Omistatko aseen?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ai täältä löytyy alan harrastajia hyvin muitakin (hyvä, että törmäsin tähän threadiin) Pannaan sitten oma arsenaali näkyville:

Haulikko Tikka 412S 12/76
Haulikko Valmet 212 12/70
Haulikko Winchester 1300 Defender Combo 12/76
Rihla Sabatti Forester 12/76 - .308
Kivääri Sauer S202 Outback .30-06
Luodikko Anschutz 1451 .22LR
Pistooli S&W M915 9mm
Revolveri S&W M617 .22LR 6"

Muutakin on lisäksi ollut, mutta pantu kiertoon uudempien tieltä...

Kaapista löytyy tällä hetkellä vasta S&W M422 .22lr ja Taurus PT99 AF 9mm. Tässä talven-kevään aikana olisi tarkoitus hommata vielä Ukko-pekka-kivääri.

Viitsisitkö heittää vähän käyttökokemuksia, ollut juupaseipäs hankintalistalla jo pidempään, mutta ei ole tullut ostettua vielä..

Laukaisu on ihan namupala, niinkuin S&W:n revolvereissa yleensäkin.Kaksitoimisenakin laukaus lähtee ilman selvää kynnystä tai karheutta.
Toi on K-rungolla eli samalla kuin esim. Smitikan .357 kaliberiset, joten ainevahvuuksia ja sitä kautta painoa löytyy riittävästi.Tähtäinkuva on selvä ja rekyyli on noin painavassa aseessa ihan olematon.Pikatulella helposti hallittavissa, kun piippu ei juuri nouse.Tarkkuus on enemmän kun riittävä,(hiekkapussituelta 10 lks/25m - kasa 25mm!)eli huonot tulokset johtuu kahvan pitelijästä.Jos meinaat vähänkään enemmän ampua, niin mun mielestä ei muuta rivollimerkkiä kannata edes harkita kun Smitikkaa.(no, ehkä Taurus, mutta sen merkin varaosatoimitukset ei ole oikein vakuuttavia)Kaiken maailman sinkkivalurunkoset Weichrauchit ja Korat loukkupyssyiksi vähäiseen käyttöön.

Jos meinaat vähänkään enemmän ampua, niin mun mielestä ei muuta...
Kiitämme. Muistelin että jossain netin syövereissä olisi ollut jotain vinkunaa juuri tämän vekottimen piipun (sisäpinnan) ongelmista, mutta lienee sitten ollut kyseessä paska mäihä vaan sen kappaleen omistajalla. Ei muuta kun verkkarinnauhoja kireämmälle (LOL) ja tuo kaunotar hankintalistalle.

Kiitämme. Muistelin että jossain netin syövereissä olisi ollut jotain vinkunaa juuri tämän vekottimen piipun (sisäpinnan) ongelmista, mutta lienee sitten ollut kyseessä paska mäihä vaan sen kappaleen omistajalla. Ei muuta kun verkkarinnauhoja kireämmälle (LOL) ja tuo kaunotar hankintalistalle.

Ihan yleisesti amerikkalaisissa aseissa piippujen sisäpinnan vimeistely ei ole koskaan samalla tasolla kuin eurooppalaisissa, mutta alhaisen lähtönopeuden aseissa tolla viimeistelyllä ei ole niin suurta merkitystä.Varsinkin haulikoissa noi piiput on joissakin amerikkalaisissa melko "irstaan" näköisiä, mutta kummasti ne vaan tekee kuviota silti...Smitikan osalta pitää tietysti ottaa huomioon, että aseita tulee "tsiljoonia" vuodessa ulos, joten maanantaikappaleitakin täytyy välillä päästä markkinoille.Itse kiinnitän luotiaseessa ensimmäisenä huomiota piipunpään viimeistelyyn ja rihlojen laatuun siellä - se vaikuttaa eniten käyntiin.

Mulle on mahdollisesti Bussen A3, 16" torrakko tulossa, ootko ollut tyytis sun Busseen?

Eipä ole mullakan ollut kuin vähän aikaa. Tyytyväinen olen. Aseen saaminen kesti 5 kk, mutta kyllähän se kannatti. Tällainen aihiohan tämä perusbusse on (eli mulla 16" A3 flat-top carbine), eli rahaa menee vielä tuon korkeahkon hankintahinnan lisäksikin. Noissa maahantuojien Suomeen tuotavissa malleissahan ei ole esim. teleperiä eikä suujarruja.

Oletko jo tilannut vai vasta tilaamassa? Minkälaiseen käyttöön olet hankkimassa? Jos ammut sekä pitkää matkaa, että toiminnallista, niin predator saattaisi olla parempi vaihtoehto. Dissipatori on taas parempi avotähtäimiä pitkillä matkoilla käytettäessä, vaikkakin ei niin katu-uskottavan näköinen. V-matchissä taas parempi käyttää kiikaria, kun ei ole etutähtäin tiellä / tarvitse korottaa kiikaria etc. Käytettykin saattaisi olla hyvä vaihtoehto jos löytää luotettavan myyjän.

Lupaviranomaisten kanssa kannattaa olla tarkkana. Itse vein aseen kuvan ja tiedot lupaihmisten esimiehelle ja hyväksytin aseen ikäänkuin etukäteen. Olisittepa nähneet tarkastavan poliisin ilmeen kun otti sen laatikosta. Arvasin että ongelmia olisi tullut jos en olisi etukäteen ottanut selvää.

...Asiaa...

Lähinnä SRA/Practicaliin tulisi. Olen ostamassa yhdeltä tutulta, vähän ammuttu, hyvässä kunnossa (ase siis, ei tuttu). Noista luvista sen verran että eipä kai siinä mitään jos ase on >840 mm ja piippu >400 mm niin saa kai ase olla vaikka vaaleanpunainen :-) eli en usko et tulee ongelmia hankinnan jälkeen. Tai noh, sen näkee sitten. Mutta hieman kyllä harmittaa kova hinta + kalliit lisäosat, esim jos EOTechin meinaa hankkia etc. Kiitos vastauksesta, ilmoitan sitten miten kävi :rock:

Tuli käytyä viemässä lupahakemus aamulla miliisille ja tarkotus olis käyä varmaankin baikalin ij-27 12/76 ostamassa sitten ku lupa tipahtaa luukusta. Hakusessa kun on tosiaan päälekkäispiippunen ja hinta 400 kieppeillä. Ei raski alkaa köyhänä opiskelijana liikaa sijottamaan kun ei kuiteskaan ehi joka viikonloppu paukutella lintuja. Jos jollakin on jotain mainittavaa kyseisestä tussarista tai hyvistä vaihtoehdoista nii ei muuta ku mainintaa.

Aseita löytyy mm:
Taurus PT 99AF (9mm pist)
Taurus M608 (.357mag)
Winchester ranger 1300 (pumppuhaulikko)
Sako 243Win (tarkkuuskivääri)
Valmet M62S (kotimainen rynkky)
Hi-standart (.22 cal pistooli)
Remington nylon (.22 kivääri)
Sekä muutamia metsästyshaulikoita.

En omista. Valtiovallan mielestä en tarvi sellaista. Ostan kyllä kun vastaan tulee, ihan noin niinku keräilymielessä...joku .22 tai 9 millinen pistooli...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom