Opel Ascona Projektini...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PRIEST
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
23.8.2003
Viestejä
1 704
Elikkäs olen tässä treenin ohella aloitellut A-mallin ascona projektia ja tarkoitus olisi rakentaa 250-300hv katu/rataauto. omegan 296mm levyt eteen ja taakse lukkoperään olisi tulossa myös levyt. Ajattelin pistää tredin pystyyn ja päivitellä kuvilla kun projekti edistyy. ostin kyseisen auton 100€:lla ja ihan projekti mielessä on lähdetty liikenteeseen eli auton on tarkoitus valmistua kesäksi mutta kesästä ja vuodesta ei ole tietoa :D . Pyrin aina vapaa ajalla kasailemaan halilla autoa tässä treenamisen ohella ja onhan tuo aika hyvä henkireikä. Eli auto on nyt ollut hallissa pari viikkoa ja tässä vaiheessa on nyt projekti. auto on hiekkapuhallettu ja hitsaus työt ovat aluillaan. vanteiks on suuniteltu joko vähintään 18'' kiekkoja tai sitten jos auto pyritään saamaan mahdollisimman matalaksi niin sitten tulee alle 15-16'' todella leveät vanteet/renkaat saa nähdä miten käy.
 

Liitteet

  • OpelAscona12.3.2005 007.webp
    OpelAscona12.3.2005 007.webp
    29,4 KB · Katsottu: 1 445
  • OpelAscona13.3.2005 013.webp
    OpelAscona13.3.2005 013.webp
    32,4 KB · Katsottu: 1 308
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tänään sain aikaan tälläistä, eli auto on pyörivässä koritelineessä jossa on helppo pohjaa hitsailla haluamassaan asennossa. Tuossa näkyykin pohjan pahimmat paikat kuskin puolelta johon tuli tehtyä hieman uutta peltiä.
 

Liitteet

  • OpelAscona18.3.2005 001.webp
    OpelAscona18.3.2005 001.webp
    47,7 KB · Katsottu: 1 347
  • OpelAscona18.3.2005 007.webp
    OpelAscona18.3.2005 007.webp
    47 KB · Katsottu: 1 225
  • OpelAscona18.3.2005 005.webp
    OpelAscona18.3.2005 005.webp
    119,9 KB · Katsottu: 1 343
Millä papereilla tuo? Eli mikä kone on rekisteriotteessa? Turbo? Välijäähdytin? Tuotahan ei ole tehty suuremmalla kuin 1.9l:lla koneella, jossa on ollut korkeimmilaan 102DIN hevosta. Joten tuon >250HP katuauton teko on hieman haasteellista, mikäli ei papereissa ole jotain extraa. Mutta tsemiä rakenteluun!
 
250-300 kaakkia rupeaa jo maksamaan ja kestävyys kärsii.Itse kutittelisin siitä 1.9:sistä semmosen niin sanotun varmatoimisen 200 kaakkisen raketin.itsellä oli joskus aikoinaan 200kaakkinen b mallin ascona.Porattu 2.2 ja kantta ja nokkaa ja tuplaa oli ja herra vei piposta kun rupesi käskemään. Mut tsemiä myös täältä suunnasta rojektiin :thumbs:
 
zemiä projektille, hieno autovalinta :thumbs:
 
PRIEST sanoi:
Elikkäs olen tässä treenin ohella aloitellut A-mallin ascona projektia ja tarkoitus olisi rakentaa 250-300hv katu/rataauto....

On sulla melkoinen projekti, kauanko muuten meni purkamisessa? Tolla on kiva sitten ajella, ei tarvi jäädä liikennevaloihin ihmettelemään
:hyper: ja ohituksetkin saattaa sujua aika liukkaasti.
 
Jees. tuohon siis on tulossa 2.0 kone tod näk. joka on porattu 2.5. perä lukollinen ja todella kestävä se on hankinta listalla. papereissa toi on 1.2 ja jos tulee suomen päässä ongelmia leiman saantiin on minulla mahdollisuus siirtää se ruotsin puolella katsestettavaksi. Tänään projekti eteni siihen malliin että sain molemmin puolin tehtyä uudet kynnyskotelot. Yllättävän hyvin istuivat paikalleen peltiosat jotka edellinen omistaja oli vuosia sitten jos ostanut. JB purkamisessa meni noin 8 tuntia, aika kovalla kädellä karsittiin autoa, sillä siitä tulee kaksi paikkanen ja sisustasta kilpaautomaisen karu ovipahvit tehdään alumiinilevystä ja muutenkin sisustassa suositaan alumiinia. Eli kaikki turha pois. Hevoset kutitellaan siis vaikka tarvittaessa volvon tekniiikalla kaikki on vielä auki koneen osalta. mutta tuo 2.0 on varsin varteen otettava vaihtoehto koska sukulaisella olisi kyseinen kone valmiina. pistän huomenna uusia kuvia... nyt salille treenaan olkapäät!
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kaverilla kans ikuisuusprojektina Ascona ja koneena sil on fordin 2.0 dohc jota se aina muistaa kehua. ei oo kuite viel käyny sillä stripillä
 
