Onko ruoalla väliä, jos ei välitä läskistä?

Kyllä se vaan on niin saatanan tyhmää vetää paskaa 2 x päivässä. Massaa saat varmasti ja ehkä vähän lihastakin mutta 50v sulla verisuonet poksahtaa paskalla käydessä.

Mietis vähä nuitä terveydellisiä seikkoja vaikka et tuossa iässä vielä osaakkaan. Kannattaako ihan vapaaehtosesti altistua taudeille ja pelleillä mielitekojen kanssa?

Kanaa, riisiä ja wokkikasviksia teet 3kg jöötin joka aamu ja syöt 6krt päivässä + 4 rahkaa. Jauhoja tarvit vaan palkkariin. Salihommat lähtee vakaasta ravintopohjasta ja tuo sun systeemi on ihan sairas.

amen, musta tää koko threadi on idioottimainen ja turha :curs: ihan selvä asia että mäkin safkassa ei oo mitään hyvää, paitsi ehkä salaatti, ja sekin ilman majoneeseja :lol2:

tää kamikaze vai mikälie, jos oikein muistan niin on käyny salilla 5kk? mä muistan kun itse kävin salilla alussa 5kk ei tietenkään tullu mitään impressive tuloksia, pikemminkin siinä aikana vaan lämmiteltiin koko bodaus touhuun

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tämä linkki sopinee mainita kun kerran mäkkäristä jauhetaan http://www.newscientist.com/article/dn9318-why-fast-foods-are-bad-even-in-moderation.html

Itse olen sen verran hihhuli että jalallanikaan en siihen puljuun astu saati että söisin siellä mitään. Eiköhän se paras systeemi ole vaan syödä hyvää ja makoisaa kotiruokaa ja välillä kiskasta heraa kaveriksi jos meinaa kiirettä pitää. Ne mäkkärin safkatkin on semmosta kuraa ettei ikinä vedä vertoja ite tehdylle uunituoreelle makaronilaatikolle :kuola:

Mutta kukin tavallaan...

"Enpä ole tällaista ennen kuullut, että tyydyttynyt rasva olisi terveellistä?
Pitääkö tämä paikkansa, haluaisin kuulla kyllä jonkun muunkin kuin Aropupun käsityksen ennen kuin uskon.
:confused:

Kyllä, se on ihmiselle välttämätön ravintoaine siinä kuin proteiini. Mutta ihminen saa sitä ravinnosta normaaliskikkin vähintään riittävästi, yleensä liikaa.

Itse huomaan puhtaan ravinnon merkityksen selkeästi. Yhdessä vaiheessa elelin muutaman viikon eineksillä (tyyliin valmiita maksapihvejä, makaroni- ja maksalaatikkoa, muita valmisruokia jne.), päivän kaloreiden ollessa kuitenkin ennallaan. Kun kokkailuintoni taas heräsi henkiin ja rupesin itse vääntämään ruokaa käsittelemättömistä, puhtaista aineksista, niin heti kropasta lähti selvästi nestettä pois (esimerkiksi juuri tuo vatsanseutu), ja peilikuva näytti paremmalta. Päivän energiamäärät pysyivät kuitenkin koko ajan samoina. Muutenkin puhtaista raaka-aineista tehty safka saa itsensä jo tuntemaan ylipäätään olonsa paremmaksi.

Kyllä se näin on, että hyvä fiilis ja terveys lähtee sisältäpäin ja yhtenä tärkeänä vaikuttajana on nimenomaan se, mitä syö. :rolleyes:

Itse huomaan puhtaan ravinnon merkityksen selkeästi. Yhdessä vaiheessa elelin muutaman viikon eineksillä (tyyliin valmiita maksapihvejä, makaroni- ja maksalaatikkoa, muita valmisruokia jne.), päivän kaloreiden ollessa kuitenkin ennallaan. Kun kokkailuintoni taas heräsi henkiin ja rupesin itse vääntämään ruokaa käsittelemättömistä, puhtaista aineksista, niin heti kropasta lähti selvästi nestettä pois (esimerkiksi juuri tuo vatsanseutu), ja peilikuva näytti paremmalta. Päivän energiamäärät pysyivät kuitenkin koko ajan samoina. Muutenkin puhtaista raaka-aineista tehty safka saa itsensä jo tuntemaan ylipäätään olonsa paremmaksi.

Kyllä se näin on, että hyvä fiilis ja terveys lähtee sisältäpäin ja yhtenä tärkeänä vaikuttajana on nimenomaan se, mitä syö. :rolleyes:
Täytyypäs itekin hehkuttaa tätä asiaa. Vuoden alusta aloin kiinnittää entistä enemmän huomiota syömiseen ja treenaamiseen niin kas kummaa, kun verensokeri pysyy tasaisena koko päivän tasaisten ruokailujen ja hitaiden hiilareiden ansiosta pysyy vireystila parempana ja muutenkin paremmalla tuulella ihan yleisesti.

Sen sijaan jos kiskoo nopeita hiilareita verensokeri menee kuin vuoristoradalla olisi ja pitkät tauot aterioissa saa aikaan väsymystä ja v-käyrän kohoamista.

Kyllä se hyvä sapuska ja muutenkin oikeanlainen ruokailu on paljon muutakin kun pienen pelastusrenkaan keräämistä.

"Tyydyttynyt rasva nostaa HDL-kolesterolia ja testotasoja"

Enpä ole tällaista ennen kuullut, että tyydyttynyt rasva olisi terveellistä?
Pitääkö tämä paikkansa, haluaisin kuulla kyllä jonkun muunkin kuin Aropupun käsityksen ennen kuin uskon. (En väitä ettei tyydyttynyttä rasvaa yhtään tarvittaisi, mutta ei kai se mitenkään erityisen hyväksi ole???) Ovatko koulukirjojen ja virallisten tietolähteiden tiedot siis olleet valtion propagandaa?
:confused:

Taitaa joku suositus olla 2/3 tyydyttymättömiä ja 1/3 tyydyttyneitä rasvahappoja kokonaisrasvamäärästä.

Kuten yllä todettiin tyydyttynyt rasva auttaa hormonien tuotannossa muun muassa. Lisäksi on syytä muistaa, että tyydyttyneen rasvan vältteleminen joka paikassa muiden seikkojen kustannuksella ei ole mitenkään perusteltua eikä edes suositeltavaa.

Onko makkaroissa, nakeissa tai muissa kaupan valmis sapuskoissa tyydyttynyttä rasvaa vai transrasvaa?:david:
Jos tyydyttynyttä niin mitä haittoja sen liika syömisestä on? Ja kuinka suuri "liika määrä" haittoja aiheuttaa? 1/2 rasvoista? 2/5 rasvoista? Vai puhutaanko grammamääristä?:david:

Hallo16, tuota kannattaa ajatella pidemmällä aikavälillä, jolloin nuo grammamäärätkin voi unohtaa. Noissa valmissafkoissa on kyllä sekä transrasvaa että tyydyttynyttä rasvaa. Ei siitä mitään haittaa välittömästi sinänsä ole jos kroppa on kunnossa, mutta kolesteroliarvojen nousua, sepelvaltimotautia ja muuta on kyllä odotettavissa pidemmällä aikavälillä, mikäli noille perustaa ruokavalionsa. Ja kas, nuo edellämainituthan ovat tällä hetkellä erittäin yleisiä keski-ikäisen kaljamahaväestön keskuudessa.

Absoluuttista määrää on muutenkin paha sanoa, koska se määrä on eri sellaisella ihmisellä, joka liikkuu aktiivisesti ja syö monipuolisesti verrattuna sohvaperunaan. Sepelvaltimotaudinkin kehittymiseen vaikuttaa positiivisesti mm. kalaöljyn syöminen. Kattele vaikka kansanterveyslaitoksen sivuja.

roskaruoka tappaa. mutta jos haluat kuolla nuorena ja sairaana, niin mikäs siinä sitten. ja transrasva on huomattavan paljon epäterveellisempää kuin tyydyttynyt rasva.

Tulipas muuten sellainen juttu mieleen, mitä olen joskus miettinyt...

Kasvisrasvajäätelö. Tai no, transrasvajäätelö. Mitä varten tuollainen juttu on kehitetty?

Tulipas muuten sellainen juttu mieleen, mitä olen joskus miettinyt...

Kasvisrasvajäätelö. Tai no, transrasvajäätelö. Mitä varten tuollainen juttu on kehitetty?

No sehän on pelkkä myyntikikka. Mitä väliä sillä on sille valmistajalle onko siinä oikeasti kasvirasvoja kuhan idiootit ostaa sitä eikä "pahaa kermajäätelöä". Eräs kaverinikin osti tuossa taannoin kasvirasvajäätelöä sanoin "eiks täs oo just niit terveellisii rasvahappoja eikä mitään epäterveellisiä eläinrasvoja":jahas: .

Suositut

Back
Ylös Bottom