Omituisia vetäjiä&seuroja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Avv
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
:D :D :D

Ukemi kovana eteen tulee tehdä ranteet mahdollisimman tarkasti 90 kulmassa.
(eipä juurikaan helpompia tapoja löydy murtaa ranteitaan, bajonetti-murtuma)

Punnertaessa rintakehän tulee ala-asennossa koskettaa tatamia, paitsi niillä, joilla on silikonit. He saavat jättää hieman ilmavaraa, ettei silikonit puhkea.

Läskiin tulee helpommin mustelmia.

Nauraa ei saa, koska silloin vihollinen ei ota tosissaan.

Veriroiskeet salin seinillä ei anna hyvää kuvaa ottelijasta. (epäsiisti)

Eipä noita enää valitettavasti kaikkia muista...

Toi on kyllä niin helvetin ärsyttävää! Ite en nyt kumminskaan ole mikään punttihirviö jonka tulokset salilla kärsii paljoo jos joudun vetämään kuntopiiriä. Mutta tunnen monta jotka ei vaan enää tule treeneihin koska sali kumminski on ykköslaji, eikä ne loputtomat kuntopiirit sun muut kiinnosta ku sali tulokset vaan tippuu kokoajan...

Saa siinä juoda, tai riippuu lajitreeneistä jujutsutreeneissä ei vissiin saa.

Ei saa, saa, ei saa vai saa??

Ylipäänsä ovatko tänäpäivänä jopa kamppailu-urheilijat niin mukavuudenhaluisia, että sitä vesipulloa pitää ime joka viides minuutti. Kukaa ei ole tainnut kuolla akuuttiin nestehukkaan treenien aikana. Ja eikös se ole vähän osana tuomassa asennetta puseroon, kun ei kokoajan saakaan, mitä haluaa. En minäkään aina saa sitä kättäni pois kaverin jujista, vaikka kuinka haluaisinkin.

Asennoidu oikein ja ota oppia lähinnä itsestäsi.

Siis esim. subbari tai thaikkutreeneissä saa, mut perinteisissä jujutsutreeneissä ei saa. Eli riippuu mitä lajia treenaa.

Ei saa, saa, ei saa vai saa??

Ylipäänsä ovatko tänäpäivänä jopa kamppailu-urheilijat niin mukavuudenhaluisia, että sitä vesipulloa pitää ime joka viides minuutti. Kukaa ei ole tainnut kuolla akuuttiin nestehukkaan treenien aikana. Ja eikös se ole vähän osana tuomassa asennetta puseroon, kun ei kokoajan saakaan, mitä haluaa. En minäkään aina saa sitä kättäni pois kaverin jujista, vaikka kuinka haluaisinkin.

Asennoidu oikein ja ota oppia lähinnä itsestäsi.

Minusta oikeaopisella nesteyttämisellä ja oikealla asenteella ei ole mitään tekemistä keskenään. En ainakaan pidä sen "kovempana" jotain puupäätä joka sinnittelee kaksi tuntia juomatta vaan sen takia että tulisi kova olo.
Mun iltatreenit päättyy yleensä n. 20:30. Tulee aika kova kiire nesteyttää takaisin hikoiltu neste varsinkin kun pitää herätä aamulla vartin vaille kuusi töihin. Ja nukkuakin pitäisi jossain vaiheessa, ei ehdi koko yötä olemaan tuttipullo kourassa eikä ole todellakaan ole kivaa hypätä koko yötä välillä vesihana-vessa.
Mutta toisaalta, paskaako se minulle kuuluu miten kukakin treenaa. Ole vaan juomatta koko treeni jos siltä tuntuu. :thumbs:

Näillä keleillä isot ukot hikoo useita litroja 2 h session aikana eli kyllä siinä kannattaa vaan kiltisti juoda eikä odottaa ylläreitä.....
Se ei vaadi vetäjältä korkeakoulututkintoa sanoa, että nyt on 30 s. aikaa juoda ja sit jatketaan.

Ei nestehukkaa ole mitään hyötyä treenata. Matsit on kuitenkin niin lyhyitä, että nestehukkaa ei niissä ehdi tulla ja erätauoilla voi juoda. Ja harvempi itsepuolustustilannekaan varmaan ratkeaa sillä, että pystyy kestämään nestehukkaa puolentoista tunnin kovan hikoilun läpi.

Yhtä järkevää olisi pistää talvella ikkunat auki ja treenata pakkasessa. Tai juoda ennen treeniä hulluna kahvia ja sinnitellä kusihätää koko treenin. Sitten vasta on kova jätkä. :eek:

Parempi hankkia se kovajätkästatus treenaamalla fiksusti ja voittamalla matseja kuin jollain hyödyttömillä kurisäännöillä. Janoisena ei voi treenata täyspainoisesti, eikä silloin kehity yhtä hyvin kuin kunnolla nesteytettynä. Ei edes kunto, vaikka janosta tulisi miten huono olo.

Intissä joillakin yksiköillä oli tapana pitää ruokatauko niin lyhyenä että ruoan joutui ahmimaan eikä kaikkea ehtinyt silti syödä. Tähän luutnanttimme fiksusti kommentoi että "meillä haetaan kovuutta vähän muista asioista kuin ruokailuajan pituudesta." Mielestäni samanlainen ajattelu pätee myös tässä vesiasiassa.

Kai sitten olen kova jätkä, mutta onnellisesti takana 9 päivän helleleiri, 2x1,5h harjoitusta päivässä, ilman juomataukoja (isolla leirillä tuttipullotyypit pystyvät toki välillä livahtamaan ryypylle, eikä kukaan käräytä senseille :rolleyes: ). Tottahan siinä tuli hikoiltua kuin sika, mutta entä sitten? Eikä muuten tullut mitään ongelmia iltajuomistenkaan kanssa; miksi valvottaa itseään juomalla liikaa? Sellainenhan on aivan yhtä typerää kuin se, ettei aamulla/päivällä ennen treenejä juo tarpeeksi.

Meillä muuten pidetään talvellakin) ikkunat auki. Ilma vaihtuu! :kippis1:

Ukemi kovana eteen tulee tehdä ranteet mahdollisimman tarkasti 90 kulmassa.
(eipä juurikaan helpompia tapoja löydy murtaa ranteitaan, bajonetti-murtuma)

No onhan se vähän typerä tapa tehdä ukemi, mutta mitenkäs muutenkaan (kovan tyypin maeukemi kädet nyrkissä/kyynärvarsien varaan)? Että saapi sitä polvista joustaa.

Minusta oikeaopisella nesteyttämisellä ja oikealla asenteella ei ole mitään tekemistä keskenään. En ainakaan pidä sen "kovempana" jotain puupäätä joka sinnittelee kaksi tuntia juomatta vaan sen takia että tulisi kova olo.
Mutta toisaalta, paskaako se minulle kuuluu miten kukakin treenaa. Ole vaan juomatta koko treeni jos siltä tuntuu. :thumbs:

Ristus!

Ei tällainen läski voisi edes kuvitellakaan olevansa kaksi tuntia reeneissä juomatta. Ajattelin vaan tuoda julki oman mielipiteeni siitä, että kunnon nesteytyksellä ENNEN treeniä voi saavuttaa sen, että reenien aikana riittää että juo parinkymmenen minuutin välein.

Tosiasia kun on se, että varmaankin jokaisen lajin treeneissä on immeisiä, joilla on pakonomainen tarve juosta juomassa, SEN VIIDEN minuutin välein.

Reenin jälkeen taas kunnon tankkaus, joka ainakin allekirjoittaneelle meinaa litran-parin juomista esim kotimatkalla, kotiin saavuttua. Tuo nestemäärä yhdistettynä hyvään ateriaan imeytyy juuri kivasti, eikä ainakaan mulle ole tullut tarvetta juosta kusella pitkin yötä.

Nomutta. Aika turhaa väittelyä ehkäpä, myönnettäköön. Kaikki tyylillään, jotkut jopa tyylittömästi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nimenomaan kovia ja hyviä reenejä itse kullekkin. Pääasia ei liene miten reenaa, vaan kunhan reenaa. (Mun oma mielipide, ei väittelyjä kiitos!):D

No kyllä mua ainakin janottaa ihan perkeleesti parin kolmen sparri erän jälkeen. Yleensä se suu on niin kuiva että hyvä ett auki saa. Että aika saatanan paha mieli siinä tulee jos vetää vielä pari erää juomatta.

-En tiedä olenko jotenkin outo, mutta minusta ei kuulosta mitenkään oudolta tai ihmeelliseltä, että joku vaatii muilta samaa kuin itseltään? Huomattavan pahalta kuulostaisi ainoastaan sellainen käytös, että vetäjä vaatisi opetettavilta enemmän kuin itseltään.

ihmiset ovat erilaisia, eritasoisia. Ja ihmisten Potentiaalinen saavutus taso, tekniikassa, voimassa tms kaikessa on aina erilainen. Valmentaja ei voi olettaa kaikista tulevan huippuja (toki yksi periaate on että vahvat syö heikot tms. karsitaan paskat pois :) sitä en pidä huonona.) mutta junnukursseilla, kuntonyrkkeily tms jossa tarkotuksena on kehittää itteään eikä tuoda mainetta dojolle. junnu judosta en sano mutta kuinka moni kisaa suomessa 6 vuotiaana. mo:david:

-Juomisen rajoittamiselle löytyy monia hyviä tässäkin threadissa mainittuja syitä: liika vedenjuonti saattaa veltostuttaa ja pilata lopputreenit
Kiinnostais kyllä kuulla enemmän hyviä syitä laiminlyödä nesteytys? Miten liika vedenjuonti veltostuttaa? Paljonko se liikaa on?

Näemmä kunnon OT -threadi, mutta eiköhän jokainen opi kokemuksen kautta sen paljonko voi juoda. Kun aloitti treenaamaan oli pakko kitata janoon aina huikalla se 3-4desiä vettä. loppupaineissa oli tosi hyvät fiilikset vatsassa kun meinasi tulla takaisinpäin.

Itse ainakin juon silloinkun siltä tuntuu ja siihen on sopiva tilaisuus ettei opetus/harjoittelu häiriinny.

Ristus!

Ei tällainen läski voisi edes kuvitellakaan olevansa kaksi tuntia reeneissä juomatta. Ajattelin vaan tuoda julki oman mielipiteeni siitä, että kunnon nesteytyksellä ENNEN treeniä voi saavuttaa sen, että reenien aikana riittää että juo parinkymmenen minuutin välein.

Tosiasia kun on se, että varmaankin jokaisen lajin treeneissä on immeisiä, joilla on pakonomainen tarve juosta juomassa, SEN VIIDEN minuutin välein.

Reenin jälkeen taas kunnon tankkaus, joka ainakin allekirjoittaneelle meinaa litran-parin juomista esim kotimatkalla, kotiin saavuttua. Tuo nestemäärä yhdistettynä hyvään ateriaan imeytyy juuri kivasti, eikä ainakaan mulle ole tullut tarvetta juosta kusella pitkin yötä.

Nomutta. Aika turhaa väittelyä ehkäpä, myönnettäköön. Kaikki tyylillään, jotkut jopa tyylittömästi.

Näin. Vetää nesteet kehoon ennen treeniä, 20min välein treenin aikana, ja kotona treenin jälkeen vettä ruoan kera.

En oo kyllä ikinä ymmärtäny niitä "ugh, jos poistut ja käännät selkäsi, voi vihollisen vihreä kääpiö tulla stetsoni päässä rappukäytävässä vastaan ja RAISKATA SINUT" ideoita. Mihin lajeihin tämä kuuluu, niin antaa kuulua. Toiset tykkää, toiset ei.

Toi nestetasapainon ylläpito on kyllä pakollista itelleni. Kai jotkut immeiset sitten tykkää kotona olla vitunmoisessa oksetus/päänsärkykohtauksissa, ja aamulla silmät ristissä kun pitäis töihin mennä ja mukulatkin viedä ennen sitä tarhaan.

Ja lukiokin jäi kesken...:jahas::evil:

Yksi jannu jonka tiedan treenaavan käy usein muijien treeneissa. Lyo padeja ja sparraa niiden kaa. Kerran näin miten treenien vetäjä komensi jannun miehen pariksi. Saman jannun kanssa sparratessa huomasi miten jannu haki vain tyrmäystä. Tietenkin oli pari muijaa katsomassa :)

Noihin tyrmäyksen hakijoihin olen muutenkin törmännyt. Yhden treenaajan kanssa piti sparrata kevyesti, mutta kaveri koetti vain päästä lyömään päähän kaikin voimin välittämättä minun lyönneistä tai potkuista.

Noihin tyrmäyksen hakijoihin olen muutenkin törmännyt. Yhden treenaajan kanssa piti sparrata kevyesti, mutta kaveri koetti vain päästä lyömään päähän kaikin voimin välittämättä minun lyönneistä tai potkuista.

Nää kyl on vittumaisia tapauksia ja koko sparrin idea menee jotenkin hukkaan kun toinen vaan huitoo miten sattuu eikä tekniikasta tietoakaan mut kukin tavallaan.

Itelläni oli joskus tapaus jossa muaythain alottanu bodari haki musta koko ajan tyrmäystä.
No jalathan siltä puutu kun alapotkuja viljelin koko ajan.
Toisaalta se mut kyl lopuks tiputti ku vetäs flying kneen suoraan kasseille :arvi:

On tullut näinä kohta 13 vuoden aikana törmättyä merkillisiin tapauksiin. Olen lempeä luonteeltani ja sitten on näitä itselleen todistelijoita sparratessa ja tekniikka harjoituksissa. Vaikka kuinka selittää, että jos teet kovaa, vastaan samalla mitalla koska kuka ehdoin tahdoin haluaa rikkoa paikkojaan. Ainoa keino on, että tehdään sitten niin kuin herra haluaa ja kun sitten tulee riittävä kipu vastaan vastapuolella tajuaa kaveri hellittää jolloin vaste myös hellittää. Aika hyvin sitä on oppinut jo näkemään ennalta harkoissa minkälainen tyyppi on vastassa ja automaattisesti hakeudun kaveriksi sellaiselle, jonka kanssa synkkaa.

Tuosta nestehukasta olen samaa mieltä edellä olijoiden kanssa. Aivan järjetöntä treenata nestehukan kestämistä. Kesällä pidän vetäessäni n.30 min. välein lyhyen juomatauon, jolloin pullolle hölkätään ja takasin muotoon nopeasti.

Suositut

Back
Ylös Bottom