Onko ruoalla väliä, jos ei välitä läskistä?

unohda vaa nuo mäkkäri ateriat! itte oon huomannu ku oon yrittäny painoo nostaa arnoldsin munkki ja hamppari päivässä-keinolla ja muuten sit puhasta safkaa niin että tulis se +800-1000 (siksi näin paljon ku oon nii ruipelo 45kg :P)
nii ei oo noussu paino lainkaan niin hyvin ku sillä et syöt pelkkää ns.terveellistä safkaa koko kalrin edestä, toki pitää syyä enemmän mut siitä alkaa nauttimaan ajan myötä :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
en mä sitä että ois huono asia syödä normaali ruokaa mutta kun ei vaan mene alas niinpaljon sitä että mun pitäis syödä 6 lämmintä ateriaa päiväs varmaan että sais sen 3000 kalorii, ja syön siis suunnilleen joka toinen päivä yhden aterian illalla tuolta mäkistä haettuna kun ei jaksa joka ilta kokkailla 10 jälkee enää kotona ja sillon just mulle maistuu ruoka kaikkein parhaiten jostain syystä =)

sen takia siis alun perin kysyin tuota että haittaako se jos syö siellä mäkissä usein kun tosissaa tulee syötyä siel pari kertaa viikko, en sen takia kysyny että ajattelin alkaa syödä siellä 2x päivässä.

sitä massaa olisi ihan mukava vähän saada mutta kun tuo refluksi tauti rajoittaa tuota syömistä niin paljon että ei päivällä eikä aamulla saa oikein mitään syötyä ja ei viitsi sitten tehdä kuitenkaan kun kerran päivässä itse ruokaa.

elikkä olisiko jotain valmista kaupasta ostettavaa tuotetta joka olisi suht hyvää ja siitä saisi hyvin nuo tarvittavat kalorit kasvun varalta?

tänään olen syönyt 2 banaania, 4 paahtoleipää (päällä juustoa ja kinkkua)
2 viilistä, 2xsoija hera sekotusta jossa toisella kerralla oli myös maltoa
sitten maksalaatikkoa puol rasiaa ja 3 broiler pyörykkää. nyt oon tekemässä jauhelihakastiketta ja makaroonia.

Ei tollasella ruoka määrällä varmaan paljon kasveta?

nytten ku alko koulustaki lomat ni ei saa es sieltä lämmintä ruokaa =/

Kylmäpuristettu oliivi- tai rypsiöljy. Lusikalla/muulla esineellä suuhun sopiva määrä buustaamaan kaloreita.

E: Ja vielä kun muistat nielaista niin sitten ei tarvitse lopusta välittää.

=) tuohan kuulostaa ihan hyvältä, ostan sitä sitten seuraavan kerran ku käyn kaupassa.

KamiKaz3 sanoi:
sen takia siis alun perin kysyin tuota että haittaako se jos syö siellä mäkissä usein kun tosissaa tulee syötyä siel pari kertaa viikko, en sen takia kysyny että ajattelin alkaa syödä siellä 2x päivässä.

Ja vastaus oli, että se on vaarallista terveydelle eikä lainkaan suositeltavaa.

Ukki sanoi:
Kylmäpuristettu oliivi- tai rypsiöljy. Lusikalla/muulla esineellä suuhun sopiva määrä buustaamaan kaloreita.

Juuri näin. Mulla on ongelmana ettei tahdo muistaa ottaa aina. Varsinkin jos on koulussa yms. nii jää öljyt ottamatta. Pitäis olla joku taskumatti mistä vetää huikkaa.

paljonkos siin öljyssä sitten on kaloreita? ja otatteko sitä joka päivä vai vain sillon jos jää kalorit muute vajaaks?

KamiKaz3 sanoi:
paljonkos siin öljyssä sitten on kaloreita? ja otatteko sitä joka päivä vai vain sillon jos jää kalorit muute vajaaks?

Itse vetäisen rypsiöljyä naamaan iltasella aina 2rkl mutta jos meinaa olla syömiset vähän heikomman oloisesti joku päivä hoidettuna niin itsetuntoni kohotukseen otan 4rkl illalla.. eikös siinä 2rkl ole karkeasti 180kcal? vai mistähän tämä tieto päähäni on pinttynyt..

No mikäli meinaat että lusikallinen olisi noin 10g, niin sitten.
Omien mittausten mukaan tuo olisi lähempänä 125 kcal, kun mennään noin 7g mukaan.

Ei kannata syödä kuin sika. Itse olin todella laiha ennen kuin aloin käymään salilla ja syömään kunnolla. Söin kuitenkin aivan liikaa kerralla ja usein juuri tuollaista roskaruokaa. Läskihän siinä tuli aika paljon, kun paino nousi alle vuodessa 78 kilosta 97 kiloon, vaikka kävinkin tunnollisesti salilla koko ajan.

Nyt sitä ollaan sitten oltu viime viikot dieetillä. Tällä hetkellä paino 93 ja tavoitteena saada maha pois kokonaan, jotta voi taas aloittaa massakauden. Tällä kertaa tosin viisammalla ruokavaliolla ja ennenkaikkia pienemmillä kerta-annoksilla.

juu kyl mä alan sit jarruttelee ajois :)

astro sanoi:
Juuri näin. Mulla on ongelmana ettei tahdo muistaa ottaa aina. Varsinkin jos on koulussa yms. nii jää öljyt ottamatta. Pitäis olla joku taskumatti mistä vetää huikkaa.

Sama täällä. Kävin ostamassa apteekista pienen muovipullon jossa pidän oliiviöljyä. Kätevä ottaa töihin tai muualle mukaan ja vetää huikkaa tai lisätä ruokaan jos siltä tuntuu.
Jos joku kysyy että mitä toi on niin sanon yleensä että aseöljyä :)

SS-Adler sanoi:
Tyydyttyneet rasvat = pahasta, ja niitähän on juuri noissa Hampurilaisissa.
VÄÄRIN. Tyydyttynyt rasva ei ole pahasta, vaan ihmisen ruokavaliossa on oltava myös riittävästi tyydyttynyttä rasvaa. Ainoa rasva mitä kannattaa välttää kokonaan on transrasva, se on epäterveellistä. Kaikki luonnolliset rasvat, tyydyttyneet ja tyydyttymättömät ovat hyväksi. Kannattaa syödä monipuolisesti luonnollisia käsittelemättömiä rasvoja ja niitä saa lihasta, maitotuotteista, kylmäpuristetuista kasviöljyistä, pähkinöistä jne.

Ja Aropupun kommenttia ei kannata ottaa minään kannustuksena painua joka päivä parta ojossa mäkkiin syömään paskaa. Tyydyttyneitä rasvoja saa aika herkästi riittävän määrän normaalilla terveellisellä ruokavaliolla.

rafael sanoi:
Ja Aropupun kommenttia ei kannata ottaa minään kannustuksena painua joka päivä parta ojossa mäkkiin syömään paskaa. Tyydyttyneitä rasvoja saa aika herkästi riittävän määrän normaalilla terveellisellä ruokavaliolla.
Siis sinne mäkkiin ei mennä juuri sen takia, että niissä hampurilaisissa ja ranskiksissa on transrasvaa. Ja lisäksi niissä on nopeita hiilareita ja energiamäärään nähden todella vähän vitamiineja ja mineraaleja. Kyllä niissä tyydyttynyttä rasvaakin on jonkin verran, mutta se ei ole niissä se ongelma, vaan nuo muut jutut.

Tyydyttynyt rasva nostaa HDL-kolesterolia ja testotasoja. Miksi sitä siis pitäisi pelätä ja välttää? :rolleyes:

Joonaz sanoi:
Itse vetäisen rypsiöljyä naamaan iltasella aina 2rkl mutta jos meinaa olla syömiset vähän heikomman oloisesti joku päivä hoidettuna niin itsetuntoni kohotukseen otan 4rkl illalla.. eikös siinä 2rkl ole karkeasti 180kcal? vai mistähän tämä tieto päähäni on pinttynyt..

ruokalusikassa on 120 kcal(15 millilitran leivontamitta).Todisteet löytyvät Tästä linkistä kun katsoo rasvojen kohdalta öljy. Siinä lukee että ruokalusikassa on 13,5 grammaa joka tekee 120 kcal.

VÄÄRIN. Tyydyttynyt rasva ei ole pahasta, vaan ihmisen ruokavaliossa on oltava myös riittävästi tyydyttynyttä rasvaa....
Kaikki luonnolliset rasvat, tyydyttyneet ja tyydyttymättömät ovat hyväksi.
"Tyydyttynyt rasva nostaa HDL-kolesterolia ja testotasoja"

Enpä ole tällaista ennen kuullut, että tyydyttynyt rasva olisi terveellistä?
Pitääkö tämä paikkansa, haluaisin kuulla kyllä jonkun muunkin kuin Aropupun käsityksen ennen kuin uskon. (En väitä ettei tyydyttynyttä rasvaa yhtään tarvittaisi, mutta ei kai se mitenkään erityisen hyväksi ole???) Ovatko koulukirjojen ja virallisten tietolähteiden tiedot siis olleet valtion propagandaa?
:confused:

Virallisten tietolähteiden mukaan ihmisen tärkein energian lähde on hiilari mihin tämä sitten perustuu?

Suositut

Back
Ylös Bottom