- Ikä
- 45
Itseäni suorastaan vituttaa oma laiskuuteni kun vaihdoin mukavuudenhakuisena velliperseenä leuanvedon ylätaljaan ja saan tällä hetkellä ehkä 3-5 leukaa omalla painolla... Joskus kuitenkin ottanut BW:llä moninkertaisesti ja 20kg kiekon kanssakin yli tuon määrän :D
Pitää varmaan siirtyä vaan takaisin sinne leuanvetotangolle ja niellä oma ego ja alkaa veteleen noita kolmosia vaikka alkuun. Luulis et ton saa suht nopsaan nouseen.
Vähän sama täällä. Tosin ei noin rajulla erolla. Ylätaljassa olen itse huomannut sen, ettei se oikein kehity kuin tiettyyn pisteeseen ja sitten menee sillä painolla pumppailuksi. Leuoissa taas varmaaan kehittyisi aina jos vaan viitsisi vetää ja vetää. Eikä leuoissa aina tartte vikoissa toistoissa viilata sen tekniikankaan kanssa. Vetää vaan niin perkeleesti niin varmasti menee perille.
Rankka perusliike, eli vittumainen liike eli liike jonka sitten helposti "korvaa" koneilla ja sitten lopulta siitä kärsii vain itse.
Toki sinne salille voi mennä vain siksi että on kiva treenata ylätaljassa. Mutta aikalailla fakta on se, että se leuanvetoa kyllä pieksee sen ylätaljan jos selkään haetaan voimaa ja kokoa.
Tosin silti varmasti molempi parempi, eli pääliikkeenä niitä leukoja ja kulmasoutuja tangolla ja sitten koneilla täydentää treeniä.
Saa nähdä mitä tulee kun joskus syksymmällä itse pitkän tauon jälkeen lähtee rimpuileen salille. Voi suosiolla taas aloittaa ne leuat kun ei kuitenkaan mene kovin häävisti teki mitä teki. No kehonpaino tippuu hyvin kun raksailee, joten ehkä ne leuatkin saattaa kulkea kun on vähemmän vastusta. :jahas: