Onko makaronin voittanutta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matsku
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
38
Siis ihan perus itse tehty makaroni jauhelihalla
eihän parempaa safkaa ole.

Vai mitä mieltä ?

+hinta
+helppous
+proteiinipitoisuus
+ei lisäaineita

lautasen sivulle muutama tomaatti ja kurkku viipale :rock:

Muita kuningas ruokia. (ei lisäaineita sekä hinta )

-Hernekeitto
-Pinaattikeitto
-Täysjyväriisi + liha + vihannespussi

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hernekeitto on ihan jees kun lisää vielä purkillisen tonnikalaa siihen. Makaroonijauhelihamössöä tulee itsekin vedettyä päivittäin.

E: Onko pinaattikeitto bodyruoaksi kelpaavaa? Suurta herkkua jota on myös ikävä. :(

Riisi? Ei gluteenia?

Hieno otsikointi: Onko makaronin voittanutta? Plussaa = proteiini kun sitä syö lihan kanssa.

Teen threadin jonka nimi on "Onko parsakaalin voittanutta? Plussaa = proteiini kun sitä syö lihan kanssa."

Tyhjiä hiilareita ynnä kaikki.. Tuo logiikkasi ei nyt aivan pelaa; Siis "kun lisätään jauhelihakastiketta..?"

Onko riisin voittanutta? Ei kun lisätään kanaa ja salaattia! onko perunan voittanutta? Ei kun lisätään jauhelihakastiketta ja marjoja! Onko X:n voittanutta? Ei kun lisätään Y:ytä ja Z:eetä! Olenhan minä kuule.. Mulla on oma bändikin.. Resisposse!

En näe oikein pointtia threadissa, mutta sanoisin, että tonnikalalla ja salaatilla kulkee paljon lujempaa!

Makaronihan on hyvää ku saatana vaikka pelkän ketsupin kanssa. Vois syödä koko ajan. Ei vaan saa kun tulee äkkiä liikaa kaloreita ja hiilaria. Halpaa se kyllä on.

Kaupasta löytyy Torinon proteiinipastaa, jota meikä vetää aina kun jotain pastaruokaa tarttee laittaa lärviin. Tai sitten saman merkin muut tummat ja täysjyvät, jos alkaa toi maku ja muoto kyllästyttämään. Ja omasta mielestäni pasta on kyllä paljon parempaa kuin riisi, mutta kyllä nämä vähän erikoisemmat tuotteet senkin voittavat (kvinoa, täysjyväohra ja couscous).

Ruispasta on kyll iha törkeen hyvää. En tiiä kuuluuko tähä ketjuun mut itellä maistuu "mättöpäivänä" vanha kunnon maksalaatikko. Einesroskissakin ravintoarvot suht hyvät! eikä maksa mittää.

Uudet perunat voittavat valkoisen riisin ja halvimman makaronin terveellisyydessä ylivoimaisesti. Perunat ovat myös talvella parempaa ravintoa

Kaupasta löytyy Torinon proteiinipastaa, jota meikä vetää aina kun jotain pastaruokaa tarttee laittaa lärviin. Tai sitten saman merkin muut tummat ja täysjyvät, jos alkaa toi maku ja muoto kyllästyttämään. Ja omasta mielestäni pasta on kyllä paljon parempaa kuin riisi, mutta kyllä nämä vähän erikoisemmat tuotteet senkin voittavat (kvinoa, täysjyväohra ja couscous).

Itse vedän melkein joka päivä torinon tummaa proteiinipastaa+ jauhelihaa , viikko sitten tuli ostettua tällaista valmispastakastiketta , ja toimii tässä kombossa :) Pitää vaan kuumentaa hiukan sitä kastiketta

Mikä sitten mahtaisi olla paras vaihtoehto näissä pastoissa, kun tälläkin hetkellä selailen Torinon sivuja ja siellä on niin perkuleen laaja valikoima runsaskuituisia ja tummia ja sitten täysjyviä jne. Eli onko täysjyvä parasta vai onko joku ruis/kaurapasta vielä parempaa (siis ravintoarvoiltaan)? Ja tuo tumma proteiinipasta ei näytä olevan täysjyvää niin onko sittenkin huono vaihtoehto? :O

Ihan ku mä oisin kirjottanu tän viestin! Syön juurikin noita samoja ja makaroni/jaulilha setti on jumalallista ilman ketsuppiakin.

Siis ihan perus itse tehty makaroni jauhelihalla
eihän parempaa safkaa ole.

Vai mitä mieltä ?

+hinta
+helppous
+proteiinipitoisuus
+ei lisäaineita

lautasen sivulle muutama tomaatti ja kurkku viipale :rock:

Muita kuningas ruokia. (ei lisäaineita sekä hinta )

-Hernekeitto
-Pinaattikeitto
-Täysjyväriisi + liha + vihannespussi

http://www.iltalehti.fi/ruoka/2011072914132752_ru.shtml
"Pastan ero valkoiseen leipään on siinä, että sen verensokerivaikutus on paljon hitaampi. Pastatuotteissa tärkkelys on niin tiivisti pakattu, että sen vapautuminen kestää aikansa." Jee-jee.

Mites pastan vehnän kanssa..? :rolleyes:

Ja todella hyvää laatutae kun ruoka on "pakattuna" niin tiiviksi että varmasti jää suuri osa pilkkoutumatta kunnolla.

Jauhelihamakaronin ystävä täälläkin! Iso kattilallinen makaronimössöä josta jää reilusti jääkaapin täytteeksi, ja seuraavaan nälkään pannulle käristymään, sekaan tummaa soijarouhetta (52g proteiinia ja 16g kuitua/100g) joka imee itseensä jauhelihasta rasvaa, jolloin menee ihan täydestä jauhelihasta. Mausteeksi pippuria myllystä, lihamaustetta ja loisteliaaksi lopuksi valkosipulirouhetta ja a vot! Suosittelen!

^Muuten toi makaroni/jauhelihamössö on ihan ok mut sitä on vaikee lämmitellä uudelleen. Ruukaa ne makaroonit kopperoitumaan ja ei se enään yhtä hyvääkään oo. Ihan kunnon makaroniltko sietää paremmin uudelleenlämmitystä.

Mä pidän ne aina erillään kipoissa. Lämmitän pastat siivilässä kuumalla vedellä. Pikku tilkka öljyä pitää myös pastan ei niin kuivana.

Mikä sitten mahtaisi olla paras vaihtoehto näissä pastoissa, kun tälläkin hetkellä selailen Torinon sivuja ja siellä on niin perkuleen laaja valikoima runsaskuituisia ja tummia ja sitten täysjyviä jne. Eli onko täysjyvä parasta vai onko joku ruis/kaurapasta vielä parempaa (siis ravintoarvoiltaan)? Ja tuo tumma proteiinipasta ei näytä olevan täysjyvää niin onko sittenkin huono vaihtoehto? :O

Noi Torinon täysjyvä ja tumma makaronihan ei käytönnössä eroa toisistaan ainakaan ravintoarvoiltaan juuri mitenkään (http://www.torino.fi/modules/system...eittokirja_2008:tuotekortti:87045&S=5&C=43486) Molemmissa vaikuttais olevan yhtä paljon prodea, hiilareissa muutaman gramman ero ja kaloreissa pieni ero, muita ominaisuuksia en nyt sit niin katsonutkaan.

Tuos Proteiinipastassa on sit jo "selkeästi" enemmän prodea (http://www.torino.fi/modules/system...eittokirja_2008:tuotekortti:87047&S=1&C=43468) et loppupeleissä se mikä on parasta on varmaan kiinni ihan siitä, että mitä siltä makarooniltaan hakee.

Mun mielestä toi prodepasta on sen verran kalliimpaa, että sitä ei mun mielestä ole järkeä ostaa, halvemmin tuon tumman pastan ja prodepastan proteiinierotuksen voi korvata IMHO vaikka kananmunalla..

Mä pidän ne aina erillään kipoissa. Lämmitän pastat siivilässä kuumalla vedellä. Pikku tilkka öljyä pitää myös pastan ei niin kuivana.

Viitaten boldattuun; Vittu mitä hifistelyä, RESPECT.

Just eilen tein taas makaronimössö setin; Torinon täysjyvämakaroonia muutama desi, 700 grammaa naudan jauhelihaa ja purkki Pirkan luomu tomaattimurskaa, 2 sipulia pilkottuna ja mausteita. Paistetaan jauheliha isossa kasarissa sipulien kanssa, lisätään mausteet ja tomaattimurska sekä hieman esikeitetyt makaroonit joukkoon ja haudutellaan niin kauan että makaroonit on kypsiä. A' vot ja ei muutakuin ääntä kohti. Ja tänään kun tuota otin töihin evääksi, niin en kyllä vois kuvitellakaan, että kuljettelisin erikseen makaroonin, jauhelihan ja tomaattikastikkeen ja sit täällä töissä huljuttelisin tuota makaroonia lämpimän veden alla...

Mutta kuten olen niin monesti aiemminkin todennut; kukin tavallaan!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom