Onko Blue1 luotettava lentoyhtiö?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu
Blue1 ei ole kyllä pahaa sanottavaa toistaiseksi. Ei ole lakkoilleet kuten joku finnair syksyllä, sekä hinnat lähes poikkeuksetta huokeita jos ajoissa varaa. Hyvä yhtiö siis.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oon yhden kerran lentänyt Tukholmaan eikä ollu mitään ongelmia. Aivan kelpo lentoyhtiö ja eikö tää Blue1 ole SAS:in tytäryhtiö?
 
Saas nähdä, kesällä varmaan nappaan Blue ygösen Osloon, ja sieltä junalla Quart festareille vajaaksi viikoksi. Toivottavasti ei kamat huku.
 
Ihan perseestä. Koskaan en käytä tuota yhtiötä enää. Barcelona-Hki lento oli 24h myöhässä ja 10h kentällä odotuksen aikana sain hampurilaisen, sämpylää hotellilla, jääkylmän huoneen ja missasin isänpäivän. Vielä kiitoradalla lähtölupaa odotellessa koneesta korjattiin teknistä vikaa. 7.00 lähteneellä lennolla sain kaksi keksiä, kupin taskulämmintä kahvia ja 1,5dl tuoremehua, ei aamupalaa eikä lämmintä ruokaa. Diabetestä sairastava avokki ei saanut pyytämällä tuoremehua lisää. Mitään korvausta ei saatu, koska Blue1 niputtaa myyntispekseissään kaikki mahdolliset lentojen peruuntumiset ja myöhästymiset "poikkeukselliset olosuhteet" tms otsikon alle.
 
Mitä te oikein odotatte, jos haluatte nimenomaan lentää HALPAlentoyhtiöllä. Viimeksi kun tarkistin, niin halvalla ei saanut hyvää.
 
Onhan tuolla tullut lenneltyä useemman kerran, ihan hintansa väärti tosiaan, ei mitään huimaa eroa finskiin. Blue1:han lentää yhteistyössä SAS:n kanssa, eli ihan kelpo vermeet.
 
Varmasti Blue1 toimii ihmisten lennättämisessä paikasta A paikkaan B, mutta jos tulee ongelmia niin homma muuttuu täysin vittuiluksi. Asiakaspalvelijat on ylimielisiä virolaishuoria, henkilökuntaa ei kentillä ole (paikalliset karvakädet pestattu tähän hommaan), tiedotus kusee (puoli tuntia = 2-3h), tarjoilu koneissa sysipaskaa ja VITTU meillä oli 24h viivästyksen jälkeen vielä NAINEN ratissa. Ei tullut uni silmään sillä lennolla..
 
Blue1:lla tulee lennettyä Suomessa ja ei valittamista suuremmin paitsi ei saa ilmaista kahvia ja pullaa ja hieman ahdasta on ;) Blue1:lta saa varattua hyvissä ajoin edulliset lennot. SAS:n matkustastajia on lennoilla monesti mukana ja sama Eurobonus systeemi.
 
Viimeks ku lensin finskillä roi-hki niin ei tarjottu sielläkään mitään matkaevästä, edes sitä kuivahkoa sämpylää, eikä mitään limuja :(
 
...VITTU meillä oli 24h viivästyksen jälkeen vielä NAINEN ratissa. Ei tullut uni silmään sillä lennolla..

Sun kannattaa tästä lähtien ehdottomasti varmistaa ettei käyttämälläsi lentoyhtiöllä ole naisia perämiehinä/kapteeneina, tai ainakin käskeä muuttamaan työvuorot niin etteivät osu sinun lennoillesi, jos noin kovasti ahdistaa :jahas:
 
tarjoilu koneissa sysipaskaa
Ei kai kukaan enää nykyään jätä syömättä hyvin lentokentällä ja toivo, että lentokoneessa tarjoillaan jotain kelvollista? Lentokoneiden sapuskathan on muutenkin ihan karmeita oli sitten British Airways tai Blue1, tai sitten koko tarjoilua ei ole.
 
Mulla on joku ihme fetissi niihin Finnairin munakkaisiin joita tarjoillaan aamulennoilla... :kuola: reissu on susipaska jos sellaista ei saa, vaikka muuten olisi hyvä keikka. :)

Mutta tosiaan, ei niistä lounaista yms. kylläiseksi tule, joten se kannattaa aina huomioida.
 
Varmasti Blue1 toimii ihmisten lennättämisessä paikasta A paikkaan B, mutta jos tulee ongelmia niin homma muuttuu täysin vittuiluksi. Asiakaspalvelijat on ylimielisiä virolaishuoria, henkilökuntaa ei kentillä ole (paikalliset karvakädet pestattu tähän hommaan), tiedotus kusee (puoli tuntia = 2-3h), tarjoilu koneissa sysipaskaa ja VITTU meillä oli 24h viivästyksen jälkeen vielä NAINEN ratissa. Ei tullut uni silmään sillä lennolla..
:lol2:
 
Pulu yksi

Blue1:lla on aika hyvän hintaiset lennot. Niin hyvät, että melkeen epäilyttää. Uskaltaako käyttää?

Jostain myöhästymisjutuista olen kuullut juttua, mutta koska jatkolentoa ei ole niin ei haittaa, vaikka myöhästyisi.

Kyllä uskaltaa käyttää. Yhtiö kestää vertailun Finnairin ja Lufthansan kanssa jos katsotaan lentäjien koulutusta, kalustoa ja turvallisuustasoa.

Suosittelen :)

Blue1 joka oli aikaisemmin AirBotnina ei välttämättä ole halpalentoyhtiö vaikkakin osa heidä matkoistaan myydään erittäin edullisesti.

Tätä ketjua lukiessa huomasin muutamia asioita joihin tuon hieman toisenlaista näkökantaa:

Lentojen tarjoilu:

Blue1 kuuluu StarAlliance yhteisöön ja silloin kun he lentävät niitä lentoja ei lennoilla välttämättä tarjoilla mitää. Pulu ykkösen omilla lennoilla tarjoilu pelaa.

Jos haluaa matkustaa edullisilla hinnoilla niin silloin on aina tingittävä jostain. Mielummin tigin tarjoilusta kuin turvallisuustasosta, kaluston huollosat tai lentäjien ammattitaidon kertauskoulutuksesta.

Toki, edes sen minisämpylän ja kahvin haluaisin saada ilmaiseksi.

Lentojen myöhästymiset:

Se että lento myöhästyy jonkun teknisen vian takia ei ole tavatonta. Myöhästymiset voivat johtua useista eri syistä ja niitä sattuu tasaisesti kaikille lentoyhtiöille. Murphyn laki ei erottele oletko liikkeellä Finskillä vai pulu ykkösellä. Eurooppaliaset yhtiöt toimivat yhteiseurooppalaisen JAR- normiston (Joint Aviation Regulation) alaisuudessa ja heillä on JAR normiston mukaiset liikenneluvat, kaluston huolto ja henkilöstön koulutus. Tätä kaikkea valvoo paikallinen ilmailuviranomainen joka suomessa on Ilmailuhallinto.

Lentomatkailun luonteeseen kuuluu että lennot ovat joskus myöhässä tai peruutetaan kokonaan, jolloin lentoyhtiö on velvollinen järjestämään korvaavan kuljetuksen. Koneita huolletaan säännöllisesti ja ne pidetään hyvässä kunnossa mutta kun niiden käyttöaste lähentelee 24/7 niin väkisinkin tekniset laiteet vikaantuvat joskus. Esimerkiksi koneessa on kaksinkertainen lennonohjausjärjestelmä joka käyttää eri suunnistusjärjestelmien antamaa tietoa, no nyt jonku suunnistusjärjestelmään kuuluva laite, esim GPS on vikaantunut tai lentokoneiden yhteentörmäyksen ehkäisevä varoitusjärjestelmään on tullut vika niin ei sillä koneella enää kuljeteta maksavia matkustajie jos se ei pysty täyttämään ruuhakisen ilmatilan navigointivaatimuksia tai joku sellaine laite vikaantuu joka on tärkeä. Toki se lentokone kykenee lentämään ja navigoimaan määränpäähän puutteellisillakin laitteilla ilman kummempia ongelmia mutta normisto, yhtiö ja valmistaja ovat määrittäneet pakolliset varusteet joiden on oltava koneessa toimintakunnossa.

Mielummin pitkähkökin odotus kuin se että joutuu johonkin läheltä piti tilanteeseen.

Kaupallisessa ilmakuljetuksessa turvallisuus on aina etusijalla ja siitä ei pidä tinkiä oli yhtiö sitten mikä tahansa.
 
Asiakaspalvelijat on ylimielisiä virolaishuoria, henkilökuntaa ei kentillä ole (paikalliset karvakädet pestattu tähän hommaan),
tiedotus kusee (puoli tuntia = 2-3h), tarjoilu koneissa sysipaskaa ja VITTU meillä oli 24h viivästyksen jälkeen vielä NAINEN ratissa. Ei tullut uni silmään sillä lennolla..

:D

Sillä naisella taitaa olla enemmän munaa kuin sinulla. Jos olet elämäsi ensimmäisellä lentomatkalla joutunut hieman odottamaan ja koneen miehistö on tehnyt töitä hiki hatussa sen eteen että pääsisit edes joskus kotiisi ehjänä kirjoittelemaan pakkiksen palstoille kuinka kurjaa on lentomatkustelu.

Suosittelen sinulle seuraavan kerran tilaamaan Jet Flight tai Air Fixin busines jetin miehistöineen, lentoemäntineen ja tarjoiluineen niin olet riippumaton aikatauluista eikä ne lennot myöhästy, ainakaan niin paljon.

Niin ne ihmiset varmasti tekee kaikkensa sinun turvallisuuden ja hyvinvointisi eteen ja ehkä sillä virolaisasiakaspalvelijalla ei yksinkertaisesti ollut tietoa mitä sinulle tiedottaa kun kummiskin olit sikahumalassa, kiroillen, möykäten ja kaikkia haukkuen vaadit häneltä selitystä miksi juuri sinun lentosi on myöhässä.

Herää pahvi!
 
Tokihan turvallisuus on tärkeintä, mutta kyllä vittuuntuneiden matkustajien vitutuskäyrää voisi yrittää laskea muuten kuin odotuttamalla 10h lähtöportilla. Ainakin kun konehenkilökunta tiesi heti, että tulee vuorokauden viivästys.
 
Tokihan turvallisuus on tärkeintä, mutta kyllä vittuuntuneiden matkustajien vitutuskäyrää voisi yrittää laskea muuten kuin odotuttamalla 10h lähtöportilla. Ainakin kun konehenkilökunta tiesi heti, että tulee vuorokauden viivästys.

Jep, törkeetähän tuo on jos joutuu noin kauan odottamaan. Minimissään pitäisi matkustajille heti tiedotta ja järjestää majoitus. Ei tästä ole kauaakaan kun Finski seisotti matkustajia jossain kaukoidän ihmepaikassa pari vuorokautta lentoasemalla kun MD11 oli levinnyt sinne. Lopuksi porukka haettiin pois toisella koneella, päsi muuten iltalehden otsikoihinkin.

Noita myöhästymisiä sattuu loppujen lopuksi aika vähän. Pulu ykkösellä on hyvä kalusto, lentävät AVRO RJ85 ja RJ100 sekä MD90 suihkukalustolla joka on hyvässä kunnossa.

Toivon että yhteytesi jatkossa pelaavat kitkattomasti ja saat asiallista asiakaspalvelua.

Happy Landings :)
 
Vakuutukset kondikseen niin ei myöhästymiset haittaa. Esim kun lennot maksaa Visalla tai vielä parempaa: Amexilla niin johan alkaa lyyti kirjoittaa ja tarjoilu pelata :lol2: :D

Noniin, omien kuulo"kokemuksien" perusteella tuo B1 on kyllä paskinta paskaa ja halpalentoyhtiöksi vieläpä suhteellisen kallista sellaista. Enpä usko että tulee koskaan edes lennettyä, mieluummin maksaa vähän enemmän. Jotain vikaa täytyy olla jos lähes jokaisen tutun jokainen lento ko. yhtiöllä on myöhästynyt.

Finnairin myöhästymisprosentti muuten Joulukuussa 2006: myöhässä yli 15min oli 23.8% lennoista. Olisi hauska tietää vastaavat statsit B1 osalta, ei varmasti kestä ne tilastot päivänvaloa. Mielestäni jo tuo Finnairin tilasto on liian kovaa purtavaksi.

http://www.finnairgroup.com/linked/nostot/Monthly_traffic_data_Dec_2006FI.pdf

EDIT: Herra Stuertti ehtikin jo tuonne väliin pistää paskanjauhantaa (MD-11 ei lennä lomalentoja, sen ei tarvitse välitankata jossain vitun Dubaissa):

Ei tästä ole kauaakaan kun Finski seisotti matkustajia jossain kaukoidän ihmepaikassa pari vuorokautta lentoasemalla kun MD11 oli levinnyt sinne. Lopuksi porukka haettiin pois toisella koneella, päsi muuten iltalehden otsikoihinkin.

Noita myöhästymisiä sattuu loppujen lopuksi aika vähän. Pulu ykkösellä on hyvä kalusto, lentävät AVRO RJ85 ja RJ100 sekä MD90 suihkukalustolla joka on hyvässä kunnossa.

Mutta taisinkin jo vastata tuohon että mitä tapahtuu "aika vähän", voisitko toimittaa paremman listan noista myöhästymisistä?

Muuten, onko se Finnairin vika jos Dubain rättipää-ääliöt eivät osaa tankata konetta oikein/tarpeeksi täyteen? Itse asiassa Dubain kentällä on vielä tänäänkin Finnmatkojen lomalento seisomassa...

Finnmatkojen lento jo lähes vuorokauden jumissa Dubaissa

Suomalaisia ja ruotsalaisia kuljettanut Finnmatkojen lomalentokone on seissyt Dubain lentokentällä lähes vuorokauden teknisen vian vuoksi.

Koneessa on matkustajia noin 250. Heistä puolet on suomalaisia, puolet ruotsalaisia. Finnmatkojen mukaan lento olisi kuitenkin keskiviikkona iltapäivällä ollut lähdössä noin 17 tuntia myöhässä.

Lennon BLX-982 piti startata Dubain aikaa kahdeksalta illalla Helsingin kautta Arlandaan.

Koneen kapteenin mukaan mittarit näyttivät tuolloin, että koneessa ei olisi ollut tarpeeksi lentopetrolia. Paikallisen tankkaajafirman mukaan petrolia taas olisi laitettu tankki täyteen.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...es+vuorokauden+jumissa+Dubaissa/1135225817430
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom