Onko barefoot-tossuista iloa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Uudet Vivobarefootit

Mä ostin nämä Vivobarefoot One ne on mun mielestä asiallisimman näköiset, ja olen ollut erinomaisen tyytyväinen!
Teri: Muistathan, että paljasjalkakengillä ei voi juosta kantapäillä (Muuten tulee todella kipeäksi!!)

Naisten / pieni jalkaisten kannattaa käydä katsomassa josko täällä, www.sportsdirect.com olisi vielä Vivoja jäljellä. Miesten mallit / koot taitaa olla kaikki jo loppu. Itse ostin viidet Vivot talvella kun hintaa oli 20€ kpl ja niin tyytyväinen oon ollut, että harmittaa etten tilannut kymmentä paria varastoon tohon hintaa. :D

Kolmellakympillä myivät adipureja stockalla. Pari lenkkiä juosseena voin suositella ainakin juoksuhommiin. Olen pyörinyt nämä varpastossut jalassa nyt muutaman päivän niin pururadalla, asfaltilla kun mettässäkin, ja ehkä paras sijoitus ikinä - juoksutekniikkaa ei tarvitse "miettiä" koska askel on luonnollisen pehmeä ja rullaava.

Onko seisomatyötä tekevillä kokemusta barefoot-tossuista? Vai mahtaako jotkut kevyet, hengittävät lenkkarit olla paremmat työkengät.

Viime viikolla ostin partioaitasta vibramin trekit, kun ei stockalla kso:sta ollut kokoa/väriä. Siitä asti olen niitä käyttänyt töissä, pihalla ja potkulautaillessa ja ovat tuntuneet loistavilta. Ainoastaan sukkien kanssa on ollut ongelmia kun varpaiden välit eivät mene ihan tasaisesti kuten sukissa.. piti hieman leikellä sukkia samantien :(

[venom];4159566 sanoi:
Onko seisomatyötä tekevillä kokemusta barefoot-tossuista? Vai mahtaako jotkut kevyet, hengittävät lenkkarit olla paremmat työkengät.
Kävin kattelemassa juoksukenkiä Forumin Stadiumissa, ja ainakin siellä 2 eri miesmyyjä, jotka siis aika paljon seisomatyötä tekee, ylisti Niken Free-mallistoa parhaina käyttäminään työkenkinä. Noita löytyy ainakin Free 5.0, jossa heel-to-toe -ero 8mm, ja 3.0, jossa htt -ero 4mm. Mulla on nyt yks 3km lenkki takana jälkimmäisellä, pohkeet päivän jälkeen ihan hemmetin kipeet mut fiilis toiveikas ja motivoitunut uuden opetteluun :) Nike free 5.0 on muuten tällä hetkellä Stockalla kantistarjouksessa 95e, ja 3.0 saa wiggle.co.uk:sta 97e posteineen. Noihan ei täysin barefoot-tossut ole, mutta lähes vaimentamattomat kuitenkin.

Ostin viikonloppuna vibram speedit ja ovat parhaimmat kengät mitä itsellä on koskaan ollut, viime vuosina en ole jaksanut juosta penikka ja pohjekipujen vuoksi mutta näillä juokseminen on erittäin miellyttävä mitää kipuja ei ole enää, itsellä siis toisinpäin mitä yleensä kerrotaan aloitus kivuista. Suosittelen kokeilemaan jos ei normikengät miellytä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt oon herännyt jalkaongelmien hoitoon kun isovarpaan tyvinivel kipuilee jatkuvasti ja aika selkeä vaivaisenluu alkaa olla. Muutenkin ollut jalkapöydän kanssa ongelmia, nivelet jumissa tmv. Tekisi mieli ostaa barefoot tossut mutta kaikki noi 5-fingers -tyyppiset on niin uskomattoman rumia ettei sellaisia pysty käyttämään. Mitä suosittelisitte perinteisemmän näköisistä barefoot -tossuista ja mistä ne kannattaisi hankkia ettei tule ryöstetyksi? Käyttö kävely/juoksu kestopäällysteellä ja pururadalla sekä pihaoleskelu ja aktiviteetit. Mahdollisesti myös vaellus.

Entäs työkengät. Olisko tollasten "instru-sandaalien" tilalle jotkut hyvät barefoot -tyyppiset kengät? Pitää olla ilmavat, ei saa hiostaa yhtään. Muuten ei voi koko päivää pitää.

Ostin Inov-8 lite-195-tossut juoksuun ja kävelyyn. Aivan mahtavat ovat, pari lenkkiä takana ja askellus on muuttunut juostessa todella paljon. Juoksu tuntuu kevyemmältä ja askel luonnolliselta, oma ennätys tuli vitosella ilman sen kummempia ponnisteluja :)

Pari viikkoa ennen juoksun aloitusta kävelin paljain jaloin ja treenasin oikeaa tekniikkaa, nyt pohkeet lievässä jumissa mut eiköhän ne siitä aukea. Suosittelen näitä popoja kaikille, juoksuun syntynyt ihan uusi innostus.

E: aiemmin lenkkien jälkeen polvi kiukutteli, samoin lonkka saattoi tulehtua. Nyt ei tämmöisiä vaivoja ole ollut havaittavissa, sormet ristissä toivon että nää kengät teki stopin noille ongelmille.

Back
Ylös Bottom