SUPERCARB 1kg -40%

Onko täällä sellasia naisia, jolla oli ennen iha surkea lättäpylly ja nyt upee pysty?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja qitat
  • Aloitettu Aloitettu
Paljon kyykkyä, luistelukyykkyjä ja loikka/potkureenejä, niin kyllä se hyppyri pikkuhiljaa kehittyy. Itellä ei kymmenisen vuotta sitten ollu hanuria olemassakaan, mutta ahkeruudella se sieltä on pikkuhiljaa ilmaantunut :) Niin...ja pitää muistaa venytellä niitä myös kunnolla ja monipuolisesti (on varmasti sanomattakin selvää :D ). Mulla ainaki vaikuttaa negatiivisesti (kehitys kärsii) reenaamiseen, jos ei huolla paikkoja aina kunnolla :rolleyes:.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Onko teillä takamuksen kehityksen myötä vähentynyt myös selluliitti?

Selluliittihan on rasvaa ja pakarat lihasta. Ja koska paikallista rasvanpolttoa ei varsinaisesti ole, suurentuneet pakaralihakset ei yleensä vaikuta rasvan määrään mitenkään. Tosin housut jalassa sopiva määrä rasvaa pakaroiden päällä näyttää hyvältä, eihän sitä housujen läpi näe, mitä materiaalia se takapuolen päällimmäinen kerros on. :D

...olen luopunut toivosta, että takapuolen treenaaminen kadottaisi selluliittiä yhtään mihinkään, olkoon...

Kyllä. En tosin koskaan mikään selluhirmu ole ollut, mutta mulla raskas puntti polttaa tehokkaimmin rasvaa joka puolelta (ei siis vain niitä kohdista mitä treenaa ;)) Kyykky on suosikkiliikkeeni juuri siksi, että se rasittaa koko kroppaa (no, käsiä ei varsinaisesti). Yksilöllisiä juttuja varmastikin. Aina puhutaan pitkäkestoisen aerobisen rasvaa polttavasta vaikutuksesta, mutta mun "läskeihin" ei tepsi kuin kunnon punttailu (raskaat painot, sarjapituudet 6 - 8, max 10).

Kertokaahan joku paremmin tietävä, että pitäisikö jättää pitkäkestoiset aerobiset (pyöräily, juoksu ..ym.) pois, jos aloittaa kunnolla kehittämään reisiä ja takapuolta? Normaalisti pyöräilen suhkot raskaalla teholla väh. 3h viikossa, ja lenkkeilen n. 2h suunnilleen 10-11km tuntivauhdilla. Tämän päälle ajattelin salilla aloittaa max. painoilla reisien ja takapuolen reenauksen uudelleen, tavoitteena juurikin kasvattaa lihaksia. Pitäisikö siis vähentää/luopua aerobisista, ja esim. siirtyä HIIT:iin ?

Kertokaahan joku paremmin tietävä, että pitäisikö jättää pitkäkestoiset aerobiset (pyöräily, juoksu ..ym.) pois, jos aloittaa kunnolla kehittämään reisiä ja takapuolta? Normaalisti pyöräilen suhkot raskaalla teholla väh. 3h viikossa, ja lenkkeilen n. 2h suunnilleen 10-11km tuntivauhdilla. Tämän päälle ajattelin salilla aloittaa max. painoilla reisien ja takapuolen reenauksen uudelleen, tavoitteena juurikin kasvattaa lihaksia. Pitäisikö siis vähentää/luopua aerobisista, ja esim. siirtyä HIIT:iin ?

:offtopic: En aina jaksa ymmärtää, mikä motivoi ihmisiä liikkumaan. Todellako pyöräilet/lenkkeilet vain pyrstösi tähden? Entäpä liikunnasta saatava hyvä olo, hyvä yleiskunto ja luonnossa oleskelu..? Kyllä esi-isät taas nauraisivat, että mihin on menty.

:offtopic: En aina jaksa ymmärtää, mikä motivoi ihmisiä liikkumaan. Todellako pyöräilet/lenkkeilet vain pyrstösi tähden? Entäpä liikunnasta saatava hyvä olo, hyvä yleiskunto ja luonnossa oleskelu..? Kyllä esi-isät taas nauraisivat, että mihin on menty.

Eiköhän meillä jokaisella ole omat mieltymykset ja motivaatiot, mistä sen hyvän olon saa, niinkuin itsekkin kerroit. Ei tarvihe kauheasti ruuan perässä enää juoksennella, niin ne motivaatiot muuttuu. Kai ne esi-isät ois ylpeitä, kun kiinnostaa kuitenkin liikkua oli se motivaatio mikä tahansa :rolleyes:

Eiköhän meillä jokaisella ole omat mieltymykset ja motivaatiot, mistä sen hyvän olon saa, niinkuin itsekkin kerroit. Ei tarvihe kauheasti ruuan perässä enää juoksennella, niin ne motivaatiot muuttuu. Kai ne esi-isät ois ylpeitä, kun kiinnostaa kuitenkin liikkua oli se motivaatio mikä tahansa :rolleyes:

Nimenomaan. :D:thumbs:

Käsittääkseni en missään kohdassa maininnut pyöräileväni tai juoksevani takamukseni tähden. Pyöräilyä harrastan tasan säästösyistä + saan hyötyliikuntaa siinä samassa. Joskus kauan sitten aloitin lenkkeilyn painonhallinnan takia, mutta vuosien aikana siitä on muodostunut lähinnä elämäntapa. En käsitä, missä kohtaa näet motivaatioissani merkkejä epätoivoisesta halusta kasvattaa pyrstöä.

Ajattelin kysyä, haittaako erityisesti jaloille kohdistuva pitkäkestoinen aerobinen treeni reisi- ja pakaralihasten kasvua, jos ajatuksena on kasvattaa maksimiteholla lihaksia? Jottei kysymykseni herättäisi enempää kummastelua, tarkennan, että olisin innostunut taas aloittamaan koko kropan kasvatuksen, joka joskus jäi kesken, mutta maalaisjärkeni sanoo, että raskas aerobinen ei ainakaan paranna tehokkuutta. Onko näin?

Kiitos jo etukäteen, jos joku tietäväinen viitsii vastailla. :)

Ajattelin kysyä, haittaako erityisesti jaloille kohdistuva pitkäkestoinen aerobinen treeni reisi- ja pakaralihasten kasvua, jos ajatuksena on kasvattaa maksimiteholla lihaksia?

Haittaa, koska kasvu tapahtuu levossa.

Joo, sellainen pieni korjaus tähän, että en tarkoittanut varsinaista rasvan palamista vaan sitä, muuttaako rasvakudos muotoaan kun lihas sen alla kasvaa, minkä seurauksena selluliittia näyttäisi olevan vähemmän... Pahoittelen virheellistä ulosantiani :/

hei joku sano et tääl on paljon ennen ja jälkeen kuvia ja että hausta löytyy, en löytäny yhtään.millähän hakusanalla löytää.

Vaikka oon käynyt vuosia salilla, kävin ennen vaan lähinnä erilaisissa ohjatuissa jumpissa, kuten body combatissa, pumpissa jne. mulla oli ihan surkee leveä ja iso neliölättyperse. Muotoa siihen alkoi vasta tulemaan, kun alotin noin vuosi sitten ihan kunnolla säännöllisen salitreenaamisen. Lättypeffa alkoi kasvaa pystymmäksi, kiinteytyä ja kaventua. Noin puolen vuoden traanauksen jälkeen (eli viime kesänä) pystyi jo sanoon, että tuloksia näkyi jo huomattavasti.
Syksyllä aloin enemmän ja enemmän keskittymään erityisen paljon peffan ja reisien treenaamiseen. Ahkerana jalkaprässiä, kyykkyä, askelkyykkyä ja sen muunnelmia, reisien loitontajia ja lähentäjiä ja etu- ja takareisiä. Nyt pylly alkaa olla ihan älytön pysty latinopuolipallero ja reidet ei ole enää lötköt vaan tiukassa kunnossa! Pidän peffaani nykyisin lähes parhaana osanani, mikä on ihan mieletöntä, koska oon ennen aina vihannut sitä :D

Itse en osaa sanoa onko muoto muuttunut, tosin meikäläisellä ei ole koskaan mikään lättäpylly ollutkaan (kiitos ratsastusharrastuksen, sekä reisissä, että pyllyssä on valmiina mukava muoto).

On se hassua, että pienipeppuiset naiset haluaa kasvattaa takamustaan ja isopeppuiset pienentää. :D

No sen lisäksi, että mun takapuolessa on naisellinen pieni rasvakerros (:D) niin on siinä kyllä luonnostaan isot lihaksetkin, eikä sen varsinainen kasvattaminen tule mulla nyt ensimmäisenä mieleen, mutta sen allekirjoitan täysin, että kyykyt tekee ihmeitä noin niin kuin "pysty" suunnassa! ;) Eli pyöreämmäksi, mutta ei isommaksi tässä tapauksessa.

Ennen pelkäsin kyykkyä tai no tankoa yleensäkin, mutta sitten kun sitä uskaltauduin kokeilemaan, rakastuin! :haart: :hyper:

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Meneeköhän tää nyt ihan oikein?? Tein kyykkäyksiä ja reidet tuli jumalattoman kipeeks, mutta itse pakarat ei ollenkaan? Milläs tuon kyykkäyksen sais parhaiten tuntumaan tuolla pakaroiden puolella?

Tekniikassa voi olla korjaamista. Pakaroihin käy takakyykky, jonka tekee syvään. Kyykkää siis niin syvään, kuin mahdollista, ilman että alaselkä pyöristyy. Ajattele myös mitä teet ja millä lihaksilla, kun teet; nosta itsesi ala-asennosta nimenomaan puristamalla pakaroista. Huomaat, että se ei ole mahdollista, jos kyykky ei ole tarpeeksi syvä.

Myös prässi riittävän syvään tehtynä menee erittäin hyvin pakaroille, kun teet oikealla tekniikalla. Jalat jo lonkista asti auki, ala-asennossa polvet tulevat alas kainaloihin asti. Hankala näitä on tälleen selittää.

Tässä keskustelua samasta aiheesta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom