Ongelmana takaolkapäät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slp
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

slp

Ikä
38
Olen nyt huomannut että en saa millään takaolkapäihin minkäänlaista poltetta. :(
Millä liikkeillä te treenaatte takaolkapäät? Itse olen tehnyt tällä liikkeellä tähän asti pääasiassa. Teen 3x10 tuota liikettä ja vaikka kuinka hitaasti yrittää tehdä, niin ei vaan tunnu auttavan.
Vinkkejä kaivattaisiin nyt todella.

-Rookie- sanoi:
Millä liikkeillä te treenaatte takaolkapäät?

Koita tuota samaa liikettä ristikkäistaljassa. Ja onhan noita erilaisia takaolkapääsoutujakin. Ota negatiivinen osuus erityisen tarkasti ja selvästi hitaammin kuin positiivinen osuus. Itsellä tulee pelkästä maastavadosta takaolkapäät niin kipeiksi, ettei muuta enää tarvita.

-Rookie- sanoi:
Olen nyt huomannut että en saa millään takaolkapäihin minkäänlaista poltetta. :(
Millä liikkeillä te treenaatte takaolkapäät? Itse olen tehnyt tällä liikkeellä tähän asti pääasiassa. Teen 3x10 tuota liikettä ja vaikka kuinka hitaasti yrittää tehdä, niin ei vaan tunnu auttavan.

Jos ei tunnu, teet väärin tai rasitus on liian pieni. Lisää painoa ja/tai sarjojen pituuksia, niin täytyyhän sen alkaa tuntumaan :)

Ite teen takaolkapäät ristikkäistaljassa silleen, että makaan penkillä ja kädet ristissä vääntää siitä alas. (toivottavasti nyt tajusitte) :D Tolla liikkeellä saan ainakin kovan poltteen takaolkäpäihin.

Itse teen takaolkapäitä vinopenkissä päin makuulla kässäreillä(isot painot) ja toisen version teen taljassa enemmän tuntuma hakuisesti.

Se pec-deck "väärinpäin" tuntuis toimivan ainakin minulla. Kaikissa peck-deceissä se ei tosin ole mahdollista.

-Rookie- sanoi:

Kokeile tehdä aluksi pystyasennossa sama liike, eli lähes suorassa seisten. Ota sopivat painot, sellaiset että jaksat tehdä max. 15 toistoa. Nosta hallitusti muttei hidastellen käsipainot ylös. Tämä tarkoittaa että et nykimällä/heijaamalla nosta painoja ylös. Eli yläkroppa pysyy käsiä lukuunottamatta 'paikallaan'.
Katso tässä vaihessa peilistä että käsivarsi&olkavarsi on n. 90 asteen kulmassa ja että käsivarsi on suunnilleen suorassa linjassa hartijalinjan kanssa. Liikkeen yläasennossa kokeile kääntää käsipainoja niin, että käsipainojen 'ulompipää' nousee ylemmäs maasta kuin mitä sisempi puoli.
Laske rauhallisesti painot alas, jos et saa tuntumaan lihakseen niiin laske painot vielä hitaammin alas.
Kun opit saamaa tuntumaan lihaksiin, voit kokeilla kumartua enemmän eteenpäin ja ottaa isommat käsipainot ja lyhentää sarjoja ja lyhentää liikkeen negatiivista vaihetta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Menet sellaiseen rintatuettuun T-tankosoutulaitteeseen ja otat niin leveän otteen kuin siitä saa ja vedät silleen kyynärpäät ulospäin niin on ainakin mulla takaolkapäät aika tulessa.

Oma suosikki on puolestaan tämä. Ainakin se on tuntunut juuri siellä missä pitääkin ja kehitystäkin tullut...

-Rookie- sanoi:

Ehdottomasti kannattaa kokeilla siirtää takaolkapääliikkeet, esim:

istuen käsipainoilla
maaten ristikkäistaljassa
seisten ristikkäistaljassa

aivan rintatreenin ALKUUN. Itse olen saanut olkapäihin hurjasti massaa tällä jipolla. Samalla olkapää lämpenee hyvin, eikä sivu- ja etuolkapääliikkeissä tarvi käyttää niin paljoa painoa.

Takaolkapäät antavat okapäihin enemmin massiivista ulkonäköä kuin uskotkaan. Melkein uhoaisin, että jos et suostu tätä kokeilemaan sitkeästi kahden kuukauden ajan, et edes halua, että olkapääsi kasvaa.

Ja sitten siihen takaolkapäätreeniin ihan älytön raivo päälle!

Jos noissa liikkeissä on epäselvyyttä niin laita privaa.

Heikki722 sanoi:
Ehdottomasti kannattaa kokeilla siirtää takaolkapääliikkeet, esim:

istuen käsipainoilla
maaten ristikkäistaljassa
seisten ristikkäistaljassa

aivan rintatreenin ALKUUN. Itse olen saanut olkapäihin hurjasti massaa tällä jipolla. Samalla olkapää lämpenee hyvin, eikä sivu- ja etuolkapääliikkeissä tarvi käyttää niin paljoa painoa.

Takaolkapäät antavat okapäihin enemmin massiivista ulkonäköä kuin uskotkaan. Melkein uhoaisin, että jos et suostu tätä kokeilemaan sitkeästi kahden kuukauden ajan, et edes halua, että olkapääsi kasvaa.

Ja sitten siihen takaolkapäätreeniin ihan älytön raivo päälle!

Jos noissa liikkeissä on epäselvyyttä niin laita privaa.

Miten tehdään nuo: istuen käsipainoilla ja maaten ristikkäistaljassa?

3 sarjaa vipareita kulmassa 15-20 toistoo niin johan polttaa 1min palautukset ja sellaset painot että ei tarvi nykiä

jos joku ei saa poltteleen tällä tavoin niin johan on

Heikki722 sanoi:
Olen tähän asti tehnyt takaolkapäät aina selkätreenin päätteeksi, joka voi olla osittain syynä heikkoon kehitykseen. Kokeillaampas nyt Heikin neuvoilla ja toivotaan parasta. Pitänee nyt vielä keskittyä siihen täydelliseen suoritukseen ja lisätä vielä muutama toisto jokaiseen sarjaan. Jos ne takaolkapäät nyt sieltä sitten löytyisi :)

training_day sanoi:
Miten tehdään nuo: istuen käsipainoilla ja maaten ristikkäistaljassa?

Istuen käsipainoilla: tasapenkin päähän istumaan, perse penkinpäälle niin, että justiinsa siinä kestää. Polvet yhteen ja rinta mahdollisimman lähelle polvia. Käsipainot reisien alle kantapäiden taakse ja sieltä vipunosto siten, että loppuasennossa käsipainot ovat olkalinjan etupuolella. Yritä nostaa niin, että et hirveästi huijaa heilauttamalla rintaa irti polvista.

Maaten ristikkäistaljassa: tasapenkki keskelle ristikkäistaljaa. Vasemmalla kädellä oikeanpuoleisesta kahvasta kiinni ja oikealla vasemmasta. Sitten pötkölleen selälleen penkille ja tasatahtiin vetämään käsiä alas lievästi koukistetuin käsivarsin.

Itellä on parhaan tuntuman saanu ottamalla ensin pari "raskaampaa" sarjaa seisten käsipainoilla (8-10 toistoa) ja siihen heti perään pitkää sarjaa maaten ristitaljassa ja kevyemmillä painoilla (10-20 toistoa). Ristitaljassa maaten on ollut myös tapana ottaa penkkiin hieman kulmaa mukaan.

Myös minulla oli ongelmaa tuntuman saamisessa. Ratkaisu oli em. "teen takaolkapäitä vinopenkissä päin makuulla kässäreillä(isot painot)" paitsi että painot ovat todella pienet yleiseen painovalikoimaan nähden. Tuntuma loistava. Suosittelen edes kokeilemaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom