Huh, olipa ketju. Tuli luettua jostain vuodesta 2007 tähän päivään saakka. Aikoinaan oli todella ahkeraa keskustelua tässä ketjussa (buumi mennyt ohi?). Varsinkin Alienin ja Arsin vinkit tuli opeteltua selkäytimeen saakka. Alien päässyt aikamoisiin ansioihin, kun tienasi jo ~viisi vuotta sitten 3000-5000/kk.
Itsekin aloittelin pokerin pelaamisen netissä muutama viikko sitten. Olen tässä vuosien varrella muutaman kerran innostunut lätkimään pienien jaksojen ajan, mutta into on aina laantunut. Olen enemmän tykännyt pelailla kavereiden kanssa kotipelejä. Nyt ajattelin opiskella kunnolla niksit ja pari kirjaa tulikin tuossa hommattua. Olen parissa viikossa pelannut n. 1000 kättä NL 0,05/0,10 pöydissä nollatulosta. Välillä vähän laskee ja välillä taas tulee voittoa. Yleensä 2 pöytää samaan aikaan auki, välillä 3.
Tästä ketjusta oppi hyvin, miten aloittelijan kannattaa pelata ja millä käsillä kannattaa reissailla heti alkuun. Lisäksi kävin läpi varmaan 100 eri kättä, joita pakkislaiset olivat postanneet ja luin niistä näiden kokeneempien (Alien, Arsi, zztop jne) kommentit. Mittaamaton hyöty.
Panostuksen kanssa on ehkä eniten ongelmia, sillä siitä ei juurikaan mitään neuvoja aiemmin ollut. Monesti kerrottiin, että 3-4xBB, mutta eri tilanteista ei ollut esimerkkejä. Mitä tehdä esimerkiksi tilanteessa, jossa pf AKs ja panostan kunnolla alkuun. Pöytään tulee kuitenkin ihan toivottomat kortit. Kipataanko suosiolla vaikka iso panostus on jo annettu? Ei vain osunut ja seuraavalla kerralla uudelleen?
Toinen skenaario: Saan käteen pelattavat kortit ja panostan pf -> koko pöytä kippaa ja taskuun tulee muutama hilu. Muutaman kerran olen slouvaillut, jotta pöytään saadaan hieman merkkejä mutta tämähän on vastoin kaikkia sääntöjä sillä se antaa mahdollisuuden ohivedoille.
Kolmas skenaario: Noissa pikkupöydissä monesti menee siihen, että kukaan ei panosta pf. Itsellä kädessä esim. 9Ts, joten pääsen halvalla katsomaan mitkä kortit pöytään tulee. Sitten pöytään tulee rainbow, joten väriä on enää turha hakea (arvot esim. pari pientä ja kuvakortti). Kukaan ei vieläkään panosta niin menee ihme checkailuksi potinjakoon saakka. Kuitenkin jollain dorkalla on kädessä tuo kuvakortti, mutta ei uskalla panostella. Mitä noissa tilanteissa kannattaa tehdä? Potin saisi ehkä ostettua useasti itselleen, mutta jos vihu koolaakin ja hänellä tosiaan on se korkea pari vs. itsellä ehkä tuurilla ysit. Ja tuossa ei taas ole mitään järkeä.
Tuntuu, että nykyään nettipokerissa on vähemmän fisuja liikkeellä kuin muutamia vuosia sitten. Buumi on mennyt ohi ja jäljellä on enää sellaiset, jotka osaavat vähän pelatakin? Tai sitten pelaan väärässä paikassa.