Tampio sanoi:
Itselläni olisi myös haaveissa samanlainen projekti, tosin kuplan kanssa :D.
kerros siis mitä meinaat kuplaan tehä :hyper: kiinnostais ku meiltäkin löytyy tollanen yks muistaakseen vuosmallia 68
 
Loistavaa! A-mallin Ascona on aina ollut suosikki malli noista ns. vanhemmista katurasseista.

Milläs kärsivällisyydellä, ajalla ja rahalla oikein jaksat vääntää noin alusta asti? Itellä palais käpy ekana päivänä :D

Ootko tehny minkäänlaista kustannusarviota projektille?
Todella mielenkiintoista seurata tällaista projktia, pistähän vaan kuvapäivityksiä tulemaan. Tsemiä :thumbs:
 
No sillä linjalla ollaan että kaikki tehdään itse mitä mahdollista ja väärissä mestoissa ei sitten rahaa säästellä. projektissa on mukana velipojat ja kun kaikki maksellaan neljästään niin ei siihen hirveesti saa massia palamaan per nuppi. eli huomenna kuvia ja huomenna olisi tarkoitus myös asentaa hieman leveyttä pyörän kaariin. Kiire kun ei ole niin tulee edes jonkun näköistä jälkeä ja kärsivällisyys kasvaa siinä sivussa. Aikaa ihmisellä on 24h päivässä ja kun sen jakaa oikein niin elämään mahtuu aikas ihmeellisiä asioita.
 
Zone-sarja -42%
juu toi 1.2 takaakseli ei todellakaan kestä mitään! se on aivan susi. No kuitenkaan en ihan ole laittamassa sitä siihen tilalle. Tuossa vieressä on projektina pontiac lemans muistaakseni. se on tuttujen jannujen peli. siinä vasta projektia onkin.
 
PRIEST sanoi:
Jees. tuohon siis on tulossa 2.0 kone tod näk. joka on porattu 2.5. perä lukollinen ja todella kestävä se on hankinta listalla. papereissa toi on 1.2 ja jos tulee suomen päässä ongelmia leiman saantiin on minulla mahdollisuus siirtää se ruotsin puolella katsestettavaksi....

tästä olikin kerran duunissa juttuu, kun kaveri ei saanut modattua pyörää leimaan täällä, kaikki oli riittämätöntä, ruotsissa toivottivat heti turvallista matkaa.......siellä kai menee jarruton talbotti porchen koneella ja avobensatankilla jossa on akku sisällä.......
 
noniin päivitystä projekti etenee! Molemille puolille sain paikalle uudet kynnyskotelot sekä molemmin puolin uudet takapalat, vielä hitsattavaa riittää ja paljon. lisäksi tein auton pohjaan pari mestaa. vanhan tankin korkin reiän myös tein umpeen. eli seuraavaksi olisi tarkoitus pistehitsailla takakaaret jotka ovat valmiit peltiosat ykkös koppaisesta golffista ne levittävät noin 5cm ulospäin... Aluksi kaikki saumat on pistehitsattava ja joka ikisen pisteen jälkeen pitää jäähdyttää kyseistä kohtaa koska muuten pelti alkaa vetelemään ja koko kylki menee vituiksi. saumat joko hitsataan koko matkalle yhteen tai sitten pisteillä noin 1cm välein. jonka jälkeen kaikki saumat koritinataan tarkasti. sitten vasta on itse tasoituksen aika. mutta tähän on vielä matkaa, projekti jatkuu tod.näk. ensi torstaina kun töiltäni ehdin.
 

Liitteet

  • OpelAscona20.3.2005 001.webp
    OpelAscona20.3.2005 001.webp
    48,1 KB · Katsottu: 806
  • OpelAscona20.3.2005 002.webp
    OpelAscona20.3.2005 002.webp
    64,3 KB · Katsottu: 738
  • OpelAscona20.3.2005 015.webp
    OpelAscona20.3.2005 015.webp
    50,9 KB · Katsottu: 624
  • OpelAscona20.3.2005 012.webp
    OpelAscona20.3.2005 012.webp
    54 KB · Katsottu: 767
  • OpelAscona20.3.2005 009.webp
    OpelAscona20.3.2005 009.webp
    33,3 KB · Katsottu: 771

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom