Omituisia vetäjiä&seuroja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Avv
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo, nämä sparrissa "kovaa vetäjät" käy nyppimään. Pahimpia ovat sellaiset, joilla ei ole itsellä mitään kontrollia ja sitten kun antaa sparrissa pari vastaavanlaista tälliä, niin ne ovat ihan tuohtuneita, että ei tarvitse vetää noin kovaa... :I

Itse olen treenannut kaapelilla, ja siellä ei tosiaankaan saanu jujutsu treeneissä juoda ollenkaan. Mut kyl siihen tottu. Muistaakseni Ave sen joskus sanoi, että se liittyy jotenkin dojon kunnioittamiseen tjsp. Sama mulle, hänen dojo, hänen säännöt.

Toisaalta, olen ollut Ruotsissa treenaamassa, ja siellä jengi juo vartin välein salin ulkopuolella. Ja eihän siinä mitään, mutta kun ei ne juo, ja heti tule takas. Sinne jäädään arpomaan, lasketaan vielä vähän kylmempää vettä hanasta, morjestetaan treeniä kaveria ketä ei ole nähty minuuttiin jne. Suomalaiset oli tietty dojolla, ja venttaili, et koska päästään jatkamaan.

Itse näkisin parhaana vaihtoehtona matolta poistumisen, ja juomatauon pituutena 30 s. ja rip rap takas muotoon. IMO.

En tiedä, onko tämä niinkään omituista kuin ärsyttävää, mutta turhan usein tulee törmättyä vetäjiin, joilla on melko hämärä käsitys lämpästä (monille esim. hikoilu=hyvä alkulämppä). Meidän seurastamme löytyy tapaus, joka aloittaa treenit punnerruttamalla porukkaa, minkä jälkeen lähdetään potkimaan ylös. Siinä raikaa monen takareidet, luulisin. Itse pysyttelen pois sellaisten ihmisten treeneistä, joissa tiedän vain sattuvan paskan alkulämpän takia.

Tämä samainen treeninvetäjä, jonka mielestä punnerrukset ovat parasta lämppää, tykkää tietysti myös päällepäsmäröidä toisten ihmisten vetämissä treeneissä: "No niin, jos nyt ei ala tulla jalkoihin vauhtia, kaikki punnertaa!" Hittojakos hän siinä komentaa, samalla tavalla hän on siellä treenaajana kuin me muutkin.

Mikä siinä on, että niin monet tykkäävät vetää treenejä vain kohottaakseen egoaan? Tällaiset vetäjät ovat lähes automaattisesti paskoja siinä, mitä tekevät.

En tiedä, onko tämä niinkään omituista kuin ärsyttävää, mutta turhan usein tulee törmättyä vetäjiin, joilla on melko hämärä käsitys lämpästä (monille esim. hikoilu=hyvä alkulämppä). Meidän seurastamme löytyy tapaus, joka aloittaa treenit punnerruttamalla porukkaa, minkä jälkeen lähdetään potkimaan ylös. Siinä raikaa monen takareidet, luulisin. Itse pysyttelen pois sellaisten ihmisten treeneistä, joissa tiedän vain sattuvan paskan alkulämpän takia.

Jep. Itsellä kokemusta asiasta. Eräässä seurassa alkulämmöt hoidetaan välillä huonosti. Mun jalat (varsinkin nivuset) kun tuppaa lämpenemään hitaasti. Siinä vaiheessa kun muut potkivat jo ensimmäisiä sarjoja pädeihin, meikäläinen alkaa vasta venyttelemään.
Siinä sitten kauhealla kiireellä yrittää venyä. Ei hyvä.

Ps: aika hanurista tuo potkiminen ylös ilman mitään lämmittelyä/venytyksiä. Punnerrukset kun eivät jalkoja pahemmin lämmitä.

Henkilökohtaisesti suoritan nesteytykseni useilla pienillä hörpyillä treenin aikana ja pullo sijaitsee sopivassa paikassa muutaman metrin päässä, yleensä kehän reunalla. Ei ole ongelma minulle eikä varmaan muillekaan treenaajille, tuskin koutsillekaan.

Ja tosiaan.. nämä onnelliset tehtotreenaajat ja tehosparraajat jotka eivät ymmärrä että kun jotain on tarkoitus tehdä kevyesti, se myös tehdään kevyesti. Ihmisen kropassa on paikkoja johon kovinkaan moni selväjärkinen ei ota edes kevyttä iskua/potkua mielellään, niin sitten se vasta hauskaa on kun treenikaveri onnensa kukkuloilla kenkii kaikella vimmalla, innolla ja voimalla sen minkä ehtii ja yleensä vielä niin että se tekniikat näyttävät (ja yleensä todella ovat) teknisesti täyttä paskaa. Onneksi näihin tapauksiin omalla salilla törmää harvoin ja yhden törmäyksen jälkeen yleensä ymmärtää välttää.

Viimeksi hosumisen ja sekoilun seurauksena polvikipuja ja liikkumisvaikeuksia muutama päivä. Kiitti vitusti.

Edit: Onneksi oman lajin koutsi on kunkku jätkä, eli valmennus/treenien vetäjän puolelle ei voi moitetta antaa. Treenit vedetään oikealla ammattitaidolla ja lajituntemuksella, treenaamiseen keskitytään ja tunnelmaa kevennetään aika ajoin pienellä herjalla...

Hokuto reeneissä, sain muutaman kerran suoran sokuton polveen eikä millään pienellä teholla, onneksi edes pikkasen kerkes reagoimaan ettei mennyt koko polvi puukon alle. Seuraavana aamuna kävely tuotti tuskaa:curs:

Kerran treeneissä aloiteltiin sparria, sparrikaverina oli taukoa pitänyt iäkäs noin 40v mies, joka valitteli ettei lyödä koukkuja ja muutenkin rauhallisesti selkänsä oli kuulemma vast ikään leikattu. Ennen, kun vetäjä antoi merkin niin tyyppi vetäs koukun suoraan nenään:arvi: kaveria löi takaraivoon.

Henkilökohtaisesti suoritan nesteytykseni useilla pienillä hörpyillä treenin aikana ja pullo sijaitsee sopivassa paikassa muutaman metrin päässä, yleensä kehän reunalla. Ei ole ongelma minulle eikä varmaan muillekaan treenaajille, tuskin koutsillekaan.

Ei varmaan, mutta sitten siitä alkaa olla häiriötä, kun 50 ihmistä tekee samaa juttua. Lisäksi kun ollaan isossa salissa ja liikutaan, ei jokainen voi pitää juomapulloa vieressään, vaan sen joutuu usein hakemaan salin toiselta laidalta. Kun jokainen näistä 50 ihmisestä käy juomassa vaikka neljä kertaa treenin aikana, tulee juomapullon hakijoita jo useampi joka minuutti.

Hokuto reeneissä, sain muutaman kerran suoran sokuton polveen eikä millään pienellä teholla, onneksi edes pikkasen kerkes reagoimaan ettei mennyt koko polvi puukon alle. Seuraavana aamuna kävely tuotti tuskaa:curs:

Kerran treeneissä aloiteltiin sparria, sparrikaverina oli taukoa pitänyt iäkäs noin 40v mies, joka valitteli ettei lyödä koukkuja ja muutenkin rauhallisesti selkänsä oli kuulemma vast ikään leikattu. Ennen, kun vetäjä antoi merkin niin tyyppi vetäs koukun suoraan nenään:arvi: kaveria löi takaraivoon.

Hehe, en anna sitä takaraivoon pamautusta ikinä anteeks :curs: tais se minuuki lyyä nokkendaaliin kerran ku piti mahaan lyyä :D

Ja nuo sokutomestaritki, minuaki sillon pamautti polven yläpuolelle kantapäällä reiteen, iski lähes rage ja taisin lyyä kunnon koukun mahaan:lol2:

Ei varmaan, mutta sitten siitä alkaa olla häiriötä, kun 50 ihmistä tekee samaa juttua. Lisäksi kun ollaan isossa salissa ja liikutaan, ei jokainen voi pitää juomapulloa vieressään, vaan sen joutuu usein hakemaan salin toiselta laidalta. Kun jokainen näistä 50 ihmisestä käy juomassa vaikka neljä kertaa treenin aikana, tulee juomapullon hakijoita jo useampi joka minuutti.

Meillä jokainen nesteyttää kroppaansa oman tarpeen mukaan enkä vielä ole huomannut että siitä mitään häiriötä aiheutuisi. Että näin meillä.

Joillakin ihmisillä ei kyllä ole mitään hajua kuinka ärsyttävää se on kun kutsuu jengin kattomaan mitä tehdään ja 4 jätkää on juomassa. Sitten näyttää tekniikat ja ne kerkee kattomaan tyyliin viimesen kerran ku näyttää. Sitten joutuu opastamaan niitä erikseen 5min että ymmärtäisivät mitä piti tehdä... :jahas: Turhauttavaa ja pois muiden opastamisesta. Pidän omasta mielestä tarpeeksi usein juomataukoja jotta ihmiset kerkeävät juomaan, mutta kumminskin löytyy niitä sankareita jotka kuolevat janoon jos ei saa vettä NYT ja heti... joisivat edes sen jälkeen kun on näyttäny tekniikat valmiiks...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse ajoitan juomatauon siten, että valmentaja ei häiriinny. Ymmärrän kuinka ärsyttävää se on kun jengi ei seuraa.
Esim. jos tehdään tekniikkaharjoitteita ja valmentaja kutsuu ympärilleen uutta tekniikan näyttöä varten niin ehtii sen juomapullon kipaista mukaansa isommassakin salissa ja nauttia nesteytystä samalla kun seuraa tekniikkaa. Näin teen ainakin itse ja lähes kaikki meidän salilla.

meidän salin hokuto junnuilla on joku uus valmentaja.joka laittaa jostain syystä lapset huutamaan kun tekevät tekniikkaa 0_o. Kun meijä thaikku reenien jälkeen nää junnut rupee reenaan, niin kuuluu ihan älyvapaa karjuminen.Mun käsittääkseni tää kiai sydeemi ei kuulu hokutoon(jos sitä haetaan takaa tässä...), sen verran tätäkin lajia on joskus reenailtu et oon suht varma tästä.Ja ne lapsethan kuihtuu sinne kun niidenkin reeneissä pätee kans tää juomattomuus sääntö...

Suositut

Back
Ylös Bottom