Onko hyvä palautusjuoma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slikki
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuinka välttämätöntä tuo malto palkkarissa on? Itse olen jonkun aikaa ottanut 50g protskua ja pari kolme banaania reenin jälkeen. Dietillä tuo banaani tuntuu paljon mukavammalta mutta onko muuten ihan sama kummin tekee?

Pikkuhannu sanoi:
Mikäli rasvanpoltto korkealla, ja lihakset kasvavat hitaasti, niin 1:4 eli 20% protskua ja 80% hiilaria.

Hurjalta kuulostaa, mutta silti loogiselta. Itellä ei ole vielä ollut paljoa rasvoja mitä polttaa, niin ei ole omaa kokemusta. Karseelta kuulostaa silti tuo hiilareitten vetäminen samalla kun yrittää painoa puottaa.

Tämmöistä kyselisin, että kumpi on hitaampaa hiilaria Malto vai Dekstroosi vai ovatko molemmat yhtä nopeata joita voisi verrata jopa sokeriin! :itku:

NGV sanoi:
Tämmöistä kyselisin, että kumpi on hitaampaa hiilaria Malto vai Dekstroosi vai ovatko molemmat yhtä nopeata joita voisi verrata jopa sokeriin! :itku:
semmoinen käsitys mulla, että dekstroosi on hieman hitaampaa, mutta tietääkseni pirun nopeita kummatkin.

sitten omaa kyssäriä. eli onko hyvä jos heittää palkkariin puol desiä maltoa ja
puol desiä kaakaojauhetta + sitten vielä 40-50 grammaa protskua?

ps. mistäköhän muuten johtuu että protsku ei taho aina sekottuu kunnolla? tosin otan sen purkista silleen, että vedän ruokalusikalla purkin kylkeä "pitkin", silleen, että se saattaa vähän pakkaantua...olisko parempi vaan ottaa desimitalla se desi sieltä, vaikka purkin kyljessä on ohjeena 2-3 täyttä ruokalusikallista

Dekstroosi on yhtä kuin glukoosi, kun taas maltodekstriini on glukoosiketjuista koostuva hiilihydraatti. Suurina annoksina malto kuulema imeytyisi nopeammin, joten se on siksi sopivampi palautusjuomaan.

Lilboi sanoi:
Kuinka välttämätöntä tuo malto palkkarissa on? Itse olen jonkun aikaa ottanut 50g protskua ja pari kolme banaania reenin jälkeen. Dietillä tuo banaani tuntuu paljon mukavammalta mutta onko muuten ihan sama kummin tekee?

oleellista on, että on tarpeeksi _jotain_ nopeaa hiilihydraattia.
banaani ajanee saman asian, mutta kannattaa vähän laskea, etä paljonko niistä banaaneista niitä tulee, että montako niitä pitää syödä.

iha vaa välihuomautus, monet ei laske kaakaojauhetta muutaku makua tuovaksi, mutta sekin on käytännössä pelkkää hiilihydraattia

Back
Ylös Bottom