Online pokeri (refelinkeistä bannit)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mage
  • Aloitettu Aloitettu
Oishan tolla ylipari tohon voinu olla. Ja ei se nyt varma check-raise tohon ois ollu. Kyllä aika rohkeesti pelasit ton hanskan. Tuo flopin pelkkä kooli oli aika jees :)

Oisit kyllä aika salettiin saanu vihun napit keskeen jo flopilla, mutta sama kai missä vaiheessa ne itelle ottaa :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oishan tolla ylipari tohon voinu olla. Ja ei se nyt varma check-raise tohon ois ollu. Kyllä aika rohkeesti pelasit ton hanskan. Tuo flopin pelkkä kooli oli aika jees :)
No, vihusta oli tuossa vaiheessa jo huomattavissa lämpenemisen merkkejä.. En itse ainakaan yliparia olisi noin pelannut, ensinnäkin AA/KK olisin 4-betannut OOP pf. varmaan 85% ajasta. Noilla on positiosta kiva ansottaa ahkeraa 3-bettaajaa, mutta OOP kaikenlainen kikkailu kusee yleensä omille nilkoille. QQ oikeastaan ainoa missään mielessä järkevä (parempi) käsi tuohon, mutta vihun lämpeneminen, pöydän flow, timing tellit ym. saivat minut aika vakuuttuneeksi flopin johdosta ja olisin voinut lyödä vaikka toisen binin side-bettinä tuon vihun donkkauksen jälkeen, että olen edellä :D

QQ oikeastaan ainoa missään mielessä järkevä (parempi) käsi tuohon, mutta vihun lämpeneminen, pöydän flow, timing tellit ym. saivat minut aika vakuuttuneeksi flopin johdosta ja olisin voinut lyödä vaikka toisen binin side-bettinä tuon vihun donkkauksen jälkeen, että olen edellä :D
Entäs J isommalla kickerillä?

Asiasta toiseen, sulla on käsihistorioissa aika usein gapped suited connectoreita (68s, T8s jne.). Pelaatko nuo aina?

Asiaahan multa ei kysytty, mutta vastaampa silti...
Nuo 6&8, 7&9 ja 8&T suitedit on ainakin omaan makuun kaikkei herkullisimpia pelata, nuilla viedään flopin osuessa joko isoja potteja tai sitten nuista on helppo päästää irti jossei floppi satukkaan.

Mitäs semmonen homma kuin että:

1. noilla korteilla saat flopata kohtuu monsterin (tripsit, kahdet parit, suoran, tms) että kannattaa kauheasti ruveta lyömään. monsterin floppaaminen kun tapahtuu kohtuu harvoin niin palaa kauhea määrä rahaa floppien katsomiseen, varsinkin jos vielä makselee kevyesti korotettuja floppeja. korottamattomissa flopeissa taasen saattaa vastassa olla sitten jos jonkinäköistä taskukorttia. pitäisi näin ollen saada flopin osuesas vihu stäkättyä järjestäin joka kerta jotta olisi +ev muuvi. vetojen aggressiivinen peluu on toki sitten oma taiteenlajinsa a la Brunson SS2.

2. suoran ja värin vetoja noilla saa aina silloin tällöin. niidenkin täydentymisen katselu tulee pitkässä juoksussa kalliiksi, puhumattakaan että saattaa tulla värin osuessa kovaakin takkiin 8-high värillä.

Löytyykö Arsilta statseja tällaisten korttien osalta?

En ole Arsi minäkään, mutta pitää muistaa myös että mitä enemmän ja vaihtelevammin käsiä pelaat, niin sitä paremmin saa myös maksuja kunnon käsille.
Itse pelaan noi suittarit yleensä positiosta, paitsi Axs voin pelata ilmankin monesti.

Entäs J isommalla kickerillä?
Mikä J isommalla kikkerillä maksaa OOP tuollaisen 3-betin pf? Ei ainakaan voittavaa pokeria pelaava vihu (tässä tietty tuo orastava tiltti olisi voinut vihun pf. peliä löysentää).

Statseja ei oikein nykyään tahdo saada, kun Ongame karsii aika rankalla kädellä noita hand historyita 7-9 -tablettaessa. Pelaan positiosta lähes any-two. OOP pelaan todella tiukasti, ellei sitten pöytä ole jotain weak-tight -kyyliä täynnä, jolloin blindeja pystyy varastamaan kauempaakin kuin napilta / CO:sta. Sb:lta en yleensä korotettuun pottiin pelaa kuin parit ja AQ+, AJ:kin lentää yleensä suoraan pakkaan (korotettuun pottiin luonnollisesti), johtuen yksinkertaisesti siitä että OOP noilla joko voittaa vähän tai häviää paljon (tai joutuu kippaamaan aggroa vihua vastaan johtokäden). Nuo suited connectorit ovat siitä hyviä, että flopin osuttua noilla voittaa helposti ison potin, ja missattuun floppiin noista on helppoa luopua (ellei lähde ostamaan). Toki OOP pelaan näitäkin hyvin harvoin.

Statseista sen verran, että PT näyttäisi 1.7-1.9 -väliseltä ajalta (~25k jakoa) T8s:n olevan 5. voitokkain hanska PtBB/100 -luvulla mitattuna. Taakse jää mm. JJ. Kaikki vedot pelaan todella aggressiivisesti, jos ylipäätään pelaan ollenkaan. Yleensä kaikkilla kombovedoilla (pari+fd, OESD+fd, 2 ylikorttia + NutFD) yritän päästä flopilla työntämään merkit keskelle, mikäli vihu on yhtään järjissään ja on kykeneväinen kippaamaan paremman käden. Tietty jotain super-calling stationia vastaan ei kannata edes semi-bluffata, joten vedoilla on vaan parempi maksaa, kun vihulta saa vielä tod. näk maksuja myöhemminkin vedon osuttua. Mitä ylemmäs limiiteissä noustaan, sitä enemmän pöydissä on vakkarivihuja ja sitä enemmän sinun on kyettävä varioimaan omaa peliäsi. Jos 3-bettaat pf. ainoastaan AQ+,JJ+ ja pelaat kovaa ainoastaa vahvalla reaalipelillä, pian kaikilla vakkareilla on notesit ylhäällä ja et saakkaan enää maksuja koville käsillesi. Jollain monsterivedolla puskettuani, ja "vedettyäni ohi" vihun nauloista, saa usein chatissa kuulla kalalta miten idootisti ko. jaon pelasi, vaikka käytännössä olisinkin ollut suosikki viemään potin rahojen mennessä keskelle. Noille voi sitten vastata jotain "I'm just playing for fun and I don't really care about playing right" ja ottaa sitten myöhemmin kaiken hyödyn irti kun osuu joku kova reaalipeli ja kala pitää sinua ihan paistina.

Pelatessa en laske ikinä "mitään" (tietty karkeasti pers'tuntumalla noita oddseja joskus joutuu arvioimaan), vaan kaikki päätökset pohjautuu aina johonkin ihan muuhun. Ja kun pyrkii olemaan se pöydän aggressiivisin pelaaja, niin kaikki oddsien laskemiset voi suosiolla jättää muiden tehtäväksi. Itse ei tarvitse muuta miettiä kuin raise vai fold.. :D

Yksi juttu, mikä pelissä on viimeaikoina kehittynyt on tuo "multi level thinking" (joku noheva Suomennos tälle?). Eli Suomeksi:

1. Aste = Saat "riidit" omasta kädestäsi ja tajuat mikä käsi sinulla on.

2. Aste = Osaat laittaa vihun tietylle käsirangelle.

3. Aste = Tiedät, mille rangelle vihu sinut laittaa.

4. Aste = Tiedät, mille rangelle vihu olettaa sinun hänet laittavan.

Jne...

Mitä korkeammalle mennään, sitä enemmän yhteisiä jakoja täytyy vihun kanssa olla takana ja sitä paremmat riidit oltava puolin ja toisin. Mutta jos pääset esim. tuolle 4. asteelle jonkun vihun kanssa, niin voit saada vihun kippaamaan monessa tilanteessa sinua paljon edellä olevan kädenkin, etenkin jos ollaan deeppejä. Tämä kaikki korostuu sitä enemmän, mitä vähemmän pelaajia on pöydässä.

En tiedä, mihin kaikkeen tämä kaikki liittyi, mutta tulipahan taas kirjoitettua vaan sen suuremmin mitään miettimättä :D

Jep, oddseja en ringissä itekkään laske. Perustan silti pelini prosentteihin, jos on yli 35% vedoilla ja folding equityy niin miiksen puskisi. Eli pelaan itekkin ihan samanlailla, nutsit, kovat reaalipelit, vedot -> jos tuntuu hyvällle -> pusketaan.

Esim. otetaan eilinen NL400 käsi, jota ei valitettavasti satu olemaan hand historyssä. Taidan limpata huviks A4c:llä, vihu positiosta bet 16$, toinen maksaa 16$, mä ajattelen et kattellaa nyt. Flop KT3, 2 ristiä. Toinen vihu checkaa, mä checkaan, orginal pf korottaja raise 38$, toinen maksaa välistä. Mä raise 125$. Orginal pf korottaja maksaa välistä, toinen vihu foldaa. Turn T, ei väriä. Pusken suorilta loput sisään, koska en oleta T:n osuvan vihulle (KQ AK ajattelin sillä olevan), vihu miettii helvetin kauan ja löytää callin AK:llansa, river ei auta ja vihulle valuu potti.

Tässäkin oli vielä turnilla todella lähellä, ettei vihu kipannu. Tiesin kaverin solidiks, mulla olis voinu olla hyvin 33, KT tai veto. Ihan hyvä call vihulta, en varmaan olis itekkän päässy siitä irti. Oma peli oli, semmonen samanlainen minkä olisin luultavasti pelannu QJ:lla.

Pelit alkaa olla siinä vaiheessa, että vituttaa pelata ilman RB:iä. Onko pakkiksen pokeri-pomoilla tietoa miten esim unibetille saadaan f.debolla rb?, eli voitollista peliä PAF:lla(kyllä), TP:llä ja eipä ,muilla. no mutta kuitenkin pointti on varmaan tajuttu, eli haluaisin saada max hyödyn voitollisesta pelistä.

Pelit alkaa olla siinä vaiheessa, että vituttaa pelata ilman RB:iä. Onko pakkiksen pokeri-pomoilla tietoa miten esim unibetille saadaan f.debolla rb?, eli voitollista peliä PAF:lla(kyllä), TP:llä ja eipä ,muilla. no mutta kuitenkin pointti on varmaan tajuttu, eli haluaisin saada max hyödyn voitollisesta pelistä.

Alna:lta taitaa löytyä jotain ainakin tuonne ong amelle. Pari kertaa tainnu laittaa msn osoitettakin näkyvillle mistä saa tiedustella...

Kyllä se näköjään turnauspelaaminen tarvitsee myös tuuria mukaan. Itsellä todella varman tuntuista peliä eilisessä turnauksessa (kärjen tuntumassa isolla stackillä ilman all-innejä tai vaarallisia tilanteita). Sitten kädessä AA ja päädyin preflopissa evenstackin kanssa all-inniin.

AA vs AK >> flop KxK turn x river x
ja ulos turnauksesta...

No sellaista se on. Onneksi käteispelit on kulkeneet kivasti ja jotain kassan pohjalle jäänyt ja saanut rahoitettua turnauspelejä (kyllä se joskus taas sattuu isompaa rahaa turnauksesta).

Unibetille ei varsinaista Rakebackia saa, muita virityksiä kuitenkin...
Microgamingin paikkoihin ei saa tarjota virallisesti mitään rakebackeja, mutta ns. tiskinalusdiilejä saa halutessaan. Ja ainakin Royal Vegas Pokerille Googlella niitä helposti löytyy.

Noniin, taas ihan mukava 47minuutin sessio :kippis1:
Pelasin vähän aikaa kahta NL400 -pöytää 0,5binin stäkillä, näistä +0,5bin voittoa, ja sessio kaikenkaikkiaan +$900. Tuosta kun laskee "tuntiansion" niin päästään jo ihan siedettäviin lukemiin :D

http://www.pokerihanska.com/?h=456296951
- Turnilla mietin hetken lyömistä, mutta yksikään parempi käsi ei tuohon lyöntiin olisi luultavasti kipannut (KT ehkä teoriassa) ja J:tä vastaan olin 70/30 dogi turnilla. Riveriltä apuja ja ihan ok. valuet vielä. Kala olisi toki voinut ehkä maksaa jätkällään enemmänkin..

Ihan kohtuullinen varianssi tuntuisi tätä nykyä pelissäni olemaan, 4 viimeistä päivää NL200:ssa :

-$1000
+$800
-$700
+$900

Ihan kohtuullinen varianssi tuntuisi tätä nykyä pelissäni olemaan, 4 viimeistä päivää NL200:ssa :

-$1000
+$800
-$700
+$900

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko toi "kohtuullinen" varianssi hyvä vai huono juttu?

Itsellä on tässä tullut muutamana viikkona myös varianssia ja itse en niitä omia pieniä kuoppiani ole pitänyt kauhean hyvänä asiana...

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko toi "kohtuullinen" varianssi hyvä vai huono juttu?

Itsellä on tässä tullut muutamana viikkona myös varianssia ja itse en niitä omia pieniä kuoppiani ole pitänyt kauhean hyvänä asiana...
No ihan mistä tykkää.. Pelaamalla tiukkaa "peruspokeria" ilman sen suurempia muuveja, pystyy pitämään varianssin aika pienenä. Tällöin tosin winratekaan ei voi olla maksimaalinen siihen nähden, että pelaa aggressiivisemmin ja enemmän pelaajaa kuin kortteja, jolloin varianssikin vääjäämättä kasvaa. Vähemmän pelanneen kannattaa ainakin alkuun opetella pelaamaan sellaista solidia-abc -peliä (joka noissa pienemmissä limiiteissä vielä toimii varsin hyvin), ja pikkuhiljaa sitten nostaa aggressiivisuutta ja laajentaa käsirangea, joilla pelaa.

Ja raja hyvän LAGin ja tappiollisesti pelaavan maniac-räiskijän välillä on hiuksenhieno. Ja vaikka normaalisti pystyisikin pelaamaan hyvinkin voitollista LAGia, niin väsyneenä ja parin ohivedon/huonon ratkaisun jälkeen peli saattaa lipsahtaa tuon "rajan" yli, jolloin pelaakin tappiollisesti. Mitä luovempaa pelaa, sitä rehellisempi on itselleen oltava ja sitä enemmän omaa peliä tarkkailtava, sillä virheiden huomaaminen omasta pelistä on usein todella vaikeaa..

Ei mitään kirjapokeria kannata opetella. LAGia suoraan :D Sen moni osaa jo luonnostaan :D
Juuri näin :D

Mutta ihan vakavissaan kannattaa se "kirjapokeri" syövyttää sinne syvälle selkäytimeen. Kunnon downswingin iskiessä auttaa kummasti, jos kykenee pelaamaan peliä jonka tietää varmuudella olevan voitollista ko. limiitissä. Itsekin olen noiden parin suuremman kuopan aikana tarkoituksella muuttanut pelin oikein super-abc-kyyläykseksi ja tiputtanut tasoa alas, ja sitä kautta löytänyt taas sen "oman pelin" takas.

Tässä löysin sattumalta internetin ihmeelliseen maailmaan tutustuessani jotain niinkin hienoa, kuin "officialpokerrankings.com" .

Sieltä löytyi mun tarkat turnaustulokset jo vuodelta miekka ja kilpi.

Sanonpa vaan, että voi jumalauta. Ihan kuin joku sharkscope ei riittäis saatana:curs:

Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa jotta voitanko, vai häviänkö mä niiden mukaan turnauksissa ja tietty maailmassa on tasan yksi henkilö, joka tietää millä nickillä mä pelaan, mutta oon kyllä sitä mieltä, että pokerihuoneiden ei pitäis jakaa julkisesti ASIAKKAIDEN tietoja tuolla tavalla.:curs: :chimpout:

Juupa juu... ei oo uuden nickini, Butterflygirl97:n, statsit vielä tuolla, mutta parin tunnin päästä voisin pistää vaikka aorttaläppäni pantiks, että on, eli hyödytöntä. Siis jos pelaan jonkun turnauksen jne. tässä hiriviässä darrassa :P

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom