Bateman sanoi:Tämä tukee osittain tuota mun mututeoriaa. Monipuolisessa geenipoolissa jollekin saattaa myös kasautua paljon yleisesti huonoina pidettyjä ominaisuuksia (kuten yllä heikko, ruma, läski).
En toisaalta tiedä kumpi amerikkalaisten ylipainoon vaikuttaa enemmän, perimä vai kulttuuri..
Ei varmaankaan kannata ajatella liian monimutkaisesti. Valkoihoisilla amerikkalaisilla on luultavasti aivan samat geenit kuin eurooppalaisillakin. Ei siitä niin kauaa ole, kun he ovat täältä lähteneet. Muutenkin olen skeptinen tämän "superrotu" ajattelun kanssa, vuosisatojen aikana yksi sun toinenkin kansalaisuus on pitänyt itseänsä parempana kuin muut, ja ylläpitänyt paremmuuden myyttiä propagandalla, jossa kaikki kansan jäsenet esitetään voimakkaina ja terveinä. Vrt. natsipropaganda ja Fear Factor/Bachelor/Bachelorette jne.
Mitä perimään ja kulttuuriin liikalihavuuden edistäjänä tulee, niin kannattaa katsoa taaksepäin; 200 vuotta sitten lihavuus oli suht harvinaista tavallisen kansan keskuudessa. Silti rohkenen väittää, että he pelasivat samoilla geeneillä kuin mekin. Eli kulttuurilliset tekijät ovat vastuussa KAIKESTA liikalihavuudesta, kun huomaamme, että endomorfisinkaan/läskigeenisinkään ihminen ei lihoa ilman plus-kaloreita. Lihavat ihmiset ovat siis ihan itse vastuussa omasta tilastaan, tosin liikamainonnalla ja yltiömukavaa elämäntyyliä ihannoivalla medialla on kätensä olkapäätä myöten laardissa...