Onko tässä ohjelmassa järkeä.....?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 0200227
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
51
Olen treenannut nyt muutaman vuoden tauon jälkeen noin puolivuotta ja nyt olen alkanut käyttämään seuraavanlaista ohjelmaa...
Eli kommentteja on ohjelmassa järjen hiventäkään.....

Ma: Rinta & hauis 3-4 liikettä/ 3-4 sarjaa/ lihasryhmä, 8-12 toistoa
Ti: Jalat -"-
Ke: Lepo -"-
To: Selkä & vatsa -"-
Pe: Hartiat & olkapäät -"-
La & Su: Lepo

Vatsoja teen myös muinapäivinä aina vähän fiiliksen mukaan, mutta vatsa saa kyllä treeniä ainakin kaksi kertaa viikossa.

Eiköhän tuo ihan fiksulta näytä... En mä ainakaan keksi mitään sanottavaa. Jos pelaa, niin pelaa :)

Jako ihan hyvä, tosin vaihtasin itse to ja pe treenien paikat keskenään. On siten rinta mahd. kaukana olkapää & ojentajatreenistä. Tosin sulla kyllä tulee ihan hyvin huilipäiviä tuossakin, kun on toi viikonloppu treeneistä vapaana, eli ei ihan välttämätön tuo vaihto.

Muuten paha sanoa mitään, kun et laittanut tarkemmin ohjelmaasi, eli päivän sisältöä. Jotenkin jäi sellainen tunne, että esim. rinnalle tai hauiksille tehdään 3-4 sarjaa ja 3-4 liikettä ja sama jaloille? Eli teetkö jaloille yhteensä saman märän liikkeitä/sarjoja mitä esim. hauiksille? Jos teet niin sitten ainakin saa pistää ohjelman uusiksi. Isot lihasryhmät tarvii suhteessa enemmän rasitusta. Ja jaloissa on takareidet yhtälailla kun käsissä hauikset, etureidet kuin ojentajat ja pohkeet kuin kyynärvarret ja ne kaikki tarvii samalla tavalla rääkkiä. No toivottavasti tämä "saarna" oli turha.

Toki teen pohkeet, etureidet, takareidet jne. aina erikseen, eli kyllä mielestäni jalat saavat osansa treenistä, eli esim. jalka päivä:
Kyykky: 3x8
Reiden ojennus 3x10
Reiden koukistus 3X10
Askelkyykky 3x10

Pohjeprässin erivariaatioita 3kpl x 3x12 sarjaa

Onhan tossa jalkapäivälle hyvin tavaraa ja askelkyykky kaiketi enemmän takareisiliikkeenä? Jos ei niin sen voisi vaikka vaihtaa suorinjaloin maastavetoon.

Mutta pienemmille lihasryhmille kuten esim. se hauis, riittää varmasti kolme liikettä ja 6-8 sarjaa. Itse teen pienimmät lihasryhmät kahdella liikkeellä ja vaihtelen niitä liikkeitä vähän useammin. Selälle sitten on toki 4-liikettä joissa kussakin 3 sarjaa. Ja tämä siis yläselälle, alaselkää en tähän laske, enkä epäkkäitä.

Kiitoksia vinkeistä.....
Onhan se ihan mukava tietää, ettei ainakaan ole ihan päin seiniä alkanut treenaamaan......

0200227 sanoi:
Kiitoksia vinkeistä.....
Onhan se ihan mukava tietää, ettei ainakaan ole ihan päin seiniä alkanut treenaamaan......

Täältä niitä vinekkä saa. Kannaa lukea muutenkin niitä lukuisia ohjelmaketjuja joita löytyy. Itsekin saa jatkuvasti uutta vinkkia ja löytää jotain parannettaa treeniohjelmassaan.

Back
Ylös Bottom