- Ikä
- 41
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sain jo ehkä osittaisen vastauksen tuohon...käveleskelin ehkä 5 minuuttia ulkosalla ja kävin vetämässä kilometrin juoksulenkin, niin hoksasin, että takakiristyslenkin tarra lähes repeytyi irti. Pitänee laittaa reklamaatiota kunhan jaksaa. Tosin olen lähdössä mahdollisesti viikon päästä vaeltelemaan nämä jalassa niin taidanpa pistää reklamaatiota vasta sen jälkeen.tuohon sählyyn sopivuuteen..jos pohja pitää niin pitääkö loppu tossu,vai käykö niinkuin ossipenan tossulle eli repee joku sauma tms..
Tyhmänä kyselen, että ovatkos nämä barefoot-kengät siis sellaiset, joissa pohja on yliohut ja kevlaria tjsp - tatsi katuun kuin paljain jaloin,
muutama vuosi sitten moisista uutisoitiin ja kiinnosti jo silloin,
t nimim tiedosta kiitollinen
Onko kukaan kokeillut miten toimisi barefoot kengat juoksumatolla?
...
Amazonilta edelleen kartoitan vaihtoehtoja, ei kai tassa kyselyt auta, vaan jonkun mallin kanssa alettava vaan kokeilla.
Mua kyllä suuresti ihmetyttää nuo tapaukset, joissa saumat repeilee ja tarrat irtoilee... omat tossut on tuntuneet tosi kestäviltä. Reklamaatiota vaan heti vetämään tuollaisesta, kyllä näillä hinnoilla pitäisi kenkien kestää vähän kauemmin.
Tyhmänä kyselen, että ovatkos nämä barefoot-kengät siis sellaiset, joissa pohja on yliohut ja kevlaria tjsp - tatsi katuun kuin paljain jaloin,
muutama vuosi sitten moisista uutisoitiin ja kiinnosti jo silloin,
t nimim tiedosta kiitollinen
Mitähän paikat (polvet, nilkat, yms) sanoo, kun tällainen 100-kiloinen äijä lähtee noilla barefoot-tossuilla juoksemaan?
Varmaan kannattaa ainakin todella lyhyillä matkoilla aloittaa.
Itellä on/oli (tuli pohjaan reikä) feelmaxin pankat, ja niillä muutamia juoksuaskeleita tuli otettua päkiäaskelluksella (tuntui kuin olisin lentänyt ). Työjalkineena olen noita pääasiassa käyttänyt, ja alaselän (ja piriformiksen) ongelmat katosivat lähes samantien näiden käyttöönoton jälkeen. Työni on siis toimistotyötä ja ajoittaista kävelyä tuotantotiloissa.
Kova on kiinnostus tuohon paljasjalka-juoksuun. Vibramit varmaan on ne tossut mitkä hankin, koska nuo feelmaxien pohjat ei oikein kestollaan vakuttaneet.
Kova on kiinnostus tuohon paljasjalka-juoksuun. Vibramit varmaan on ne tossut mitkä hankin, koska nuo feelmaxien pohjat ei oikein kestollaan vakuttaneet.
Oliko noi feelmaxit tämän vai viime vuoden mallia? Jostain muistelisin lukeneeni, että pohjien kulutuskestävyyttä olisi noissa uusissa malleissa parannettu. En tiedä sitten oliko pelkkää mainospuhetta... Kellään kokemusta aiheesta?
Ennen ulkomailta tilaamista kannattaa testata mahdollisuuksien mukaan noita kenkiä ihan Suomessa. Itse tilasin ensin tossuni varuste.netistä, mutta ne olivat väärää kokoa sillä ko. liike on numeroinut kengät väärin (esim. koon 38 sanotaan vastaavan normaalikengän kokoa 39, vaikka se oikeasti vastaa kokoa 37-38). Lähetin tossut takaisin ja pyysin isompaa kokoa, mutta sitä ei ollut. Tein sitten lopulta tilauksen ulkomailta, ja sain onnellisesti oikean kokoiset tossut oikeasta mallista (KSO).
Oon käyttänyt omiani ulkona (asfaltilla, pururadalla, metsäpoluilla ja vedessä), sisällä (salilla) ja oon uskaltautunut jopa julkisille paikoille (pikkusen tuijotetaan kun nämä yhdistää vaikka farkkuihin...) Mua kyllä suuresti ihmetyttää nuo tapaukset, joissa saumat repeilee ja tarrat irtoilee... omat tossut on tuntuneet tosi kestäviltä. Reklamaatiota vaan heti vetämään tuollaisesta, kyllä näillä hinnoilla pitäisi kenkien kestää vähän kauemmin.
Allekirjoitan ton täysin. Syötteellä kävin 30km vaeltamassa vknloppuna ja välillä oli ihan pakkasasteitakin ja lumi oli jo osittain maassa. Liikkeessä kun pysyi niin jalat pysyivät tarpeeksi lämpiminä, mutta heti kun piti pienenkin tauon, niin jaloilla kesti taas kymmenen minuuttia lämmetä kun lähti uudestaan kävelemään. Ja nuohan ei kovin nopeasti kuivu lämpimässäkään kämpässä (mulla on siis Flow't).Nyt alkaa vähän kelit loppumaan ainakin koiraa kusettaessa, jos koira pysähtyy paikoilleen haisteluhommiin niin hitto että tulee kylmä märissä kengissä äkkiä.... Toisaalta kerran tein sen virheen että otin kengät kokonaan pois. Silloin vasta kylmä oli. Ja mulla on siis sprintit.