tuossa pari kuvaa ja linkkejä joista voi lueskella.
http://www.suntechmotorsport.tk/
Ruostsissa noiden rakentelu on hieman korkeammalla asteella vielä kuin suomessa. mutta ei todellakaan ole yhtään yliampuvaa saada tuosta koneesta yli 500hv tehoja.
Tänään menen hakemaan kannen 405 kansi on sama kuin 531 kansi ainostaan että sen löytää vm82-84 turbo koneesta kun taas vm84-> löytyy tuo 531. siis kyse pelkästä numero sarjan muutoksesta.

Volvo Amazon -65
16 valve engine
minulla 8v kansi.

engine

Volvo B230
Venolia pistons
SPM rods
Moroso vacuum and drysump pumps
38mm inlet 34mm outlet valves
Cylinderhead welded and
ported by Suntech Motorsport
flows 360cfm at 28" H2O
Intake manifold in Carbon fibre
Four 1600cc/m injectors
Autronic fuel,ignition and datalogger
Garrett hybridturbo good for 1200hp
Home made exhausmanifold
Wastegates from Knuts Racing
Water to Air intercooler

transmision

G-force 5-speed titanium bellhousing
L&T 8' pro stock clutch
9' MarkWilliams rearend
MarkWilliams driveshaft



engine

B23 2,4L
Bill Miller aluminium rods
Venolia pistons
SPM 531 head
Hestec fuelinjection, directfire

transmision

2-speed powerglide
Ford 9' rearend

body

other

Stree legal

E.T

9,101s

Kylla varmasti voi yli 500hv saada tuosta koneesta ulos,(se on sit tyyliin,pari vetoo ja poks).Mutta ei tolla turbolla.

Jos saat tuosta sen 400hv ulos joskus noilla palikoilla(dynokayran kera),niin muistan kirjoittaa ja ylistaa tanne kuinka hyva auton virittaja PRIEST on.

Mista muuten vetasit,etta toi Garret riittaa 600-800hv?
(Siis sita faktaa :rolleyes: .)
 
Imu 63 mm, ar 60 ja pako 80 mm.
kerrotko sinäkin faktaa siitä että tolla koneella vedetään tyyliin pari vetoa ja poks?
ja kun tosta koneesta nyt aikanaan saadaan sitä paprua siitä hevosvoima määrästä niin sitten se laitetaan tänne. mutta tavoitteet on asetettu 400-500hv.
 
Täälläpäin yksi rallimies on rakentanut tuosta koneesta 400 hp myllyn, PRIESTIN panoksella tuo lukema ylittyy taatusti, ja tuo lohko on tehty kestämään.
 
2.5rivi6 bemussa on garretin t04...tehoa takapyöriltä sellaset 350hp. vakioalakerta, Volvon koneesta saa tehoa. niinkuin on jo oikeen dokumetein mainittu. Mutta tuosta bemusta vaan sen verran et kyllä garretin potentiaali riittää kerta t-04 kanssa joutuu nostamaa jarrua vastaan ahtopaineita.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom