Siis olettaen, että uskoitte olevanne parempia ku 80-90% pelaajista.
80-90 % pokerin pelaajista luulee olevansa toisia parempia.
Mikrotasoilla kannattaa maksella vaan. Floppi kannattaa kattoa melkein millä kädellä vaan, sitten jos on joku veto niin maksetaan riverille ja kipataan jos ei osu, jos osutaan niin laitetaan miniraise tai ALL-IN. Monsterit AA, KK ja AK lyödään miniraisella preflop niin saadaan kasvatettua pottia. Parit 22-JJ löydään suoraan ALL-IN, muilla käsillä limpataan.
Toihan oli suoraan kuin jonkun fisun pelitaktiikka. Muutenkin noi
"pelaa silleen tai tälleen" on ihan turhia neuvoja. Yksikään pöytä ei ole ikinä samanlainen eikä mitään yleispäteviä neuvoja voi antaa. Parhaat pelaajat osaa mukautua nopeasti erilaisiin pöytiin ja ymmärtävät sen millaisissa pärjäävät. Itse en ole huomannut mitään merkittäviä eroja pelaajissa mikropöydistä johonkin nl50 saakka. Samanlaisia räiskijöitä löytyy molemmista.
Tässä vaikka hyvä jako esimerkiksi, saadaan fisulta kaikki irti:
Tässäkin jaossa sä olit mun mielestä se fisu. Helvetin onnekas sellainen. On se kumma, kun porukka täällä aina valittaa miten joku fisu veti ohi milloin milläkin roskalla, mutta ovat itse ihan samanlaisia.
Toi sun fisus ei tehnyt periaatteessa mitään väärää. Korotti ennen floppia, että saa limppaajat veke. Korotti flopilla tarpeeksi, jotta saisi värin ja suoran vetäjille huonot kertoimet. Turnille tullut toinen vitonen ei sinänsä vaikuttanut, koska suora tai väri ei toteutunut eikä voi olettaa sun osuneen juuri siihen vitoseen, joten se korotti vielä sen verran, että tyhminkään fisu ei saisi kertoimia maksaa. AA, A5 tai 55 on periaatteessa ainoita, mille se olisi voinut olla häviöllä, koska paraskaan pelaaja ei pysty lukemaan sen varaan, että joku maksaa korotukset jollain 10, 5:lla. Sillä sen sijaan olisi voinut olla lukematon määrä käsiä, jotka olisivat voineet parantua ottaen huomioon pöydän tekstuurin ja sen, että se korotti ennen floppia. Sulla vaan kävi munkki, kun osuit siihen 2- (5) outtiseen.
Tolla sun turnin korotuksella ja sen all in-lyönnillä ei ole lopulta paljoa merkitystä. Jos se olisi saanut sen kurkon riverilla, niin voin vain kuvitella miten sä olisit tullut tänne manaamaan ohivetoa, jonka joku tyhmä fisu teki, vaikka sä olit tossa koko ajan se, joka teki tyhmiä maksuja.
Itse olisin pelannut tossa sun "fisun" tapauksessa todennäköisesti niin, että flopilla olisin korottanut jo paljon enemmän (koska pienissä pöydissä tyhmät fisut saattaa limpata just jollain 10, 5 roskalla), ehkä n. 10-14xbb, ja turnilla laittanut jo all in.