Opel Ascona Projektini...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PRIEST
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
tuossa lisäksi hiekkapuhalletut ja maalatut alustan osat josta perä menee myyntiin ja etuakselisto pistetään käyttöön. lisäksi kuva takaluukusta joka antaa mallia siitä mihin kuntoon auto hiotaan ennen kuin yhtään maalia siihen päästetään, takaluukku ja ovet on velipoika kiillottánut jo ja vuorossa seuraavaksi on konepelti ja molemmat etu lokasuojat.
 

Liitteet

  • OpelAscona20.3.2005 006.webp
    OpelAscona20.3.2005 006.webp
    40,6 KB · Katsottu: 687
  • OpelAscona20.3.2005 008.webp
    OpelAscona20.3.2005 008.webp
    44,5 KB · Katsottu: 892
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Taitaa olla aika hyvät puitteet rakentaa..olispa mullakin tollaset tilat..saati sitte omakotitalo :(

Mutta tsemppiä ja pitkiä pinnoa :thumbs:
 
Minustakin on hienoa seurata tälläisia projekteja!! Kaverilla on jagge XJ-S "double six" koneella.. Samanlaista puurtamista kun teillä. Harmi ku ei ole tiloja itsellä, eikä muutenkaa ole niin perillä noista autoista, että niitä vois ihan tollai rassailla.. :( Tsemppiä vaa..
 
noniin eteen hommasin tänään levyjarrut opel omegasta peräisin olevat levyt siis eteen 296mm levyn halkaisia ja puristimet, eikun sorviin kiinni ja sopii asconaan ja pitäis pysätä hiukka isommillakin tehoilla. lisäksi käyn neuvottelua takaakselista lukolla, se on b asconasta peräisin teräsvetarit ja lukko. täysin uusi paketti, mutta tämä vielä neuvottelu tasolla. Huomenna projekti jatkuu ja sit lisää kuvia.
 
Vähän turhaa työtä toi kaiken maalin pois jynssääminen, mun mielestä riittäisi ehjälle maalipinnalle missä ei ole rupua alle ihan mataksi hionta ennen uutta pintaa.
 
jos auton hion kokonaan pellille ja vetää alusta lähtien ammattimies pohjat ja systeemit siihen pintaa niin pellille hionta on ainoa oikea vaihtoehto tuollaiselle autolle jossa maalipinta on vuodelta 75. ei itselle tulisi mieleenkään vetää tuohon päälle maalia siten että pelkästään hioisin sen auton pinnan rikki ja sitten siihen maali. tulee kuitenkin maalin hintaluokka olemaan sellainen että kyseessä ei ole mikään hyllystä löytyvä tuote.
 
päivitystä: tänään sain kuskin ja pelkääjän puolen takakaaret kondikseen. lisäksi hiekkapuhalsin koko auton pohjan ja aloittelin hieman pohjan maalausta (maalasin sudilla noin 10x20cm alueen meni hermo ja päätin lykätä maalauksen huomiselle ja vetää koko pohjan ruiskulla). Veli putsasi myös konepellin peltipuhtaaksi. Huomenna hion koko auton vanhoista maaleista ja aloitan etupään ruostekorjaukset. tuossa muutama kuva.
 

Liitteet

  • OpelAscona24.3.2005 003.webp
    OpelAscona24.3.2005 003.webp
    58,6 KB · Katsottu: 1 337
  • OpelAscona24.3.2005 006.webp
    OpelAscona24.3.2005 006.webp
    65 KB · Katsottu: 666
  • OpelAscona24.3.2005 001.webp
    OpelAscona24.3.2005 001.webp
    52,2 KB · Katsottu: 787
  • OpelAscona24.3.2005 005.webp
    OpelAscona24.3.2005 005.webp
    53,5 KB · Katsottu: 780
Aika velho saat olla jos meinaat ooppelin nelos cih:hi vaparista kutitella 250hp ;) . Jos tuo 170-200hp ois kuitenki semmonen realistinen. Yli 100hp litrateho on jo saavutus. :piis:
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä siitä cih-koneesta tehoa saa... Alakerrasta saa rakennettua maksimissaan n. 2.7 litraisen, jolloin tuolla 100hv/l teholla tulee jo aika rivakka kone :-)
Jos olette Rahatpois.com:in tapahtumissa käyneet tai vastaavissa, niin olette ehkä nähneet punaisen "Mad Max" B-Asconan? Siinä ihan nelipyttyinen cih ja tehoa varmaankin se 250 paikkeilla. Varttimaililla jätti edelliskesänä uuden M3:sen selkeesti ja viimekesänä nopein 1/4-maili taisi olla jotain 12.6-12.7s :-)
Kuitenkin melko vakion näköinen ulkoapäin... Asiallinen peli :rock:
Taitaa vaikuttaa jossain H-Linnan suunnalla.

ps. siis vapaastihengittävä mylly :thumbs:
 
Slat sanoi:
Aika velho saat olla jos meinaat ooppelin nelos cih:hi vaparista kutitella 250hp ;) . Jos tuo 170-200hp ois kuitenki semmonen realistinen. Yli 100hp litrateho on jo saavutus. :piis:
No se nyt on ihan sama minkä merkkisen moottorin tonne väännän ja suunitelmat muuttuvat otin yhteyttä ruotsiin jo kavereihin ja siellä etsitään 2.3l turbotettua pakettia...
 
Kerpele sanoi:
Jos olette Rahatpois.com:in tapahtumissa käyneet tai vastaavissa, niin olette ehkä nähneet punaisen "Mad Max" B-Asconan? Siinä ihan nelipyttyinen cih ja tehoa varmaankin se 250 paikkeilla. Varttimaililla jätti edelliskesänä uuden M3:sen selkeesti ja viimekesänä nopein 1/4-maili taisi olla jotain 12.6-12.7s :-)
Kuitenkin melko vakion näköinen ulkoapäin... Asiallinen peli :rock:
Taitaa vaikuttaa jossain H-Linnan suunnalla.

ps. siis vapaastihengittävä mylly :thumbs:

Ei siinä nyt ihan noin paljoa tehoa kuitenkaan ole, sitä on kevennetty jonkin verran ja eipä tollanen b-asconan koppa muutenkaan paljon paina, veikkaisin n. 200hp. Mutta aika kova rassi opeliksi.

Niin, eihän sillä jätä uutta M3:sta kun suoraan ajaessa...
 
ton punasen "mad max" asconan nähny joku vuos sitten jääradalla ja aika jumalattomasti se sielläkin kulki, tosin olihan aika kumit sillon alla.. kisa slickseistä oli tehty piikkipyörät ruuvamalla kumista pultteja läpi ja ne oli sit rälläkällä katkastu, oli jonku verran pitoa jäällä et melkee sama varmaan ku olis asfaltilla ajanu:)
 
tuleeko noihin iskarien päätypilareihin vahvikehitsaukset originaalien pistehitsausten vahvistamiseksi? Tuleeko koriin muualle vahvikehitsauksia? Tossa vaiheessa niitä on vielä helppo vedellä ja kori jäykistyy kummasti.
 
Zone-sarja -42%
Todellakin tulee. turvakaaret tulee joka jousitolpasta kiinni ja muutenkin korista tehdään erittäin jäykkä. tänään hitsasin etupään autosta kuntoon. huomenna päivitän kuvilla projektin kulkua... 296mm levyjarrut ja puristimet on hommattu hyllyyn ja muutenkin projekti etenee varsin mukavasti. Mutta huomenna lisää kuvien kera...
 
Päivitystä! Eli projekti rupeen olemaan hyvissä vaiheissa ja laitan nyt pari juttua siten että on ennen ja jälkeen kuvat. etupää/konehuone on kunnossa ja lattia ja kaikki muutkin kunnossa ainoa paikka mikä vie aikaa vielä koritöiden osalta on turvakaaret ja takahelma pelti, muuten rupeaa näyttämään jo hyvältä... tuossa kuvassa siis etupäätä kuskin ja pelkääjän puolet korjattuina ja sitten lähtö tilanne. kuskin puoli oli pahemmassa kunnossa.
 

Liitteet

  • opelKulmaMuutos1.4.2005.webp
    opelKulmaMuutos1.4.2005.webp
    82,6 KB · Katsottu: 758
  • OpelAscona1.4.2005 014.webp
    OpelAscona1.4.2005 014.webp
    31,4 KB · Katsottu: 749
  • OpelAscona1.4.2005 011.webp
    OpelAscona1.4.2005 011.webp
    47,8 KB · Katsottu: 638
  • OpelAscona12.3.2005 008.webp
    OpelAscona12.3.2005 008.webp
    75,2 KB · Katsottu: 738
Vahvista samalla kaikki alkuperäiset saumat hitsaamalla uudelleen pisteillä kiinni. Kaikki tukivarsien, korvakoiden ja runkopalkkien kiinnityskohdat kannattaa hitsata. Turvakaarien aluslevyissä ei kannata pihistellä!! Maalauksen kanssa ei kannata hätäillä ennenkuin on kaikki peltityöt tehty valmiiksi. Huomaa myös akkuteline, tankki ja pakoputki / vaimentimet, että tarviiko ne jotain koteloita pohjaan. Vastamaalattuun on ikävä alkaa tekeen reikää. Käytä pohjamaalauksessa kunnon pohjamaalia, eli unohda ferrexit ym. ja hanki kunnon happomaalia esim.automaalikaupasta.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom