onko kevennys viikko tärkeä?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Timba79 sanoi:
Mutta itsellä tuo kevyt viikko ei ole mikään toimivin systeemi, tai ehkä olisi, jos osaisi oikeasti ottaa kevyesti. Ennemmin pidän 1-3 ylimääräistä lepopäivää aina tarvittaessa.

Tai sitten sillä tavalla, että jättää pari treeniä silloin tällöin välistä pois. Itse jätän parin kolmen viikoin välein selän pois ja toisaalta taas jalat. Toiminut itsellä tosi hyvin.

Onko kukaan samaa mieltä kanssani että 15-20 toistoa per sarja nimenomaan kevyesti eikä loppuun asti tehtynä olisi hermostolle gutaa? Taisin lukea tämän jostain.

Tosi monet on sanoneet että tulokset on noussu kun on pitänyt totaalitaukoa, kokeilen tätä kesälomalla.

Tulee sopivasti kevyitä viikkoja vuodessa, kun vetää menemään niin kauan kun loukkaantuu jostain päin :D

OT: Omassa ohjelmassa lukee: treenaa 3 viikkoa "kovaa" - löysä viikko (esim. 2 helpotettua treeniä) - 3 viikkoa kovaa

Mitä toi "helpotettu treeni" käytännössä tarkoittaa? Pitääkö vetää pari päivää löysemmin kuin normaalisti?

Ei itselläkään kyllä treeniuran alkuaikoina silloin 15-vuotiaana mitään ylikunto-ongelmia ollut ja ihmettelin itsekin mistä moinen yleisesti esitetty tarve kevyisiin viikkoihin. Nykyään kuitenkin osaa varmaan sitten ottaa treenistä enemmän irti, sillä ylikunnon koen omalla kohdallanikin ongelmaksi. Tosin itse olen tottunut pitämään muutaman välipäivän kevyen viikon sijaan, kun siltä tuntuu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom