Ongelmatilanteet kamppailulajitreeneissä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Iskun tehon näyttäminen/demontsrointi vois olla ihan hyvä juttu: joku häirikkö treeneissä, niin ei muuta kuin iskunukeksi vaan.

Itse olen saanut aikoinaan maistaa espajalaista WT nyrkkiä ihan kunnolla, mutta se johtui siitä, että mulla oli eniten massaa rinnan kohdalla muiden treenareiden ollessa luokkaa heinäkeppi ;) -en saanu mistään häiriköinnistä siis.

Niin ja yksi asia on aivan varma: Jokaiselle hevoselle loytyy kengittaja!
Kunhan muistat, että rakkaudesta se hevonenkin potkii :lol2:

Iskun tehon näyttäminen/demontsrointi vois olla ihan hyvä juttu: joku häirikkö treeneissä, niin ei muuta kuin iskunukeksi vaan.

Joo ei. Nimenomaan ei näin. Tässähän mennään ihan hakoteille. Hommanhan pitäisi mennä niin, että sparrissa näytetään, missä kaappi seisoo. Silloin opettajan auktoriteetti perustuu hänen fyysiseen ylivoimaisuuteensa ja tekee opettajan vakuuttavaksi. Aika harva haluaa loppupelissä vittuilla kaverille, joka halutessaan voi vääntää niskat nurin.

Jos oppilasta kolhitaan tämän seistessä paikallaan, perustuu fyysinen ylivoima opettajan auktoriteettiin eikä sillä silloin voida mitään osoittaa. Pikemmin oppilas voi todeta, että "anna kun mä lyön sua".

Erityisesti hojopuolella on opettajia, jotka hankkivat henkistä ylivaltaa oppilaisiinsa nimenomaan näin, että kolhivat näitä opetustilanteessa, kun toinen ei voi antaa takaisin pilaamatta opetustilannetta. Mielestäni tämä on raukkamaista. :(

Erityisesti hojopuolella on opettajia, jotka hankkivat henkistä ylivaltaa oppilaisiinsa nimenomaan näin, että kolhivat näitä opetustilanteessa, kun toinen ei voi antaa takaisin pilaamatta opetustilannetta. Mielestäni tämä on raukkamaista. :(

Lieneekö nyt kuitenkaan niin erityisesti juuri hojopuolella. Tääkin taitaa olla kamppailu-urheilun puolelta, nimestään huolimatta: http://www.youtube.com/watch?v=9-Bg6I5YWdk

Ja en ny tiedä onko se nyt niin kauhean paljon vähemmän raukkamaista jos kokenut tyyppi hankkii sparrin kautta sitä henkistä ylivaltaa. :rolleyes: Siis tässä en tarkoita näitten häiriköiden kouluttamista.

Onneksi meillä Lahdessa on kuri enemmän kuin kohdallaan, pelleilijöitä ei katsella eikä niitä siellä sattuneesta syystä olekkaan. Niin pitempään treenanneet kuin alkeikurssilaiset nyökyttelevät kiltisti jos koutsi käskee. Ongelma tilanteita ei tule on vetäjänä valmentaja tai tuuraajana toimiva nimeltä mainitsematon 18v herra. Hommat pelittää niinkuin pitääkin ja tästä ollaan kiitollisia :thumbs:

Tosin itse en ole treenannut yli puoleen vuoteen vaan odottelen polvileikkausta, joten en tiedä tarkalleen mitenkä nykyään...

En ole todellakaan ikinä valmentanut ketään missään lajissa, mutta yksi huomio...

esim. lyö jatkuvasti treeneissä toisia liia kovaa,

Toisen kova on toisen hiljainen. Välillä rajaa on todella vaikea vetää.

Kai tuossa tilanteessa valmentajan pitäisi huomauttaa asiasta? Varsinkaan alkeiskurssilainen ei välttämättä edes tiedä, kuinka kovaa toista voi lyödä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom