Tiedän, tiedän! Valmiita ohjelmia löytyy täältä pilvin pimein, mutta ongelmani on kuitenkin sellainen, että rohkenin kirjoittaa...
Olen käynyt salilla nyt reilut 4 kuukautta. Osin salilla, osin autotallissa. Kesällä tilanne kuitenkin muuttuu niin, että salilla kaynti tulee melkein mahdottomaksi, koska kaupunkiin on matkaa 17km ja kun päivisin olen töissä, niin sinne ei enää iltaisin jaksa linja-autolla lähteä. Kuitenkin haluaisin nyt kesällä alkaa treenaamaan vähän enemmän tosissaan kuin aikaisemmin.
Joten toivoisinkin, että joku jaksaisi auttaa miestä mäessä ja kasata mahdollisimman täysipainoisen ohjelman. Rajoituksena on se, että autotallistamme löytyy ainoastaan käsipainot, penkki ja levytanko. (kyykyn pystyy tekemään) Tarkoituksena olisi saada lisää nopeutta ja voimaa jaloille sekä voimaa muille lihasryhmille.
Tähän asti olen tehnyt melko "avuttoman" ohjelman mukaan. (www.paskasoft.com/cybercoach) Sillä on kuitenki päässyt liikkeelle, mutta nyt voimien jo kasvettua ja katseltua muiden tekemisiä salilla, haluaisin ohjelmani paremmaksi. Ja mukaan tietenkin perusliikkeitä kuten maastaveto ym.
Eli tähän astinen ohjelmani, jonka olen tehnyt läpi viimeiset 6 viikkoa kerran viikossa, aluksi minulla oli vähän vähemmän sarjoja joissain liikkeissä ja pari toistoa enemmän lähes kaikissa.
1. päivä
Penkkipunnerrus 2 x 12, 3 x 6-8
Vinopenkki käsipainoilla 4 x 6-8
Vipunostot penkillä 2 x 10-12
Pullover 2 x 12-15
Hauiskääntö tangolla 2 x 12, 3 x 8-10
Keskitetty hauiskääntö 4 x 10-12
Ranskalainen punnerrus 2 x 10, 4 x 8-10
Ojentajatalja 2 x 10-12
Rannekääntö 2 x 12-15
2. päivä
Ylätaljaveto eteen 2 x 10, 4 x 8-10
Alataljaveto 3 x 8-10
Kulmasoutu käsipainoilla 3 x 8-10
Selkäojennus 2 x 12-15
Pystypunnerrus 2 x 10, 4 x 6-8
Vipunostot sivuille 2 x 10-12
Pystysoutu 3 x 10-12
3. päivä
Vatsarutistukset 3 x 15-25
Jalkojen nosto 2 x 15-25
Vartalon kierrot 2 x 25
Jalkakyykky 2 x 10, 4 x 8-10
Reisiojennus 2 x 10, 3 x 8-10
Reisikoukistus 4 x 8-10
Pohjenousu seisten 3 x 12-15
Pohjenousu istuen 3 x 12-15
Eli jos jollain olisi aikaa ja viitseliäisyyttä ja kasaisi sellaisen täysipainoisen ohjelman, jonka pystyy tekemään käsipainoilla, penkillä ja levytangolla. Mieluiten se olisi 3 päivän ohjelma, jonka pystyy viemään läpi viikossa. Muuta liikuntaa tulee kuitenkin sen verran että useammin ei millään pääse nostamaan rautaa.
Olen käynyt salilla nyt reilut 4 kuukautta. Osin salilla, osin autotallissa. Kesällä tilanne kuitenkin muuttuu niin, että salilla kaynti tulee melkein mahdottomaksi, koska kaupunkiin on matkaa 17km ja kun päivisin olen töissä, niin sinne ei enää iltaisin jaksa linja-autolla lähteä. Kuitenkin haluaisin nyt kesällä alkaa treenaamaan vähän enemmän tosissaan kuin aikaisemmin.
Joten toivoisinkin, että joku jaksaisi auttaa miestä mäessä ja kasata mahdollisimman täysipainoisen ohjelman. Rajoituksena on se, että autotallistamme löytyy ainoastaan käsipainot, penkki ja levytanko. (kyykyn pystyy tekemään) Tarkoituksena olisi saada lisää nopeutta ja voimaa jaloille sekä voimaa muille lihasryhmille.
Tähän asti olen tehnyt melko "avuttoman" ohjelman mukaan. (www.paskasoft.com/cybercoach) Sillä on kuitenki päässyt liikkeelle, mutta nyt voimien jo kasvettua ja katseltua muiden tekemisiä salilla, haluaisin ohjelmani paremmaksi. Ja mukaan tietenkin perusliikkeitä kuten maastaveto ym.
Eli tähän astinen ohjelmani, jonka olen tehnyt läpi viimeiset 6 viikkoa kerran viikossa, aluksi minulla oli vähän vähemmän sarjoja joissain liikkeissä ja pari toistoa enemmän lähes kaikissa.
1. päivä
Penkkipunnerrus 2 x 12, 3 x 6-8
Vinopenkki käsipainoilla 4 x 6-8
Vipunostot penkillä 2 x 10-12
Pullover 2 x 12-15
Hauiskääntö tangolla 2 x 12, 3 x 8-10
Keskitetty hauiskääntö 4 x 10-12
Ranskalainen punnerrus 2 x 10, 4 x 8-10
Ojentajatalja 2 x 10-12
Rannekääntö 2 x 12-15
2. päivä
Ylätaljaveto eteen 2 x 10, 4 x 8-10
Alataljaveto 3 x 8-10
Kulmasoutu käsipainoilla 3 x 8-10
Selkäojennus 2 x 12-15
Pystypunnerrus 2 x 10, 4 x 6-8
Vipunostot sivuille 2 x 10-12
Pystysoutu 3 x 10-12
3. päivä
Vatsarutistukset 3 x 15-25
Jalkojen nosto 2 x 15-25
Vartalon kierrot 2 x 25
Jalkakyykky 2 x 10, 4 x 8-10
Reisiojennus 2 x 10, 3 x 8-10
Reisikoukistus 4 x 8-10
Pohjenousu seisten 3 x 12-15
Pohjenousu istuen 3 x 12-15
Eli jos jollain olisi aikaa ja viitseliäisyyttä ja kasaisi sellaisen täysipainoisen ohjelman, jonka pystyy tekemään käsipainoilla, penkillä ja levytangolla. Mieluiten se olisi 3 päivän ohjelma, jonka pystyy viemään läpi viikossa. Muuta liikuntaa tulee kuitenkin sen verran että useammin ei millään pääse nostamaan rautaa.