Onglema

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sataa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tervehdys herroille ja neideille.

Mulla on ollut jo vähän aikaa pieni ongelma: en pysty vetämään leukoja yli viiden en sitten millään. Surullista, tiedän. Inttikin on tossa vuoden päästä, joten asialle tulisi tehdä jotain. Puntilla oon käyny niin ja näin viimesen vuoden ajan ilman kunnollista ohjelmaa. Oon vetänyt nyt viikon ohjelmalla jonka nappasin täältä ja heitin pari lisäliikettä. Eli:

1 päivä

Penkki 2x6
Vinopenkki 2x8
Viparit sivulle 2x8
Olkapäät tangolla 2x8
Pystysoutu 2x8

2. daget

Kyykky 2x5
Etukyykky 2x8
Ojennus 2x8
Pohkeet 2x20
Hauis tangolla seisten 2x6
Hauiskääntö kp 2x8
Skotti 2x6

3. pääevä

Kapea Penkki 2x6
Ranskalainen 2x8
Maastaveto 2x5
Kulmasoutu tang 2x6
Kulmas. kp 2x8

Eli taitaa mennä creditit pitkälti Mikelle. Tää treeni tapahtuu muun urheilun ohella ja tavoitteena tietysti on saada vähän enemmän lihaa luiden ympärille ja YLI viisi leukaa. Vartta löytyy 190 centtiä ja painoa 87 - 90 kg vaihtelee päivittäin :kuola: Ikää löytyy 19 kesää. Syömisrutiinit treeniä vastaavat (kuluu 600 grammaa katkarapuja päivässä(Hei! Mä pidän niistä!) :urjo: No ei :D )

Joten jos kokeneemmat herrat valistais kärpästä ja kertois käykö tuo ohjelma yhteen tavoitteiteni kanssa. Jos mielestänne puutuu jotain kertokaa pois. :whip:

Sadetta ja veristä hikeä

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Eipä leuanveto kehity oikeastaan kuin leukoja vetämällä. Tekniikkalaji, pitkälti. Ei yleensä myöskään ole pitkien miesten laji, vaikka poikkeuksia löytyy.

Tanko kotiin ja 2-4 kertaa viikossa teet sarjoja, sarjat esim. 1 toisto, 2 toistoa jne. kunnes pääset maksimitoistomäärääsi. Siitä halutessasi sitten vielä alaspäin, eli esim. 6 toistoa (maksimisi), 5 toistoa.. jne.

Ajattelin vielä kysyä että onko tollanen 2x6/2x8 riitävä jos saa just just sen 6 tai 8 nostoa? Vai pitäiskö lisätä 1 sarja (3x6/3x8)?

Sadetta ja veristä hikeä

mä en käynyt vielä edes puntilla kun aloin leukoja vetelemään, hankittiin kans tanko oven karmiin ja silloin kun se tuli sain pyöreät 0 toistoa. joka päivä sitte repimään tossa ja sit ku meni 1 ni kohta meni jo 2 ja sitte parin kuukauden päästä kymmenen toistoa. punnerruksia ja leuanvetoja oli silloin treeniohjelmassa. nykyään jaksa noita edes suuremmin tehdä enää mut parisenkymmentä vois mennä. se on hyvä jos sen tangon saa oman huoneen oveen niin voi ohikulkiessa vetää aina muutaman leuan :)

Aivan. Leukoja vaan vetämään.
Voima kun kehittyy vain ja ainoastaan niissä liikkeissä ja niillä liikeradoilla, joissa sitä tehdään. Häiritsevää, tiedän. Jos haluat leukoihin lisää, on pakko vedellä niitä leukoja. :)

sataa sanoi:
Ajattelin vielä kysyä että onko tollanen 2x6/2x8 riitävä jos saa just just sen 6 tai 8 nostoa? Vai pitäiskö lisätä 1 sarja (3x6/3x8)?

Sadetta ja veristä hikeä

Riittää vallan hyvin kun sen tekee kunnolla.

Itse teen sen 3 sarjaa ihan tavan vuoksi vaikka 2 sarjankin jälkeen on voimat jo aika loppu

Zone-sarja -42%
Jesh. Tattis kaikille. Kävi tsägä löyty tanko ullakolta =), joten tästä vaan repimään 24/7 niitä leukoja. Jos kerta 2x on ihan jees ni taidanpa tehä kuukauden päivät silleen ja sit katotaan. Mikelle tattis myös ohjelmasta
Intoa kaikille

Sadetta ja veristä hikeä

Jatkanpa tähän...

Mulla tuli tässä mieleen että onko parempi korotella lisäpainoja leuanvedossa rauhallisesti 2,5kg välein vai reilummin 5kg välein? Noita 10 toiston sarjoja kun pystyy tekemään jo helposti niin olisi kiva saada sellainen vastus jolla saisi menemään tuon 10 toistoa ja taas voisi lisätä painoa.

Tarkemmin ajatellen taitaa tuo 2,5kg olla just parempi paino vai kuinka?

Kyllä mä alussa lisäilin 5 kg, mutta jossain vaiheessa tulee rajat vastaan ja toi 2,5 kg tuntuu paljon luonnollisemmalta. Riippuu mun mielestä lähinnä siitä paljonko se toistomäärä tippuu noilla korotuksilla. Jos tarkotus on tehdä vaikka 8-10 sarjoja ja ei saakkaan kun 4-5 toistoa niin sitten on jo liikaa sitä korotusta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Leuat kehittyy vain niitä tekemällä mutta se onkin eria asia miten niitä tekee.

Tässä pari hyvää tapaa.

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10.... eli aina yksi lisää ja failureen asti.

2,4,6,8,6,4,2 tikapuu systeemi ja toistot tietenkin sen mukaan mitä menee.

Aina ei kannata tehdä pelkkää maksimi toisto määrää vaan kaikenlaisilla erikois tekniikoilla mielekkyyttä peliin.

Joo vedän tolla tikapuulla. On tullu kolmessa päivässä 1 lisää joten taitaa toimia näin aluksi ;-)
Tattis

Sadetta ja veristä hikeä

Avainsana on oman painon pudotus eli diettaus. Joskus pääsin 19 leuan toistoon tein 2 kertaa viikossa leuanvetoa eri muunnoksilla: normaalisti, lisäpainoilla ja kevennetyllä painolla. Pitkää ja lyhyttä sarjaa. Diettasin samalla ja paino putosi ja leukoja meni enempi viikko viikolta. Hiilarityhjennys ja tankkaus ennen leaunvetopäivää autoi jonkun verran. Kofeiinitabletitkin voisi antaa vähän lisäpotkua.

Nykyisella omapainolla en viitsi leukoja vedellä. Liike repii jotenkin käsivarsia ja hauistreenitkin kärsii. Jätän suosiolla leuanvedon vähän kevyemmille.

Enpä ole ennen kuullutkaan, että pituus vaikeuttaisi leuan vetoa. No olispa ainakin hyvä veruke. :P Oon 195 cm pitkä. reilu 90 kilosena parisen vuotta sitten 0 leukaa.

Salitreeni alko reilu vuos sitten, ylätaljaa aloin tekemään selälle leukojen korvikkeena. Viime jouluna 105 kilosena vastaotteella 5 leukaa ja myötäotteella 3. Nyt huhtikuussa vasta vaihdoin ylätaljan kokonaan leukoihin ja tulosta alkanut tuleen. Painoa vähän pudotettu, 97 kg ja tällä hetkellä leukoja menee myötäotteella 10 ja vastaotteella 11. Vasta jokusen viikon oon tehny sillain, etten oo vetäny sarjoja loppuun ja paremmin se tulosta antaa.

Kyllä mulla on ainakin leuanveto tulos noussu ihan vaan ylätaljaa tekemällä, ja toki hauiksiinkin on tullut lisää pattia, joten sanoisin ettei se ihan välttämätöntä ole niitä leukoja vetää. Näin siis minulla, leukoja olen vedellyt vain testeissä.

Ajattelin tässä vielä kysyä mites niiden lisäravinteiden kera? Onko mitään pointtia vielä tässä vaiheessa? Pitäiskö pysyä puhtaasti katkaravuissa,kananmuissa,maitotuetteissa ja lihassa? Saan pidettyä proteiinin päivittäismäärän siinä 130g ja painoa on 87kg tällä hetkellä. Kattelin että sen pitäis olla 2xpaino, mutta enpä ole pahemmin kaappia muistuttava, joten kasvupinta-alaa on vähemmän..

Jos joku heittäisi kokemusta tihkuvan pointterin tässä vaiheessa niin tuntuis paljon paremmalta.

Kiitos

Sadetta ja veristä hikeä

Ei sun tässä vaiheessa tarvi mitään ottaa, paitsi monivitamiini-mineraalia tyyliin Berocca.
Tai jos ehdottomasti haluat jotain kokeilla, niin hanki kreatiinia. Joko monohydraattina ("tavallinen") tai pyruvaattiin yhdistettynä. Kreatiinipyruvaatissa on se etu, että se ei vedä nestettä kehoon mutta toimii muuten samalla tavalla, eli kehon paino ei välttämättä nouse, mutta voimaan saa enempi kestoa.

Manuel sanoi:
Enpä ole ennen kuullutkaan, että pituus vaikeuttaisi leuan vetoa. .

Kaikki kuorma on heikentää leuanvedon toistomäärä oli se sitten lihasta (väärissä paikoissa esim. jaloissa), luista ja läskistä kaikki on kuormana. Vain yläkropan lihakset tekevät suurimman työn, joiden pitäisi olla vahvat ja kestävät. Ainakin Töysän postimies Jari Lappi vahvistaa säännön, että leanveto (ja dippi) on lyhyiden laji. Hänhän on Guinesin ennätyskirjaan tehtaillut ennätyksiä, eikä ole kovin pitkä. Veikkaisin, että hän on 160 cm tai enintään 16? cm.

Ei se pituus nyt niin paljoa merkitse, tottakai 170cm kaverille voi olla helpompaa kuin 2 metriselle tuo leukojen vetäminen, mutta kyllä molemmille pitäisi olla helppoa oikein treenaamalla vetää joku n.10-12... Riippuu tietysti kaverista.

Itse en nyt ole kovin lyhyt, mutten pitkäkään. Leukoja tämän painoisena on mennyt 25, parhaana "harjoituksena" itselle on ollut vetää leukoja silloin tällöin oven karmiin ripustetulla tangolla. Tyhmänä olen tietysti aina vetänyt "failureen" saakka, mutta kyllä ne määrät noinkin kehittyy.
Ei ole montaakaan vuotta kun en vetänyt yhtään leukaa :nolo:

Jos pitäisi kuitenkin jotain tiettyä treeniä suositella, niin nuo tikapuut ovat mainioita. Itse tekisin vaikka kahtena iltana viikossa kahdet tikapuut, niin pitkälle kun menee. Eli esim. 1,2,3,4,5, ja sama uudestaan niin pitälle kun pääset. ja sitten jonain toisena päivänä vielä samalla viikolla uusiks.

Tuolla tavoin onnistuu lyhyessä ajassa vetämään esim. mahtavat 30 leukaa jos tekee kahdet tikkaat vitoseen asti. Toistoja tulee ja hermotus paranee...

Back
Ylös Bottom