Onko Blue1 luotettava lentoyhtiö?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu
:D

Sillä naisella taitaa olla enemmän munaa kuin sinulla. Jos olet elämäsi ensimmäisellä lentomatkalla joutunut hieman odottamaan ja koneen miehistö on tehnyt töitä hiki hatussa sen eteen että pääsisit edes joskus kotiisi ehjänä kirjoittelemaan pakkiksen palstoille kuinka kurjaa on lentomatkustelu.

Henkilökunta veti päivän lonkkaa Barcelonassa, me odotettiin lähtöportilla.

Suosittelen sinulle seuraavan kerran tilaamaan Jet Flight tai Air Fixin busines jetin miehistöineen, lentoemäntineen ja tarjoiluineen niin olet riippumaton aikatauluista eikä ne lennot myöhästy, ainakaan niin paljon.

Kyse oli siitä miten yhtiö toimii viivästysten sattuessa, kadotit koko jutun pointin.

Niin ne ihmiset varmasti tekee kaikkensa sinun turvallisuuden ja hyvinvointisi eteen ja ehkä sillä virolaisasiakaspalvelijalla ei yksinkertaisesti ollut tietoa mitä sinulle tiedottaa kun kummiskin olit sikahumalassa, kiroillen, möykäten ja kaikkia haukkuen vaadit häneltä selitystä miksi juuri sinun lentosi on myöhässä.

Eiköhän näitä virolaisvosuja käytetä pelkästään halvempien kustannusten takia eikä se ainakaan paranna meidän turvallisuutta ja hyvinvointia.

Eikä tuo toinenkaan osu lähellekään. Olin tulossa kotiin isänpäivän viettoon vesiselvänä. Se nyt meni vituiksi Blue1:n takia.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ööö..Nyt en hokannu.Miten se visalla maksaminen liittyy tarjoilun pelaamiseen?

Opetellaan sisälukutaitoa (tai minä voisin opetella erottamaan sivulauseet toisistaan pisteillä?). Noh, eniwei, Visalla kun maksaa niin myöhästymisestä saa ihan kivan korvauksen Luottokunnalta. Amexilla kun maksaa (en ole varma pitääkö edes maksaa mitään, riittänee kun omistaa ko. kortin) niin sieltä saa tosi kivat käyttörahat "virvokkeisiin", hotelliin yms. juttuihin. Harva tyyppi ehtii dokata myöhästymisen aikana niin paljolla mitä olisi balanssia ;) Kortin "matkavakuutuksesta" nuo edut siis.

Lisäksi kun lennot maksetaan Visalla ja joku paskayhtiö, esim. Blue1 tai jo kokemuksesta se joku vastaava (en muista nimeä nyt EDIT: Flying Finn???) menee konkurssiin, saa rahat takaisin luottokunnalta.
 
Opetellaan sisälukutaitoa (tai minä voisin opetella erottamaan sivulauseet toisistaan pisteillä?). Noh, eniwei, Visalla kun maksaa niin myöhästymisestä saa ihan kivan korvauksen Luottokunnalta.

Ok.Thanks.
Mutta mihin tuo perustuu?Onko luottokunnalla joku pakollinen takaisinmaksu velvollisuus tuollaisissa tapauksissa vai hyvää hyvyyttäänkö ne korvaa?
 
Ok.Thanks.
Mutta mihin tuo perustuu?Onko luottokunnalla joku pakollinen takaisinmaksu velvollisuus tuollaisissa tapauksissa vai hyvää hyvyyttäänkö ne korvaa?

Jos olet maksanut minkä tahansa laskun esim Luottokunnan Visalla ja se myyjä kusettaa sieltä 5x summan, niin se menee Luottokunnan tappioksi. Sama jos esim lentoyhtiö menee konkurssiin ja olet jo visalla maksanut matkasi niin luottokunta korvaa. Moniin kortteihin saa toki myös erillisen matkavakuutuksen (tai ihan erikseenkin suoraan vakuutusyhtiöltä), jotka sen ostetun vakuutuksen tasosta korvaa jos tulee jotain häslinkiä.

Ja onhan tuo aika hyödytöntä räyhätä jostain koneen viivästymisestä, jos jonkun ulkopuolisen/odottamattoman syyn takia matka sattuu kerran viivästymään. En ole kyllä itsekkään kovin usein nähnyt suomea puhuvia/suomalaisia virkailijoita jossain toisella puolen maapalloa vaikka sillä ylväällä Finnairilla on tullut paljon lennettyä.

Kyllä sitä joutu Dublinin kentälläkin odottelemaan (eikä edes sitä hikistä sämpylää saatu!!!)muutaman tunnin, kun Finnairin koneessa oli jotain häslinkiä ja he joutuivat kutsumaan paikalle jonkun tyypin poistamaan jäätä koneesta. Menomatkalla sai jäpittää pari tuntia koneen sisällä, kun se "30min koneen tankkaus" venähti hieman.

Ja kuten joku tuolla mainitsikin, niin jos niin paljon hajottaa jotkut satunnaiset viivästykset, niin kannattaa ensi kerralla ottaa se Jet flightin tai Netjetsin privaatti jetti ja hoitaa lähtöselvitykset Helsinki-Vantaan vip-terminaalissa, niin ei tarvitse valittaa karvakäsi virkailijoista tai kylmistä hampurilaisista. :rolleyes: :D
 
Eli vastaus alkuperäiseen kysymykseen:
on luotettava teknisessä mielessä, mutta muista että kyseessä on HALPAlentoyhtiö, eli LAATU (palvelu yms.) on myös vastaavaa. :D
 
Finnairin myöhästymisprosentti muuten Joulukuussa 2006: myöhässä yli 15min oli 23.8% lennoista. Olisi hauska tietää vastaavat statsit B1 osalta, ei varmasti kestä ne tilastot päivänvaloa. Mielestäni jo tuo Finnairin tilasto on liian kovaa purtavaksi.

Mutta taisinkin jo vastata tuohon että mitä tapahtuu "aika vähän", voisitko toimittaa paremman listan noista myöhästymisistä?

Aivan...

"Finnairin reittiliikenteen lennoista 76,5 % saapui 15 minuutin sisällä aikataulun mukaisesta saapumisajasta"

Eli 76,5 % oli myöhässä vain 15 minuuttia ja tuo 23,8 % enemmän kuin 15 minuuttia, sanotaanko nyt vaikka 1 h, 2 h .....

Tosiasiahan on että vale, emävale ja tilasto.

Kiitos kun löysit sen "MD11" jutun en tarkkaan muistanut mistä tapauksesta oli kyse.

Jos törmään noihin julkisiin tilstoihin niin voin heittää ne tänne foorumille vertailtavaksi.

Linkistäsi ja jutuistasi päätellen taidat omistaa finnairin osakkeita :D
 
"Finnairin reittiliikenteen lennoista 76,5 % saapui 15 minuutin sisällä aikataulun mukaisesta saapumisajasta"

Eli 76,5 % oli myöhässä vain 15 minuuttia ja tuo 23,8 % enemmän kuin 15 minuuttia, sanotaanko nyt vaikka 1 h, 2 h .....

Tosiasiahan on että vale, emävale ja tilasto.

Kiitos kun löysit sen "MD11" jutun en tarkkaan muistanut mistä tapauksesta oli kyse.

Jos törmään noihin julkisiin tilstoihin niin voin heittää ne tänne foorumille vertailtavaksi.

Linkistäsi ja jutuistasi päätellen taidat omistaa finnairin osakkeita :D

? Siis pistin vain hieman faktaa kun täällä noista myöhästymisistä ihmeteltiin. Finnair on kansainvälisellä tasolla vähiten myöhästyvien joukossa ja mielestäni se myöhästelee aivan liikaa, kuten mainitsinkin.

Eikai noi nyt omia tilastojaan hirmuisesti vääristele, Finskin sivuiltahan tuo linkki oli?
 
Blue1:lle/SAS:lle tuntuu käyvän noita vaaratilanteita tavallista enemmän. Lisäksi ainakin yksi pörssifirma (ei finnair) on kieltänyt henkilökuntaansa lentämästä SAS:llä johtuen vaaratilanteista.

Henk. koht itseä risoo Blue1:n tapa peruuttaa lento viimetingassa kun lennolle ei ole tarpeeksi matkustajia. Voi olla että Finski tekee samaa, mutta ei ole osunut omalle kohdalle..
 
Blue1:lle/SAS:lle tuntuu käyvän noita vaaratilanteita tavallista enemmän. Lisäksi ainakin yksi pörssifirma (ei finnair) on kieltänyt henkilökuntaansa lentämästä SAS:llä johtuen vaaratilanteista.

Tämä kuulostaa kyllä melkoiselta tornihuhulta taas kerran. Jännä, että muut isot firmat eivät tästä sitten suomessa tiedä mitään.
 
Tornihuhulla on sen verran tässä tapauksessa katetta, että kaverini ei saa edelleenkään lentää tuolla yhtiöllä. Siellä listalla on myös parikymmentä muuta yhtiötä.
 
Mä olen blue1sellä lentänyt 4 lentoa, ja ainoa ongelma oli kun Amsterdamin lennonjohdon takia damin koneet, myös klm.mmät oli myöhässä, ja meille ei annettu ruokaa, klm antoi. Toinen ongelma on ollut kun yhdellä lennolla niin ylisuloinen superviehättävä lentoemäntä, sellanen syötävän ihana nuori blondi tyttö. Häiritsee hyvään lentoon keskittymistä:) kiva firma musta toi on, ei mitää valittamista
 
Elokuusta 2006 - tammikuun 2007 loppuun melkein joka viikko lentäneenä Osloon ja Tukholmaan. Voin sanoa, että yhtään ongelmaa ei ole ollut. Koneet aina "normi" ajallaan ja hyvänä puolena esim. suorat lennot Tampere-Tukholma. Minusta pohjoismaissa ehdoton ykkönen, vielä bonuksena Oslosta Suomeen voi pysähtyä ilmaiseksi Tukholmassa, jos on paikalla alle 24 tuntia. Eikä Finnair ainakaan parempi ole asiakas palvelussa mitä olen kokenut, hyviä lentoyhtiöitä on vähän ja täällä päin ei ollenkaan.
 
Parikymmentä lentoa lentäny, ihan ok. V*tuttaa, ettei saa kaffetta enää automaagisesti, ei se raha, mutta maksamisen vaiva. :D Otan siis aina kentältä kahvin mukaan koneeseen ihan kiusallani.

Toisaalta ei haittaa yhtään, ettei saa sitä ankeeta sämpylää, koska on kuitenki mahdollisuus syödä jotain vähän mielekkäämpää jos on pakko (ks. alla).
Henk. koht itseä risoo Blue1:n tapa peruuttaa lento viimetingassa kun lennolle ei ole tarpeeksi matkustajia. Voi olla että Finski tekee samaa, mutta ei ole osunut omalle kohdalle..
Mikä läppä tää on? Mä lensin n. 10:n tyyppiä koneessa Lontooseen tammikuussa, olis luullu, että olisivat sen peruuttanu jos tää joku käytäntö on, ja eiköhän se ole laitonta tarjota palvelua jota ei ehkä sitten saakaan.

Blue1 kuuluu StarAlliance yhteisöön ja silloin kun he lentävät niitä lentoja ei lennoilla välttämättä tarjoilla mitää. Pulu ykkösen omilla lennoilla tarjoilu pelaa.
No mikäs läppä tää on?
http://www.blue1.fi/palvelut/faq/matkalla/

Mitä tarjoatte lennoilla?

Skandinavian lennoillamme sekä Business-luokassa muilla reiteillämme tarjoamme lentoajasta ja matkustusluokasta riippuen aterian tai välipalan.

Kotimaan ja Euroopan lennoillamme tarjoilukonseptimme Café1 antaa mahdollisuuden valita laajasta ja herkullisesta valikoimasta erittäin edulliseen hintaan.

Erittäin edullinen hinta ei kyllä pidä paikkaansa, mutta ihan kohtuulliset ne on, esim. 2€ kahvi ja pulla tjsp, perushuoltishinta kai?

Edit: yks juttu Oulun ja Rvn lennoilla on semmonen paksumpi tumma silmälasipäinen tosi nokkapystyssä olevä ämmä lentoemona, se mua v*tuttaa. En tajua mikä sitä vaivaa kun pitää aina olla niin nyrpeenä.

Kerran meni lento vihkoon kun Rovaniemelle ei saanu laskeutua ja meidät kuljetettiin dösällä Ouluun mistä sama kone sitten viskas meidät tsadiin ja toi sama akka oli hääräämässä pomona (kai?) sitä juttua. Oli pikkasen nälkä ja pelkkää vettä sai pullossa siinä vaiheessa kun dösiä ooteltiin. Jee.

No eipä siinä, mä oon rauhallinen miäs vaikka vähän väsyttää ja nälättää. Kuitenkin mitä ilmeisimmin dösän pysähtyessä Kemin Nesteellä (kai se oli Kemi kun siinä oli se Suvi Miinala kavereineen ulkopuolella vetämässä röökiä) sieltä huoltikselta olis saanu hakea evästä lentolippua vastaan. SIITÄ EI VAAN TIEDOTETTU MITENKÄÄN YLEISESTI. Mä syytän sitä akkaa. Se söi mun sämpylän kuitenki.

V*ttu että mua vieläki sylettää se akka radiopuhelimensa kanssa niin v*tun muka-ammattilaisena (tiedättehän ihmistyypin?) kävelemässä nokka pystyssä siellä RVN:n terminaalissa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom