Olen 16-v. tyttö ja käynyt nyt n. puoli vuotta säännöllisesti 3 kertaa viikossa salilla. Harrastan myös muuta urheilua: juoksua, sählyä, hiihtoa ym... Kysynkin että onko seuraava treeniohjelma ok minulle, onko siinä jotain liikaa tai liian vähän ( ) .. tavoitteenani on saada lisää lihasmassaa ja parantaa myös kestävyyttä. Ohjelmani on ihan itse suunniteltu (netistä jotain vinkkiä) joten siinä voi olla paljon "aloittelijan virheitä"...
Ma: lepo
Ti: sali: reidet, hauis + ojentaja
Ke: juoksulenkki, intervalleja, n. 5 km, sali: vatsat, rinta
To: sali: hauis, ojentaja, pohkeet, hartiat
Pe: sali: vatsat, olkapäät + sähly 1,5 h tai hiihto tasavauhtinen kevyt n. 45 min/12 km
La: hiihto tv kova n. 40 min
Su: pitkä lenkki juosten tai hiihtäen tv kevyt, n. 60 min
Salilla teen kaikkia mahdollisia kyseisten lihasryhmien liikkeitä, mutta vältän polvia (esim. jalkaprässi) koska oikea polvi on rikki, johtuu ehkä viime syksyn innokkaasta harjoittelusta.. Ennen salitreeniä lämmittelen soutulaitteella ja treenin jälkeen, vaikka vähän laiska venyttelijä olenkin, niin yritän aina venytellä jonkun verran. Onko ohjelma ok tai mitä siitä voisi muuttaa vai meneekö kokonaan uusiksì? Energiaa saan treeneihin riittävästi, olen aika kova syömään (ruokaa) ja lepoakin tulee 8-10 h/ vrk.
Ma: lepo
Ti: sali: reidet, hauis + ojentaja
Ke: juoksulenkki, intervalleja, n. 5 km, sali: vatsat, rinta
To: sali: hauis, ojentaja, pohkeet, hartiat
Pe: sali: vatsat, olkapäät + sähly 1,5 h tai hiihto tasavauhtinen kevyt n. 45 min/12 km
La: hiihto tv kova n. 40 min
Su: pitkä lenkki juosten tai hiihtäen tv kevyt, n. 60 min
Salilla teen kaikkia mahdollisia kyseisten lihasryhmien liikkeitä, mutta vältän polvia (esim. jalkaprässi) koska oikea polvi on rikki, johtuu ehkä viime syksyn innokkaasta harjoittelusta.. Ennen salitreeniä lämmittelen soutulaitteella ja treenin jälkeen, vaikka vähän laiska venyttelijä olenkin, niin yritän aina venytellä jonkun verran. Onko ohjelma ok tai mitä siitä voisi muuttaa vai meneekö kokonaan uusiksì? Energiaa saan treeneihin riittävästi, olen aika kova syömään (ruokaa) ja lepoakin tulee 8-10 h/ vrk.