Ongelma: keksiä lahja äärivaativalle ja -tietoiselle naiselle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jissen
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt pitäisi keksiä syntymäpäivälahja naiselle. Ongelmana on etten tiedä yhtään mistä alkaa etsimään.

Ei siis oma naisystävä, vaan tämän sukulaisnainen jolle erään sattuman takia minä joudun ostamaan ns. päälahjan (hintahaarukka 50-100 euroa).

Kyseinen nainen on fiksu ja filmaattinen, kaunis ja menestyvä. Kauppakorkean kasvatti, erään erittäin suuren kansainvälisen yrityksen (ajatelkaa jotain Fortumia tai Soneraa, niin ymmärrätte mittasuhteen) melko iso päällikkö markkinointipuolella. Pidän hänestä ihmisenä jne. Mutta ongelma on se, että nainen on erittäin tarkka tyylistä ja erittäin merkkitietoinen. Jos lahja on huono, hän kyllä osaa hymyillä ja kiittää kohteliaasti, ei hän siis mikään epämiellyttävä henkilö ole.

Mutta nyt sitten haluaisin oikeasti ostaa lahjan joka ei menisi pieleen. Lahjan pitäisi kelvata tyylit, muodit ja merkit tietävälle, ja sen pitäisi olla sen verran geneerinen ettei haittaa ettei se ole juuri samaa merkkiä jonkin hänen omistamansa tuotteen kanssa tms. Lahja ei saa tietenkään olla liian romanttinen, mutta kaikin puolin fiksu ja asiallinen.

Onko kenelläkään ideoita, tai - vielä pahempaa - kokemusta vastaavasta tilanteesta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko kyseessä mahdollisesti joku tasalukusyntymäpäivä?

Omaan ystäväpiiriini kuuluu kuvaukseesi sopiva henkilö ja esim. hänelle, kuten myös muille ystävillemme, olemme usein ostaneet jonkun lahjakortin, teatteria, ravintolaa, hemmottelua kauneushoitolaan, etc. En kuitenkaan lähde ostamaan mitään aineellista tavaraa henkilölle, jonka mausta en voi olla 100 prosenttisen varma.

Toisaalta, jos esim. tiedät hänen pitävän jostakin korusarjasta tai vastaavasta, niin jotain sillä suunnalla voisi toimia. Olen myös itse ostanut joskus lahjaksi esim. hienon korukellon ja kaiverruttanut sen. Naiset kuitenkin pääsääntöisesti pitävät hemmottelusta, joten suuntaisin kyllä itse ennemmin sille linjalle.

Jaa-a, kyllä on suht vaikee tilanne, suosittelisin kyllä jotain Iiittalan lasia tms. neutraalia ja väriks jonkun lasin värinen, jos sulla ei oo hajua jostain sen tarkemmasta värimieltymyksestä....

Joo mullekin tuli toi lahjakortti ekana mieleen...tietysti jos hän kerää esim. jotain tiettyä astiasarjaa (esim. Pentik/Marimekko) niin voisi ostaa siihen kuuluvia osia...

^^^ Ei ole tasaluku. Olen itsekin miettinyt lahjakorttia, mutta olen pihalla sen suhteen mihin täällä pks-seudulla kehtaisi semmoisen ostaa että olisi varmasti ns. hyvä ja fiini. Mistään erityismieltymyksistä joihinkin sarjoihin (korut, astiat, jne) ei ole mitään hajua.

^^ Kyseinen nainen on tosi tarkka mm. kotinsa sisustuksesta ml. astiastot. Mitään astioita joita hän ei ole "tilannut" en aio ostaa koska jos eivät ole sitä mitä on itse suunnitellut keräilevänsä, menee varmasti kaappiin B.

Joo mullekin tuli toi lahjakortti ekana mieleen...tietysti jos hän kerää esim. jotain tiettyä astiasarjaa (esim. Pentik/Marimekko) niin voisi ostaa siihen kuuluvia osia...

Täytyy yrittää udella suvulta onko jotain tiettyä sarjaa jota kerää ja jota puuttuisi. Muuten en uskalla ostaa mitään merkkisarjaakaan, koska saattaa mennä pieleen kun ko. nainen on erittäin tarkka siitä mitä keräilee jne.

Lahjakortti voisi toimiakin, jos vain keksisi mikä olisi sopiva kohdepaikka. Ideoita? Kyse siis pääkaupunkiseudusta ja parisuhteessa elävästä lapsettomasta uranaisesta joka lähestyy kolmea kymmentä.

Varmaankin sit joku manikyyri tai kasvohoito keskustan liikkeestä, eiköhän kaikki semmosesta tykkää.....

Edit: Mimmonenhan toi olis: http://www.lumottuhelmi.fi/lumottuhelmi.php

Edit 2: Alkosta joku oikein kallis punaviini tai valkkari, ei pitäis olla fiinille naiselle huono lahja.... ATi joku muu alkoholituote tietenkin, itse voisin jonkun punkkupullon ostaa tietenkin vain mikäli nainen pitää punkusta tai mistä lie...

Täyshoitoviikonloppusetti johonkin hienoon kartanoon.

edit. Nyt tuli mieleen, Haikon kartano Porvoossa, sinne saa lahjakorttejakin. Kerran käynyt siinä pihassa, ja oli törkeän hieno. Budjetti voi tosin inahtaa vähän..:D

http://www.haikko.fi/

edit.2 Lahjakortit voimassa 6kk. Ei voi mennä pieleen, jos fyffendaali vaan riittää. Pyydä muita osallistumaan sun kanssa?

Helsinki Day Spa on tasokas ja kehuttu paikka, tarjonnan näkee täältä. Mun mielestä kaikki ihan hyviä vaihtoehtoja, jos nainen on töissään kovin kiireinen, niin varmaan arvostaa jotain rentouttavaa hoitoa.

^^^ Ei ole tasaluku. Olen itsekin miettinyt lahjakorttia, mutta olen pihalla sen suhteen mihin täällä pks-seudulla kehtaisi semmoisen ostaa että olisi varmasti ns. hyvä ja fiini. Mistään erityismieltymyksistä joihinkin sarjoihin (korut, astiat, jne) ei ole mitään hajua.

Kokeile lahjakortiksi vaikka Helsinki Day Spa:n korttia. Pitäisi olla tarpeeksi luksusta.

MUOKS: hi-das :D

Jos tiedät jotain harrastuksista tai mielenkiinnon kohteista (esim. design, joku tietty matkakohde, muoti, arkkitehtuuri...), voisi näyttävä "katselukirja" aiheesta olla ok lahja. Akateemisesta löytyy, aiheesta kuin aiheesta.

Ihme pinnallisia puudeleita tollaset ihmiset. Osta sille iso säkillinen serlan paskapaperia, varmasti tulee käytettyä eikä makumieltymyksistäkään tarvitse kiistellä. Oravat rokkaa! :D

Omaan ystäväpiiriini kuuluu kuvaukseesi sopiva henkilö ja esim. hänelle, kuten myös muille ystävillemme, olemme usein ostaneet jonkun lahjakortin, teatteria, ravintolaa, hemmottelua kauneushoitolaan, etc. En kuitenkaan lähde ostamaan mitään aineellista tavaraa henkilölle, jonka mausta en voi olla 100 prosenttisen varma.

Myönnän itse kuuluvani aikalailla samaan ryhmään eli kieltämättä olen melko tarkka, monestakin asiasta. Siitä syystä komppaan ehdottomasti edellä olevaa mielipidettä eli jos et ole satavarma ko. henkilön mausta niin osta lahjakortti ja mielellään vaikkapa Stockmannille. Sieltä lahjan saaja voi sitten itse käydä valikoimassa mieluisiaan tuotteita/palveluita eikä tule tilannetta jossa a) lahjan antajalla menee vaan turhaan hermo pohdiskellessa ja b) lahjan saaja hymyilee kohteliaasti ja samalla mielessään harmittelee, että toinen on tuhlannut rahojaan johonkin sellaiseen, joka selvästi on ollut arvokasta mutta joka sitten irl joutuu sinne kaappiin b kun juhlat ovat ohi.

En suosittele lahjakorttia Helsinki Day Spa:han ellet sitten jälleen ole aivan varma että vastaanottaja oikeasti tykkää käyttää vastaavia palveluja. Minulla ainakin on muutamankin kerran käynyt niin, että jotkut kauneudenhoito-lahjakortit jää kiireen ym. takia käyttämättä mutta sen sijaan Stockalta aivan varmasti löytyy jotain, mitä sillä lahjakortilla tulee vaikkapa ohimennessään otettua mukaan.

Nyt pitäisi keksiä syntymäpäivälahja naiselle. Ongelmana on etten tiedä yhtään mistä alkaa etsimään.

Kyseinen nainen on fiksu ja filmaattinen, kaunis ja menestyvä. Kauppakorkean kasvatti, erään erittäin suuren kansainvälisen yrityksen (ajatelkaa jotain Fortumia tai Soneraa, niin ymmärrätte mittasuhteen) melko iso päällikkö markkinointipuolella.

Mutta nyt sitten haluaisin oikeasti ostaa lahjan joka ei menisi pieleen.

Osta sokkotreffit! Mä voin olla palveluntarjoaja :D

Eiköhön sillä ole tuon kuvauksen perusteella sen verran rahaa itselläänkin, että joku satasen lahjakortti ei oikein säväytä.

Itse ostaisin hyvää viiniä ja käsintehtyä suklaata.

Ihme pinnallisia puudeleita tollaset ihmiset. Osta sille iso säkillinen serlan paskapaperia, varmasti tulee käytettyä eikä makumieltymyksistäkään tarvitse kiistellä. Oravat rokkaa! :D

x2

Vähän hymyilyttää lukea tätä threadia. En oo ikinä ymmärtäny jotain astioiden keräilyjä tai muitakaan juppitouhuja. Vetäisin herneen nenään jostain 200e lautasesta :D En nyt mitenkään väheksy juppeja, olisi kiva olla itekki rikas ja kiinnostua jostain arkitehtuurista.

Osta sille leokon levytanko ja -paino setti ja captain of crunch gripperit.

Osta Monopoly Tässä ja Nyt lautapeli. Uusittu versio vanhasta klassikosta. Sopisi hyvin hänelle (kaupallisella alalla) ja siitä voisi olla iloa monena iltana kavereiden kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom