Ongelma: keksiä lahja äärivaativalle ja -tietoiselle naiselle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jissen
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Menet alkoon ja pyydät palvelua. Ostat todella hyvän punaviinipullon ja pakkaat sen puulaatikkoon. Oheen kirjakaupasta valittu hyvätasoinen viiniopas. Viinipullon avaaja ja setti hyvänlaatuisia viinilaseja vielä mukaan.

Lahkakortti
-Pitäjänmäellä Kalevala Korun liikkeeseen?
-Kämp Gallerian johonkin pintaliitopaikkaan?
-tatuointipaikkaan

-jokin aika saatanan kallis Single Malt -viski
-40kpl Profx Lo-Carb 60g patukoita?

Nyt pitäisi keksiä syntymäpäivälahja naiselle. Ongelmana on etten tiedä yhtään mistä alkaa etsimään.

Ei siis oma naisystävä, vaan tämän sukulaisnainen jolle erään sattuman takia minä joudun ostamaan ns. päälahjan (hintahaarukka 50-100 euroa).

Kyseinen nainen on fiksu ja filmaattinen, kaunis ja menestyvä. Kauppakorkean kasvatti, erään erittäin suuren kansainvälisen yrityksen (ajatelkaa jotain Fortumia tai Soneraa, niin ymmärrätte mittasuhteen) melko iso päällikkö markkinointipuolella. Pidän hänestä ihmisenä jne. Mutta ongelma on se, että nainen on erittäin tarkka tyylistä ja erittäin merkkitietoinen. Jos lahja on huono, hän kyllä osaa hymyillä ja kiittää kohteliaasti, ei hän siis mikään epämiellyttävä henkilö ole.

Mutta nyt sitten haluaisin oikeasti ostaa lahjan joka ei menisi pieleen. Lahjan pitäisi kelvata tyylit, muodit ja merkit tietävälle, ja sen pitäisi olla sen verran geneerinen ettei haittaa ettei se ole juuri samaa merkkiä jonkin hänen omistamansa tuotteen kanssa tms. Lahja ei saa tietenkään olla liian romanttinen, mutta kaikin puolin fiksu ja asiallinen.

Onko kenelläkään ideoita, tai - vielä pahempaa - kokemusta vastaavasta tilanteesta?

Are you ready for the GAME?

Tajusko kukaa?

:lol2:

Magnumpullo Dom Perignonia.

Lahjakortit on oikeasti helvetin tylsä lahja, ja aikuisille ihmisille ei koskaan pidä ostaa tavaraa ellei ole helvetin varma siitä, mistä toinen tykkää. Siis kannattaa aina ostaa jotain, minkä voi kaataa kurkusta alas.

Anteeksi nyt pieni off-topic mutta tuossa ylempänä joku mainitsi tuon Iittalan aalto maljakon, mä en kyllä ymmärrä mikä siinä nimenomaisessa maljakossa on niin hienoa? Maksaa ihan vitusti ja on mun mielestä kaiken lisäksi epäkäytännöllisen muotoinen. Huvittaa kun noita aalto maljakoita on joka kodissa, jotenkin tuntuu siltä että koti ei ole koti ennen kuin siellä on aalto-maljakko. Muijallakin on sellainen mini-malli jolla ei oikeasti ole paskankaan hyötyä, ja hintakin on muistaakseni jotain 12€!:(

Itse ainakin jotain todella halpaa ja ei käytännöllistä.
Mua niin ottaa koppaan ihmiset jotka ovat olevinaan jotain joille ei mikä tahansa lahja kelpaakkaan. :curs:

Magnumpullo Dom Perignonia.

Muuten hyvä, mutta voi olla hieman vaikea hankkia koska tuota ei ole Alkon valikoimissa ja menee aika rankasti yli budjetin. Tavallinen pullo Domia maksaa jo 130e, joten magnumin hinta on n. 300e. Niin kuin monen muunkin ehdotuksen kohdalla, tuollaista kallista samppanjaa ei kannata viedä lahjaksi ellei todella tiedä, että lahjan saaja on sen ystävä.

Pahoittelen suunnattomasti "I bring nothing to the table" asennettani, mutta mikä velvoittaa moiseen henkilöpalvontaan? Syntymäpäivälahjan perimmäinen tarkoitus lienee AJATUS toisen muistamisesta merkkipäivänä, ja jos henkilö suhtautuu nuivasti "huonoihin lahjoihin", se on hänen ongelmansa. Ei mene minun jakeluuni... Osta neidolle lahja, joka vaikuttaa mielestäsi hyvältä kyseiselle henkilölle, äläkä murehdi liikoja. Jos päivänsankari suhtautuu lahjaan nuivasti, suosittelen seuraavaa kirjavalintaa (lupaan kirjoittaa sen): "True priorities of life: How NOT to be a self important shallow cunt". Samaan pakettiin maratoni George Carlinin stand uppia, niin avot sano rikkaat toisilleen...

Tuollaiselle naiselle ostaisin, vain siinä tapauksessa että hänellä on huumorintajua tai ei haittaa jos välit menevät poikki, käsiraudat ja piiskan. Taikka sitten jotain minkä voi juoda sillä kukaan ei oikeasti halua mitään krääsää lahjaksi varsinkaan jos voisi ostaa itsekkin sen mitä aiot antaa.

Pahoittelen suunnattomasti "I bring nothing to the table" asennettani, mutta mikä velvoittaa moiseen henkilöpalvontaan? Syntymäpäivälahjan perimmäinen tarkoitus lienee AJATUS toisen muistamisesta merkkipäivänä, ja jos henkilö suhtautuu nuivasti "huonoihin lahjoihin", se on hänen ongelmansa.

Ei kyse ole henkilöpalvonnasta, vaan siitä että jos vähistä varoistani kerran muutamaan vuoteen joudun 50-100 egeä tuohon uhraamaan, niin olisi sitten edes sen arvoinen pläjäys. Ei se kenellekään hyvää tee että ostan jotain mikä on minun mielestäni hyvä juttu, koska lahjan ostamisessa tärkeämpää olisi että lahjan saajalle olisi siitä jotain iloa.

Mutta kiitoksia kaikille, hyviä ideoita on jo vilahdellut.

Pahoittelen suunnattomasti "I bring nothing to the table" asennettani, mutta mikä velvoittaa moiseen henkilöpalvontaan? Syntymäpäivälahjan perimmäinen tarkoitus lienee AJATUS toisen muistamisesta merkkipäivänä, ja jos henkilö suhtautuu nuivasti "huonoihin lahjoihin", se on hänen ongelmansa.

Minun mielestäni se lahjan AJATUS on juuri siinä, että vaivataan 2 min sitä pääkoppaa / pirautetaan lahjansaajan läheiselle / pyydetään ideoita kaveriporukasta /keskustelufoorumilta niin, että oman budjetin rajoissa onnistuu hankkimaan lahjan, joka todella ilahduttaa vastaanottajaa. Mikään ei vituta niin, kuin turhanpäiväinen "lahjakrääsä".

Jos mitään hyvää lahjaa ei keksi, niin lämpöinen ja sydämestä tuleva onnen toivotus on parempi ratkaisu, kun marketin paperiin kääritty paska.

Eihän ihmisen tartte mikään kermaperse olla, että sille epäsopivan/typerän/suorastaan loukkaavan lahjan onnistuu ajattelematon (huomaa sanavalinta) lahjanostaja hankkimaan. Mutta niin se vaan menee, että ihmiselle, jolla oma tulotaso on korkea, saattaa minibudjetilla olla vaikea ostaa mitään järkevää. Ei toki mahdotonta.

Lahjan saajan velvollisuuteen kuuluu toki ottaa paskakin vastaan kiitollisena ja iloisin mielin, ja eihän tuo nyt normaalille ihmiselle tiettyyn rajaan saakka ole edes hankalaa. Jos sinkkuudestaan liki ranteet auki -tilaan ajatunut tyyppi vetäisee paketista Viivin sinkkuoppaan, niin siitä toki saattaa olla riemu kaukana.

Sorppa mun ranska.

Ostat kossulukon ja siihen joku hyvä viinipullo lukkoon! Aivan mielettömän hyvä lahja! Ostin ukolle ja pullo on telineessä kohta kolmatta kuukautta!! :)

Minun mielestäni se lahjan AJATUS on juuri siinä, että vaivataan 2 min sitä pääkoppaa / pirautetaan lahjansaajan läheiselle / pyydetään ideoita kaveriporukasta /keskustelufoorumilta niin, että oman budjetin rajoissa onnistuu hankkimaan lahjan, joka todella ilahduttaa vastaanottajaa. Mikään ei vituta niin, kuin turhanpäiväinen "lahjakrääsä".

Jos mitään hyvää lahjaa ei keksi, niin lämpöinen ja sydämestä tuleva onnen toivotus on parempi ratkaisu, kun marketin paperiin kääritty paska.
Amen. Muakin lähinnä vituttaa saada sellaisia lahjoja, jotka on ostettu vain tavan vuoksi miettimättä yhtään, mistä saattaisin pitää. Mieluummin sitten vain vilpitön kädenpuristus ja onnittelu. Olen myös itse jättänyt lahjoja ostamatta jos se on tuntunut väkinäiseltä.

Ei kyse ole henkilöpalvonnasta, vaan siitä että jos vähistä varoistani kerran muutamaan vuoteen joudun 50-100 egeä tuohon uhraamaan, niin olisi sitten edes sen arvoinen pläjäys. Ei se kenellekään hyvää tee että ostan jotain mikä on minun mielestäni hyvä juttu, koska lahjan ostamisessa tärkeämpää olisi että lahjan saajalle olisi siitä jotain iloa.

Mutta kiitoksia kaikille, hyviä ideoita on jo vilahdellut.

En missään nimessä halunnut kohdistaa provokaatiotani sinua kohtaan, saat täyden sympatiani asian suhteen. En vain henkilökohtaisesti voi sietää ihmisiä, joiden maailma pyörii noin rajusti materalismin ympärillä. Jos joku helvetin muki on vaikka väärän suunnittelijan tekemä, niin se on automaattisesti huono lahja ja menee vintille tai kellariin. Oli päivänsankari sitten putkimies tai toimitusjohtaja, ei sen pitäisi vaikuttaa lahjaan suhtautumiseen. Sama koskee lahjan antajan sosiaalista statusta. Sinä selvästi panostat lahjan hankkimiseen, mikä osoittaa fiksuutta sinun puoleltasi. Sinä teet parhaasi ja se riittää, eikä sinun tule ottaa paineita asiasta, joka ei loppujen lopuksi ole sinun harkintavallassasi. Minun pirtaani ei vain sovi kuvailemasi lahjan saajan maailmankatsomus. Todennäköisesti hänkin kulkee kahdella jalalla ja tekee lämpimän paskan, joten valitsemasi lahjan pitäisi kyllä kelvata.

Eiköhän sillä tädillä ole varaa ostaa itse itselleen ihan mitä huvittaa, mikään tavara tuskin tulee ns. tarpeeseen.

Paras lahja on kertakäyttöinen, tai ainakin nopeasti tyhjenevä, sillä kukaan ei halua omaan makuun sopimattomia kestotavaroita kaappiin pölyttymään.

En missään nimessä halunnut kohdistaa provokaatiotani sinua kohtaan, saat täyden sympatiani asian suhteen. En vain henkilökohtaisesti voi sietää ihmisiä, joiden maailma pyörii noin rajusti materalismin ympärillä. Jos joku helvetin muki on vaikka väärän suunnittelijan tekemä, niin se on automaattisesti huono lahja ja menee vintille tai kellariin. Oli päivänsankari sitten putkimies tai toimitusjohtaja, ei sen pitäisi vaikuttaa lahjaan suhtautumiseen. Sama koskee lahjan antajan sosiaalista statusta. Sinä selvästi panostat lahjan hankkimiseen, mikä osoittaa fiksuutta sinun puoleltasi. Sinä teet parhaasi ja se riittää, eikä sinun tule ottaa paineita asiasta, joka ei loppujen lopuksi ole sinun harkintavallassasi. Minun pirtaani ei vain sovi kuvailemasi lahjan saajan maailmankatsomus. Todennäköisesti hänkin kulkee kahdella jalalla ja tekee lämpimän paskan, joten valitsemasi lahjan pitäisi kyllä kelvata.

Entä jos mistään ei ole pulaa, korkeintaan tilasta? Minä ainakin joudun säännöllisesti kieltäytymään kaikista typeristä tarpeettomista lahjoista, joita sukulaiset yrittävät tyrkyttää, koska ne eivät mahdu kaappeihin enkä niillä mitään tee?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom