Onko hyvä palautusjuoma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slikki
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkä ostin fastin hera80,dextroa ja malto6 ja tästä tein seuraavanlaista palautusjuomaa:n.30g proteiiniä 20g dextroa ja 20g maltoa
Onko tämä hyvä vai tulisiko minun muuttaa tätä jotenkin?

Mielummin 50/50, eli esim 40protuu 40 hiilarii.

Sitä hera80 voisi ottaa enemmän kuin tuon 30g. 1,5desiä (45g) on tullut itse käytettyä.

Miksi sekä maltoa, että dekstroosia? Dekstroosi on kyllä aika makeaa, eli onko tuosta mausta kysymys? Dekstroosiahan saa todella halvalla panimosokerina ihan tavallisestakin kaupasta, näin penninvenyttäjän vinkkinä. :)

Slikki sanoi:
Elikkä ostin fastin hera80,dextroa ja malto6 ja tästä tein seuraavanlaista palautusjuomaa:n.30g proteiiniä 20g dextroa ja 20g maltoa
Onko tämä hyvä vai tulisiko minun muuttaa tätä jotenkin?

Ihan hyvä tuo on noin jos painoa ei ole vielä kovin paljon. Mutta jos painat jo 70 kilon päälle, niin suosittelisin lisäämään tuon proden määrää.

Laitetaanpas tähän...
Eli 2004 B&K magazinessa oli juttua palkkarista, tyyliin: Jos haluat polttaa rasvaa niin hiilarit/protskut 1:1, ja jos haluaa saada lihasta ilman turhaa rasvaa niin 2:1, jos on nopea rasvanpoltto niin 4:1.
Mikä nyt sitten on se paras vaihtoehto???
Tähän asti on menty suurinpiirtein tuolla 1:1:llä.
Pitäisi varmaan vetää useampi hiilari/protskudrinkki päivässä, kun ei vaan tahdo saada ruokaa mätettyä niin paljon kuin tarvitsisi... :curs:
Mikähän sellaisissa välipaladrinkeissä suhde? 1:1? 2:1? 4:1!?
Menee pikkuinen sekaisin näiden kanssa... :(

Se energiamäärä ratkaisee, palautusjuomahan on vain yksi osa sitä kokonaisuutta. Eli sinänsä tuohon on mahdoton antaa hirveän tarkkaa nyrkkisääntöä. Jos tarkoitus on nostaa painoa, niin isompi hiilarimäärä noissa välipaladrinksuissa on tietysti halvin vaihtoehto, ei sitä glukoosia kannata kalliista proteiinijauheesta tehdä. Ja kannattaa sinne plöräyttää tietysti hiukan rasvaakin sekaan.

Kiitoksia vastauksista!Nuo määrät tossa palkkarissa oli tarkotti sitä että siinä on esim.protskua 30 grammaa eikä niin että sitä jauhetta ois 30 grammaa.Niin ja siksi tuota dextroo kun kuvittelin sen olevan jotenkin erillaista kuin malto :)

Pikkuhannu sanoi:
Tähän asti on menty suurinpiirtein tuolla 1:1:llä.
Pitäisi varmaan vetää useampi hiilari/protskudrinkki päivässä, kun ei vaan tahdo saada ruokaa mätettyä niin paljon kuin tarvitsisi... :curs:
Mikähän sellaisissa välipaladrinkeissä suhde? 1:1? 2:1? 4:1!?
Menee pikkuinen sekaisin näiden kanssa... :(

Paras vaihtoehto on syödä sitä ruokaa tarpeeksi.

Jos on pakko käyttää proteiinidrinkkejä välipalaksi, niin suosittelen juomaa jossa on 30-40g proteiinia ja lisäksi syöt yhden hedelmän. Omena tai banaani sopivat hyvin. Maltoa on mielestäni ihan turha rouhia välipaladrinkeissä.

kuinka paljon sitä jauhetta laitatte sinne palkkariin?
itse laitan yhteensä yhden desin, mutta se tuntuu olevan aika vähän...?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mupa sanoi:
kuinka paljon sitä jauhetta laitatte sinne palkkariin?
itse laitan yhteensä yhden desin, mutta se tuntuu olevan aika vähän...?

Mitä jauhetta? :)

Itse olen käyttänyt ohjenuorana hiilaria (käytän dekstroosia) gramma per painokilo ja protskua puolet vähemmän. Eli minulle tulee 90 ja 45 (hh/pr) ja digitaalivaa'allahan nuo kätevästi voi punnita. :thumbs:

Mupa sanoi:
no esim. 1/2 desiä hera80, 1/4 malto6, 1/4 kaakao jolloin nuo ovat yhteensä desin

Tuollainen määrä palautusjuomaa lienee sopiva jollekkin undulaatille, miesurheilija ja kehonrakennusta harrastava sellainen tarvitsee käsittääkseni hieman enemmän.

Ei dekstroosia palautusjuomaa, se kerää nestettä vatsaan ja näin hidastaa proteiinien imeytymistä. Maltodekstriini on paras vaihtoehto, koska se poistuu vatsalaukusta nopeiten.
Laittakaa lisäksi palautusjuomaan tarpeeksi vettä, n. 5dl on keskimäärin aika hyvä.

Käykö tollanen palautusjuoma ihan haban kasvamisesta, elikkä mitäs käytännön hyötyä palautusjuomasta on? Lihakset kasvaa vai? Ei särje seuraavana päivänä?

IsoDino sanoi:
Ei dekstroosia palautusjuomaa, se kerää nestettä vatsaan ja näin hidastaa proteiinien imeytymistä.

Riippunee nesteen määrästä. Käsittääkseni dekstroosi vain tarvitsee enempi vettä kuin malto, että saadaan sama osmolaliteetti. Tosin kemia on aina ollut meikäläisen heikko kohta.

Pikkuhannu sanoi:
Laitetaanpas tähän...
Eli 2004 B&K magazinessa oli juttua palkkarista, tyyliin: Jos haluat polttaa rasvaa niin hiilarit/protskut 1:1, ja jos haluaa saada lihasta ilman turhaa rasvaa niin 2:1, jos on nopea rasvanpoltto niin 4:1.

Ettet tarkoittaisi protskut/hiilarit?

Ahvena: siis juuri protsku/hiilari suhteesta kyse.
Mikäli rasvanpoltto korkealla, ja lihakset kasvavat hitaasti, niin 1:4 eli 20% protskua ja 80% hiilaria.
Lihasmassan säilyttämiseen/lisäämiseen 1:2 eli 30-40% protskua ja 60-70% hiilaria.
Rasvan vähentämiseen 1:1 eli 50% protskua ja 50% hiilaria.

Tämä siis B&K magazinessa 4/2004.
Mikähän noista olisi paras protskun/hiilarin suhde???
Massaahan tässä haetaan, mutta mielellään ilman turhia rasvoja...

Back
Ylös Bottom