Onko rasvan polttaminen ja lihaksen kasvattaminen mahdollista yhtäaikaa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei,

Haluaisin perustellun vastauksen kysymykseen; Onko rasvan polttaminen ja lihaksen kasvattaminen mahdollista yhtäaikaisesti? Entä voiko termiä "kiinteytys" käyttää?
Valitettavasti en saanut haku-toiminnolla tähän itselleni selvyyttä.

-Pertti Lehikoinen

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Aloittelija voi helpostikkin saada lihaksia ja polttaa rasvaa.
Ja todella ylipainoiset ihmiset.

Mutta yleisesti sitä pidetään melko vaikeana.

Kiinteytys tarkoittaa juurikin tuota. Eli rasvaa lähtee ja lihaksia tulee.

En pysty tuota perustelemaan mitenkään tieteellisesti mutta kulun tuohon luokkaan todella ylipainoiset ihmiset, olen nyt laihtunut 50kg ja rasvaton massa on koko ajan kasvanut, näkyy myös peilissä, ei vain kehonkoostumusmittauksessa. Olen moneen otteeseen pohtinut tuota asiaa koska kaikkialla sanotaan että laihtuminen ja lihaskasvu yhtäaikaa on mahdotonta, ehkä se sitten johtuu mun edelleen suuresta painosta mutta itse olen pähkäillyt että osaa asiaan on myös sillä että tiputtelen painoa suht hidasta tahtia, liikun todella paljon ja valitettavasti aerobinen liikunta ei kuulu mun treenivalikoimaan (teen vain niitä asioita mistä oikeasti nautin ja niin saan pidettyä motivaation yllä). Jos haluaa todella nopeaa painonpudotusta jonka tekee pelkästään ruokavaliolla niin tilanne on varmasti toinen

Zone-sarja -42%
Vastaan näin amatöörinä omakohtaisten kokemusten pohjalta, että kun karistin ja karistan edelleen läskiä pois, kroppa näyttää huomattavasti kiinteämmältä ottamatta kantaa siihen onko lihakset varsinaisesti kasvaneet fyysisesti.. sen sijaan salitulokset ovat 2 - 2.5 kertaistuneet noin 2 kuukaudessa, tähän vaikuttanee hermoston kehittyminen, tekniikka (joissain liikkeissä huonompi tekniikka kun alkuun), uskallus ja ehkä jopa lihaskasvu.

Ulkoisesti reenauksen ja rasvanpolton kombinaatiosta ryhti paranee ja sitä huomaa kiinnittävänsä omaan olemukseensa eritavalla huomiota, kun itsevarmuus paranee. Esim. käsivarret eivät ole enää suorat pötköt, vaan hartialihakset erottuvat selkeästi, samoin hauikset "lepotilassakin". Rintoja ei enää ole, vaan ne näyttää enemmän rintalihaksilta vaikka pienet ovatkin. Vatsalihakset erottuvat osin ja jopa kylkiluut näkyvät kun käden nostaa vaakatasoon.

Eli tässä vaiheessa olen mielestäni tehnyt ns. kiinteytystä.

Haluaisin perustellun vastauksen kysymykseen; Onko rasvan polttaminen ja lihaksen kasvattaminen mahdollista yhtäaikaisesti?

On. Perusteluna, että tuli ihan itse tehtyä niin. :)

Menee kyllä tuohon kormyniskan mainitsemaan aloittelijan piikkiin. Läskiä oli ja lihaksia ei. Läskiä lähti ja lihaksia tuli.

Toisaalta olen myös aika varma, että samalla työllä olisi saanut isommat lihakset, jos ei olisi laihduttanut samaan aikaan. Eli kumpi se päätavoite sitten onkin, saada lisää lihasta, vai päästä läskistä eroon, ni sen mukaan kannattanee mennä. Molemmat ei taida onnistua ihan täydellä teholla samaan aikaan.

Kokemuksesta vahvistan myös, että on töysin mahdollista - ja nimenomaan vaatii äärimmäisen tarkasti viritetyn ruokavalion ja kovan treenin, kummastakaan ei saa luistaa yhtään. Ja pitkään kovaa kuuria, ilman lintsaamista. Voi rasittaa ihmissuhteita ja työelämää, joillekin taas kurimus antaa kaikkeen muuhunkin ryhtiä ja selkärankaa...

Back
Ylös Bottom