Onko normaalia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja xene
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei, olen pidemmän aikaa lueskellut pakkotoistoa ja ajattelin nyt tehdä oman tunnuksen tänne.

Kysymykseni onki seuraava. Olen nyt noin 2kk treenaillut säännöllisesti taloyhtiön salilla, siitä ajasta olin kuitenkin n.3viikkoa ketoosissa.
Penkkitulos on noussut 2x6x63 -> 3x6x77 penkissä. Tänään todnäk menee 2x6x81 kun saan kaverin varmisteleen. Hauiksessa tulokset noussu 2x6x31 -> 2x6x46 suoralla tangolla seisten.
Vatsalihas punnerruksia vinopenkissä 40 -> 100 suurimmalla kulmalla minkä tuohon saa.
Ruokavaliosta sen verran että olen ihan omien mieltymysteni takia legioonalaisen "dieetillä" eli 0-20% päivän kaloreista tulee päivällä ennen klo21 ja loput illalla/yöllä. Kuitenkin aina treenien jälkeen.

Kysynkin että onko normaalia tuollainen kehitys noin lyhyessä ajassa ja vielä tuolla ruokavaliolla vai olenko vahingossa keksinyt lihaskehitykselle optimaalisen ruokavalion? Ruokavalioni sisältää paljon proteiinia, HHta ja ripauksen rasvaa.
Niin ja palkkarin missä on maitoa, hera isolaattia, maltoa, beta-alaniinia ja kreatiinia, vedän aina heti treenien jälkeen.
Muok. Unohtui laittaa tuohon että treenaan fiiliksen mukaan päivittäin tai vähintään jokatoinen päivä 1jakoisella, ainakin toistaiseksi. Työtön olen toistaiseksi joten ylikunnon riski pitäisi olla minimaalinen. Unta tulee palloon 10-12h päivittäin.

Mitä tässä nyt siis on tarkoitus kysyä?? Onko tuo kehitys normaalia? On! Aloittelijavaiheessa kehitys on usein nopeinta koko treeniuran aikana (edellyttäen että treenaa ja syö oikein) koska kaikki rasitus jonka lihaksille annat, tulee niille uutena juttuna johon on pakko sopeutua tehokkaasti = lisätä voimaa ja massaa. Siitä se sitten hidastuu.

Ja pakollinen sarkastinen lainaus osa 2:
Penkkitulos on noussut 2x6x63 -> 3x6x77 penkissä. Tänään todnäk menee 2x6x81 kun saan kaverin varmisteleen. Hauiksessa tulokset noussu 2x6x31 -> 2x6x46 suoralla tangolla seisten.
Vatsalihas punnerruksia vinopenkissä 40 -> 100 suurimmalla kulmalla minkä tuohon saa.

>Hauis
>Vatsalihas
>Penkki

Onko tämä nyt näitä trolleja vai RHP-mode ?
Jos kehitystä tapahtuu niin kaikki on okei.

Miten kyykky, maastaveto ja pystypunnerrus ?

No kehitystähän sekin on.
Hyvin menee! Jatka samaa rataa, mutta ota täältä joku fiksu treeniohjelma koko kropalle.

Siis nuo mitkä mainitsin aloituksessa ovat ne missä suurin kehitys on tullut. Taloyhtiön "salilla" eli penki+tanko on vaikea tehdä kovin monipuolista treeniohjelmaa. Teen myös mavea, leukoja jne. Tosin mavessa tekniikka vasta hakusessa. 30kg tullut penkkimaksimiin n.kuukaudessa :o
71kg oli kun kaverin kanssa ensimmäisiä kertoja kokeiltiin maksimeja, tänään tai tarkemmin eilen, nousi 101kg. 105kg yritin mutta jäi valitettavasti puolimatkaan :( Ehkä "tuoreena" voisi noustakkin.
Teinipoikana joskus kävin salilla reilu puol vuotta säännöllisesti, mutta ei silloin kehitys ollut lähellekkään näin nopeaa. Siksi kysyinkin että onko normaalia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
71kg nousi vain kerran silloin, en sitten tiedä miten muuten se penkkimaksimi pitäisi laskea.
2x6x63 oli sarja maksimi silloin, nyt 2x6x85

Sattuisko joku tietää hyvää tee-se-itse ohjetta ylätaljalle? Ainakin väkipyörän tarttisin.

Penkin kehitys kuullostaa aika kovalta. :wtf: DIY-ylätalja sen sijaan kuullostaa aika vaaralliselta, joten ite treenaisin ihan leukoja otetta vaihdellen.

Hienoa että on tullu kehitystä noinki nopeesti :)! Susta tulee vielä kova nostaja ku jaksat treenailla... mutta älä ylitreenaa ettei into lopahda :). Lueskelet vaan tietoa ravinnosta ja treeneistä :)

Vastakkainaseteltu kysymys. Olen treenannut salilla noin puoli vuotta, kokeneemman opastuksella. Fysiikka on muuttunut valtavasti, samoin yleiskunto, mutta painot itsessään eivät niinkään. Selkeän eron näen vain omalla painolla tehdyissä liikkeissä (punnerrukset, leuanvedot jne.)

Voiko tähän olla syynä jatkuvasti vaihtuvat liikkeet? Teemme tismalleen samanlaista liikesarjaa ehkä pari-kolme kertaa kuussa. Kaikkia lihaksia tietenkin rasitetaan säännöllisesti, mutta itse liikkeissä on aina vähintään jotain erilaista kääntöä ja vääntöä.

Painoilla ei tietenkään ole mitään väliä, kunhan lihakset/kestävyys kasvaa ja ulkonäkö paranee, mutta mielenkiinnosta ihmettelen.

Vastakkainaseteltu kysymys. Olen treenannut salilla noin puoli vuotta, kokeneemman opastuksella. Fysiikka on muuttunut valtavasti, samoin yleiskunto, mutta painot itsessään eivät niinkään. Selkeän eron näen vain omalla painolla tehdyissä liikkeissä (punnerrukset, leuanvedot jne.)

Voiko tähän olla syynä jatkuvasti vaihtuvat liikkeet? Teemme tismalleen samanlaista liikesarjaa ehkä pari-kolme kertaa kuussa. Kaikkia lihaksia tietenkin rasitetaan säännöllisesti, mutta itse liikkeissä on aina vähintään jotain erilaista kääntöä ja vääntöä.

Painoilla ei tietenkään ole mitään väliä, kunhan lihakset/kestävyys kasvaa ja ulkonäkö paranee, mutta mielenkiinnosta ihmettelen.

Eiköhän tossa ole vaan kyseessä se, että aloittelijana kasvaa helposti huonommallakin treenillä. Pidemmällä aikavälillä varmasti vaatii sarjapainojen merkittävän nousun, että kasvu jatkuu. Vaikka kuinka kierrättäisi liikkeitä, niin esimerkiksi 80 kg penkkimaksimilla tai 120 kilon kyykkymaksimilla tuskin kukaan on kovin massiivinen (tai mitä liikkeitä sitten ikinä harjoittelussaan käyttääkään). Treenipainoilla ja niiden kasvulla ON merkitystä.

Vähän huomionhakuiselle threadin aloittajalle: et ole löytänyt mitään viisasten kiveä. Onhan tuo hyvää kehitystä, mutta ei mitään uutta auringon alla siltikään.

Tuollainen alun pyrähdys ei ole mitenkään epänormaalia, mutta jos pystyt jatkaa lähellekään tuota tahtia vielä niin, että oma paino laskee edelleen, niin sitten oot keksiny ikiliikkujan :)

Tarkoitukseni ei ollut brassailla, ettehän te tiedä edes kuka oikeasti olen. Pahoittelen tuota "huomionhakuisuutta", sekään ei ollut tarkoitus mutta ymmärrän kyllä jos se siltä jonkun silmään vaikuttaa. Tarkoitukseni oli puhtaasti vain kysyä että mikä se tämmöinen on. Mutta selkis jo että menee alkupyrähdyksen piikkiin.
Testot kävin mitauttaan, 25 oli asteikolla 8-33.
Osaisko joku neuvoa hyvän saliohjelman sillain että ei tarttis oikeeseen saliin mennä ku ehkä kerran viikkoon. Penkki tosiaanki löytyy taloyhtiöltä että sitä ei tarvitse sali ohjelmaan sovittaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom