Onko treenatessa yksin paras vai kaksin kaunihimpi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja neiti
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ikä
42
Liekö tällasesta ollut jo keskustelua, mut ajattelin tiedustella, et tykkääkö mimmit
treenailla yksin, kaksin vai kenties porukalla? Miksi kukanenkin on oman tyylinsä valinnut vai kenties pakon sanelema juttu?Mikä parasta entäpä huonointa omassa tyylissä? Entäpä löytyykö tuttavapiiristä paljonkin punttimimmejä vai onko homma enemmänkin yksinäistä puurtamista ja netissä värkkäilyä?:D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Treenailen niin sanotusti kaksinyksin eli ukko on yleensä samaan aikaan salilla, ja auttaa erikoistekniikoissa ja katsoo joskus vähän perään, mutta sellaista yksin puurtamistahan tuo on.
Jos salilla on paljon porukkaa, niin laitan yleensä Ipodin päällensä jotta saan keskittyä siihen mitä teen.
Olen sen verran sosiaalinen yksilö että menee sitten helposti liialliseksi höpöttelyksi.

Viivi sanoi:
Treenailen niin sanotusti kaksinyksin eli ukko on yleensä samaan aikaan salilla, ja auttaa erikoistekniikoissa ja katsoo joskus vähän perään, mutta sellaista yksin puurtamistahan tuo on.

Näin meilläkin, tosin välillä treenaamme myös eri aikoihin työaikojen takia.

Ennen oon treenannu aina yksin, mutta nyt on ollut muutaman kerran kaveri ja kyllä se tuo jotenkin turvallisuuden tuntua, kun joku on varmistamassa tai ainakin lähettyvillä, etenkin jos kokeilee uusia liikkeitä ja vapailla painoilla tehdessä. Uskaltaa paremmin vetää loppuun asti.

Yksin treenaan ja oon aina treenannu. Sellanen treenikaveri tosin olis hyvä, joka pystyis auttaan tarvittaessa mutta homma ei menis juoruamiseks. Kaverit ei treenaa salilla, tosin joskus saattaa jonkun saada mukaan. Ns. tavallisen kaverin kanssa treenaamisessa on se huono puoli, ettei se välttämättä ymmärrä, ettei kesken sarjan voi alkaa jutteleen...
En tunne meidän salilta ketään mutta jos uskaltaa niin eiköhän sieltä aina joskus joku pysty varmistaan tms. Luulen kyllä myös että olen salilla sen verran omissa ajatuksissa ja vihaisen näkönen, ettei kellekään tulis ees mieleen sanoa mitään ellei ole ihan pakko :D

Yksin treenaaminen on siis osittain pakonsanelema juttu. Mukavahan se olis jos olis joku kenen kanssa pystys käydä (edes välillä) yhtäaikaa salilla niin olis se jelppari mukana. Mutta tosiaan ei juuri naisia tuolla salilla näy...
Miksei tietysti miestreenikaverikin kävis, mutta niitäkään en siis tunne ja kaikki jutteleminen käsitetään niin helposti iskuyritykseks... :( :D

Zone-sarja -42%
Yksin treenailen, ihan siitä syystä että kukaan kavereista eikä ukkokaan käy salilla. Olen myöskin sen verran ujo, etten ole kanssatreenaajiin pahemmin tutustunut, vaikka samoja naamoja päivästä toiseen näkyykin. Etuna siinä on tietysti, että ei tarvitse välittää kuin omista aikatauluista ja jos ei ole sosiaalisella tuulella, niin ei tartte väkisin jutella kenenkään kanssa :D. Ikävää taas on, kun ei voi kenenkään kanssa jutella treenistä ja siihen liittyvistä asioista. Lisäksi uskaltaisin varmaankin lisäillä painoja reilummalla kädellä, jos olisi kaveri mukana varmistamassa ja voisi vielä toisiaan vähän :whip:.

Mites kaksin treenaavat (ei siis ukon kanssa), ootteko ihan salilla tutustuneet vai alkaneet yhdessä käydäkin alunperin?

Sen verran lisäystä tuohon aikaisempaan postiini, että minulla ei koskaan ole ollut varsinaista treenikaveria (jos siis nykyistä kumppania ei lasketa). Tuskin :wanha: enää sellaiseen edes sopeutuisi :D Silloin tällöin on toki kiva käydä heittämässä treenit porukalla tai samanhenkisen kaverin kanssa, mutta noin yleensä ottaen olen kyllä treenimieltymyksiltäni enemmänkin yksinäinen puurtaja.

Tuttavapiiristä löytyy jokunen punttimimmi, mutta nämä ovat kaikki Pakkiksen kautta tulleita tuttavuuksia, ei-pakkislaisista ystävistäni/tuttavistani juuri kukaan ei käy salilla.

Kaksin tai kolmin. En oikein saa yksin aikaiseksi lähteä salille... Ja sarjatkin jää helposti ikävästi vajaiksi, jos ei ole joku vieressä laskemassa. Taidan olla pohjimmiltani aika laiska ja mukavuudenhaluinen.

En ole ketään salilta pongannut, vaan pikemminkin houkutellut kaikki kaverit ja puolitutut mukaan monestakin syystä: yksin on tylsä treenata (ei me kai kovin paljon juoruta, paitsi sarjojen välillä), kaveri on kiva aina varmistamassa ja kauhea myöntää, mutta muuten olisi vieläkin vähemmän aikaa olla kavereiden kanssa. Sitä paitsi jaettu ilo jne. :)

Jos saadaan lapset kätevästi hoitoon treenin ajaksi, niin sit mennään yhtä aikaa (yleensä kerran viikkoon). Mut ei me liiemmin seukkailla siellä, toki ollaan takureina ja lennosta pienempiin painoihin siirtämässä ym., mut mennään omia polkujamme. Mä kyllä viihdyn iteksenikin vallan mainiosti, yksilötasolla tullut sen verran kilpaurheiltua ja harjoiteltua, joten helposti mielelläni "omin" treenit itelleni. Ja tuo on sitä vahvempi, mitä haastavampi päivä on kyseessä. Mun kavereista kukaan ei käy salilla, ja todettu onkin aikaisemmin, ettei ne oikein käsitäkkään kovaa treeniä, en mene ikänä salille vaan hengaileen. Tokihan siellä on tuttuja hirmuisesti, enimmäkseen kyllä miehiä (viihdyn enempi siellä ei-vemputuslaitteiden puolella), niitten kanssa vaihdellaan kuulumiset. Eilen menikin selitellessä iso aika, että missä olen ollut kun ei ole näkynyt, mitä kädelle on sattunut, olivat olleet huolissaan - oisivat kysyneet mieheltäni, hih! Nyt tässä kuntoutusajalla otan varmaan meitin isomman likan mukaan joskus viikonloppuisin (siis ne kerrat jotka keskityn vain tähän operoituun töppöseen), se tykkää olla mukana :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yksin, olen treenatessa vähemmän sosiaalinen minäni nostaa vahvasti päätään.

Yksin, aina. Kuitenkin menee salille suoraan töistä tai koulusta, ja silloin kun itselle passaa. Sen lisäksi menen solmuun jos joku juttelee yht'äkkiä kun on niin tottunut siihen ettei kukaan häiritse. Eilen olin aloittamassa rintatreeniä kun salinomistaja saapuu siihen ja kysyy haluanko apua (tuolla salilla on kyllä aika sosiaalista populaa)... en tajunnut ollenkaan mitä se siinä yritti. Mitä apua, miksi apua, kyllä mä itsekin tämän ylös ja alas saan. Nousi vaan ehkä hitaammin kun olin koittamassa painavempia kuin edellisellä viikolla. Ei se silti tarkoita sitä että mä haluan jonkun ojentavan mulle mitään painoja. Itse teen. Suorastaan hölmistyin että mitä se siinä oikein. Jos muut puhuvat salilla niin en ole ollenkaan iloinen. Siirryn mahd kauas näistä juttelijoista, häiritsevät elleivät pidä keskustelua vähän kauempana ja suht alhaisella äänitasolla. Baarissa sosialisoidaan, ei salilla. Se on ihan kiva että ihmiset ovat salilla seuran kanssa, menee ainakin turvallisesti, ja mielekästä heille. Mutta muut saattavat häiriintyä liian kovaäänisistä keskusteluista, tai jos jollain laitteella vaan on sosialisoimassa tekemättä mitään tms se suorastaan vituttaa. Onneksi näitä on harvassa. Ja itseni kaltaisille yksinään viihtyville voisi kyllä antaa treenirauha ilman mitään turhia pölinöitä. Jos mulla on kengännauhat auki, niin sitten on. Tarviiko siitä tulla huomauttamaan. En mä niitä koko aika jaksa sitoa ja on mulla silmätkin päässä.
:-P

Yleensä yksin, joskus kaverin kanssa. Kaverin kanssa treenaan mieluusti, mutta ongelma on molempien minuuttiaikataulu. Harvoin keretään salille yhdessä. Mutta onneks sentään joskus, niin on varmistaja mukana..:)
Treeni on yhtä tehokas, niin yksin kuin yhdessäkin tehtynä.

Yleensä mennään miehen kanssa samaan aikaan salille, mutta kumpikin sitten treenailee ihan omiaan. Ainut mitä me salilla tehdään yhdessä on oikeestaan soutulaite. Se on musta tosi tylsää yksin, mutta sit kun toinen siinä vieressä huhkimassa, on itsekkin pakkoo tehdä parhaansa ja vähän enemmänkin:)

Melkeen 6 vuotta oon yksin reenannu, enkä siihen kavereita kaipaa.
Ärsyttää sekin jos joku tulee jutteleen, jotenkin hämmentää ja katkasee keskittymisen. (epäsosiaalinen?)
Mulla on muutenkin todella huono keskittymiskyky ja sinkoilen paikasta toiseen, sali on ainoa paikka missä osaan keskittyä! Jotenki sitä sitte pitää saada olla vaan itekseen...

Olen oikeastaan aina treenaillut pääsääntöisesti yksin. Silloin kun aikataulut sopii yhteen, käydään miehen kanssa yhtä aikaa, silloin voi kokeilla isompia painoja kun hän varmistaa, saan myös usein jotain treeniin liittyviä vinkkejä häneltä. Joskus (todella harvoin) haluaa joku naispuolinen tuttu lähteä yhdessä treenaamaan, mutta näissäkin tapauksissa se sosiaalinen kanssakäyminen yleensä loppuu salille mennessä pukuhuoneeseen ja jatkuu treenin jälkeen. :) Menen salille treenaamaan, EN seurustelemaan, joten en yleensäkään pidä siitä, että kukaan on hirveämmin höpöttelemässä rinnalla.

Useimmiten treenaan yksin, joskus miehen kanssa.. Yleensä sovitan saman treenin miehen kanssa jos tarvitsen varmistajaa tai kaipaan muuten tsemppausta jossain liikkeissä. Myös tekniikkaa pyydän hänet välillä tarkistamaan.
Koskaan en ole naispuolisten kavereitteni kanssa treenannut, pitäisi olla vähän samoja tavoitteita ennenkuin homma olisi mielekästä. Ja äkkiä touhu menisi pelkäksi puhumiseksi, joten sopivat lenkkikavereiksi paremmin... Eikä kyllä aikataulutkaan sopisi koskaan yhteen.

Yksin tulee treenattua. Joskus ollaan salilla samaan aikaan avokin tai yhden miespuolisen kaverin kanssa ja niitten kanssa tulee jotain lörpöteltyä, ma_riankin kanssa tulee jotain juteltua jos samaan aikaan eksytään salille. Mutta varsinaisesti kyllä treenaan yksin, enkä kyllä kaipaakaan ketään niskaan hengittämään. Se myös ahdistaa, jos joku tuntematon tulee jotain kyselemään tai selittämään. :eek:

vielä yksi ominpäin treenaaja ilmoittautuu...
sen ainoan kerran kun yritin treenata yhdessä tutun kanssa mulla meni hermot siihen a) jutteluun b) päin seiniä tekemiseen, neuvoista huolimatta.

Äänekäs juttelu salilla häiritsee itseäni tosi paljon. Joskus tulee juteltua salin vakikävijöiden kanssa mutta silloinkin pyrin jättämän liiat juttelut väliin.Ajattelen että se häiritsee muita treenaajia vaikka totuus voi olla toinen :)

kieltämättä olisi mukavaa jos olisis treenikaveri, jonka kanssa voisi treenata silloin tällöin samaan aikaan ja jutella treeniohjelmista yms.
Voispa tuo antaa potkua omaan treenin, jos kamu sattuisi olemaan suunnilleen samanlainen treenaaja...

Yksin. Ei ole kaveria, kenen kanssa käydä. Ja muutenkin teen mieluummin yksin. Viime talvena kävin siskon kanssa, mutta ei siinä omista treeneistä tullut mitään, kun koko ajan piti toista neuvoa ihan yksinkertaisimmissakin asioissa. Ja salilla missä mä käyn, ei juuri koskaan ole ketään muita, joten kukaan ei häiritse.

Latest posts

Back
Ylös Bottom