Ongelmia englannin kanssa :)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomokka
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ajattelin alkaa treenata mun vatsalihaksia tän ohjelman mukaan http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=459658 Ymmärrän muuten ton ohjelman idean, mutta mitä tarkottaa ku tässä sanotaan : Keep the abdominals contracted/flexed during the entire movement: Contract the ab muscles as hard as you can (maximum static action) and focus on keeping this maximum contraction during the execution of the entire movement.

Siis oonko ymmärtänyt oikeen että ton lauseen mukaan mun pitää pitää mun vatsalihakset sisään vedetteny koko liikkeen ajan? Ongelmia aiheuttaa sanot flex (venyttää kait, ei hajuukaan miten vatsalihakset venyy) ja contracted (luulen että tarkottaa sisään vetoa, mutta en varma).

Lyhyesti sanottuna: Jännitä vatsalihaksia niin lujaa kuin jaksat koko liikkeen ajan.
Vähän niin kuin rannalla kävelis.

Siis tarkottaako tää sitä että mun pitää vetää vatsaa sisään jotta jännitän alavatsalihakset, ja samalla työntää ylävatsaa ulospäin jotta saisin sen jännitettyy.

Vedät napaa selkärankaan liikkeen alussa niin paljon ku voit ja pidät sen siellä koko liikkeen ajan.

Mä en ees ymmärrä miten vedetään vatsa sisään "alavatsalihaksilla" ja työnnetään ulospäin "ylävatsalihaksilla" kun kyseessä on yksi pitkänomainen lihas...

Veikkaan että tarkoittaa sisempien vatsalihasten jännittämistä. Tämä ei ole sama kuin vetää napaa vain selkärankaa kohti, vaan juurikin tuo pelkän alavatsan hillitty sisäänveto.

Kirjoittelin itsekin paskaa tuossa ylempänä (siis tämän topikin kannalta).

Eli siis käytännössä pitää vetää vatsaa koko liikkeen ajan vaan sisään.
Ei. Jännität vatsoja kuten jännität silloin kun meinaat ottaa esim. iskun vatsaan.

Lyhyesti sanottuna: Jännitä vatsalihaksia niin lujaa kuin jaksat koko liikkeen ajan.
Vähän niin kuin rannalla kävelis.
:lol2:

Jaa-a, tuo alaselän suoristuminen ja vähän "kissanselälle" meno tapahtuu itsellä parhaiten napaa selkärankaan vetämällä. PT hoki mulle "flex flex flex" ja halus napaa syvemmälle kun voimapyörää reenattiin, mutta voi toki olla että tuossa t-nationin jutussa tarkoitetaan erilaista jännittämistä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom