ongelma dietissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juzzi87
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo saakeli on dietti päällä ja nyt tulin kipeeksi ja jää sali treeni sekä aerobiset pois muutamaks päiväks.. Saan syödä vaa n 1700kcal prot:150g, hh 151g ja rasvaa 59g. En millään pysty syömään noin vähä hiilihydraatteja. Jo nyt tähän aikaan oon syöny sen verran (150g). Mitähän sitä sit tänää viel söis ettei tuu hiilihydraatteja mut tulee prodea ja rasvaa :D täytyy vissii kiduttaa oikee kunnolla tänään :wall:

Pituus:
174
Paino:
72
Ikää 17 vuotta...Mitkäköhän on tavotteet???

itse asias paino oli alussa lähes 78 kun tuli tos joulun aikoihin aika rutkasti läskiä. ja sanotte mitä sanotte. läskiä on ja ne haluan pois.

Varmasti haluat läskit pois, sitä en epäile. Mutta oot 17 ja ton kaliiberin jätkä, luulis riittävän että siistii sitä ruokavaliota. Käyt puntilla hankkimassa lisää lihaa liikut monipuolisesti niin eiköhän ne rasvat pala.
Ja 1700 kcal kuulostaa aika vähältä

Sanottakoon aluks että sun dieetti on melko hataralla pohjalla, jos se tuntuu kokoajan älyttömältä kituuttamiselta. Oon silti ite pikkasen samoilla linjoilla, eli läskiä on jonkun verran (suht kiree kuitenkin), ja se on saatava pois. En syö hiilareita oikeestaan yhtään, rasvaa sopivasti ja protskua suht paljon. Hyvin on toiminu tähän asti, eikä oo koskaan nälkä.

ei mulla muuten oo nälkä paitsi sillon kun en pääse liikkumaan joten jää toi syöminen aika vähäseks. ei oo kertaakaan ollu nälkä vielä mut tänään voipi tulla.

Juzzi87 sanoi:
Joo saakeli on dietti päällä ja nyt tulin kipeeksi ja jää sali treeni sekä aerobiset pois muutamaks päiväks.. Saan syödä vaa n 1700kcal prot:150g, hh 151g ja rasvaa 59g. En millään pysty syömään noin vähä hiilihydraatteja. Jo nyt tähän aikaan oon syöny sen verran (150g). Mitähän sitä sit tänää viel söis ettei tuu hiilihydraatteja mut tulee prodea ja rasvaa :D täytyy vissii kiduttaa oikee kunnolla tänään :wall:

Syö tasesemmin päivän aikana. 5 - 7 ateriaa n.3 tunnin välein. Homma ei toimi niin että syö aamulla kaikki kalorit ja pyörtyilee illalla ja sortuu mättämään jotain suklaata pari kiloo.

17 vuotiaan luulisi voivan syödä kyllä enemmän.

Tämä juttu kannattaa lukea läpi:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=13927

Muutenkin pakkikselta löytyy paljon tietoa aiheesta.

Omasta mielestäni kannattaa selkeästi päättää mitä haluaa, eli haluaako lisätä lihasta vai polttaa rasvaa. Jos yrittää vähän molempia ei se toimi kunnolla. Lihaksia voi kasvattaa myös pitämällä rasvat kohtuullisina.

No sehän just ongelma onki ku tunsin aamulla itteni terveeks ja sit aamupäivästä iski kuume joten olin syöny aamupalan ja kouluruan normaalisti. Eihän tässä muuten mitään hätää oliskaan. Kulutuslaskurin mukaan mun normi kulutus on n 2200, siis kun en oo liikkunu tänään, ja kun oon -500kcal niin saan syödä sen 1700. Vai meneekö nyt ihan mettään?

Juzzi87 sanoi:
No sehän just ongelma onki ku tunsin aamulla itteni terveeks ja sit aamupäivästä iski kuume joten olin syöny aamupalan ja kouluruan normaalisti. Eihän tässä muuten mitään hätää oliskaan. Kulutuslaskurin mukaan mun normi kulutus on n 2200, siis kun en oo liikkunu tänään, ja kun oon -500kcal niin saan syödä sen 1700. Vai meneekö nyt ihan mettään?

Mitä kulutus laskuria olet käyttänyt?

Tämän laskurin mukaan kulutuksesi on yli 3000 kcal.

http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/energyneed.pl?session_id=84271b15b337d8e20c819e57a0ca3a32

17-vuotiaana paljon energiaa tarvitaan mm. kasvamiseen. 2200 taitaisi sekin olla liian vähän laihdutus kaloreiksi!

Eemeli sanoi:
Mitä kulutus laskuria olet käyttänyt?
Tämän laskurin mukaan kulutuksesi on yli 3000 kcal.
17-vuotiaana paljon energiaa tarvitaan mm. kasvamiseen. 2200 taitaisi sekin olla liian vähän laihdutus kaloreiksi!
Tämä on kyllä täyttä paskapuhetta. Itse olen 180cm 80kg ja normipäivän (sisältää aamulenkin 45min) kalorit ovat n. 2000. Vai onko jollain muka niin helvetin epätaloudellisesti toimiva kroppa, että menee 1000 kcal ihan hukkaan? Tai sitten ette osaa laskea. :jahas:

Mielestäni on ihan ok kiristellä, vaikka olisikin vain 72kg. Ei ne kilot kerro helvettiäkään siitä rasvan määrästä. Miten sitä aina tulee tätä "ei sun tarvi laihduttaa, kun oot alle 100kg!!!1" -kommenttia. En tajua. IMO on parempi olla vaikka 60kg rasvaton naru, kuin 80kg läskinaru.

edit: Täytyy vielä sanoa, että tuo laskuri on ihan VITUN PASKA!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
gnut sanoi:
Tämä on kyllä täyttä paskapuhetta. Itse olen 180cm 80kg ja normipäivän (sisältää aamulenkin 45min) kalorit ovat n. 2000. Vai onko jollain muka niin helvetin epätaloudellisesti toimiva kroppa, että menee 1000 kcal ihan hukkaan? Tai sitten ette osaa laskea. :jahas:

Mielestäni on ihan ok kiristellä, vaikka olisikin vain 72kg. Ei ne kilot kerro helvettiäkään siitä rasvan määrästä. Miten sitä aina tulee tätä "ei sun tarvi laihduttaa, kun oot alle 100kg!!!1" -kommenttia. En tajua. IMO on parempi olla vaikka 60kg rasvaton naru, kuin 80kg läskinaru.

edit: Täytyy vielä sanoa, että tuo laskuri on ihan VITUN PASKA!

Minä olen 178cm pitkä ja painan nyt 83 kiloa( vuoden alussa 88), ikää minulla on 25 vuotta. Dieetillä olen nyt ja kaloreita syön 2500 ja treenipäivinä 3000. Yksilöllistähän tämä on tottakai.

Minkähän ikäinen mahdat olla? Ikä vaikuttaa paljon kalorien kulutukseen. Kasvavilla teineillä perusaineenvaihdunta kuluttaa paljon enemmän kaloreita kuin vanhoilla äijillä.

Löytyy noita laskureita muitakin, suuntaa antaviahan ne ovat. Itse pitää tutkia minkälaisilla kaloreilla itse laihtuu.

Eemeli sanoi:
Minkähän ikäinen mahdat olla? Ikä vaikuttaa paljon kalorien kulutukseen. Kasvavilla teineillä perusaineenvaihdunta kuluttaa paljon enemmän kaloreita kuin vanhoilla äijillä.
19v, rasvaprosentti arviolta 10-12.
Olen syönyt enemmänkin joskus. Pari vuotta sitten nostin painoni parhaimmillaan 95kg:n ja silloin söin jotain 2500-2700 lepopäivänä, eikä ollut kyllä yhtään nälkä sen jälkeen. Eniten olen kuitenkin syönyt rakennushommissa, n. 3000, vaikka painoni on oli sama kuin nyt.

Mielestäni paras tapa lähteä pudottamaan painoa, on yksinkertaisesti ensiksi laittaa ravintojakauma kohdilleen. Eli vaikka jotain 30/30/40. Sitten tiputtaa siitä joka toinen viikko 100kcal/vrk pois. Valmiit laskurit sukkaa. Parhaiten tietää kulutuksensa, kun vaan laskee päivän kalorit.

Parempi noita laskureita on käyttää jos ei ole mitään aavistustakaan paljonko kaloreita kuluttaa päivässä. Yksilölliset erot ovat tosiaan suuria kulutuksen suhteen, ja itse kokeilemalla parhaiten saa selville mikä itsellä toimii.

Omien kuluttamiensa kaloreiden laskeminen ainakin silloin tällöin on kannattavaa, silloin näkee varmasti paljonko on syönyt ja lisää/vähentää sen mukaan onko lihonut vai laihtunut ja mikä on tavoitteena.

Back
Ylös Bottom