Online pokeri (refelinkeistä bannit)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mage
  • Aloitettu Aloitettu
Itellä on bank management aika rautasessa kunnossa (yleensä ~100x bi) joten tasoja joutuu tosi harvoin laskemaan. Välillä tosin tarkotuksella oon menny jauhamaan pienempiä, koska sieltä löytyy yleensä aina parempia pelejä, jos omissa tasoissa ei o.

Verotuksesta on tosiaan aika turha miettiä. Nyt tosin 20x bi downswingi omalle tasolla (jauhettu kyllä vähän isompaa) ja maanantaihin saakka pelit jäässä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aivan käsittämätöntä biittiä puskee koko ajan.. :rolleyes:

Yksi päivän "helmistä":

sosick.JPG

Flopilla onneksi hirveästi ollutkaan johdossa.. :curs:

No eihän noissa voi muuta kuin kotona hakata päätä seinään ja kirjottaa tuommoselle chatissa jotain tyyliin very well played ja toivoa että todennäköisyys tuo rahat loppujen lopuksi sun eteen.

On tullut nyt kokeiltua jonkun aikaa Hold'emia Paffilla ja Partylla. 0.10/0.25 NL pöydässä ei häviä, ja hitaasti tulee jonkun verran voittoa. Pokerikirja on työn alla, mutta pari kysymystä olisi mielessä:

Kannattaako aloittaa ihan noista pikkupikkupöydistä (esim. tuo 0.10 / 0.25 NL), vai sijoittaa sen verran että voi opetella vaikka 1 / 2 NL pöydissä?

Poikkeaako peli yleensä tuosta edellämainitusta verrattuna tuohon 1 / 2 NL pöytään? Ymmärtääkseni tuohon 1/2 pöytään tarvisi 100 - 200 dollarin kassan, ja sen voisin toki tallettaa jos isommassa pöydässä pelin opettelu on kannattavampaa.

Aihe kuitenki kiinnostaa ja oon yrittänyt pelata "kirjan ohjeiden mukaan", katsoa missä positiossa kulloinkin pelaan ja laskea outteja.

Lisäksi: voiko samanlaista peliä pelata myös esim 5.0 + 0,50 turnauksissa. Nää kysymykset voi olla vähän nuubien tavaraa, mutta pitäähän se kysyä kokeneemmilta :)

Joskus vielä iskee tuska ja himo katsoa floppi heikoilla offareilla..

On tullut nyt kokeiltua jonkun aikaa Hold'emia Paffilla ja Partylla. 0.10/0.25 NL pöydässä ei häviä, ja hitaasti tulee jonkun verran voittoa. Pokerikirja on työn alla, mutta pari kysymystä olisi mielessä:

Kannattaako aloittaa ihan noista pikkupikkupöydistä (esim. tuo 0.10 / 0.25 NL), vai sijoittaa sen verran että voi opetella vaikka 1 / 2 NL pöydissä?

Poikkeaako peli yleensä tuosta edellämainitusta verrattuna tuohon 1 / 2 NL pöytään? Ymmärtääkseni tuohon 1/2 pöytään tarvisi 100 - 200 dollarin kassan, ja sen voisin toki tallettaa jos isommassa pöydässä pelin opettelu on kannattavampaa.

Aihe kuitenki kiinnostaa ja oon yrittänyt pelata "kirjan ohjeiden mukaan", katsoa missä positiossa kulloinkin pelaan ja laskea outteja.

Lisäksi: voiko samanlaista peliä pelata myös esim 5.0 + 0,50 turnauksissa. Nää kysymykset voi olla vähän nuubien tavaraa, mutta pitäähän se kysyä kokeneemmilta :)

Joskus vielä iskee tuska ja himo katsoa floppi heikoilla offareilla..
Ei kannata mennä "opettelemaan" 1/2, eli NL200 -pöytiin :D Tuo 200$ on maksimi, jonka voit kerralla yhteen pöytään ostaa, nyrkkisääntö kassan koolle on yleensä 30* maksimisisäänosto, eli NL200 tapauksessa 6000$. Aloita vaan suosiolla sieltä NL10/NL25 tasoilta. Ja kyllä, peli on erilaista NL200 pöydässä kuin NL10... Joku parisataa riittää noihin pikkupöytiin, etenkin jos on valmis tuon häviämään ilman suurempia tunnontuskia.

Pelaa alkuun hyvin tiukkaa, noissa pikkupöydissä voit unohtaa kaikenmaailman hienot "WPT-muuvit", joita telkkarissa näkee. Valitse tarkkaan lähtökädet ja kun osuu, pelaa suoraviivaisesti ja aggressiivisesti ja kun ei osu niin älä turhaan lahjoita rahojasi bluffaamalla niitä NL25 -kaloja. Kokemuksen kerttyessä voi sitten vähän laajentaa aloituskäsirangea kun tietää miten pelata ne post-flop.

Missä ikinä ajattelit pelatakin, ota selvää miten saat sieltä käsihistoriat ulos ja postaa niitä jonnekkin pokeriaiheiselle foorumille (esim. pokeritieto, pokerimestari jne..), niin saat palautetta ja vinkkejä miten jatkossa toimia.

Edit: Ja nuo merkinnät "NL10" ja "NL25" tarkoittavat pöytiä joissa isot blindit ovat 0.10$ ja 0.25$

Ei kannata mennä "opettelemaan" 1/2, eli NL200 -pöytiin :D Tuo 200$ on maksimi, jonka voit kerralla yhteen pöytään ostaa, nyrkkisääntö kassan koolle on yleensä 30* maksimisisäänosto, eli NL200 tapauksessa 6000$. Aloita vaan suosiolla sieltä NL10/NL25 tasoilta. Ja kyllä, peli on erilaista NL200 pöydässä kuin NL10... Joku parisataa riittää noihin pikkupöytiin, etenkin jos on valmis tuon häviämään ilman suurempia tunnontuskia.

Pelaa alkuun hyvin tiukkaa, noissa pikkupöydissä voit unohtaa kaikenmaailman hienot "WPT-muuvit", joita telkkarissa näkee. Valitse tarkkaan lähtökädet ja kun osuu, pelaa suoraviivaisesti ja aggressiivisesti ja kun ei osu niin älä turhaan lahjoita rahojasi bluffaamalla niitä NL25 -kaloja. Kokemuksen kerttyessä voi sitten vähän laajentaa aloituskäsirangea kun tietää miten pelata ne post-flop.

Missä ikinä ajattelit pelatakin, ota selvää miten saat sieltä käsihistoriat ulos ja postaa niitä jonnekkin pokeriaiheiselle foorumille (esim. pokeritieto, pokerimestari jne..), niin saat palautetta ja vinkkejä miten jatkossa toimia.

Edit: Ja nuo merkinnät "NL10" ja "NL25" tarkoittavat pöytiä joissa isot blindit ovat 0.10$ ja 0.25$

Ahaa, ainakin olin ymmärtänyt väärin tuon "NL10" ja "NL25" merkinnän :D Kiitokset selkeästä vastauksesta, pysytään ihan pikkupöydissä kunnes alkaa hahmottumaan tuleeko musta minkäänlaista pelaajaa vai ei :)

Lähtökäsiä oon koittanutkin nyt valita tosi tarkkaan, mutta jos esim. pre-flopissa joku reissaa ennen mua niin en oikein osaa valita maksaako vai korottaa uudelleen (siis jos itsellä hyvät kortit). Kannattaako ihan vaan alkaa hahmottamaan sitä kannattavuutta pottikertoimien avulla? Hankala ymmärtää koska maksu/uudelleenkorotus on liian kallis potin määrään nähden. Outtien laskemisen ymmärrän (ainakin luulen jo ymmärtäväni), mutta sen vertaaminen pottikertoimiin on vähän hakusessa.

Samoin flopin jälkeen en osaa vielä oikein nopeasti sanoa onko käsi tosi vahva, vahva vai dominoitavissa. Heikon käden sentään huomaa :)

Pääsin pokerihuoneen 150e freerollissa 6ksi ja voitin siitö sitten 7e..
Illan aikana pelailin ensin 0.10/0.20 fixedii ja sen jälkeen 0.25/0.50 fixedii.

Sitten se 7e oli muuttunut neljäks kybäks joten menin kokeilee onneani 1/2nl pöytään ja pääsinkin 80 eukkuun.. sit typerien virheiden takia tipuin 12 euroon ja nyt aamulla hävisin kaikki typerässä all inissä, sillä joku laholatva maksoi 10e all inin 10 hailla joka muuttui turnissa ja riverissa kolmosiksi :(

Oon ollut 3 kertaa messissä Full House Poker Toureilla ja joka 2 kertaa tippunut 3 outtiselle ja kerran 2 outtiselle...
AQ vs KQ, Q on the flop K on the turn/river.
AA vs KK, pf all-in, K on the flop..
K8 vs K5, K on the flop. All-in, 5 on the turn.

jep jep. Ja mitään peleistäni en muuttaisi mihinkään suuntaan. :)

miten mä saisin peli tilille huorattuu rahaa edes vähän?
Siis jotenkin niin että ei tarvi tehdä mitään talletuksia?

miten mä saisin peli tilille huorattuu rahaa edes vähän?
Siis jotenkin niin että ei tarvi tehdä mitään talletuksia?

Pääsemällä rahasijalle freeroll turnaksessa. Niinkö oot näköjään jo tehnykki kerran. Et saa talletusbonuksia ilman talletuksia, aika simppeliä.

Kamalaa tää netti pokeri, hyvä putki ollu pari päivää ja yhdessä kädessä melkein kaikki voitot menee.

Kädessä AK, reissaan johonki 2.5e:hen. kaks maksajaa, flop xxK, menen all in koska tiesin että olen edellä. molemmat maksaa(olin aika vakuuttunut olevani edellä tässä kohtaa), toine näyttää AK ja toinen QQ. Turnilt Q ja riverist A. Vituttaahan tuo aika paljon. noh ilmasta rahaa oli mutta tuntuu että kun hieman voittoa tekee joku vetää ohi ja taas ollaan +-0:ssa. Livepelit kunniaan.

Äskeinen minuutti sitten.
AA all-in, vihu maksaa 29o tiskiin x 5 6, 7, 8

poimisin tollasen tuolta jostain kaukaa. Itselleni kävi näin:

mulla AA big blindin kohdalla
vihu 36o small blind

kaikki muut foldaa paitsi toi small blind se korottaa mä korotan lissää, se lyö all in. Tietysti maksan floppi 336 :hyper: turn x river x

Hyvät riidit kaverilla pakasta kyllä

Joskus osuu ja joskus taas ei... tänään on ollut tuo ei aika kova sana. Prkl.

lukeeko joku oikeasti noita beattitarinoita? Uskon että jokaisella on tullut niitä useampi vastaan ja harvempaa jaksaa kiinnostaa muitten beatit :)

Mitä voi oppia paskasta säkästä? Jos todennäköisyys pettää, niin ketä se opettaa?

Tarkoitin sellaisia käsiä, mistä näkee miten panostaminen on edennut ja miten pelaajat ovat toimineet. Noista preflop allineistähän nyt on vaikea oppia mitään muuta kuin sen, että pokerissa on tuurielementti vahvasti mukana.

Tarkoitin sellaisia käsiä, mistä näkee miten panostaminen on edennut ja miten pelaajat ovat toimineet. Noista preflop allineistähän nyt on vaikea oppia mitään muuta kuin sen, että pokerissa on tuurielementti vahvasti mukana.
Paljon opettavaisempia olis tosin kädet, missä Hero pelaa päin peetä. Niiden levittely netissä tosin voi olla henkisesti aika raskasta. Tai oikeastaan kaikki muut kädet on opettavaisempia, ko badbeat itkut.

Ja kysymykseen, että lukeeko niitä kukaan, niin sanosin että ei lue. Tosin voi ne palvella tarkotustaan, vaikka niitä ei kukaan lukiskaan. Kyllä itteki tulee vuodatettua kavereille, vaikka en jaksakaan kunneella niiden vuodatuksia. Sama asia, ko huuta kirosanoja futismatsissa, ketään ei kiinnosta, mutta helpottaa silti.

Online pokeria tulee pelattua kyllä silloin tällöin.. yleensä tappiolla menee :D Nyt vaihteeksi laitoin pakkokiellon paffille ettei mene liikaa rahaa.. Se o huono puoli jos ei osaa lopettaa :|

Olen pelannut 2 viikkoa PAFfin mikrolimittejä. Tarkoituksena on siirtyä saitille, josta saa bonarin/rakebackkiä.

Osallistuin eilen ensimmäiseen turnaukseeni, PAFfin freerolliin tarkoituksenani katsoa miten no limit sujuu. Sijoitus toinen (855 osallistujaa). Hävisin heads upissa, mentiin all-in, mulla QJs, voittajalla K9s.

Kortit olivat kyllä suosiolliset, esim. alkukierroksilla 2 x AA.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom