Ongelma 3-jakoisen ohjelman kanssa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Threadejen parhaimmistoa, eli ohjelmanmuokkaus-thread! ;)
Eli olen vääntänyt kolmijakoisella ohjelmalla nyt noin 6 kuukautta, ja painopiste pitäis olla massan lisäämisessä, tosin maltillisesti. Painoa on tullut lisää aika lailla tasan 5 kiloa. Sarjapainot ei ole treenin aikana lisääntyneet juurikaan, ja toistoalue on ollut yläkropalle 6-12 noin 4 sarjalla per liike, ja jaloille 8-15, samalla sarjamäärällä.
Varsinainen kysmys nyt kuuluukin:
Olenkin nyt miettinyt, että kannattaisko ottaa tähän väliin vaikka noin 4-6 viikon voimatreeni, jolla sais sarjapainot nousemaan ja motivaation lisääntymään? Treenais voimaa sen aikaa kun painot nousee nopeasti, ja kun kehitys alkaa hidastumaan nii tiputtais painoja, lisäis toistomääriä tai toisin sanoen, alkais taas treenaamaan lihaksia.

Kokeneemmat, onko fiksu veto tähän väliin? Myöskin vinkkejä toistomääristä ja sarjojen määristä voimatreenissä otetaan vastaan, samoin siitä, kuinka monta kertaa liikkeitä tulis treenata viikossa.
Kiitti vastauksista jo etukäteen.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Pidätkö painot, toistomäärät ja sarjat aina vakiona, vai yritätkö tehdä jokaisella treenikerralla esimerkiksi yhden toiston enemmän? Millä tavoin olet pyrkinyt pitämään progressiivisuutta yllä harjoittelussasi? Kerro hiukan lisää treenistäsi. Minkälainen jako sinulla on nyt käytössäsi?
Jos et pysty kasvattamaan sarjapainoja niin lisää rasitusta muuten. Jos kykenet tekemään tällä viikolla vaikkapa hauiskäännössä sarjat 4X12, yritä seuraavalla viikolla tehdä samalla painolla toistot 13, 12, 12 ja 12. Kun olet saanut hilattua kaikki sarjasi vaikkapa 14 toistoon, lisää painoa ja aloita taas jauhamaan 12 toiston sarjoilla. On aivan sama treenaako body- vai voimatyylisesti, rasitusta on kuitenkin lisättävä.
Viikko on sopiva väli samalla liikkeellä tehtävän harjoituksen kierroksi. Toki jokainen ihminen on erilainen ja optimaalinen harjoitustiheys määräytyy sen mukaan, mutta sinun pitäisi pystyä kehittymään tuollakin, etenkin kun olet harjoitellut vasta puoli vuotta.

Treenipäiväkirja käyttöön. Siitä näkee hyvin miten on kehitystä tullut ja myös jos ei ole tullut. Mulla ainakin jo sen päiväkirjan käyttäminen auttaa hyvin pitämään reenit nousujohteisina, kun ei pysty huijaamaan itseään yhtään.

Zone-sarja -42%
Ite oon ollu niin laiska, että oon täytelly treenipäiväkirjaa vasta himassa. Siitä aiheutuu ongelmia... teinkö mä vielä sittenki yhen? montako toistoo? -ihan perseestä. Parasta tässä on, että kun äsken yritin ettii sitä niin en löytäny... varmaan menny roskiin. Täytyy ottaa ittee niskasta kiinni ja ottaa toi pieni sininen vihkonen sinne puntille mukaan.

Väkisin täyttää vähän aikaa sitä päiväkirjaa jos se tuntuu alussa vaikealta. Kummasti siihen tottuu ja pian on "alaston" olo jos ei ole sitä vihkoa salilla mukana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom