Onko Blue1 luotettava lentoyhtiö?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

Hippa

Okkapukku.
VIP
Moikka

Blue1:lla on aika hyvän hintaiset lennot. Niin hyvät, että melkeen epäilyttää. Uskaltaako käyttää?

Jostain myöhästymisjutuista olen kuullut juttua, mutta koska jatkolentoa ei ole niin ei haittaa, vaikka myöhästyisi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eiköhän tuo ilma-alusliikenteen valvonta Euroopassa ole niin tiukkaa, että turvallisuus on taattu.
Siis siihen rajaan asti miten sitä tarkastuksilla voidaan taata. Miltei kaikki onnettomuudet kun johtuvat kuitenkin ihmisen väärästä toiminnasta, ei tekniikasta.
Mä en ainakaan pelkää lentämistä pohjoismaisella lentoyhtiöllä. Riskit ovat kuitenkin toimintakulttuurista johtuen niin pienet kun ne lentäen voivat olla- lentäminen on kuitenkin turvallisin matkustusmuoto.

Kyllä se blue one asiansa hoitaa. Itse melkein työkseni lennän sillä saksaan autoja hakemaan ja harvoin mitään valittamista.

Parikertaa laukut hävinnyt mutta tuotu seuraavana päivänä hotellille ja annettu mahdollisuus ostaa vaatteita puoleen hintaan. Lentoyhtiö kustantaa toisen puolen. Sillöintällöin myöhästymisiä mutta ei yksikään reissu sentakia pilalle ole mennyt.. ;)

itsekin olen kymmenkunta kertaa Blue1:lla lentänyt. Palveluissa ei mitään mainittavaa eroa esim. Finnairiin, mitä nyt hinnat on halvemmat.

Muistaakseni kerran oli paluulento peruttu sääolosuhteiden johdosta, mutta sain automaattisesti ilman meteliä uuden paikan Finnairin koneeseen, siis ilman lisämaksua.

Kerran olen Kööpenhaminaan ja Ateenaan lentänyt Blue 1:ella eikä palvelussa ole ollut mitään valittamista verrattuna Finnairin nirppanokkiin.

Harmi vain, kun eivät enää tarjoa lennoilla mitään ilmaista syötävää.

Miten tuo muuten määräytyy et millä lennoilla tarjotaan syömisiä ja juomisia? Kavereiden kanssa viime kesänä Lufthansalla lennettiin Helsingistä Frankfurttiin ja takaisin.. Eli ne oli suoria reittilentoja. Lennot kesti 2h suuntaansa ja molemmilla lennoilla tarjoiltiin ilmainen lämmin ruoka ja ruokajuomat (mm. viinit ja kaljat niin paljon kuin vain ehti nestettä imeä).

Eipä blue1 sen kummempi ole kuin finnair, jos ei lasketa ilmaistarjoilua. Lipun hinnassa säästää kahvikupin hinnan helposti, onhan firmalla pieniä ongelmia välillä. Rovaniemi-Hki lento jonka pitäisi laskeutua 8.30 Helsinkiin on vakiona 15-30 min myöhässä. Blue1 on ainoana myös tarjonnut ilmaiskiertelyä Helsingin yllä, koneessa oli jokin paineistusongelma ja se ei yltänyt lentokorkeuteen. Tunnin verran piti poltella polttoainetta ilmassa että kone keveni laskuun vaadittavan määrän, tämän jälkeen 3 tuntia jonottelua asiakaspalvelutiskille, hotellihuoneen ja seuraavan päivän lennon takia. Tosin samana päivänä peruttiin myös finnairin lento, että sattuuhan noita. Useamman kymmenen kertaa tosin lennellyt suurin piirtein ajassaan väliä Roi-Hki. Ihmetyttää vain että mikseivät merkkaa tuohon aamulentoon saapumisajankohdaksi 8.45 jolloin se olisi suurin piirtein ajallaan.

Itse lennän käytännössä vain Blue1:lla, johtuen juuri edullisista hinnoista ja hyvistä reiteistä. Ainoa harmitus liittyy suoran Tre-Cph -lennon poistamiseen valikoimasta, mutta eipä tuonne Hesaan nyt niin vaikea ole mennä.

Kerran on lento peruttu kun koko Kastrup suljettiin, mutta silloinkin buukkasivat SASsille seuraavaan aamuun ilman lisäkustannuksia.

Ostettiin juuri viidelle hengelle meno-paluu välille Hki-Cph-Hki, yhteishintaan 420 euroa. Ei paha. Tosin muutosoikeutta lipuissa ei ole, mutta jos sellaisen haluaa, niin hintakin tuplaantuu...

Vastaus otsikon kysymykseen: On.

Miten tuo muuten määräytyy et millä lennoilla tarjotaan syömisiä ja juomisia? Kavereiden kanssa viime kesänä Lufthansalla lennettiin Helsingistä Frankfurttiin ja takaisin.. Eli ne oli suoria reittilentoja. Lennot kesti 2h suuntaansa ja molemmilla lennoilla tarjoiltiin ilmainen lämmin ruoka ja ruokajuomat (mm. viinit ja kaljat niin paljon kuin vain ehti nestettä imeä).

Eiköhän se lentoyhtiö tms päätä tarjoaako ruuat lyhyillä lennoilla vai ei,kai siihen joku säädös on mikä aika ollaan ilmassa jotta ruuat pitää tarjota. Miulle sattui sillee viime vuoden tammikuussa kun varasin Blue1:n lennot Ateenaan ni silloin oli vielä nettisivuilla et ruuat kuuluu mut joskus helmikuussa se oli muuttunut,et itse maksoin ruuista mitä en sit saanu mut en jaksanu käydä kyl kitisee asiasta.

Edit. Nii ihan hintasa väärti on kyllä lennellä sillä.

ei mitään turhaa prameilua vaan ihan hyvä yhtiö ja halvat matkat.. useasti tullut mentyä ja ei valittamista

SK:ssa on ollut aika mielenkiintoista juttua halpalentoyhtiöiden turvallisuudesta =/

Eipä blue1 sen kummempi ole kuin finnair, jos ei lasketa ilmaistarjoilua. Lipun hinnassa säästää kahvikupin hinnan helposti, onhan firmalla pieniä ongelmia välillä. Rovaniemi-Hki lento jonka pitäisi laskeutua 8.30 Helsinkiin on vakiona 15-30 min myöhässä.
Komppaan, tuo väli on nyt ollut syksystä saakka useammin myöhässä kuin ajoissa, etenkin perjantai-iltaisin. Oli syy sitten firmassa tai ei niin ikävää matkustajalle.

Ehkä suurin ongelma blue1:llä on se että jos maaseutukentällä havaitaan joku vika koneessa niin korvaavan yhteyden tai koneen järjestelyssä voi mennä melkein koko päivä, Finskillä on ollut tämä paremmin hallussa. Ei toki kovin todennäköinen ongelma mutta näitäkin sattuu kun tarpeeksi lentää.

SK:ssa on ollut aika mielenkiintoista juttua halpalentoyhtiöiden turvallisuudesta =/

Blue1 vaan ei ole varsinainen halpalentoyhtiö. Eiköhän nää suomalaiset ole kuitenkin turvallisuudessa huippuluokkaa, kerro ihmeessä lisää jos sulla on tietoa muusta.

Hipan kysymykseen vastaan kuten moni muukin, eli varmasti uskaltaa. Myöhästymisiä ja matkatavaroiden harhailua sattuu toki joskus kaikille lentoyhtiöille. Lippuja saa halvalla varsinkin kun varaa ajoissa ja on valmis tinkimään aikatauluista eli ei valitse suosituinta lentoa.

:offtopic: Aikanaan kun lensin muutaman kymmenen reittilentoa vuodessa, kohteeseen liikennöivät sekä Blue1 että Finnair ja varmasti noin 90% kerroista lensin Finskillä. Hinnoissa ei ollut isoja eroja kun osasi hyödyntää Finnairin kampanjoita, ei myöskään tarjoiluissa ja molempien yhtiöiden palveluun olin tyytyväinen. Brändin lisäksi valintaan vaikuttivat Finnairin paremmat nettipalvelut ja miellyttävämpi kalusto.

Uskaltaahan sillä lentää mutta ei se nyt usein niin halpa enään ole kuin mitä oli ja jos varaa ajoissa niin usein pääsee muilla yhtiöillä usein lähes samaan hintaan. Itse menen mielummin finskillä tai muulla isolla yhtiöllä jos hintaero on tyyliin muutaman kympin tai alle. Jos eroa on enemmän niin sitten halpalentoyhtiöllä.

Ite olen niin pienellä budjetilla aina liikkeellä, että pakko mennä halpiksilla aina kun mahdollista. Mulla merkkaa se muutama kymppikin.

Jotain reilut 10 lentoa kait tuolla tullut lenneltyä, itellä ei suurempia ongelmia. No, siinä yhessä syksyn myrskyssä lento peruttiin, mutta kentältä soitettiin, että "jos kerkiät tänne 35 minuutissa, niin pääset Finskillä viimeselle lennolle, mikä Oulusta tänään lähtee."
Kerkesin, ja kurat housussa jännitin laskeutumista, aika kiikkerää oli. Mutta siis palvelu pelas kuitenkin, kun korvaava yhteys järjestyi.

Kaverilla on yksi huonompi kokemus. Sama viikonloppu, kisoista tulossa Hki-Oulu. Paluulento siirtyi muutamalla tunnilla, kaveri asian bongas vissiin netistä/tekstiteeveestä, tms. No, meni kentälle sitten hiukan myöhemmin, kun ei viittiny, olisko ollu kahta vai kolmea tuntia ylimääräistä, odottaa kentällä.
Kentälle päästyään pyöri tiskillä vajaan tunnin, ketään ei ollut palvelemassa. Jossain vaiheessa joku saapui siihen ja kertoi, että "ei pääse enää."

Olisivat halunneet, että check-in olisi suoritettuna puoli tuntia ennen koneen alkuperäistä lähtöaikaa, ei puoli tuntia ennen siirrettyä lähtöaikaa. Kaveri kuitenkin oli about tunnin ennen starttia kentällä ja aika vitutuksissaan tilitti henkilökunnalle, muttei päässyt koneeseen. Pienellä budjetilla hänkin liikkeellä ja nyppi aika reilusti, kun joutui VR:n mukavilla hinnoilla tulemaan kotiin Ouluun, vaikka oli paluulentokin maksettuna.

Lipuissa ollut sanamuoto oli jotenkin näin: "lähtöselvityksessä on oltava puoli tuntia ennen lennon lähtöä."

Kaveri sai lopulta rahansa takaisin, kun reklamoi tosissaan ja muistaakseni korvasivat vielä junalipunkin. Mutta sen verran paskan maku sillä jäi suuhun koko matkustamiseen, ettei sitä sen jälkeen ole saanut mukaan kisareissuille. :(

Lennän työmatkat ulkomaille usein Blue1-lennolla, eikä huonoja kokemuksia ole ollut. Eihän ne mitään luksusta ole, mutta vertailukohtana esimerkiksi SAS on sählännyt huomattavasti enemmän.

Se "1" puljun nimessä tulee siitä että ne lentää tunnin myöhässä. Lensin niillä ennen kohtuullisen usein Pariisista ja lento oli lähes poikkeuksetta sen verran myöhässä. Eipä kyllä pitäisi valittaa, olisin missannut lentoni pariin otteeseen jos näin ei olisi. Muuten ei ole mitään pahaa sanottavaa bluukkarista.

Tuttu Blue1:lla duunissa ja ite lentäny monet kerrat Blue1:lla, ei valittamista. Aivan älyttömän paljon lentoja esim. Tukholmaan.
Semmoista olen kuullut että saattavat peruutta lennon vedoten tekniseen vikaan ja kierrättävät ihmiset esim. Köpiksen kautta Helsingistä Göteborgiin ja säästävät näin yhden lennon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom