Online pokeri (refelinkeistä bannit)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mage
  • Aloitettu Aloitettu
no ihan samallaisia räiskijöitä nl50 löytyy myös paljon. ja tosiaan, ei se pitäs olla huono asia jos vihut räiskii niillä paskoilla. sun pitää sopeutuu siihen peliin, mitä pöydässä pelataan. esim. mitä järkeä alkaa vetelemään 3barrelia ilmalla calling stationia vastaan, joka koolii pohjaparilla?jos huomaat pöydässä stationin, niin lyö vitusti valueta ja jätä bluffit NOLLAAN. siis älä jumalauta bluffaa niitä, itekkin meen nykysinkin vielä siihen välillä kun alan vetelemään toisia barreleita niin eikö se itämaankaveri tule perässä pohjaparilla(vaikka olis riidit että STATION:P.)

Eli, adjusta omaa peliä vihujen peliin, valuta vitusti ja täyttä pottia cs:iä vastaan kun on käsi. jos ei nl10 biittaa, niin ihan turha lähtee riehuu esim. tonne nl50 pöytään, kun muka parempia pelaajia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No oletan nyt että kyse on shorttipöydistä niin tottakai sc:t pelataan. Position mukaan tietty. Buttonilta 54s on ihan kelpo käsi mutta ite pelaan utg:sta ehkä 78s+.

Usko pois ettei se rahan tekeminen isolla tasolla yhtään sen helpompaa ole. Se että häviää rahaa sen takia kun vastustajan on huonoja on itsessäänkin melko käsittämätön idea. Itse mä kihnutin 10nl tasolla monta kuukautta ja luulin että osaan pelata abc pokeria mutta en noussut yhtään mihinkään. Yhtäkkiä sitä vaan löytyi se vaihde ja alkoi tajuamaan peliä ihan uudella tasolla ja rolli on suurinpiirtein 10 kertaistunut parissa kuukaudessa.

Jannuille jotka on raivannu mikroista pois; Pelasitteko abc-pokeria ja omia kortteja, vai yritittekö pelata oikeessa paikassa ja vastustajan kortteja? Siis olettaen, että uskoitte olevanne parempia ku 80-90% pelaajista.

Vaikka olen yhä paska niin, olen taistellut silti tieni aina NL4 alkaen nykyiselle NL50 ja NL100 (yksi pöytä aina auki näitä, muut kolme NL50 sessiossa)

Itse pelasin nl10 tason näköjään läpi statseilla, jotka olivat VPIP 24 PFR 16,5. Button/CO VPIP noin 2x isompi kuin Under the tykki.

Pelasin alussa ABC-pokeria, jolla tahkosin tasan tarkkaan break-evenia. Sitten meni hermot siihen. Otin mukaan laajempaa käsiskaalaa ja kiinnitin huomiota positiopeliin ja valuebettaukseen. Konttarin ja 3-betin otin myös käyttöön samoihin aikoihin. Myös lähes samaan aikaan opin kantapäänkautta mukautumaan vastustajan pelityyliin. Oppi, että italialaisia (melkein kaikkia) vastaan on turha vetää 2nd barrelia AK:lla osumattomaan floppiin. Ne apinat maksaa ihan millä tahansa. Vain valuebettiä. Tässä valaistumisessa otin mukaan myös tietynlaisen avausaggren.

Rolli oli syyskuussa, kun aloitin 30e. Pelailin vähän NL4 ja NL10. Nousin sieltä 240e. Otin shottia NL20 pöydässä ja tiputtelin taas NL10 tasolle tarpeen vaatiessa. Marraskuun lopussa rolli oli 610, jolloin siirryin NL20/NL30 kokonaan. Siitä nousua ja laskua, kunnes rolli tuli tämän vuoden puolella NL50 tasolle oikeuttavaksi (kirjoitin siitä tännekin ketjuun vähän vinkkikysymyksiä). NL50 oli hyvä runi tässä, ja tällä hetkellä pidän rollisääntönä BI40. Rolli riittää jo shottaamaan NL100, vaikka päätasona pidän oman henkisen terveyden kannalta tuota NL50. Everyday for a something new. Turnauksia olen ottanut mukaan ohjelmaan samalla, ja kaksi rahasijaa on tullut niistä. Tästä kehitytään vielä, kun aika antaa myöden.

Tänään oli hyvä päivä, tuli 3,5BI nousua, ja alkaa kolmen päivän loma :)

Ei tuu hevonvittua tästä(kään).

Jannuille jotka on raivannu mikroista pois; Pelasitteko abc-pokeria ja omia kortteja, vai yritittekö pelata oikeessa paikassa ja vastustajan kortteja? Siis olettaen, että uskoitte olevanne parempia ku 80-90% pelaajista.

Ite en pysty täl tasol pelaamaan sitä vitun tylsää peliä mitä netis varmaa olis syytä pelata. Olis pitäny alottaa vaan suosiol NL50 ku rahaa viel oli. Siel uskon pystyväni pelaamaan yksinkertasta pokeria ku vihutkaan tuskin tekee ihan mitä sattuu.
Panoksista riippumatta voittava pokeri vaatii ehdottomasti kärsivällisyyttä ja itsekuria. Muuten oma A-peli muuttuu Ö-peliksi aivan liian usein. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että tuo ei ole helppoa. Jos nuo ominaisuudet eivät riitä edes siihen, että sopeuttaa peliään maksuautomaateille sopivaksi, niin kannattaa tosissaan miettiä jatkoa. Ei voittava nettipokeri ole mitään seikkailua, se on monesti hyvin tylsää suorittamista.

Itse talletin 200 euroa marraskuussa. Ensimmäiset kaksi kiloa nousin NL25:ssa ja sen jälkeen nousua on tullut 2,5 kiloa NL50- ja NL100-tasoja pelaamalla. Aivan yhtä huonoja pelaajia tulee vastaan kaikilla näillä tasoilla. Toki isompien tasojen pelaajista suurempi osa on jotain osaavia pelaajia, mutta sekaan mahtuu monenlaisia. Juuri voitin reilun bi:n NL100:ssa. Rahat menivät keskelle ennen floppia. Mulla KK ja vihulla AQs. Olin istunut tätä ennen vartin pyödässä tekemättä juuri mitään. Silti vihu halusi lähteä keulimaan AQ:llaan mun 4-betin yli. Eilinen päivä oli taasen tappiollinen. Hävisin lukemattomia kertoja vihujen vedoille. Muutama tyyppi tykkäsi maksaa T3s ja 54o tyylilsillä käsillä kaikki pf-reissut ja 4-outtia riitti helposti potillisten maksuun myöhemmin. Väliinvedot ja värit osuivat sitten kammottavalla tarkkuudella. Silti en missään nimessä haluaisi ketään muita kuin noita samoja fisuja vastaan. Eli ainakin itse olen onnistunut löytämään näiltä tasoilta vihuja, jotka tekevät erittäin typeriä tekoja. Onneksi näin. Näidenkin tasojen parhaita vastaan olisi huomattavasti hankalampaa tehdä tulosta.

Itse pyrin aina sopeuttamaan peliä vihujen mukaan. Alemmilla tasoilla, tai pikemmikin "alempitasoisia" vihuja vastaan pelaan positiosta avoimemmin. Ilman positiota sitävastoin pelini on melko tiukkaa. Suittarikonnektorit lähtee huonosta positiosta melko helposti pakkaan. Positiosta taasen viuhuu 2-barrrel melko usein, jos vain vihu osoittaa kohtuullista potentiaalia heikkojen käsien foldaamiseen ja sen manoovereihin on minkäänlainen tuntuma.

Mikrotasoilla kannattaa maksella vaan. Floppi kannattaa kattoa melkein millä kädellä vaan, sitten jos on joku veto niin maksetaan riverille ja kipataan jos ei osu, jos osutaan niin laitetaan miniraise tai ALL-IN.

Monsterit AA, KK ja AK lyödään miniraisella preflop niin saadaan kasvatettua pottia. Parit 22-JJ löydään suoraan ALL-IN, muilla käsillä limpataan.

Tässä vaikka hyvä jako esimerkiksi, saadaan fisulta kaikki irti:

TH Mini 62 (Real/Cash Game)
Seat 1: tocatoca (5.00)
Seat 2: padala (10.41)
Seat 3: HKonsalik (3.79)
Seat 4: Amaster198 (16.60)
Seat 5: oufouf (10.00)
Seat 6: ENYESKE1 (9.01)
Seat 7: bszilvi (10.00)
Seat 8: tuanlam (31.69)
Seat 9: HERO (9.74)
Seat 10: adramalech (9.30)
padala post SB 0.05
Amaster198 post BB 0.10
** Deal **
padala [N/A, N/A]
Amaster198 [N/A, N/A]
oufouf [N/A, N/A]
ENYESKE1 [N/A, N/A]
bszilvi [N/A, N/A]
tuanlam [N/A, N/A]
HERO [
5c.png
,*
ts.png
]
adramalech [N/A, N/A]
*[PF] ***
oufouf Fold
ENYESKE1 Fold
bszilvi Fold
tuanlam Raise to 0.35
HERO Call 0.35
adramalech Fold
padala Fold
Amaster198 Fold
*** [FLOP](Board): *** : [
2s.png
,*
6d.png
,*
5s.png
]
*** Bet Round 2 ***
tuanlam Bet 0.63
HERO Call 0.63
*** [TURN](Board): *** : [
2s.png
,*
6d.png
,*
5s.png
,*
5d.png
]
*** Bet Round 3 ***
tuanlam Bet 2.11
HERO Raise to 4.22
tuanlam Raise to 14.77
HERO All-in 8.76
*** [RIVER](Board): *** : [
2s.png
,*
6d.png
,*
5s.png
,*
5d.png
,*
7h.png
]
*** [SHOWDOWN] *** : Rake: 0.98 Total Pot: 18.65
tocatoca [N/A, N/A] Highest card $(STR_G_CARD_DEUCE) Win: 0.00
padala Fold Win: 0.00
HKonsalik [N/A, N/A] Highest card five Win: 0.00
Amaster198 Fold Win: 0.00
oufouf Fold Win: 0.00
ENYESKE1 Fold Win: 0.00
bszilvi Fold Win: 0.00
tuanlam [
kd.png
,*
ks.png
] Two pair kings and fives Win: 0.00
HERO [
5c.png
,*
ts.png
] Three of a kind, fives Win: 18.65
adramalech Fold Win: 0.00

Siis olettaen, että uskoitte olevanne parempia ku 80-90% pelaajista.
80-90 % pokerin pelaajista luulee olevansa toisia parempia.

Mikrotasoilla kannattaa maksella vaan. Floppi kannattaa kattoa melkein millä kädellä vaan, sitten jos on joku veto niin maksetaan riverille ja kipataan jos ei osu, jos osutaan niin laitetaan miniraise tai ALL-IN. Monsterit AA, KK ja AK lyödään miniraisella preflop niin saadaan kasvatettua pottia. Parit 22-JJ löydään suoraan ALL-IN, muilla käsillä limpataan.
Toihan oli suoraan kuin jonkun fisun pelitaktiikka. Muutenkin noi "pelaa silleen tai tälleen" on ihan turhia neuvoja. Yksikään pöytä ei ole ikinä samanlainen eikä mitään yleispäteviä neuvoja voi antaa. Parhaat pelaajat osaa mukautua nopeasti erilaisiin pöytiin ja ymmärtävät sen millaisissa pärjäävät. Itse en ole huomannut mitään merkittäviä eroja pelaajissa mikropöydistä johonkin nl50 saakka. Samanlaisia räiskijöitä löytyy molemmista.

Tässäkin jaossa sä olit mun mielestä se fisu. Helvetin onnekas sellainen. On se kumma, kun porukka täällä aina valittaa miten joku fisu veti ohi milloin milläkin roskalla, mutta ovat itse ihan samanlaisia.

Toi sun fisus ei tehnyt periaatteessa mitään väärää. Korotti ennen floppia, että saa limppaajat veke. Korotti flopilla tarpeeksi, jotta saisi värin ja suoran vetäjille huonot kertoimet. Turnille tullut toinen vitonen ei sinänsä vaikuttanut, koska suora tai väri ei toteutunut eikä voi olettaa sun osuneen juuri siihen vitoseen, joten se korotti vielä sen verran, että tyhminkään fisu ei saisi kertoimia maksaa. AA, A5 tai 55 on periaatteessa ainoita, mille se olisi voinut olla häviöllä, koska paraskaan pelaaja ei pysty lukemaan sen varaan, että joku maksaa korotukset jollain 10, 5:lla. Sillä sen sijaan olisi voinut olla lukematon määrä käsiä, jotka olisivat voineet parantua ottaen huomioon pöydän tekstuurin ja sen, että se korotti ennen floppia. Sulla vaan kävi munkki, kun osuit siihen 2- (5) outtiseen.

Tolla sun turnin korotuksella ja sen all in-lyönnillä ei ole lopulta paljoa merkitystä. Jos se olisi saanut sen kurkon riverilla, niin voin vain kuvitella miten sä olisit tullut tänne manaamaan ohivetoa, jonka joku tyhmä fisu teki, vaikka sä olit tossa koko ajan se, joka teki tyhmiä maksuja.

Itse olisin pelannut tossa sun "fisun" tapauksessa todennäköisesti niin, että flopilla olisin korottanut jo paljon enemmän (koska pienissä pöydissä tyhmät fisut saattaa limpata just jollain 10, 5 roskalla), ehkä n. 10-14xbb, ja turnilla laittanut jo all in.

Taitaa olla tsoukki tuo Weeboomin "strategiaopas"? :) Kuvaa kuitenkin monien pelityyliä hyvin. Maksellaan kertoimia vastaan ja luullaan sen olevan kannattavaa kun kerran kymmenestä päästään ohi.

Miten voi millään tasolla perustella maksun flopilla, jossa ollaan 80/20 perässä tuollaiseen
pottikertoimeen? Valaiskaa minua?
Kyllähän tuon lisäkertoimilla voi perustella. 0,63 euron maksu mahdollisti tuossa tilanteessa noin 15 euron voiton. Tripsit tai kaksi paria osuu kuitenkin noin 10 prosentin todennäköisyydellä ja tuossahan sai maksun takaisin yli 20 kertaisena. Jos on rautaiset riidit siitä, että vihulla on iso pari kädessä ja vihu on valmis luovuttamaan kaikki merkkinsä vedon osuessa, niin maksu on ihan ok.

Imo kannattaa ihan heti opetella pelaamaan sitä pokeria. Ongelmia saattaa syntyä jos on tottunu pelaamaan super exploitattavasti (joka saattaa toimia jopa ihan hyvinkin mikroissa) ja sen jälkeen siirtyy ylemmäs jossa vihut osaa jotenkin pelatakkin.

Ittellä jos tiltcontrol pettää niin sillon mennään alamäkeen ja nopsaan. Pitäs käyttää stoplosseja, mut useimmiten tuntuu mahdottomalta lopettaa 3bin downauksen jälkeen täyttä apinaa vastaan hupissa. Muuten peli on hyvin kasassa ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista.

Itse pelasin nl10 tason näköjään läpi statseilla, jotka olivat VPIP 24 PFR 16,5. Button/CO VPIP noin 2x isompi kuin Under the tykki.

Mitä tää VP$IP meinaa? Lataanpa nyt kaikki ongamella pelatut kädet PT3 ja otan ainaki nää statsit ylös ni joku saa kertoa, että missä pitää viilata.

Mitä tää VP$IP meinaa? Lataanpa nyt kaikki ongamella pelatut kädet PT3 ja otan ainaki nää statsit ylös ni joku saa kertoa, että missä pitää viilata.

Se on prosentuaalinen arvo käsistä joilla oot laittanu itte vapaaehtoisesti rahaa sisään.

Mikrotasoilla kannattaa maksella vaan. Floppi kannattaa kattoa melkein millä kädellä vaan, sitten jos on joku veto niin maksetaan riverille ja kipataan jos ei osu, jos osutaan niin laitetaan miniraise tai ALL-IN.

Monsterit AA, KK ja AK lyödään miniraisella preflop niin saadaan kasvatettua pottia. Parit 22-JJ löydään suoraan ALL-IN, muilla käsillä limpataan.

Looool:wtf:

Se on prosentuaalinen arvo käsistä joilla oot laittanu itte vapaaehtoisesti rahaa sisään.

Loadasin 30k kättä. Sen pitäis olla ihan tarpeeks suuri otanta?

VPIP: full 31, 5m 38.

Yritänkö pelata liikaa käsiä? Kyl se varmaa pidemmän päälle näkyy kassassa jos limppailee ja foldaa korotuksiin. Mielestäni en kyl niin tee.

PFR: full 12, 5m 18

Ainakin verrattuna tohon vpip näyttäis todellakin siltä, että limppaan/maksan liikaa?

AF: full 3.1, 5m 3.6

Ei mitään hajua mitä tää meinaa mut muistelisin et tää on merkitsevä statsi.

3bet: full 4.4, 5m 5.2

Liikaa/liian vähän? Vai teenkö sitä vaan vääriin paikkoihin...?

Näyttäis siltä, että ongame aikana oon voittanu shortista yhtä paljon ku hävinny fulliin ja voitot on bonuksista.

AJo on käsi, jolla on eniten rahaa hävitty. Pitää opetella foldaamaan se joka kerta 3-bettiin Ahigh floppiin.

AQs, AKs, 88, QJs, 99 ja ATo on myös selvästi tappiollisia. Pitää varmaan lopettaa noilla pareilla 3-bettaaminen pf kokonaan. QJs ja ATo nyt on mitä on.

Positioista ainoot tappiolliset on blindit ja ne sit onki aika huolella miinuksella.

Money won for hands played graph menee ensin tasasesti ylös, swingaa nopeesti alas, menee taas tasasesti ylös ja tulee helvetin kovaa alas. Jatkos olis tarkotus pitää se suunta vaan sinne ylös.

Osaako kukaan sanoa noihin mitään?

vähän epäselvästi laitettu, jos nyt ymmärsin niin tarkotetaan fullistatseja vpip 31? en tiä mitä noilla 5m 38 höskät on?

mutta. vpip 31 fullissa, ei helvetti mulla oo ees noi paljoo 5max shortissa:D.Eli älä lähe joka paskalla nyt kattomaan. Vähennä pelattavat kädet puoleen tai vaihda shorttiin(suosittelen).näemmä et jaksa fullikyyläämistä niinkun en mäkään joten shortti parempi.

pfr 12. kuten huomaat suhde vpip on järkyttävä. Nää kuuluis olla suhteellisen lähellä toisiaan. En siis fullista paljoo tiedä, mutta suosittelen shorttiin siirtymistä. älä open limppaa mitään kättä!

af ok ainakin shorttiin. en tiä fullista, varmaan ok.

3 bet varmaan fulliin ok. shortissa hiukka isompi parempi (tosin nl10 tekee varmaa iha ok tulosta jos 3-bettaa QQ+,AK+:P)

Loadasin 30k kättä. Sen pitäis olla ihan tarpeeks suuri otanta?

VPIP: full 31, 5m 38.

Yritänkö pelata liikaa käsiä? Kyl se varmaa pidemmän päälle näkyy kassassa jos limppailee ja foldaa korotuksiin. Mielestäni en kyl niin tee.

PFR: full 12, 5m 18

Ainakin verrattuna tohon vpip näyttäis todellakin siltä, että limppaan/maksan liikaa?
Näin se vähän on. Fulliin toi 31% on aika korkea, vaikka eiköhän noillakin statseilla joku osaa pelata voittavaa peliä. Suosittelen tosin käsiskaalan pienentämistä.

Näin se vähän on. Fulliin toi 31% on aika korkea, vaikka eiköhän noillakin statseilla joku osaa pelata voittavaa peliä. Suosittelen tosin käsiskaalan pienentämistä.

Varmaan aika paljon menee siinä ku jos UTG limppaa ni koko pöytä limppaa perässä 72o-AA. Tulee itekki katottuu se floppi.

Tosiaan toi shortti taitaa olla enemmän se mun juttu mut ainaki näin alkuun kokeilen vielä pelata to ata fullia siinä samalla. Pitää vaan jaksaa kyylätä.

VPIP saan tippumaan lisäämällä 3-bettiä ja tiukentamalla käsiskaalaa. Pitää yrittää jaksaa ootella.

UTG on ainut positio mistä limppaan ekana. Paitsi joskus harvemmin tulee kokeiltua suittareita tai pieniä pareja limppaamalla keskeltä. Riippuu paljo siitä mitä muissa pöydissä tapahtuu samaan aikaan.
Mukaan limppaamista voi tehdä aina silloin tällöin pienillä pareilla ym. suittareilla mutta openlimppaaminen huono. ainut missä openlimp voi olla hyvä, jos saat esim. utg naulat käteen ja oikealla puolella maniacceja. eli vähennä limppaamista ja reissulla sisään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom