Online pokeri (refelinkeistä bannit)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mage
  • Aloitettu Aloitettu
Ei taas kyllä ole yhtään tuuria mukana. Pelasin turnauksen jossa 1100 pelaajaa mukana, putosin 41:nä käteen, jossa mulla 95 taskussa isossa blindissa
Ja muut foldaa paitsi yksi vihu. Floppi 952, Korotan all in, vihu maksaa näyttää "monsterit" 32, riveriin 2. Sain tosta kuitenkin jonkin verran palkintorahoja top 150 sai...

Näillä mukaan sitten isompaan buyin turnaukseen... Mulla Q10, pieni reissu tullut ennen floppia maksan.. Kaksi muuta mukana potissa. Floppi 9 Q J , lyön 3/4 merkeistäni,
Yksi pelaaja foldaa, yksi maksaa,Turn 8 , mulla suora 8- Q, lyön kaikki, maksu tulee ja näyttää mut suosikiksi 88%, riveri... 10.... toinen saa suoran 9-K.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei taas kyllä ole yhtään tuuria mukana. Pelasin turnauksen jossa 1100 pelaajaa mukana, putosin 41:nä käteen, jossa mulla 95 taskussa isossa blindissa
Ja muut foldaa paitsi yksi vihu. Floppi 952, Korotan all in, vihu maksaa näyttää "monsterit" 32, riveriin 2. Sain tosta kuitenkin jonkin verran palkintorahoja top 150 sai...

Näillä mukaan sitten isompaan buyin turnaukseen... Mulla Q10, pieni reissu tullut ennen floppia maksan.. Kaksi muuta mukana potissa. Floppi 9 Q J , lyön 3/4 merkeistäni,
Yksi pelaaja foldaa, yksi maksaa,Turn 8 , mulla suora 8- Q, lyön kaikki, maksu tulee ja näyttää mut suosikiksi 88%, riveri... 10.... toinen saa suoran 9-K.

Tällaiset "badbeat"- itkut ja muutenkin koko teksti huokuu sellaisia paistitellejä, että suosittelen vaihtamaan harrastusta. Ihan ilmaisena vinkkinä.

Jos mulla 95 isossa blindissa niin en sillä lähde korottamaan, mutta kun saan katsoa ilmaiseksi ja osun kahteen pariin niin tietysti lyön.
Ja toisessa kädessä sain kärki parin ja hyvän vedon, joten siksi löin, kaikkea en lyönyt sen takia ettei se luulisi mulla on 10 K ja valmista suoraa. Turnissa saan suoran ja lyön siihen päälle, ja saan maksun kuten toivonkin. Ainoastaan riveri on epäonnekas kun vihulla sattuu olemaan kortit 4K, ja se saa sillä suuremman suoran, ennen riveriä sillä ei ollut yhtään mitään.
Rahapöydissä näitä sattuukin niin usein ettei ole maininnan arvoisia, mutta harmittaa kun turnauksessa on pelannut hyvin ja tippuu kun molemmissa on ollut suosikki lähes 9/10.

Jos mulla 95 isossa blindissa niin en sillä lähde korottamaan, mutta kun saan katsoa ilmaiseksi ja osun kahteen pariin niin tietysti lyön.
Ja toisessa kädessä sain kärki parin ja hyvän vedon, joten siksi löin, kaikkea en lyönyt sen takia ettei se luulisi mulla on 10 K ja valmista suoraa. Turnissa saan suoran ja lyön siihen päälle, ja saan maksun kuten toivonkin. Ainoastaan riveri on epäonnekas kun vihulla sattuu olemaan kortit 4K, ja se saa sillä suuremman suoran, ennen riveriä sillä ei ollut yhtään mitään.
Rahapöydissä näitä sattuukin niin usein ettei ole maininnan arvoisia, mutta harmittaa kun turnauksessa on pelannut hyvin ja tippuu kun molemmissa on ollut suosikki lähes 9/10.

Päätit sitten toistaa saman tarinan:)

Ei ole kysymys siitä, että olisit tehnyt mitään väärin noisssa kahdessa jaossa. Paistitellit tulee tavastasi kuvailla jakoa niin, että kaikki oleellinen informaatio puuttuu (stackikoot, blindit, positiot etc.) ja siitä, ettet selvästikään ymmärrä pokerin varianssia. Tuollaista voi tapahtua turnauksia pelatessa helposti päiviä, viikkoja ja kuukausia putkeen aina tärkeillä hetkillä eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Varianssi on se asia mikä pitää huonot pelaajat mukana pelissä ja minkä takia pokeria pelataan. Voittavan pelaajan on opittava hyväksymään sen kääntöpuoli. Se, että antaa parin tuollaisen ns.badbeat-tippumisen harmittaa siinä määrin, että siitä on tultava postaamaan ihmisten ilmoille kertoo vain siitä, ettei kyseisellä pelaajalla ole aavistustakaan siitä millaista paskaa pokeri voi pahimmillaan olla.

Ansiomielessä pokeria pelaavien luulisi ymmärtävän, että paistit ovat elantomme. En pidä järkevänä naljailla randomeille Pakkiksen pokeriketjussa ja kehottaa lopettamaan harrastus.

Moi!

Pitkän tauon jälkeen kiinnostaisi taas alkaa pelailemaan poksua, mutta ei oikein hajua että missä ois parhaimmat pelit? Tykkään pelata hillo-omppua sekä pot että fixed limiteillä, studii hi-lowna, nl holdemia ja jonkin verran pot limit omahaa. Partyllä ja starssilla olen pelaillut joskus aika paljon joista partyllä oli ainakin ennen heikommat tarjonnat peleistä.

Poker 770 oli jotain hiluja ja kävin mikro pelejä pelaamassa ja ainakin nl holdemissa meno on mennyt ihan sairaan tiukaksi :O vastustajia on todella helppo lukea, mutta peli tuntuu todella tylsältä.

Moi!
Poker 770 oli jotain hiluja ja kävin mikro pelejä pelaamassa ja ainakin nl holdemissa meno on mennyt ihan sairaan tiukaksi :O vastustajia on todella helppo lukea, mutta peli tuntuu todella tylsältä.

Tiukaksi on käteispelit kyllä muuttunut kaikkialla, ehkä pikkuomahaa lukuunottamatta. :(
Rahanansainta mielessä pelaisin itse mieluummin turnauksia, mutta niiden pelaamiseen menee sitten koko yö, jos sattuu pitkälle pääsemään :/

Noita turnauksia vois kyllä vääntään kun aikaakin löytyy, mutta mullakin se ongelma että keskittyminen pettää jos turnaus kestää todella pitkään.

Noita turnauksia vois kyllä vääntään kun aikaakin löytyy, mutta mullakin se ongelma että keskittyminen pettää jos turnaus kestää todella pitkään.

Yritä löytää itsellesi sopiva määrä samanaikaisia turnauksia, niin että keskittyminen ja pelin taso pysyy mahdollisimman hyvänä. Kyllä se aika siinä hujahtaa ja loppua kohden kiinnostus ja keskittyminen kyllä herää itsestään, kun rahasijat alkaa kasvaa ja finaalipöytä lähestyä.

Huh, olipa ketju. Tuli luettua jostain vuodesta 2007 tähän päivään saakka. Aikoinaan oli todella ahkeraa keskustelua tässä ketjussa (buumi mennyt ohi?). Varsinkin Alienin ja Arsin vinkit tuli opeteltua selkäytimeen saakka. Alien päässyt aikamoisiin ansioihin, kun tienasi jo ~viisi vuotta sitten 3000-5000/kk.

Itsekin aloittelin pokerin pelaamisen netissä muutama viikko sitten. Olen tässä vuosien varrella muutaman kerran innostunut lätkimään pienien jaksojen ajan, mutta into on aina laantunut. Olen enemmän tykännyt pelailla kavereiden kanssa kotipelejä. Nyt ajattelin opiskella kunnolla niksit ja pari kirjaa tulikin tuossa hommattua. Olen parissa viikossa pelannut n. 1000 kättä NL 0,05/0,10 pöydissä nollatulosta. Välillä vähän laskee ja välillä taas tulee voittoa. Yleensä 2 pöytää samaan aikaan auki, välillä 3.

Tästä ketjusta oppi hyvin, miten aloittelijan kannattaa pelata ja millä käsillä kannattaa reissailla heti alkuun. Lisäksi kävin läpi varmaan 100 eri kättä, joita pakkislaiset olivat postanneet ja luin niistä näiden kokeneempien (Alien, Arsi, zztop jne) kommentit. Mittaamaton hyöty.

Panostuksen kanssa on ehkä eniten ongelmia, sillä siitä ei juurikaan mitään neuvoja aiemmin ollut. Monesti kerrottiin, että 3-4xBB, mutta eri tilanteista ei ollut esimerkkejä. Mitä tehdä esimerkiksi tilanteessa, jossa pf AKs ja panostan kunnolla alkuun. Pöytään tulee kuitenkin ihan toivottomat kortit. Kipataanko suosiolla vaikka iso panostus on jo annettu? Ei vain osunut ja seuraavalla kerralla uudelleen?

Toinen skenaario: Saan käteen pelattavat kortit ja panostan pf -> koko pöytä kippaa ja taskuun tulee muutama hilu. Muutaman kerran olen slouvaillut, jotta pöytään saadaan hieman merkkejä mutta tämähän on vastoin kaikkia sääntöjä sillä se antaa mahdollisuuden ohivedoille.

Kolmas skenaario: Noissa pikkupöydissä monesti menee siihen, että kukaan ei panosta pf. Itsellä kädessä esim. 9Ts, joten pääsen halvalla katsomaan mitkä kortit pöytään tulee. Sitten pöytään tulee rainbow, joten väriä on enää turha hakea (arvot esim. pari pientä ja kuvakortti). Kukaan ei vieläkään panosta niin menee ihme checkailuksi potinjakoon saakka. Kuitenkin jollain dorkalla on kädessä tuo kuvakortti, mutta ei uskalla panostella. Mitä noissa tilanteissa kannattaa tehdä? Potin saisi ehkä ostettua useasti itselleen, mutta jos vihu koolaakin ja hänellä tosiaan on se korkea pari vs. itsellä ehkä tuurilla ysit. Ja tuossa ei taas ole mitään järkeä.

Tuntuu, että nykyään nettipokerissa on vähemmän fisuja liikkeellä kuin muutamia vuosia sitten. Buumi on mennyt ohi ja jäljellä on enää sellaiset, jotka osaavat vähän pelatakin? Tai sitten pelaan väärässä paikassa.

En ala noita laittamiasi tapauksia ruotimaan kun en itsekään mitenkään hyvä pelaaja ole, mutta jos olet kiinnostunut lukemaan pokerikirjallisuutta niin suosittelisin Dan Harringtonin kirjoja, melkeimpä oikeastaan kaikkia niitä. Erityisesti käteispeliä käsittelevät "Harrington on Cash Games" ovat mielestäni erittäin hyvä apu alkuun pääsemiseen. Näissä on myös käsitelty runsaasti noita mainitsemasi tyyppisiä ongelmaskenaarioita.

Kyllähän nettipokerin taso on noussut muutaman vuoden takaisesta, mutta on siellä edelleen heikkoja pelaajia ja paljon.

Huh, olipa ketju. Tuli luettua jostain vuodesta 2007 tähän päivään saakka. Aikoinaan oli todella ahkeraa keskustelua tässä ketjussa (buumi mennyt ohi?). Varsinkin Alienin ja Arsin vinkit tuli opeteltua selkäytimeen saakka. Alien päässyt aikamoisiin ansioihin, kun tienasi jo ~viisi vuotta sitten 3000-5000/kk.

Itsekin aloittelin pokerin pelaamisen netissä muutama viikko sitten. Olen tässä vuosien varrella muutaman kerran innostunut lätkimään pienien jaksojen ajan, mutta into on aina laantunut. Olen enemmän tykännyt pelailla kavereiden kanssa kotipelejä. Nyt ajattelin opiskella kunnolla niksit ja pari kirjaa tulikin tuossa hommattua. Olen parissa viikossa pelannut n. 1000 kättä NL 0,05/0,10 pöydissä nollatulosta. Välillä vähän laskee ja välillä taas tulee voittoa. Yleensä 2 pöytää samaan aikaan auki, välillä 3.

Tästä ketjusta oppi hyvin, miten aloittelijan kannattaa pelata ja millä käsillä kannattaa reissailla heti alkuun. Lisäksi kävin läpi varmaan 100 eri kättä, joita pakkislaiset olivat postanneet ja luin niistä näiden kokeneempien (Alien, Arsi, zztop jne) kommentit. Mittaamaton hyöty.

Panostuksen kanssa on ehkä eniten ongelmia, sillä siitä ei juurikaan mitään neuvoja aiemmin ollut. Monesti kerrottiin, että 3-4xBB, mutta eri tilanteista ei ollut esimerkkejä. Mitä tehdä esimerkiksi tilanteessa, jossa pf AKs ja panostan kunnolla alkuun. Pöytään tulee kuitenkin ihan toivottomat kortit. Kipataanko suosiolla vaikka iso panostus on jo annettu? Ei vain osunut ja seuraavalla kerralla uudelleen?

Toinen skenaario: Saan käteen pelattavat kortit ja panostan pf -> koko pöytä kippaa ja taskuun tulee muutama hilu. Muutaman kerran olen slouvaillut, jotta pöytään saadaan hieman merkkejä mutta tämähän on vastoin kaikkia sääntöjä sillä se antaa mahdollisuuden ohivedoille.

Kolmas skenaario: Noissa pikkupöydissä monesti menee siihen, että kukaan ei panosta pf. Itsellä kädessä esim. 9Ts, joten pääsen halvalla katsomaan mitkä kortit pöytään tulee. Sitten pöytään tulee rainbow, joten väriä on enää turha hakea (arvot esim. pari pientä ja kuvakortti). Kukaan ei vieläkään panosta niin menee ihme checkailuksi potinjakoon saakka. Kuitenkin jollain dorkalla on kädessä tuo kuvakortti, mutta ei uskalla panostella. Mitä noissa tilanteissa kannattaa tehdä? Potin saisi ehkä ostettua useasti itselleen, mutta jos vihu koolaakin ja hänellä tosiaan on se korkea pari vs. itsellä ehkä tuurilla ysit. Ja tuossa ei taas ole mitään järkeä.

Tuntuu, että nykyään nettipokerissa on vähemmän fisuja liikkeellä kuin muutamia vuosia sitten. Buumi on mennyt ohi ja jäljellä on enää sellaiset, jotka osaavat vähän pelatakin? Tai sitten pelaan väärässä paikassa.

Mitähän tähän nyt kommentoisi. Kirjoituksestasi päätellen, sinulla on lähes mahdoton urakka edessäsi jos meinaat koskaan voittaa mitään vähänkään merkittävää summaa pokerilla. Jos into on kuitenkin kova ja oppimishalua riittää, niin ensimmäinen asia mikä sinun pitää tehdä on unohtaa nl holdem käteinen. Ainoat pelimuodot mistä voit tänä päivänä löytää valueta (edellyttäen, että kehityt pelaajana isoin harppauksin) on plo tai turnaukset.

Jos on ihan pakko hakata nl holdemia, niin kuulemma Ray on ainoa paikka tänä päivänä missä voit törmätä muutaman vuoden takaisen tasoisiin kaloihin (johtuen siitä, että raylla ei saa pelata ulkomaalaiset), mutta sielläkin joutuisit tahkoamaan pää märkänä ihan helvetisti käsiä kuukaudessa, että pääset edes muutaman sadan euron lisätienesteihin. Tietääkseni Raylla pyörii isoimmillaan juuri ja juuri muutama 50sentin pöytä. nl10-20 senttinen kannattaa unohtaa kokonaan ellet sitten halua läimiä vain huviksesi ilman voiton tavoittelua.

Ps.Mut siis sinuna unohtaisin kokonaan nl holdemin, hukkaat siihen vain aikaasi varsinkin kun näkee millä tasolla ajattelusi pelistä on tällä hetkellä. Olet n.valovuoden perässä jo perushuonoa mikro nl-grindaajaa.

Juuri noista 10 sentin pöydistä sitä just kannattaa lähtee liikkeelle. Ei pelkkien kirjojen perusteella isoihin pöytiin, häviää varmasti. Läimii muutama tuhat kättä noissa pienellä rahalla. Aikaa menee pikkusta vaille helvetisti, mutta siinä jää päähänkin jotain.

nl pöydissä on selvästi perjantai-lauantai iltana ja yönä kännipelaajia häviämässä rahansa/vetämässä tuurilla. Eli tollasilta jos vie rahat, niin ei kannata itestään vielä liikoja luulla.

Käteisteksun pelaajana suosittelisin omahaa (itekki alotin opettelun tuolta jostain PLO200 maailmasta). Holdem pyörii käteisissä NL400:n asti suht hyvin ja sen jälkeen rupee olemaan vaikeata saada peliseuraa jatkuvasti yhdeltä saitilta. Pienet pelit (joista tosin ei oo iha hetkeen kokemusta), muuttuu myös vähän kovemmaks pikkuhiljaa. Taso jää obv heikommaks kun korkealla, mut raja tulee raken takia vastaan nopeammin. Pienet erot pelaajien välillä ei erotu vasta kun sitten ylempänä, minkä takia noista pelaajista ei myöskään suuresta osasta koskaan tule _oikeasti_ hyviä. Varianssi toki näyttelee suurta roolia kun 'ammattilaiselle' voi tulla tuollaisia 200k käden pätkiä ettei voittoa tule. Ite nykyään panostan volyymiin ja pelailen käytännössä kaikkea NL400-NL2k välistä 16:sta pöytään saakka.

Omaha taas sit on vaikeampi peli, ja siinä on vielä vaikeampi oppia pelaamaan _oikein_. Jos teksussa on satunnaisuudella iso vaikutus niin tuossa sillä on vielä suurempi. 'Oikeaa' palautetta omasta pelistä on vaikea huomata itse, ellei sit tiedä matikkapuolta peleistä suht hyvin ja omaa hyvää intuitiota/kokemusta whatevö. Tämä myös syy siihen että siihen vois sen seuraavan isomman buumin olettaa siirtyvän. Viimeistään sit kun yleinen talouspuoli paranee. Turnaukset on myös varianssiltaan jotakuin naurettavia, mut pelaajat huonompia ja vajaat stackit suosii heikompia pelaajia -> joka taas johtaa huonompaan keskimääräiseen tasoon. Jos nyt lähtisin nollista niin turnausten / omahan tiellä mentäis. Nykyään antipatiat meikäläisellä turnauksia kohtaan on liian suuret: sitoo tiettyyn kellon aikaan liian pitkäks aikaa kerrallaan koneelle + tommonen vajaan stackin arvontascheisse tuntuu kaameelta kun ihannoi itte syvän stackin miekkailua regujen kanssa.

Omaha taas sit on vaikeampi peli, ja siinä on vielä vaikeampi oppia pelaamaan _oikein_. Jos teksussa on satunnaisuudella iso vaikutus niin tuossa sillä on vielä suurempi. 'Oikeaa' palautetta omasta pelistä on vaikea huomata itse, ellei sit tiedä matikkapuolta peleistä suht hyvin ja omaa hyvää intuitiota/kokemusta whatevö. Tämä myös syy siihen että siihen vois sen seuraavan isomman buumin olettaa siirtyvän.

Näinpä. Mut eiköhän se "buumi" ole jo ajat sitten siirtynyt holdemista omppuun. :) Hillo tullee sitten seuraavana parin vuoden sisällä, mikäli koko ala nyt ylipäätään säilyy jatkossa hengissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom