Onko normaalia??

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Ikä
37
Joo eli olin tossa 3 viikkoa käymättä salilla syystä että että olin yhden viikon kipeä ja pariin viikkoon ei vaan ollut motivaatiota.
Tuli syötyä hemmetin huonosti ja painokin tippui n 3 kg.
Nyt sitten sain taas tälläviikolla aikaseksi mentyä salille ja huomasin että hemmetisti vaikutti tauko kondikseen, sarjapainot oli lähes kaikissa liikkeissä n 5 - 10kg pienemmät.

Nyt ois taas tarkoitus käydä tunnollisesti ja syödä niin perkeleesti!

Onko jollai muulla samankaltaisia kokemuksia??

Jos on nii kertokaa ihmees.

jep , ihan normaalia! On tullu mullakin noit petollisii muutaman viikon taukoi silloin tällöin ja kyl huomaa et voimat on ihan kadoksis... Ei siel salil tarvii ku muutaman kerran käydä ja sama kondis taas ku ennen taukoa :) No stress

Normaalia tuo on, itsellä ollut taukoa viimeiset 2-3kk kunnollisesta treenistä. Treenejä ollut korkeintaan 1krt/2vko, eikä sarjapainot ole tippuneet kuin korkeintaan 10kg. Paineet + nesteet hyvin lähtenyt lihoista, mutta ne tulee nopeasti takaisin. Jos sitä itsekin ottaisi itseään niskasta kiinni, ja aloittaisi taas Järkyttävän nopean kasvamisen :evil::lol2:

Mulla usein tauot vaan kasvattaa sarjapainoja, ehkä sitä tulee tankattua sitten vaan kunnolla, en tiedä. En muista, että olis kauheesti koskaan laskenu.

Saa käyttää omaa päätää... Ollut kipeänä, pitkä tauko, paino tippunut... Ois epänormaalii jossei yhtää treeni kärsis

Minulla ainakin laskee heti voimataso jos olen viikon tai yli ilman treeniä. Olin äskettäin 2 viikkoa kipeänä, ja kun sitten salille palasin niin paikat olivat niin tukossa ettei puuhasta meinannut tulla yhtään mitään. Seuraavana päivänä olikin pohkeet siinä kunnossa että puolta tuntia kauemmin ei viitsinyt istua kun jo viidenkin minuutin istahdustauon jälkeen seisomaan nouseminen tuotti aivan suunnatonta tuskaa.

Kummastelen kuitenkin sitä, että seuraavalla kerralla kaikki sujui kuin en missään vaiheessa edes olisi ollut kipeä -- ihan helposti pystyin jo jatkamaan siitä mihin jäin ennen sairastumista. On se keho ihmeellinen...

Ehkä tää on tavallisempaa aloittelijoilla jotka ei ole vielä niin kovaa treenanneet kun vähän kauemmin treenanneet (ei palautumisesta johtuvaa ylikompensaatiota). Myöskään semmoista pohjaa ei olla muodostettu esim. lihasmassan osalta, sekä myös tämä sen hetkinen kunto on ollut vasta niin vähän aikaa että kroppa ei pidä siitä kiinni koska luulee vielä että tämä rasitus on tilapäistä. Tai sitten tää on vaan humpuukia jolla yritän lohduttaa. :rolleyes:

enpä nyt sanois että on niinkään humpuukia, mulla on ollu parhaimmillaan tietyistä lihasryhmistä 3 viikon tauko ja ku oon palannu tekemään ni samoista painoista se on alotettu ja lopetettu. Eipä siin kehitystä niinkään paljon tapahdu mutta ei ne voimat sieltä mihinkään ole hävinneet.

Mä jouduin olemaan nielurisaleikkauksen jälkeen 2vk syömättä ja treenaamatta, tippui elopaino 9kg ja sarjapainot -40%, palautu parissa kolmessa viikossa takas. Iisisti vaan alussa ja etiäpäin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Eipä siin kehitystä niinkään paljon tapahdu mutta ei ne voimat sieltä mihinkään ole hävinneet.
Viittasit sitten minun postiin tai et; ei ne voimat tietenkään parin viikon aikana mihinkään "katoa", mutta pitkän tauon jälkeen lihaksisto ei ehkä ole tottumuksen puutteen vuoksi aivan parhaassa terässä, jolloin nuo sarjapainot saattavat tuntua tavallista raskaammilta kunnes ollaan taas parit treenit tehty ja lihakset ovat jälleen päässeet rutiiniin mukaan.

Joskus luin joidenkien aineiden pitoisuudesta lihaksistossa kun treenataan usein, ja että pitoisuus laskee jos pitää liian pitkän tauon treenistä, jolloin voima myös laskee väliaikaisesti (siis kemikaalipuutteesta johtuen; ei lihasmassan eikä hermoston rappeutumisesta johtuen). En kylläkään ikävä kyllä ole niin perillä biologiasta että tietäisin sen tarkemmin mitkä hormoonit siellä lihaksistossa laskevat / nousevat treeni-frekvenssin mukaisesti, enkä myöskään muista mistä tai milloin tuon olen lukenut. Voisiko joku selventää asiaa?

itelläki tässä ollu sellane 10 kuukauden tauko säännöllisestä reenaamisesta. intissä reenasin tuskin ollenkaa ja kesällä ei tullu reenailtua. pelkkää juoksuu muuten. sarjapainot esim penassa laskenu 15-20 kiloa ja painoa lähteny 8 kiloa. tuntuu niinku alusta alottelis, mutta onneks lihasmuisti pelaa ja ne tulee tässä parin kolmen kuukauden aikana takas.

Kahden viikon tauko flunssan takia, normaalilla syömisellä ei ainakaan itellä vaikuttanut yhtään mitään painoihin.

Kiitti kaikista vastauksista ja kokemuksista!

Joo tosiaan motivaatiota laskee hemmetisti tollanen mut nyt taas alkaa reeni maistuu ku on tällä viikolla käyny 3 kertaa salilla.

Ja sellast kokemusta on mullakin että vaikka voimat hiipuu niin lihasmuisti onsen verran hyvä että kun ei viime kesänä käynyt n 3 kk salilla ja sitten alkoi taas käymään ni ei tarvinnu käydä ku pari kk ja kondis oli jo sama ku ennen taukoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom