Onko aamuaerobisella paljon etua rasvanpolton kannalta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jensku.
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kun juoksu tuntuu sujuvan aamupalan jälkeen, kuitenkin ennen lounasta parhaiten. Aamullakin kulkee mutta kyllä lenkkeily mielekkäämpää on vasta hiukan myöhemmin.

Kuinka paljon oleellista hyötyä tyhjällä vatsalla, nukutun yön jälkeen juoksemisesta siis loppuen lopuksi on jos rasvanpoltto on tarkoituksena?

Kyllähän jotkut väittää että se polttaa paremmin rasvaa mutta yleisesti ottaen se on aivan sama mihin aikaan juokset kunhan saat ne kalorit kohdalleen (eli sopivasti miinukselle) ja muistat proteiinit + salitreenin lihasten säilyttämiseks. Hiilarit kannattaa toki ajottaa treenien ja lenkkien ympärille.

Kyllähän se polttaa rasvaa suorituksen aikana.

Subjektiivisesti olen havainnut, että syke nousee helpommin ja jälkihikeä pukkaa - karsea fiilis juosta, mutta lenkin jälkeen on hyvä fiilis. Tyhjään vatsaan juoksu siis "tuntuu" raskaammalta/tehokkaalta, mutta itse syön mielummin kevyen aamupalan pari tuntia ennen, jos aamulenkille menen.

Enpä jaksa itsekään uskoa, että tuolla olisi muuta merkitystä, kuin että aamulla kun sen tekee niin on tehty, olipa sitten mikä tahansa kaloreita polttava suorite...

Mä olen itse tykästynyt aamutreenaamiseen ja siis mun aamutreeni alkaa usein klo 4.30 jolloin olen jo salilla ja ylös nousen sängystä 4.00 että oikeasti kohtuu aamutreeni. Keho tottuu tuohon kyllä. Tänään kävin selän treenaamassa juurikin tuohon aikaan ja tuntui että aineenvaihdunnan se boostasi taas pitkälle päivään. Nesteet lähti kiertoon kunnolla, koko ajan janotti ja veskissä sai juosta pitkin päivää. Mutta en mä tiedä onko tuosta rasvanpolton kannalta hyötyä juurikaan. Mutta hyvin se antaa startin päivään. Siihen perään meni 12,5 h työpäivä. Toisinpäin ei ois tullut mitään, ei ois ollut virtaa enää mennä salille työpäivän perään.

Juokse silloin kun parhaaks näät. Ei ole mitään järkeä lannistaa itseään kituuttamalla joka aamu 1h lenkki, jos ei siitä varsinaisesti pidä. Treenin tarkoitushan on olla mielekästä ja mukavaa, ainakin omasta mielestäni. Tästäkin on niin monta erilaista teoriaa että polttaako se sitten paremmin vai ei, jos polttaa niin ei se nyt mitään radikaalia muutosta siihen aamupalan jälkeiseen lenkkiin varmastikkaan tee.

Suositut

Back
Ylös Bottom