No nyt et kyllä ymmärtänyt yhtään mun pointtia tässä. Sun väite oli se, että tutkimusten mukaan lihas kannattaa treenata vaan kerran viikossa. Minä vain kerroin faktan, että hyvin toisenlaisiin tuloksiinkin on tutkimuksissa tultu . En todellakaan linkannut tuota Henselmansin tutkimusta ainoana totuutena, vaan esimerkkinä täysin päinvastaisesta tutkimuksesta.
Se asia, mitä et ilmeisesti edes halua ymmärtää on se, että ei se yhden treenin kovuus ole ainoa autuaaksi tekevä asia treenissä. Jos treenataan joka sarja failueen ja ylikin ja lisäksi kovalla kertavoluumilla, niin varmasti palautumiseen menee se viikko helpostikin. Ja tätä tapaahan etenkin bodarit näyttää suosivan. Mutta kun tämä ei ole ainoa eikä monien mielestä järkevinkään tapa treenata. Useimmille näyttäisi toimivan paremmin, kun se sama treenimäärä on jaettu useammalle kerralle viikossa. Kaksi tai kolme kertaa viikossa/lihasryhmää näyttää monelle toimivan hyvin.
Mun oma treenihistoria on alkanut vuonna 1983, ja silloin tuntui kaikki treenaavan lihakset kerran viikossa ja aina täysiä. Näin tein itsekkin yli 20 vuotta. Suurin oivallus itselle oli kun jo parhaat treenivuodet ohittaneena oivalsin, että ei joka sarjaa tai treeniä tarvitse painaa apinan raivolla, vaan voi ottaa sen treenin pikkuisen kevyemmin, mutta vastaavasti treenata useammin. Olisimpa sen vaan ymmärtänyt aiemmin.