Onko tälläisessä 1 jakoisessa HST treenis mitään järkeä?

BCAA-valmisjuoma -40%
oon käyny välillä aika epäsäännöllisesti salilla noin 7-vuotta, eikä kehitystä ole tullut kovinkaan paljoa. Nyt aloitin 1 jakoisen HST treenin ,jonka teen 3x viikossa. Toivoisin, että laihtuisin ja voimatasot pysyisi samassa tai nousisi hieman. Painan 103kg ja olen 178cm pitkä. Kropassa mulla on lihasta kehonmittaus laitteen mukaan ,vaan muutama kilo enemmän ku keskivertoihmiselle, joka on minun ikäiseni. Treenaan nykyisin näin
Mave, pystypunnerrus, hack kyykky, penkkipunnerrus, etu reidet ja takareidet koneessa, hauis,ojentajat,alatalja, ylätalja ja lopuksi vatsat.

Eli onko hyvä ohjelma vai ei? Mulla on menny ton treenaamiseen, joku 1h30min vähintään.

Kiitos neuvoista jo etukäteen! :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
No luepa mitä kirjotit, siellä on vastaus. Jako on varmaan pienin ongelma mutta jakaisin vähän useampaan osaan, edes kaksijakoiseksi.

No luepa mitä kirjotit, siellä on vastaus. Jako on varmaan pienin ongelma mutta jakaisin vähän useampaan osaan, edes kaksijakoiseksi.mi

No luepa mitä kirjotit, siellä on vastaus. Jako on varmaan pienin ongelma mutta jakaisin vähän useampaan osaan, edes kaksijakoiseksi.
Luulen ,että voisin jakaa treenin 2 jakoiseksi niin, että yhtenä päivänä tekisin jalat ja punnerukset ja toisessa treenis jalat ja vetävät. Jaloissani on muutenkin vähemmän lihasta, ku yläkropassa. Olisikohan tällainen parempi?

Luulen ,että voisin jakaa treenin 2 jakoiseksi niin, että yhtenä päivänä tekisin jalat ja punnerukset ja toisessa treenis jalat ja vetävät. Jaloissani on muutenkin vähemmän lihasta, ku yläkropassa. Olisikohan tällainen parempi?
Ihan maun mukaan, kunhan ainakin lyhenisi treeni sinne 60-75 minuuttiin. 90min alkaa olla jo aika pitkä. Tärkein asia on kuitenkin korjata jo tuo ensimmäinen lause;
oon käyny välillä aika epäsäännöllisesti
Ruokavalio on sitten toinen puolikas hommasta. Jos seitsemässä vuodessa ei ole kummoista kehitystä tapahtunut niin jossain noissa perusasioissa on vika.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
1:30 ei oo kovin pitkä treeniaika, varsinkaan jos se on in-out aika niin se on todella nopsakka treeni.
Tosin hst:t vissiin oli jotain 45-60min "markkinoituja" aikanaan, ns. nopeita vetäsyjä.
HST: tosiaan oli yksijakoinen ohjelma, joten en lähtisi sitä kaksijakoiseksi repimään(progressiot on suunniteltu 1-jakoisen mukaan).
Mutta ottaisin turhia settejä tosiaan pois:
Mave, pystypunnerrus, hack kyykky, penkkipunnerrus, etu reidet ja takareidet koneessa, hauis,ojentajat,alatalja, ylätalja ja lopuksi vatsat.

Etu- ja takareisikone pois, hauis, ojentaja pois(mun logiikka on että hauis saa selkäliikkeissä kahdesti jo epäsuoraa ja ojentajat punnerruksissa, mikä isoilla romuilla tekee mun velimatematiikalla enemmän kun pushdown/hammer suorat tekis...).
Ite saattaisin vielä pehmoilla ja tehdä mieluumin oikean kyykyn ja takareidet koneella, mutta jos kunto kestää niin mave/hack on kyllä kova yhdistelmä!
[kosksa 3x viikossa liki tappiin, jopa pitkät sarjat menee hst:ssä tappiin ja "yli" eli failiin tai uuteen enkkaan en laittas normikyykkyä ja mavea joka treeniin, vaikka yleensä kyllä]

Dieetillä tärkeämpää kehittyä pääliikkeiden voimatasoissa kuin tehdä sitä hypertrofista vääntöä noinniinku sen kannalta että "mitä jää käteen".
(ei puhuta pienistä kiristelytäsmädieeteistä kisaprosenteissa nyt, vaan "muutoksista")

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom