Onko hyvä ohjelma?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tosiaan oon tämmösellä ohjelmalla nyt suunnilleen puol vuotta reenannu ja tuloksia näkyy jo ihan kivasti ku alunperin olin liiottelematta vain luuta ja nahkaa nyt 188/69 :nolo: (<--- kyllä, tuossa voi nähdä kehittymistä entiseen verrattuna) ja siis teen nämä sarjat kolmena peräkkäisenä päivänä ja pidän 1-2 päivää taukoo ja sit alusta. Juon palautusjuomii ja lisäproteiinia ja uskoisin itse OIKEASTI syöväni kunnolla/tarpeeksi.

1.pvä Selkä-hauis

Ylätalja/leuat 5*12-6
Alatalja/pystysoutu 5*12-6
Haukkari tanko/käsipainot 5*12-8
Haukkari vastaotteel 5*12-8 (kyynärvarsille?)
Olankohautus 5*12-6

2.pvä Jalat

Prässi 5*12-6
Kyykky 5*12-6
Pohje 5*12-6
Koukistaja konees 5*12-6
Ojentaja konees 5*12-6

3.pvä Rinta-ojentaja-olkapää

Penkki 5*12-6
Kapee penkki 5*12-6
joku olkapääliike esim pystypunnerrus 5*12-6
Vipunostot sivuil 5*10
Ojentaja esim ranskalainen 5*12-6

Ja tosiaan sitte oon tehny himassa n.3 kertaa viikos vatsat ja alaselkää konees tai kotona lattial ja ajattelin pitäiskö ottaa maastaveto selkäpäivään mukaan ja tuleeko sillon liikaa rasitusta perseelle peräkkäisinä päivinä? ja sit voisin jättää ne älyttömät alaselkään suunnatut kevätjuhlaliikkeet väliin kotona? ja jos asoihin enemmän perehtyneillä on silmää mahdollisille epäkohdille ohjelmassani niin luonnollisesti kritiikki kiinnostaa. Ja liikkeistä vielä että yritän tehdä 5*12-6 ihanteena esim 12-10-8-8-6 toistoa liikkeissä painoa tarvittaessa lisäessä/poistaesssa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Aika paljon näyttäis olevan sarjoja noissa liikkeissä, voisit ehkä karsia ne 3:meen ja lisätä painoa että saat kunnon tuntuman. Maastaveto on ehdottoman hyvä selkäliike, mutta hio ensin tekniikka kuntoo ettei selkä mene paskaks ja jalkapäivälle vois lisätä 3 sarjaa suorinjaloin maastavetoa takareisille. Penkissä riittäis esim. pari lämmittely sarjaa ja sitten Miken 2x6:nen samoin kapeessa penassa. Haukkareille kerran viikossa 6-8 sarjaa riittää erittäin hyvin siihen että hanskat kasvaa kunnolla sama juttu ojentajien kanssa. Ja muista että lihakset kasvaa levossa eikä salilla, riittävä lepo on todella tärkeetä.

Teet selälle yhtä monta sarjaa kuin hauikselle? haiuksesta puolet pois.
Jalkaprässin voisit jättää pois ja tehdä vain kyykkyä. Ei jalkaprässissä mielestäni muuta hyötyä ole kuin vaihtelu treenissä ja sen mielekkyys.

Viimeksi muokattu:
Optimus: mites tois suorinjaloin mave mahtaa tapahtua? ja maastavedon tekniiikka on ihan kohallaan mulla ku joskus saanu ammattilaisen opetusta... Ja siis perse ei joudu liian kovil jos peräkkäisinä päivin esim 5*12-6 selässä mave ja sit jalat?
Sukulaku: eiks toi mainitsemani vastaotteen haukkari ota siihen kyynärvarteen et sillon kannattaa tehä myös noku haukkari ja jos nyt otan maven selkäpäiväl ni sillonhan selkää on enemmän ku haukkarii??

Zone-sarja -42%
Ampiainen sanoi:
ja siis teen nämä sarjat kolmena peräkkäisenä päivänä ja pidän 1-2 päivää taukoo ja sit alusta.

Tämä pisti silmään aika pahasti. Ei kannata tehdä kolmea päivää peräkkäin. Parempi tehdä vaikka joka toinen päivä punttia ja pitää joka toinen lepoa, tai jos se tuntuu "löysäilyltä" niin 2 päivää punttia ja 1 päivä lepoa ja sitten tarvittaessa vaikkapa 2 perättäistä lepopäivää. 3 päivää perättäin säännöllisesti tehtynä on aika perkeleen rankkaa ja varmasti se viimenen treeni kärsii jo aika paljon.

Ampiainen sanoi:
Sukulaku: eiks toi mainitsemani vastaotteen haukkari ota siihen kyynärvarteen et sillon kannattaa tehä myös noku haukkari ja jos nyt otan maven selkäpäiväl ni sillonhan selkää on enemmän ku haukkarii??

Tarkotat varmaan myötäotetta eli rystyset itseen päin? Taitaapi tuo ottaa forkkuihin ja siihen pikkulihakseen hauiksen vieressä. Forkut(kyynärvarret) voi vielä tehdä omina liikkeinään rannekäännöillä. tähän riittää pari sarjaa..
Voisit noita hauiksia tehdä vaikka näin:

Haukkari tanko/käsipainot 2-3*12-8
Haukkari vastaotteel 2-3*12-8

en tuosta maven sijoituksesta tiedä.. viisaammat auttakoon :thumbs:

Itselläni on alaselkä aina samana päivänä kun jalat joten sen puolesta toimii loistavasti että ei tule kun kerran viikossa alaselkää kuritettua. Suorinjaloin mave on sitä mitä nimi kertookin. Maastaveto mutta nostot suorin jaloin. sjmave ei vaadi samaa rautamäärää kuin tavallinen mave että toimisi hyvin. Muista vain pitää selkä suorana ettei se meni jumiin/rikki ja kunnon loppuojennus että staattinen jännitys alaselässä ei ole aivan jatkuvaa.

Sukulaku: just sitä myötäotetta haukkaris tarkotin eli se ottaa siis forkkuun ja siihen pikkulihakseen siin vieres, kavereiden kesken runkkulihas
Timba79: mut siis vaikka tekisin ton ohjelman 3 päivänä putkee ni miks se viimenen siitä kärsis ja täs tapaukses rinta-ojentaja-olkapää ku enhän mä niit oo sillon viel rasittanu???

Jäpikka sanoi:
Sukulaku: just sitä myötäotetta haukkaris tarkotin eli se ottaa siis forkkuun ja siihen pikkulihakseen siin vieres, kavereiden kesken runkkulihas
Timba79: mut siis vaikka tekisin ton ohjelman 3 päivänä putkee ni miks se viimenen siitä kärsis ja täs tapaukses rinta-ojentaja-olkapää ku enhän mä niit oo sillon viel rasittanu???

Onko sulla kaksi nickiä käytössä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jäpikka sanoi:

Jos sä oikeesti treenaat ees vähänkään kovaa, niin et pidemmän päälle varmasti pysty kunnon tehoilla vetään sitä viimestä treeniäs. Itelläkin joskus olosuhteiden pakosta tulee kolme punttipäivää peräkkäin ja se niistä viimenen kärsii aina. Ja sulla tuossa tulee koko kroppa kolmen päivän aikana. Mulla vaan reilut puolet kun on 5-jakonen. Mutta jos sä tarkotuksella vedät hiukan "kevyemmin" niin sitten voit tehdä kolme päivää peräkkäinkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom